Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Torpar-trädgård, Tips?
          Torpar-Anna
          Inlägg 24-08-2006, 20:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 57
          Medlem nr: 8 117

Någon som har en "torpar-trädgård" och kan tipsa med idéer både när det gäller blommor/växter och inredningen av trädgården?

Jag är nybörjare när det gäller trädgård över huvud taget och känner mig ibland lite villrådig. sad.gif

Har läst "Bevara och sköta en gammal trädgård" som verkligen var läsvärd, men det kan alltid vara roligt att få ett direktutbyte med andra som har en torpar-trädgård.

Jag har lite idéer med humlestörar, en berså etc - väldigt typiska saker kan jag tänka mig. Men det vore jättekul att få fler idéer och tips från andra, kanske få se lite bilder också? rolleyes.gif

Citera
          Truntetorp
          Inlägg 25-08-2006, 11:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 53
          Medlem nr: 4 977

Hej
          Jag bor i ett gammalt torp sen 10 år. Något jag har lärt mig att uppskatta är alla gamla träd ( som i början störde mig lite). Även om de är omöjliga att plocka frukt ifrån är de värdefulla som "tak", det är en bra idé att tänka rum, med tak (ibland) och väggar . Jag har så mycket idéer som jag vill testa så jag har väl inte brytt mig så mycket om att det ska vara torp-känsla men jag arbetar och bygger mycket med sten och måste jag använda betong döljer jag den så lite "gammal" känsla blir det nog. Ska jag måla något t ex blomlådor eller liknande blir det i faluröd färg. Nytt i min trädgård är armeringsjärn och armeringsmattor, som trots att det inte är gammal stil smälter bra in, kan bero på rosten!! Du har en värld framför dig av roligheter, bara njut och gör inte för mycket på en gång, låt trädgården mogna fram. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 19:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon