Gamla uttjänta soptunneskåp (se omålade på bild i "Helen i Skånes" album) är utmärkta att använda till rabatter för personer som har svårt att komma ner till marknivå på grund av olika former av funktionshinder.
Jag har nu några månaders erfarenhet av att odla i sopskåp och min största glädje är just denna att man har rabatterna så nära sig. Det blir en mycket sinnlig upplevelse att på nära håll snusa, pyssla och närsynt vara inpå sina gröna vänner. Jättekul! Det borde vara en kanonlösning med sådana skåp för t.ex äldreboende men även i egen privat täppa för någon med äldre föräldrar, för någon som har nedsatt syn eller så.
Jag använder mitt skåp till "barnkammare" för tillfället. Just nu flyttar jag runt mycket växter i trädgården och sånt som ser ynkligt ut sätter jag i soptunneskåpet för att kunna ha extra koll.
När omständigheterna så tillåter kommer jag att pröva om jag kan ha ett av soptunneskåpen till fiskdamm. Också ett tips!
Det borde finnas en mängd sådana skåp som är på väg ut till soptippar eftersom vi numera har andra kärl.
--------------------
Eva i zon I
|