Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pallkragar på skolan, behöver lite råd...
          Pysselfröken
          Inlägg 07-09-2006, 18:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 11
          Medlem nr: 8 552

Jag har fått nöjet att med elevernas hjälp anlägga en liten (krydd)trädgård i direkt anslutning till vår skolgård.
          Jordplätten vi fått är ganska sluttande mark med en tunn grässvål över berg. Här har jag tänkt att vi skulle placera pallkragar i terasser. Jag har läst igenom många av inläggen här i pallkrageklubben men har ändå några frågor...

- tänkte grunda med tidningar, vet någon om trycksvärta är farligt/giftigt, i så fall vad finns för alternativ?

- vi ska odla lite olika kryddor/örter/blommor/grönsaker och ev någon bärbuske, är det för grunt med bara en pallkrage, bör man ha 2 på höjden?

- har ni några förslag på "barnvänliga" växter/blommor/grönsaker? Det ska finnas plats för ettåringar som eleverna driver upp i sina klassrum samt perenner, gärna som man kan ha användning av(växtfärgning, teér, matlagning, oljor/salvor osv. )

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 20:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon