Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Din inställning till droger?, Hur ser din mörka historia ut?
          Din inställning till droger?
          Din inställning till droger?
          Straight edge [ 3 ] ** [2.65%]
          Absolutist [ 16 ] ** [14.16%]
          En öl eller ett glas vin är gott [ 63 ] ** [55.75%]
          Poppers är kul [ 0 ] ** [0.00%]
          Helgerna är till för ett rejält party [ 1 ] ** [0.88%]
          Jag tog någon joint när jag var ung och dum [ 7 ] ** [6.19%]
          Rave utan 'e' är döden [ 2 ] ** [1.77%]
          Nödvändigt för att varva ner [ 3 ] ** [2.65%]
          Har testat allt minst en gång [ 10 ] ** [8.85%]
          Är drogberoende [ 3 ] ** [2.65%]
          Gills kattmynta? [ 5 ] ** [4.42%]
          Totalt antal röster: 125
          Gäster kan inte rösta 
          Berith
          Inlägg 11-09-2006, 17:07
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (birgitek @ 11-09-2006, 15:49)
          CITAT (gammelnalle @ 11-09-2006, 09:27)
          CITAT (Berith @ 11-09-2006, 08:59)
          CITAT (gammelnalle @ 11-09-2006, 08:35)
          men förstår inte de som blir upprörda över att frågan ställs    ????

Jag är inte upprörd - tycker bara inte att det passar att informera här om vad det finns för droger och hur man får tag i dom eller hur dom används och av vilka.

Berith!!

Vi har tydligen helt olika uppfattning om detta.
          Men jag kan för min egen del säga att p.g.a. att jag läst så mycket om droger (Började redan på 60talet att sätta mig in i detta) så har jag INTE blivit lurad till att testa. (Och försök har gjorts, tro mig- senast nu i somras då jag hade två amerikanare boende hemma hos mig: de menade på fullt allvar att cannabis nte är farligt och tyckte jag gott kunde testa.... Tyvärr är inte min engelska tillräckligt bra för att argumentra med uttryck som "Icke vattenlösligt" "fettlösligt" "posttrauman" THC... etc. men de kunde knappast "övertyga mig om motsatsen heller , TACK vare (vågar jag påstå) min kunskap om droger. ) Läste f.ö. häromkvällen just om droger i Illustrerad Vetenskap om extacy: Hur man tillverkar, hur den tas, sprids etc... men ÅXÅ om hur LIVSFARLIG den är. (Även EN gång kan ställa till ett h-e)

b

GammelNalle jag håller med Dej fullständigt. Droger, och då menar jag tunga droger, inte ett par glas vin ,är ett allvarligt och livsfarligt problem.
          Att inte våga prata om ett problem och att gömma huvudet i sanden har aldrig gjort någonting bättre, att våga diskutera och informera tror jag är det bästa vi kan göra.
          Sen var jag inte riktigt lika ståndaktig som Du i min vilda ungdom (måste väl vara preskiberat nu) visst prövade jag att röka cannabis ett par gånger.
          Att det stannade vid ett par gånger beror förmodligen på en kombination av stark självbevarelsedrift, god självkänsla och en bra uppfostran.
          Birgit Ek

Birgit, menar du att jag stoppar huvudet i sanden? (Eftersom du plockade med mej i citatet?) Då har du missuppfattat mej totalt.

CITAT (Berith @ 11-09-2006, 07:04)
          Det här är väl knappast en omröstning som hör hemma på Odlas forum?  :huh:

Ni får diskutera och testa och byta information och kunskap om användningsområden av droger så mycket ni vill. Jag bara ifrågasatte om omröstningen hörde hemma här på Odla.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-09-2006, 17:23
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag sällar mig till den stora skaran när det gäller svarsalternativen.
          Tycker inte det är nåt konstigare med att diskutera droger än nåt annat av alla samtalsämnen vi har här på Småprat.

Citera
          Berith
          Inlägg 11-09-2006, 17:45
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Ok då, jag får väl starta en egen omröstning om droger får vi se om resultatet blir detsamma som här. wink.gif biggrin.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          birgitek
          Inlägg 11-09-2006, 18:24
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (Berith @ 11-09-2006, 18:07)
          [!!

Birgit, menar du att jag stoppar huvudet i sanden? (Eftersom du plockade med mej i citatet?) Då har du missuppfattat mej totalt.

CITAT (Berith @ 11-09-2006, 07:04)
          Det här är väl knappast en omröstning som hör hemma på Odlas forum?  huh.gif

Ni får diskutera och testa och byta information och kunskap om användningsområden av droger så mycket ni vill. Jag bara ifrågasatte om omröstningen hörde hemma här på Odla.

Egentligen förstår jag inte vad Du vill säga. Varför skulle det vara fel att diskutera droger här? För min del tycker jag att man kan diskutera precis allt. Och när det gäller droger tror jag att det är väldigt viktigt att tonårsföräldrar vet det mesta om det som händer utanför den egna trygga världen.
          Birgit Ek

Citera
          Kat
          Inlägg 11-09-2006, 18:48
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (askar @ 11-09-2006, 11:49)
          Visst kan man diskutera olika ämnen..
          men vad jag reagerade mot... att man namnger droger som (tror jag)
          få på forumet ens hört talas om.
          Enl min mening hade det räckt med fråga om man använt/använder droger
          eller inte.
          Letade på google och såg att t.ex poppers är drog som bögar tar för att lättare kunna komma in i ändhålet[/URL]

Som sagt....

Poppers är som sagt en ganska vanlig dans- och sexdrog bland bögar och bikillar. Eftersom ganska många (i alla fall äldre) bögar också är trädgårdsintresserade, så tyckte inte jag att det var konstigt alls.

Det som är ovanligt för en person kan vara vardag för en annan.

Citera
          FixaIgenväxtTräd...
          Inlägg 12-09-2006, 20:14
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 124
          Medlem nr: 8 132

Intellekt, intressen och livsstilstyper behöver ju inte hänga ihop. Det är det som är kul med forum, du kan ha oerhört givande diskussioner tycka om och få goda råd, från någon som egentligen är den du aldrig skulle titta åt om du var i samma rum, eller visste mer om.

Vi dömer fort, själv tycker jag att jag lär mig något. Är sällan ute på stan utan har fastnat bland samma typer (inget fel med det), och jag känner att jag knappt skulle förstå flera uttryck om jag valde att spontanprata med en artonåring eller jämngammal festöverlevare. Det är härligt att det finns så många världar, trist vore det annars.

--------------------
          Alltid kul att se om det går

Citera
          gunvor
          Inlägg 03-05-2008, 08:03
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 758
          Medlem nr: 4 450

CITAT (Kat @ 11-09-2006, 09:53) *
          Det var väl bara jag det.
          Räcker så långt så laugh.gif

det är väl inte så att man är tvungen at medverka i vare sig det ena eller andra - det finns inte ens ett lästvång!!
          det är helt tillåtet att hoppas över och strunta i!

Citera
          Eva-Helene
          Inlägg 03-05-2008, 08:47
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

CITAT (gunvor @ 03-05-2008, 09:03) *
          det är väl inte så att man är tvungen at medverka i vare sig det ena eller andra - det finns inte ens ett lästvång!!
          det är helt tillåtet att hoppas över och strunta i!

Just precis!
          För övrigt så blev jag alkoholist i min ungdoms dagar. Tack vare att min far fick veta det ryktesvägen och "ställde mig mot väggen" så fick jag upp ögonen för sanningen. Lyckades till slut hålla mig ifrån alkoholintag och firar nu 29 år nykterhet - hmmmm...jag testade att ta en drink för 9½ år sedan....så HELT nykter.....För att klara av att hålla sig från alkoholintag så måste en alkoholist vara totalt ärlig och hård mot sig själv.

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera
          Lemonne
          Inlägg 03-05-2008, 09:05
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 743
          Medlem nr: 7 888

Det är bara en vecka sedan en kompis ställde exakt samma fråga till mig: Hur ställer du dig till droger?Naturligtvis hoppade jag inte på henne och anklagade henne för att vara missbrukare eller för att försöka sälja droger till mig. Jag tycker att frågan är befogad. Som student ser jag hur stor drogliberalitet sprider sig bland ungdomarna, vi håller på att "amerikaniseras" även på denna punkt. Det finns flera som anser att marijuana och hasch bör tillåtas i Sverige under argumentationen att "alkohol faktiskt är skadligare".

Själv hör jag till dem som önskar att "vi" kunde låta bli att använda ens snus, cigaretter eller alkohol kontinuerligt. Tänk vad bra om alla kunde klara av dessa produkter utan att bli beroende av dem??

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-05-2008, 10:15
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Absolut Lemone, det vore väl bättre att vi minskade konsumtionen av de statligt sanktionerade drogerna istället för att sanktionera fler!

Två fel gör inte ett rätt, hasch och sånt ska INTE legaliseras om jag får vara med och bestämma! Det här landet har tillräckligt med problem utan att vi legaliserar in lite fler.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Kat
          Inlägg 03-05-2008, 16:45
          Länk hit: #51

Medlem

Vem rotade fram den här gamla häcken till tråd?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 03-05-2008, 17:10
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Kat @ 03-05-2008, 17:45) *

Men det var väl bra, jag hade missat den och tycker den är intressant. Har dock inte röstat eftersom jag inte begriper svarsalternativen. En bekant till mig påstod en gång att "alla" eller åtminstone de flesta har testat lätta droger nån gång. Det kom som en chock för mig, vilken värld har jag levt i egentligen? Jag trodde att det var, säg 1% av befolkningen och inte kanske 70% eller nåt. Den siffran skulle intressera mig mycket. Själv har jag varken knarkat, rökt en enda cigarett eller varit full någon gång. Det trodde jag var normalt. Men det kanske är jag som är ovanlig? (Tänker dock inte börja testa nu!!) Ägglikör och champagne är gott, men det räcker med ett glas. Dricker mycket te och ibland kaffe. Så någon anti-alltihopa är jag ju inte. Och mina höns är tokiga i hampfrön biggrin.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Bettis
          Inlägg 03-05-2008, 17:13
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

CITAT (Myosotis @ 03-05-2008, 18:10) *
          Och mina höns är tokiga i hampfrön biggrin.gif

rotfl.gif rotfl.gif

--------------------

Citera
          Tobb
          Inlägg 03-05-2008, 17:27
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

CITAT (Berith @ 11-09-2006, 08:59) *
          Jag är inte upprörd - tycker bara inte att det passar att informera här om vad det finns för droger och hur man får tag i dom eller hur dom används och av vilka.

Jag har aldrig tagit värre saker än koffein(tabletter) eller alkohol, även om jag idag aldrig skulle se mig testa något värre än så. Så skulle jag aldrig någonsin lyssna på som är totalt anti droger, som försöker sprida "information" till ungdomar. För rent ut sagt så sprider de flesta bara jävla massa med lögner!
          Men man ska inte dra alla över en kam, men många som jag har hört i radio och tv känns inte trovärdig för fem öre. Lyssnar hellre på någon som har varit där och vet vad det gör med kroppen och hjärnan.

Och nä jag orkade inte läsa hela tråden, och varför skulle denna inte passa här på odla?
          Alkohol och cigaretter skulle troligen aldrig bli lagliga om de hade upptäckts idag.

Choklad innehåller ett ämne som sätter sig på samma receptorer i hjärnan som tetrahydrocannabinol gör.

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Kat
          Inlägg 03-05-2008, 18:43
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Myosotis @ 03-05-2008, 18:10) *
          Men det var väl bra, jag hade missat den och tycker den är intressant. Har dock inte röstat eftersom jag inte begriper svarsalternativen. En bekant till mig påstod en gång att "alla" eller åtminstone de flesta har testat lätta droger nån gång. Det kom som en chock för mig, vilken värld har jag levt i egentligen? Jag trodde att det var, säg 1% av befolkningen och inte kanske 70% eller nåt.

Det är kanske inte urenkelt att bara välja ett av alla alternativen, så man får väl ta det som ligger närmast antar jag. Själv vet jag inte om jag kan välja bara ett heller...
          Men om det är något alternativ du vill ha klargjort vad det innebär, så kan jag säkert försöka erinra mig ungefär vad jag menade när det begav sig whistling.gif

När det gäller "lättare" droger, så skulle jag personligen räkna både champagne och tobak dit. Eller Khat, för all del, som diskuterades då tråden startade för två år(!) sedan.
          Men jag antar att du är mer inne på diskussionen om att Cannabis är en "lättare" drog?
          Huruvida Alkohol eller Cannabis är "värst" råder det ju delade meningar om...
          Det är en svår fråga med många infallsvinklar.

Redigerat av Kat: 03-05-2008, 18:47

Citera
          nykvistad
          Inlägg 03-05-2008, 18:53
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 38
          Medlem nr: 14 896

CITAT (Kat @ 03-05-2008, 17:45) *

Det är bra att använda gammla trådar, att starta nya trådar om samma saker är ett gissel,det blir bara svårt att söka i trådarna, och det är många som klagar på ett segt odlar forum,en orsak till segt forum kan vara begränsat utrymme.Så jag ger tummen upp till den som tog upp tråden igen.

--------------------
          where have all the flowers gone

Citera
          Powntatis
          Inlägg 11-06-2008, 18:43
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 16 730

Tjenare får väll dra mitt stå här med då:) jag är ny på forumet så detta är ett av de första inläggen biggrin.gif

Det jag tycker är konstigt är att inte alcohol och tobak är narkotika klassat när cannabis är det! jag röker ej cannabis å tänker inte göra iheller men jag har forskat lite i detta och det är ju inte farligt ! defenetivt inte farligare än alcohol, alcohol är beroende framkallande , den största inkörsdrogen till tyngre droger som excstasy amfetamin och kokain.. vilket jag trodde cannabis va men icke 9 av 10 som är tyngre drogmissbrukare idag började med alcohol och gick direkt på de tunga drogerna utan att röra cannabis! Och det finns inga bevis på at cannabis är skadligt på nått sätt snarare tvärt om nyttigt :/ en man i usa gjorde ett test likt super size me, som gick ut på att han va utan cannabis i 1månad och så gjorde han tester psykiskt och fysiska och allt va lika dant tillochmed bättre på vissa punkter när han hade rökt cannabis varjedag i 30dagar.. skumt.. och det finns inga dödsfall som orsakats av för mycket cannabis! för att ta en överdos av cannabis behöver man röka 580kg under loppet av 15minuter.. ohmy.gif medans en medålders man på 80kg kan få alcohol förgiftning av 1liter på loppet av 1timme (givet vis så stämmer andra faktorer in som tex vad man har ätit vikt osv men ca) och röker man på så tappar man inte omdömmet helt som man gör av tex alcohol.. lite gör man men långt ifrån som med alcohol.. årligen dör 85000 personer pga alcohol och ingen av cannabis.. Men visst det måste ju vara olagligt för nått ju.. det kan ju inte bara vara det utan nån andledning..! ja men eftersom det inte verkar vara några hälsoproblem men vår stat döljer det gjärna så det är narkotika fy och usch knarkare! ja det är klart allt handlar om pengar idag kolla på sprit monoplolet.. det staten är rädda för (som jag tror) så är det att legaliseringen kommer göra det enklare och fler kommer odla hemma eftersom det är så pass enkelt att göra det bara det att det är olagligt idag och samhället har en skamsen syn på det hela! Men varför inte göra som i holland? legalisera det sälja det med åldersgräns tex 18år och ha coffeshops där man kan sitta å röka och ha åldersgräns där med..! å sen pengarna man får in på legaliseringen lägger man ner på att hålla mer på sånna lagar å mer hjälp inom rehab osv! jag känner personligen 2st som har rökat cannabis mer eller mindre regelbundet i 35år och de är varken beroende elelr korkade varav den ena har uppmätt iq till 165! det stärker iaf det dom säger att det inte är beroendefram kallande och man blir inte trög!

och allt detta finns det vetenskapliga tester på som givetvis är gjorda i usa eftersom det är mycket vanligare där!

Med andra ord så knarkar jag så som jag ser det iaf! Alcohol är narkotika!

Citera
          Thomas Wahlqvist
          Inlägg 12-06-2008, 08:34
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 457
          Medlem nr: 4 960

Haha, jag blev så glad när jag såg några av era nick names, de av lite hemligare art som ni plockar fram när ni skall dra ut i krig.

Glöm föraldel inte bort att man kan kolla upp vad ni skrivit tidigare, och leker man lite Polis så är det inte särskilt svårt att räkna ut vilka ni/du är. Tänk vad ni skadar er trovärdighet då ni tar fram era bråknicks, och betänk att admin kan se erat IP, tjatar vi på Admin blir ni blockade for ever.

Bara att gå in under medlemmar och söka era tidigare inlägg, hehe.

Jag anser att omröstningen kan vara här, vi måste väl kunna snacka om droger på ett vuxet och profesionellt sätt, det är i högsta grad en stor del av vår samhällighet.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 12-06-2008, 10:13
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

confused.gif confused.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 12-06-2008, 15:09
          Länk hit: #60

Gäster

Du Powntatis...du har två vänner som knarkat i 35 år men som inte är beroende..... confused.gif hur många år måste man knarka för att vara beroende?

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 00:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon