|
Födelsedagspresent, För och nackdelar |
|
|
|
12-09-2006, 19:16
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (forget-me-not @ 12-09-2006, 19:35) CITAT (pejori @ 12-09-2006, 14:25) det är en del av svaren i denna tråden, som gör att jag förstår att folk inte vill tala om att dom vunnit pengar.... avundsjuka och goda råd om var man ska göra av dom, lyser igenom rejält....  Och själv kan jag inte se någon avundsjuka någonstans, men det är kanske jag som är blind för att se nyanser i svar kanske. Eller så är det ni som läser in vad ni vill se i svaren.  Sitter mest och är fundersam över hur trådskaparen inte verkade glad åt sin present.  Nu var det ju du som lade in din egen tolkning av vad Berit sa Jag såg då ingenstans att hon inte skulle vara glad för sin present. Hon var glad , men hon undrade vad hon skulle tänka på, med ett sånt muskelberg ( för-och-nackdelar )
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
12-09-2006, 19:43
|

Medlem
Antal inlägg: 863
Medlem nr: 305

|
Tack alla härliga människor på odla för era svar Jag orkar inte skriva något idag p.g.a att jag målat delar av garaget + putsat fönster.Så nu har jag skit under naglarna + målarfärg hela jag Men det är en lång bit kvar innan jag skall hämta bilen i Bayern så vi hinner språkas vid mer Bilen är begagnad fick jag reda på helt nyligen så det är ett annat pris som gäller än 1.2 mille, tack och lov säger jag Natti
--------------------
|
|
|
|
|
12-09-2006, 19:45
|

Medlem
Antal inlägg: 4 474
Medlem nr: 2 552

|
Fördelar: Snygg, läcker, cool och säker att köra. Nackdelar: Fokuserar inte på sånt trams när det gäller MB Kör och njut, grattis grattis. Ta med karln på en riktig sightseeing
|
|
|
|
|
12-09-2006, 20:48
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
fördelar...allt... nackdelar...den är dyr att köra...och man gråter blod om man repar lacken
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
12-09-2006, 20:52
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Jag är varken avundsjuk ( den egenskapen ha rinte jag) eller vill ha den bilen för att jag vill/behöver sitta lite högre. Men berit du skall hämta den i Bayern skriver du. Det är inte tillfälligt så att du behöver en tolk? Jag behärskar inte bara tyska språket utan också den bayerska dialekten Var i Bayern hämtar du den? Elisabeth
|
|
|
|
|
12-09-2006, 22:25
|
Medlem
Antal inlägg: 691
Medlem nr: 6 813

|
/Borttaget. Bryr mig inte./
|
|
|
|
|
13-09-2006, 08:48
|

Medlem
Antal inlägg: 3 590
Medlem nr: 4 227

|
CITAT (Scrollan @ 12-09-2006, 11:43) CITAT (Betty @ 12-09-2006, 10:14) Usch så ful... vad är det för nåt? :unsure: Det är en bil. Ser ut som en Mazda RX8. Ja, visst är smaken som baken och tur är väl det annars skulle ju alla köra omkring i likadana bilar, äta likadan mat, bo i likadana hus osv... Det är som Scrollan sa en Mazda Rx-8 med wankelmotor. Sååå snygg tycker jag den är, det snyggaste är nog inredningen som de lagt ner mycket tanke i (wankelmotorns rotor som har den här formen), små detaljer som bara en wankelnörd kanske lägger märke till : D  Sen så är den så frän för man öppnar liksom dörrarna åt olika håll, ingen mittbalk alltså, såhär  Och titta här vilken gullig bild jag hittade (ser nästan ut som två ögon och en leende mun (lysen och grill) : )   Nog om den nu, njuuuuuuut av din bil Berit. Har du en så välbetald och snäll man så behåll både honom och bilen. Finare present, materiellt sett får man nog leta efter
--------------------
Hälsningar, fru Berglund"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)
|
|
|
|
|
13-09-2006, 09:50
|

Medlem
Antal inlägg: 863
Medlem nr: 305

|
Tack för alla glada tillrop och grattis  . och roliga kommentarer När jag fyllde år nämnde sambon något om en MB Cab. Detta var jag emot då och tycker att jag har en väl fungerande bil (Golf Cab). Sedan har jag glömt det pratet. För någon dag sedan dyker det upp kort på bilen på mailen och att den är bara att hämta i Munchen. Tack snälla Elisabeth  för tolkhjälp, men det är inte första gången jag hämtar bilar därnere. Idag har jag beställt flygbiljett och åker ner den 9/10  + att jag måste åka tåg till Arlanda. Jag var som sagt emot detta från början men nu börjar det kännas som fjärilar i magen och bara resan är ju ett litet äventyr
--------------------
|
|
|
|
|
13-09-2006, 10:03
|
Medlem

|
CITAT (fruberglund @ 13-09-2006, 09:48) CITAT (Scrollan @ 12-09-2006, 11:43) CITAT (Betty @ 12-09-2006, 10:14) Usch så ful... vad är det för nåt?  Det är en bil. Ser ut som en Mazda RX8. Ja, visst är smaken som baken och tur är väl det annars skulle ju alla köra omkring i likadana bilar, äta likadan mat, bo i likadana hus osv... Det är som Scrollan sa en Mazda Rx-8 med wankelmotor. Sååå snygg tycker jag den är, det snyggaste är nog inredningen som de lagt ner mycket tanke i (wankelmotorns rotor som har den här formen), små detaljer som bara en wankelnörd kanske lägger märke till : D  Sen så är den så frän för man öppnar liksom dörrarna åt olika håll, ingen mittbalk alltså, såhär  Och titta här vilken gullig bild jag hittade (ser nästan ut som två ögon och en leende mun (lysen och grill) : )   Nog om den nu, njuuuuuuut av din bil Berit. Har du en så välbetald och snäll man så behåll både honom och bilen. Finare present, materiellt sett får man nog leta efter  visst är det en fin kärra..... den är inte alls fel att ha på parkeringen
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
13-09-2006, 13:50
|
Medlem

|
CITAT (fruberglund @ 13-09-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 13-09-2006, 11:03) visst är det en fin kärra.....  :) den är inte alls fel att ha på parkeringen  Nej, nu väntar jag bara på de där miljonerna på lotto   dom kommer
--------------------
|
|
|
|
|
13-09-2006, 16:10
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (fruberglund @ 13-09-2006, 09:48) Det är som Scrollan sa en Mazda Rx-8 med wankelmotor. Sååå snygg tycker jag den är, det snyggaste är nog inredningen som de lagt ner mycket tanke i (wankelmotorns rotor som har den här formen), små detaljer som bara en wankelnörd kanske lägger märke till : D Wankelmotor? Som aldrig riktigt fick någon genomslagskraft. Jag trodde inte man satte in den typen av motor i dagens bilar, speciellt inte i en sportbil?
|
|
|
|
|
13-09-2006, 18:12
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Grattis till bilen Berit, men blir den inte dyr att ta in i Sverige?
Finns modellen i Sverige tidigare annars är det svårt att få tag i reservdelar den dagen du behöver det.
Visst blir man avundsjuk att ha en vän som ger bort så fina presenter det kan man väl inte sticka under stolen med.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
birgitek
|
13-09-2006, 19:40
|
Gäster

|
CITAT (Berit @ 11-09-2006, 23:29) Jag har inte sagt att jag inte gläds över min present, men den är lite överrumplande och jag åker inte så mycket mer än mellan bostaden. affären och ibland till stan. Tycker att den här bilen är lite mer för folk i farten, (att vara i farten har jag slutat med  ) Tja, Du kan ju alltid sälja den om den inte passar Dej! Birgit Ek
|
|
|
|
|
13-09-2006, 20:58
|

Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363

|
Jag tycker också att du fått en fin bil Men en nackdel som jag tänker på är att, hoppas att du får ha bilen i "fred"  Kan tänka mig att många vill "äga en sådan"........... Törs du ex. lämna den på en vanlig/offentlig parkering utan att riskera att någon är framme och försöker stjäla den? T.o.m inbrott i garaget skulle nog "tjyvar" inte backa för heller......Eftersom den är värd så mycket pengar så kan ju "tjyven" göra sig en ordentlig hacka Även om jag har en ganska ny Skoda så är det knappast någon som gör sig omaket att stjäla den  om inte "de" snabbt behöver transport från punkt A till B, för att sedan överge bilen................ Men din bil  den kan ju göra en "fattig" till "rik" under en o samma dag...........
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album

|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|