Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är du nöjd med valresultatet, att Alliansen ska regera?
          Är du nöjd med valresultatet
          Är du nöjd med valresultatet
          Ja [ 73 ] ** [45.63%]
          Nej [ 82 ] ** [51.25%]
          Vet ej [ 5 ] ** [3.13%]
          Totalt antal röster: 180
          Gäster kan inte rösta 
          netaave
          Inlägg 18-09-2006, 17:57
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Scrollan @ 18-09-2006, 18:24)
          CITAT (netaave @ 18-09-2006, 18:15)
          Kolla bara på alla kollektiva saker vi "tvingas" in i via den s.k. arbetarrörelsen.

Kommunals medlemsavgift är procentuell på lönen, och detta betyder att om man t.ex arbetar en storhelg med storhelgs-ob, så blir avgiften högre.
          Jag frågade Kommunal vad detta beror på och fick till svar att de har arbetat fram avtalet med ob-tilläggen och sen är det solidariskt att betala tillbaka en del till Kommunal.

Numera är jag med i ett annat fackförbund och har en fast avgift. Går på samma avtal med helg-ob, som tidigare.

I årets löneförhandling har Kommunal försökt att toppstyra företaget genom att försöka hålla tillbaka lönerna för dem som inte är med i Kommunal.
          Detta slog dock aldrig igenom eftersom ett fackförbund inte får göra så. Dels beroende på attd et är individuella löner och dels för att det är arbetsgivaren som sätter lönerna och sen förhandlar med facket. Dessutom är det inget krav på att vara fackligt ansluten.

Så himla förbannad jag blir när jag läser detta. Vilka tror kommunal att dom är egentligen.
          Jag gick ur och förhandlade själv direkt med kommunen, det har bara gett mig fördelar och inga avgifter.
          Är nu endast med i arbetslöshetskassan, dock inte kommunals.

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 18-09-2006, 18:00
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 18:54)
          CITAT (herkules @ 18-09-2006, 18:40)
          CITAT (netaave @ 18-09-2006, 18:15)
          Kolla bara på alla kollektiva saker vi "tvingas" in i via den s.k. arbetarrörelsen. När jag var med i kommunal så hade de en kollektiv hemförsäkring. Vi hade redan en hemförsäkring och hade inte det minsta lust att byta.
          Jag kunde då avsäga mig försäkringen men fick ändå betala för den. hur rimligt är det?
          Naturligtvis godtog jag inte det utan gick ur facket, det bästa jag någonsin gjort.

Nej jag vill själv bestämma över mitt liv, ta hela ansvaret själv. Jag har ingen lust att betala en kollektiv försäkring för att vara solidarisk med arbetslösa Beda för att hon ingen skulle ha om den inte var kollektiv, jag tycker hon får ta ansvar för det själv.

och jag har precis tvärtemot erfarenheter än vad du har. när jag bröt ryggen för några år sedan så fick jag pengar från facket under min sjukskrivningstid så jag hade råd att betala hyran och maten, jag fick försäkringspengar när hela skadan var utredd.
          utan facket skulle jag inte fått något och troligtvis varit hemlös då jag själv inte har de ekonomiska möjligheterna att köpa en försäkring utanför facket.

för mig har fackföreningsavgiften varit väl använda pengar och utan facket skulle vi definitivt inte ha det så "bra" som vi ändå har det idag.

Jag har också varit långtidssjukskriven och har idag 50% sjukersättning. Jag får pengar från min arbetsgivares försäkring, är kommunalanställd.

Jag är inte så orolig för min framtid, tror att sjukvården kommer att konkurrensutsättas och att man kanske rent av får hjälp tidigare.
          Tror också att rehabåtgärder kommer att öka, och i och med min förhoppning om att det blir lättare att starta eget tror jag att jag kommer att jobba hetid med detta snart.

hehe - de flesta som röstar blått är "inte så oroliga ". jag klarar mig också vad som än händer men det finns de som inte gör det och dem måste vi tänka på.
          solidaritet och rättvisa är bra ord tycker jag och de har aldrig de borgeliga stått för.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-09-2006, 18:13
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Lite tröst för alla till vänster.

Sveriges odiskutabelt största parti är Socialdemokraterna med mer än var tredje väljare bakom sig.

Tvåan Moderaterna kommer långt efter med lite över en fjärdedel.

Efter dom kommer övriga 5 partier med 5-8 % var för sig. Vi har ingen blockpolitik längre utan ett två motpoler med stödpartier. Att högersidan vann valet knappt beror på att M:s stödpartier är lite större och fler men M är större än stödpartierna tillsammans. Tro inte att det blir en Allianspolitik, M styr högerblocket.

S tappade 14 mandat av 144, det är knappt 10%. Jämför detta med Fp som tappade 20 av 48, det är nästan 42%. Närmast fritt fall. Detta uppvägs bara av M som ökade mandaten med 42 st till 97. Dom ökade alltså med 76% men är ändå långt efter S.

Kommentarer för övrigt avstår jag med, vi får se hur det går.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          netaave
          Inlägg 18-09-2006, 18:15
          Länk hit: #104

Medlem

Och varför måste man idka den sortens solidaritet? om var och en tar ansvar för sitt eget liv och tar konsekvenserna av det kan vi skrota detta begrepp.
          Solidaritet är för mig något helt annat än att andra ska suga på min framgång.
          Det är för mig att stötta min nästa och få den att orka leva ett bra liv.

--------------------

Citera
          AnitaO
          Inlägg 18-09-2006, 18:19
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 17:33)
          Ja tänk vad hemskt att folk måste börja ta ansvar själva för sina liv.

Nej skämt åsido (med en liten ton av allvar) jag förstår din oro men är det inte så att vi har varit bortskämda med subventioner och reformer?

Måste nog säga att jag blev aningen förvånad över att detta kom från just dig,
          som för några veckor sedan svor ve och fasa för att du inte fick vårdnadsbidrag för din myndiga dotter. unsure.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Kathy
          Inlägg 18-09-2006, 18:27
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Hannele @ 18-09-2006, 18:30)
          CITAT (Scrollan @ 18-09-2006, 18:25)
          CITAT (Ophelia @ 18-09-2006, 18:14)
          Här verkar SD fått fotfäste. Fy fasen säger jag bara  mad.gif  mad.gif  mad.gif  mad.gif  mad.gif  mad.gif  mad.gif

Var någonstanns? unsure.gif
          Jag måste ha missat det fullständigt.

Kan du förtydliga dig, tror du? unsure.gif

Dom har fått 1,9% av rösterna och över 150 platser i olika kommuner.

Ja, det känner jag till.
          Men jag tolkade Ophelias "här" som i den här tråden. smile.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 18-09-2006, 18:28
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (AnitaGg @ 18-09-2006, 19:19)

Nej skämt åsido (med en liten ton av allvar) jag förstår din oro men är det inte så att vi har varit bortskämda med subventioner och reformer?

som för några veckor sedan svor ve och fasa för att du inte fick vårdnadsbidrag för din myndiga dotter. unsure.gif

Samma tanke slog mig också...och borgarna vill juh helst ha bort så mycket bidrag som möjligt. Att inte va´med i facket är upp till var och en, men konstigt nog så vill alla ha hjälp den dan dom inte kommer överens med sin arbetsgivare.....eller riskerar att förlora sitt jobb. Men resonerar dom som Netaave så hoppas jag dom får lämna sitt arbete till fömån för dom som visar solidaritet och medmänsklighet.

Citera
          netaave
          Inlägg 18-09-2006, 18:34
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Reserv @ 18-09-2006, 19:28)

Samma tanke slog mig också...och borgarna vill juh helst ha bort så mycket bidrag som möjligt. Att inte va´med i facket är upp till var och en, men konstigt nog så vill alla ha hjälp den dan dom inte kommer överens med sin arbetsgivare.....eller riskerar att förlora sitt jobb. Men resonerar dom som Netaave så hoppas jag dom får lämna sitt arbete till fömån för dom som visar solidaritet och medmänsklighet.

Ja det kan kanske tyckas så men desto mer irreterad har jag kanske varit över det systemet som tvingat mig att vara så beroende av det.
          Det var väl också en frustration över att inte få behålla så mycket av våra egna pengar att vi kunde avvara det. Framför allt eftersom detta direkt drabbade den av oss som inte kan tjäna sina pengar själv på ett "vanligt" jobb.

--------------------

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 18-09-2006, 18:34
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 19:15)
          Och varför måste man idka den sortens solidaritet? om var och en tar ansvar för sitt eget liv och tar konsekvenserna av det kan vi skrota detta begrepp.
          Solidaritet är för mig något helt annat än att andra ska suga på min framgång.
          Det är för mig att stötta min nästa och få den att orka leva ett bra liv.

Usch. sad.gif mad.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 18-09-2006, 18:37
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 19:34)
          CITAT (Reserv @ 18-09-2006, 19:28)

Ja det kan kanske tyckas så men desto mer irreterad har jag kanske varit över det systemet som tvingat mig att vara så beroende av det.
          Det var väl också en frustration över att inte få behålla så mycket av våra egna pengar att vi kunde avvara det. Framför allt eftersom detta direkt drabbade den av oss som inte kan tjäna sina pengar själv på ett "vanligt" jobb.

Så det är systemets fel?
          Ditt eget ansvar då? Du tycker ju att folk ska ta ansvar för sina egna liv.
          Så bra att du får göra det nu då.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-09-2006, 18:41
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

ja om någon politiker kunde förklara hur man så sakteliga gör för att betala allting själv så kankse jag skulle kunna förså det hela. jag ser inte hur någon som får behålla tusen kronor mer av sin lön ska få det att räcka till alla försäkringar som skulle nehövas. eller är jag naiv eller nåt??

för om vi inte betalar skatt så det räcker till försäkringkassa, medicin, sjukvård, subvensionerade operationer, barnomsorg.

fackavgifter för att ha en grupp som motpol till arbetsgivare.

ja hur ska pengarna räcka. finns det sådana försäkringar att skaffa sig i dag?
          som fngerar som försäkringskassan tex?

Citera
          netaave
          Inlägg 18-09-2006, 18:44
          Länk hit: #112

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 18-09-2006, 19:37)
          Så det är systemets fel?
          Ditt eget ansvar då? Du tycker ju att folk ska ta ansvar för sina egna liv.
          Så bra att du får göra det nu då.

Ja jag ser fram emot det och ett nytt system som inte är framtaget av socialdemokrater.

Vi har alla olika åsikter och olika sätt att se på saker, så ditt "usch" tycker jag är dålig "diskussionsmoral" forget-me-not. Vi lever i ett fritt land där vi kan få drifta våra åsikter det är nog något vi ska vara tacksamma över.

--------------------

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 18-09-2006, 18:57
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 19:44)
          Vi har alla olika åsikter och olika sätt att se på saker, så ditt "usch" tycker jag är dålig "diskussionsmoral" forget-me-not. Vi lever i ett fritt land där vi kan få drifta våra åsikter det är nog något vi ska vara tacksamma över.

Självklart lever vi i ett fritt land och får uttrycka våra åsikter - vilket jag också gjorde.

Citera
          askar
          Inlägg 18-09-2006, 19:01
          Länk hit: #114

Gäster

Solidaritet för mig, är att unna att alla har det så bra som möjligt.
          Jag kan inte bara tänka på mig och de mina.
          Gärna skulle jag trots låg pension, avvara en hundralapp varje månad
          om pengarna gick till att ge våra gamla en dräglig tillvaro och hemlagad mat.

Tänker som så att om vi alla avstod en hundring/mån så skulle det nog räcka .

Förstår samtidigt att det finns många som inte har den där hundralappen
          och så klart ska ingen känna att man är osolidarisk för det.

Så är mina funderingar. smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 18-09-2006, 19:02
          Länk hit: #115

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (netaave @ 18-09-2006, 18:07)
          CITAT (andersen @ 18-09-2006, 18:03)
          CITAT (andersen @ 18-09-2006, 16:13)
          Det är hemskt med resultatet, det har tagit generationer att bygga upp Sverige till vad det är i dag, och det skall borgarna rasera, tänker då på att kommunala hyreslägenheter kommer att säljas ut, avdags rätten på fackavgiften kommer att tas bort,sjukvården blir dyrare, bilförsäkringen blir dyrare, och ingen tandläkar reform hur skall det gå för alla sjuka?.

Vore det inte bättre att vi själva har så mycket pengar i lönekuvertet att du inte behöver bekymra dig om tandläkarräkningen?
          Eller att vi har valfriheten att bo där vi önskar?
          Vore det inte bra om du kan starta ett företag, och när du behöver anställa någon så ska det inte kosta dig lika mycket som du betalar ut i lön till personen för sociala avgifter m.m. du tvingas betala för att lagen är sådan? Bättre är väl om det sociala nätverket är individens ansvar och att det i löner m.m. finns utrymme för det

tyväär så är det inte så att arbetsgivaren helt plötsligt ger mera pengar bara för att borgarna vann valet, utan arbetsgivarna kommer att säja precis som dom alltid har sakt.... kostnads läget är för högt i Sverige.

Nej kanske inte helt plötsligt men på sikt!
          Om alla avgifter företagarna måste betala minskar och ger utrymme för att anställa fler. Om arbetsgivarna inte måste betala alla sociala avgifter får dom också pengar till nya investeringar som också det ger fler jobb.

Arbetsgivaravgift - Inkomstår 2006:

Ålderspensionsavgift 10,21 %
          Efterlevandepension 1,70 %
          Sjukförsäkringsavgift 8,64 %
          Arbetsskadeavgift 0,68 %
          Föräldraförsäkring 2,20 %
          Arbetsmarknadsavgift 4,45 %
          Allmän löneavgift 4,40 %
          Summa 32,28 %

För anställda födda 1938, 1939 eller 1940 är arbetsgivaravgiften 26,37 % (avgiften består av ålderspensionsavgift 10,21 % och särskild löneskatt 16,16 %).

Så du tycker vi skall slopa ålderspensionen, efterlevandepensionen, sjukförsäkringen, arbetsskadeförsäkringen, försäldraförsäkringen mm och att vi inte gemensamt ska bidra till arbetsmarknadpolitiska åtgärder och till övriga statens utgifter.

Ska pengarna i statens kista föröka sig medels celldelning kanske..........

Jag är företageare jag också, jag protesterar inte ett skit mot arbetsgivaravgiften. Det som gör att jag inte törs anställa är rehabiliteringsansvaret för sjukskrivna. Det skulle kunna skicka mig som småföretagere till kronofogden ifall jag skulle råka anställa fel person.

Men att påstå att arbetsgivaravgifterna skulle bort..... har inte hört på maken, då tycker du att du skall ta alla dina utigfter själv. Och dom pengarna du har på banken dom ska du leva loppan för på ålderns höst för du får inga andra. Va rik du måste vara.

Sjävl får jag så dålig pension så jag måste jobba tills hag är 67 minst trots att jag har hälsoproblem. OCh med dagens nya regering så lär det nog bli något år till.

Man skall komma ihåg att privata försäkringsalternativ inte tar emot folk med häsloproblem så det innebär att den allmänna försäkringen är den enda som står till buds.

För min egen del så innebär det att allt pensionssparande går minus. Det bästa jag kan göra är att driva upp ina inkomster i det allmänna systemet och sedan k-spara. sad.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-09-2006, 19:08
          Länk hit: #116

Medlem

tack bettson. någon som kunde åskådliggöra det jag försökt ett par gånger. hur ska varje männsika verkligen kunna finansiera allt det där på ett vettigt sätt?

om någon allvarligt kunde förklara för mig hur samhället ska se ut för att ändå fungera, med ett annat ssytem så blev jag jätteglad.

p.s. vad är k-spara

tog bort citate som blev så konstigt när jag skulle ändra mina stavfel...

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-09-2006, 19:10
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Bettson @ 18-09-2006, 20:02)
          Arbetsgivaravgift - Inkomstår 2006:

Ålderspensionsavgift 10,21 %
          Efterlevandepension 1,70 %
          Sjukförsäkringsavgift 8,64 %
          Arbetsskadeavgift 0,68 %
          Föräldraförsäkring 2,20 %
          Arbetsmarknadsavgift 4,45 %
          Allmän löneavgift 4,40 %
          Summa 32,28 %

För anställda födda 1938, 1939 eller 1940 är arbetsgivaravgiften 26,37 % (avgiften består av ålderspensionsavgift 10,21 % och särskild löneskatt 16,16 %).

Så du tycker vi skall slopa ålderspensionen, efterlevandepensionen, sjukförsäkringen, arbetsskadeförsäkringen, försäldraförsäkringen mm och att vi inte gemensamt ska bidra till arbetsmarknadpolitiska åtgärder och till övriga statens utgifter.

Ska pengarna i statens kista föröka sig medels celldelning kanske..........

Jag är företageare jag också, jag protesterar inte ett skit mot arbetsgivaravgiften. Det som gör att jag inte törs anställa är rehabiliteringsansvaret för sjukskrivna. Det skulle kunna skicka mig som småföretagere till kronofogden ifall jag skulle råka anställa fel person.

Men att påstå att arbetsgivaravgifterna skulle bort..... har inte hört på maken, då tycker du att du skall ta alla dina utigfter själv. Och dom pengarna du har på banken dom ska du leva loppan för på ålderns höst för du får inga andra. Va rik du måste vara.

Sjävl får jag så dålig pension så jag måste jobba tills hag är 67 minst trots att jag har hälsoproblem. OCh med dagens nya regering så lär det nog bli något år till.

Man skall komma ihåg att privata försäkringsalternativ inte tar emot folk med häsloproblem så det innebär att den allmänna försäkringen är den enda som står till buds.

För min egen del så innebär det att allt pensionssparande går minus. Det bästa jag kan göra är att driva upp ina inkomster i det allmänna systemet och sedan k-spara. sad.gif

vad trassligt det ser ut i mitt förra inlägg...

Citera
          Bettson
          Inlägg 18-09-2006, 19:27
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Vad K-spara är!

Ja för att göra en lång förklaring kort. Om du köper en pensionsförsäkring så P-sparar du. Att man K.sparar till sin pension inntebär egentligne att man sparar via vanlig bankbok eller kapitalförsäkring.

Dvs jag spara med skattade pengar. Pensionsförsäkringen sparar man med oskattade pengar.

Men alla som tjänar under statskattegränsen förlorar på att spara i en pensionsförsäkring om man bortser från de moment i försäkringen som avser famlijeskydd och premisbefrielse vis sjukdom mm. Men det rena pensionsmomentet i försäkringen gör att du förlorar. Men det talar ingen om.

Dvs om du tjänar under statskattegränsen cs 311 000 kr så har arbetsgivaren betalat in arbetsgivaravgifter för dig. 10,72 % beräknat på din bruttolön har arbetsgivaren betalat till ditt pensionskonto.

OM du gör avdrag med låt oss säga betalar 18000 rk i en pensionsförsäkring så minskar din skatt med 18000 x kommunalskattesatsen. dvs ungeför 18000 x 32% = 5760 kr.

Men samtidigt så har din arbetsgivare betalat in 1929 kr för dessa 18000 kr du gör i avdrag. från din inkomst. Dessa pengar går du då miste om och de försvinner i staten finanser någonstans. Men du får dom inte.

Men du får ju 5760 kr i skatterabatt. Javisst men när du tar ut pengarna på en pensionförsäkring så ska dessa beskattas då i stället. OCh skattesatsen är lika stor när du blir pensionär som nu när du ligger i dessa inokomstlägen.

Så pensionsförsäkingar är bara för höginkomstagare om man bortser från öriga försäkringsmoment som ingår. Dom kan man kanske lösa på annat sätt.

Så jag föredrar att skatta av mina 18000 kr med 5760 och samtidigt få 1920kr inbetalt på mitt pensionskonto i allmänna systemet.

Sedan så har jag 12000 kr kvar och dessa förvaltar jag själv. Om jag nu sparar 1000 kr varje månad så hoppas jag att jag kan fördubbla dessa på de femton år jag har kvar till pension.

Det innebär att jag kan da ut 1000 kr/ månad + 1000 kr -300kr i kapitalskatt) = 1700 kr i femton år.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 18-09-2006, 19:33
          Länk hit: #119

Medlem

CITAT (Bettson @ 18-09-2006, 20:27)
          Vad K-spara är!

Ja för att göra en lång förklaring kort. Om du köper en pensionsförsäkring så P-sparar du. Att man K.sparar till sin pension inntebär egentligne att man sparar via vanlig bankbok eller kapitalförsäkring.

Dvs jag spara med skattade pengar. Pensionsförsäkringen sparar man med oskattade pengar.

Men alla som tjänar under statskattegränsen förlorar på att spara i en pensionsförsäkring om man bortser från de moment i försäkringen som avser famlijeskydd och premisbefrielse vis sjukdom mm. Men det rena pensionsmomentet i försäkringen gör att du förlorar. Men det talar ingen om.

Dvs om du tjänar under statskattegränsen cs 311 000 kr så har arbetsgivaren betalat in arbetsgivaravgifter för dig. 10,72 % beräknat på din bruttolön har arbetsgivaren betalat till ditt pensionskonto.

OM du gör avdrag med låt oss säga betalar 18000 rk i en pensionsförsäkring så minskar din skatt med 18000 x kommunalskattesatsen. dvs ungeför 18000 x 32% = 5760 kr.

Men samtidigt så har din arbetsgivare betalat in 1929 kr för dessa 18000 kr du gör i avdrag. från din inkomst. Dessa pengar går du då miste om och de försvinner i staten finanser någonstans. Men du får dom inte.

Men du får ju 5760 kr i skatterabatt. Javisst men när du tar ut pengarna på en pensionförsäkring så ska dessa beskattas då i stället. OCh skattesatsen är lika stor när du blir pensionär som nu när du ligger i dessa inokomstlägen.

Så pensionsförsäkingar är bara för höginkomstagare om man bortser från öriga försäkringsmoment som ingår. Dom kan man kanske lösa på annat sätt.

Så jag föredrar att skatta av mina 18000 kr med 5760 och samtidigt få 1920kr inbetalt på mitt pensionskonto i allmänna systemet.

Sedan så har jag 12000 kr kvar och dessa förvaltar jag själv. Om jag nu sparar 1000 kr varje månad så hoppas jag att jag kan fördubbla dessa på de femton år jag har kvar till pension.

Det innebär att jag kan da ut 1000 kr/ månad + 1000 kr -300kr i kapitalskatt) = 1700 kr i femton år.

Tack!

Vad du kan o vet.

Jag har inte skaffat någon pensionsförsäkring eftersom jag tyckt det är något skumt med det hela. Nu vet jag lite mer.

Har du kunnat räkna ut det här själv?
          Eller kan man läsa sig till det i det finstilta?
          Eller kan man fråga någon och få ett ärligt svar?

Går man till en bank och säger : Hej jag vill k-spara??

(jag måste vara rätt så inkännande som har anat det här, jag är dåligt på matematiskt tänkande nämligen)

Citera
          askar
          Inlägg 18-09-2006, 19:38
          Länk hit: #120

Gäster

Läser och läser och fattar nog på ett ungefär. rolleyes.gif
          Måste säga att du imponerar med dina kunskaper Bettson. smile.gif

Citera

23 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-07-2026, 20:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon