| |
|
  |
Är du nöjd med valresultatet, att Alliansen ska regera? |
|
|
|
|
18-09-2006, 22:29
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (pejori @ 19-09-2006, 00:23) CITAT (Evgeni @ 18-09-2006, 21:55) CITAT (askar @ 18-09-2006, 20:01) Solidaritet för mig, är att unna att alla har det så bra som möjligt. Jag kan inte bara tänka på mig och de mina. Gärna skulle jag trots låg pension, avvara en hundralapp varje månad om pengarna gick till att ge våra gamla en dräglig tillvaro och hemlagad mat. Tänker som så att om vi alla avstod en hundring/mån så skulle det nog räcka . Förstår samtidigt att det finns många som inte har den där hundralappen och så klart ska ingen känna att man är osolidarisk för det. Så är mina funderingar.  Kan bara instämma till fullo ja med... "efter var och ens förmåga...till var och ens behov" och då menar jag inte skyhöga fallskärmar eller gratisresor för regering och riksdag  Du menar som de avgående ministrarnas avgångsvederlag? De faller mjuk vill jag lova: Torkel Backlund, kanslichef på statens pensionsverk: - Samtliga statsråd är garanterade en årslön. För Göran Persson innebär det 121 000 kronor i månaden (1 452 000 kronor på ett år), och för de andra statsråden är summan 97 000 kronor i månaden (1 164 000 kronor på ett år). Fallskärm på 16 miljonerDessutom är nio statsråd berättigade till den verkliga vinstlotten - statsrådspensionen. Storleken beror på hur länge de jobbat åt staten. Den betalas ut tills de före detta ministrarna har fyllt 65 år. Den stora vinnaren är infrastrukturminister Ulrica Messing, som tack vare att hon bara är 38 år kan få en total fallskärm på drygt 16 miljoner kronor. Om statsråden får nya inkomster efter att de lämnat ministerjobbet minskas statsrådspensionen med motsvarande summa. Utöver detta får ministrarna en ålderspension efter att de har fyllt 65, i de flesta fall runt 35 000 kronor i månaden. Källa: Expressen
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
18-09-2006, 22:32
|
Medlem
Antal inlägg: 691
Medlem nr: 6 813

|
CITAT (LadyG @ 18-09-2006, 23:29) Du menar som de avgående ministrarnas avgångsvederlag? De faller mjuk vill jag lova: Torkel Backlund, kanslichef på statens pensionsverk: - Samtliga statsråd är garanterade en årslön. För Göran Persson innebär det 121 000 kronor i månaden (1 452 000 kronor på ett år), och för de andra statsråden är summan 97 000 kronor i månaden (1 164 000 kronor på ett år). Fallskärm på 16 miljonerDessutom är nio statsråd berättigade till den verkliga vinstlotten - statsrådspensionen. Storleken beror på hur länge de jobbat åt staten. Den betalas ut tills de före detta ministrarna har fyllt 65 år. Den stora vinnaren är infrastrukturminister Ulrica Messing, som tack vare att hon bara är 38 år kan få en total fallskärm på drygt 16 miljoner kronor. Om statsråden får nya inkomster efter att de lämnat ministerjobbet minskas statsrådspensionen med motsvarande summa. Utöver detta får ministrarna en ålderspension efter att de har fyllt 65, i de flesta fall runt 35 000 kronor i månaden. Källa: Expressen Jag blir illamående när jag läser detta.
|
|
|
|
|
|
|
|
18-09-2006, 22:43
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (forget-me-not @ 18-09-2006, 23:32) Jag blir illamående när jag läser detta.  Du är inte ensam...
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
18-09-2006, 22:44
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (LadyG @ 18-09-2006, 23:29) CITAT (pejori @ 19-09-2006, 00:23) CITAT (Evgeni @ 18-09-2006, 21:55) CITAT (askar @ 18-09-2006, 20:01) Solidaritet för mig, är att unna att alla har det så bra som möjligt. Jag kan inte bara tänka på mig och de mina. Gärna skulle jag trots låg pension, avvara en hundralapp varje månad om pengarna gick till att ge våra gamla en dräglig tillvaro och hemlagad mat. Tänker som så att om vi alla avstod en hundring/mån så skulle det nog räcka . Förstår samtidigt att det finns många som inte har den där hundralappen och så klart ska ingen känna att man är osolidarisk för det. Så är mina funderingar.  Kan bara instämma till fullo ja med... "efter var och ens förmåga...till var och ens behov" och då menar jag inte skyhöga fallskärmar eller gratisresor för regering och riksdag  Du menar som de avgående ministrarnas avgångsvederlag? De faller mjuk vill jag lova: Torkel Backlund, kanslichef på statens pensionsverk: - Samtliga statsråd är garanterade en årslön. För Göran Persson innebär det 121 000 kronor i månaden (1 452 000 kronor på ett år), och för de andra statsråden är summan 97 000 kronor i månaden (1 164 000 kronor på ett år). Fallskärm på 16 miljonerDessutom är nio statsråd berättigade till den verkliga vinstlotten - statsrådspensionen. Storleken beror på hur länge de jobbat åt staten. Den betalas ut tills de före detta ministrarna har fyllt 65 år. Den stora vinnaren är infrastrukturminister Ulrica Messing, som tack vare att hon bara är 38 år kan få en total fallskärm på drygt 16 miljoner kronor. Om statsråden får nya inkomster efter att de lämnat ministerjobbet minskas statsrådspensionen med motsvarande summa. Utöver detta får ministrarna en ålderspension efter att de har fyllt 65, i de flesta fall runt 35 000 kronor i månaden. Källa: Expressenjapp...så menar jag gratis resor...gratis sjukvård (och inga köer) hög pension och en bra fallskärm om du skulle få sparken...samt rätten att vara sjukskriven... betalar gärna för att göra tillvaron bättre och kanske minska hemlösheten för många men i dagens läge är det bara sina egna behov som ska styra...."varför ska jag betala för...." o.s.v....ingen vet när man själv hamnar i den situationen, att man behöver samhällets hjälp....  alla kan drabbas av sjukdom, skilsmässa, dödsfall eller arbetslöshet, eller flera alternativ på en gång... har man två inkomster och plötsligt står med bara en, eller en halv lön....är man inte lika kaxig längre... tror inte någon VÄLJER att vara sjukpensionär, med bara en bråkdel av lönen i månaden... skulle gärna jobba, men KAN inte.... solidariteten ska vi värna om...alla har ansvar för alla i samhället. det behövs inte ens en hundring askar...det räcker med en femtiolapp per kapita, för att alla ska få en dräglig tillvaro.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
18-09-2006, 23:54
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Lite skrämmande är det, att de kan lyfta lön för att inte göra något.
Skära i sjukpenningen kan de, jag ser något betydligt fetare som skulle kunna skäras hårdare i jag.
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 00:45
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 18-09-2006, 23:44) ingen vet när man själv hamnar i den situationen, att man behöver samhällets hjälp....  alla kan drabbas av sjukdom, skilsmässa, dödsfall eller arbetslöshet, eller flera alternativ på en gång... har man två inkomster och plötsligt står med bara en, eller en halv lön....är man inte lika kaxig längre... tror inte någon VÄLJER att vara sjukpensionär, med bara en bråkdel av lönen i månaden... skulle gärna jobba, men KAN inte.... solidariteten ska vi värna om...alla har ansvar för alla i samhället.  Exakt!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 01:24
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
CITAT (netaave @ 18-09-2006, 18:07) Om alla avgifter företagarna måste betala minskar och ger utrymme för att anställa fler. Om arbetsgivarna inte måste betala alla sociala avgifter får dom också pengar till nya investeringar som också det ger fler jobb. Det stämmer säkert, men, rimligen bör den lön arbetaren får skrivas upp med (minst) lika mycket som arbetsgivaravgiften 'kostar'. Möjligen kan ett avskaffande av arbetsgivaravgiften minska svartarbetet en smula, fast fan vet. Det är nog ämne för egen tråd. Jag känner inte sådär jättemånga företagare. Men en del. Ett av problemen de talar om är konkurrens från andra företag som skattemyglar och svartarbetar. Det är där staten bör sätta in hårdare tag, för det är i företagen det mesta myglet i samhället sker (i kronor räknat), inte från folk som fuskar med sjukskrivningar eller arbetslöshet. CITAT (netaave @ 18-09-2006, 19:15) Och varför måste man idka den sortens solidaritet? om var och en tar ansvar för sitt eget liv och tar konsekvenserna av det kan vi skrota detta begrepp. Solidaritet är för mig något helt annat än att andra ska suga på min framgång. Det är för mig att stötta min nästa och få den att orka leva ett bra liv. Ja, alltså, man MÅSTE inte idka den sortens solidaritet. Men vi bor alla (eller, de flesta av oss på Odla) i ett samhälle som bygger på att vi alla bidrar till gemensamma system. Det gäller inte minst infrastruktur, som är gemensamt betald, och som är nödvändig för både företag och privatpersoner. Att så många i Sverige har det så bra idag är inte bara frukten av eget arbete, utan också en följd av vårt gemensamma arbete. Samt en massa andra saker, som lång fred, dynamisk (ja) och icke-konfliktfylld arbetsmarknad, en hög lägstanivå på utbildningen, etc. Det jag menar är att om vi inte haft någon nationell eller samhällelig solidaritet som omfördelar från den rike till den fattige, eller från den som har till den som behöver, så hade kanske inte du haft lika stor framgång att suga på. Efter millennieskiftet så jämfördes förresten aktienbörserna under 1900-talet (kanske var det från efter världskriget förresten) och av alla jämra börser så var det den svenska som hade gått bäst. Ingen annan stans har aktieägarna fått så hög uppgång på satsade pengar. Exv Wallenbergarna har bidragit till Sveriges utveckling, men de har sannerligen fått bra betalt också. (Jag tror dock helt säkert att många regler för småföretagare kan förenklas)
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 06:11
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (pejori @ 18-09-2006, 23:44) Alla kan drabbas av sjukdom, skilsmässa, dödsfall eller arbetslöshet, eller flera alternativ på en gång...  :wub: har man två inkomster och plötsligt står med bara en, eller en halv lön....är man inte lika kaxig längre... Mitt i prick Pejori Hela mitt liv har jag jobbat mycket, inte en dag har jag varit arbetslös. Sjuk var jag väl ett par dagar vart 10:e år eller nåt. Snarare har jag väl jobbat trots att jag varit sjuk. Friska barn har jag också haft förmånen att få. Under alla dessa år har jag inte en minut gnällt över att jag delat med mig till dom som är mindre lyckligt lottade än jag själv. Jag har också stått upp för detta i varje val sen min ungdom, och det är jag stolt över. Ett gott samvete är den bästa huvudkudden nämligen. CITAT (askar @ 18-09-2006, 20:01) Gärna skulle jag trots låg pension, avvara en hundralapp varje månad om pengarna gick till att ge våra gamla en dräglig tillvaro och hemlagad mat. Tänker som så att om vi alla avstod en hundring/mån så skulle det nog räcka. Tänk om jag kunde förstå hur du tänker Du pratar som en vänsterpartist och röstar borgerligt. Eller är det så att dom gamla ska få tigga den där hundringen av dom som har en hundring över?
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 06:25
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 07:11) [ Tänk om jag kunde förstå hur du tänker :unsure: Du pratar som en vänsterpartist och röstar borgerligt. Eller är det så att dom gamla ska få tigga den där hundringen av dom som har en hundring över? Jag borde inte föregå Agneta för hon pratar så bra för sig själv, men jag tror att jag förstår hur hon har reagerat. Och hon skrev för ett par inlägg sedan att hon i grunden var socialdemokrat. Men hon är helt enkelt både förbannad och besviken på hur de utvecklat sig så hon var tvungen att röra om i grytan. Och jag har mött många som har reagerat så. Hoppas inte du tog illa upp Agneta
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 06:35
|

Medlem

|
CITAT (Evgeni @ 19-09-2006, 07:25) CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 07:11) Tänk om jag kunde förstå hur du tänker Du pratar som en vänsterpartist och röstar borgerligt. Eller är det så att dom gamla ska få tigga den där hundringen av dom som har en hundring över? Jag borde inte föregå Agneta för hon pratar så bra för sig själv, men jag tror att jag förstår hur hon har reagerat. Och hon skrev för ett par inlägg sedan att hon i grunden var socialdemokrat. Men hon är helt enkelt både förbannad och besviken på hur de utvecklat sig så hon var tvungen att röra om i grytan. Och jag har mött många som har reagerat så. Hoppas inte du tog illa upp Agneta  Nej, som sagt hon får väl utveckla det själv. Men rent generellt så måste jag ju säga att om det finns väljare som tänker på det sättet och "missnöjesröstar" borgeligt, så blir jag ännu mer frågande. Det blir ju verkligen "ur askan i elden". Men, men ... jag har ett bra liv och mig går det absolut ingen nöd på. Jag kanske t.o.m kan få det bättre med dom borgeliga vallöftena. Men som sagt ... jag talar inte i egen sak. Jag vill kunna se alla i ögonen. Även dom som är mindre lyckligt lottade än jag själv.
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 06:47
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 07:35) Nej, som sagt hon får väl utveckla det själv. Men rent generellt så måste jag ju säga att om det finns väljare som tänker på det sättet och "missnöjesröstar" borgeligt, så blir jag ännu mer frågande. Det blir ju verkligen "ur askan i elden".
Men, men ... jag har ett bra liv och mig går det absolut ingen nöd på. Jag kanske t.o.m kan få det bättre med dom borgeliga vallöftena. Men som sagt ... jag talar inte i egen sak. Jag vill kunna se alla i ögonen. Även dom som är mindre lyckligt lottade än jag själv. Jag tänker precis som dig Anita, men så är vi ju alla olika och reagerar på olika sätt
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
19-09-2006, 06:47
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 19-09-2006, 07:25) CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 07:11) [ Tänk om jag kunde förstå hur du tänker Du pratar som en vänsterpartist och röstar borgerligt. Eller är det så att dom gamla ska få tigga den där hundringen av dom som har en hundring över? Jag borde inte föregå Agneta för hon pratar så bra för sig själv, men jag tror att jag förstår hur hon har reagerat. Och hon skrev för ett par inlägg sedan att hon i grunden var socialdemokrat. Men hon är helt enkelt både förbannad och besviken på hur de utvecklat sig så hon var tvungen att röra om i grytan. Och jag har mött många som har reagerat så. Hoppas inte du tog illa upp Agneta  Tack Gillan  Precis så är det. (har just betat av gårkvällens inlägg ) Anita Inte tror du väl att de som röstar borgerligt är någon sorts monster som bara tänker på sig själva och sitt eget bästa? Idag har vi många gamla och handikappade som inte har råd att ta ut sina mediciner, som inte kommer ut på flera år, som ligger ensamma dygnet runt förutom korta stunder då hemtjänsten kommer på besök, som dag efter dag får maten serverad i en frigolitbox som aldrig får känna doften av matlagning/bakning, Tror inte de blir fler efter maktskiftet Senast igår em lyssnade jag på Maria Salmgren (m) hon fick fråga... kommer de rika att bli ännu rikare nu... Nej, de som har det gott ställt behöver vi inte bekymra oss om de klarar sig alltid. Det är dom svaga i samhället som vi ska värna om. Som jag tidigare sagt... vi ska inte måla fan på väggen innan de hunnit in i maktens boningar. Det avgående gänget har iaf sett till att sko sig själva.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 06:56
|

Medlem

|
CITAT (askar @ 19-09-2006, 07:47) Anita Inte tror du väl att de som röstar borgerligt är någon sorts monster som bara tänker på sig själva och sitt eget bästa? Nej, det tror jag absolut inte såklart. Men jag hade svårt att få ihop dina åsikter med ditt val. Solidaritet är väl i alla fall inte nåt som genomsyrar borgeligheten. Visst behöver dom gamla bättre mat. Även skolungarna för den delen. Många behöver förbättringar ... Men jag tycker inte om tanken på "allmosor". Även om man behöver bättre mat, så behöver man också sitt värde som människa intakt. Jag tror i alla fall att det du var missnöjd med tidigare inte kommer att bli bättre i alla fall. Möjligtvis sämre ....
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
19-09-2006, 07:06
|
Gäster

|
Allmosor och allmosor...Många idag tvingas ta emot "allmosor" T.ex Hjärt-Lungforskningen, Cancerforskningen m.fl bekostas till största delen av våra allmosor. Cancerdrabbade och trafiskadade tvingas söka bidrag (allmosor från folket) till rekreation och att kunna ge dom svåra dagarna/åren någon liten guldkant.
Det är mycket jag har varit/är missnöjd över... inte så mycket för egen del (förutom haltande sjukvården) men väl för att man ser-hör och läser om hur många har det. Så kommer jag säkert fortsätta....
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 07:49
|

Medlem

|
Min största rädsla är väl att det ska bli som förra gången det begav sig. Svenska folket var skuldsatta upp över öronen för att alla vallöften skulle infrias. Det tog många år att bli av med den ryggsäcken. En sån politik gör ingen lyckligare. Men, men ... den som lever får se
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 07:52
|
Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 08:49) Men, men ... den som lever får se  Eller som en annan odlait uttryckte det, den som överlever får se...
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 07:55
|

Medlem

|
CITAT (forget-me-not @ 19-09-2006, 08:52) CITAT (AnitaGg @ 19-09-2006, 08:49) Men, men ... den som lever får se :) Eller som en annan odlait uttryckte det, den som överlever får se...  Behöver skratta lite åt eländet
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 07:56
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (netaave @ 18-09-2006, 21:33) Du har helt klart mer kunskap om det här än mig också Bettson, men jag tycker iaf att jag skulle vilja att jag fick betala till min egen pension och övriga avgifter själv av mina intjänade pengar. Jag vill ha full koll och kunna påverka mina pengar helt själv så upplever jag inte att det är idag. Det jag skriver om arbetsgivaravgifter och att avgifterna dubblas är det jag lärt mig i familjen där vi har ett antal personer som har egna företag. Ska man betala en lön på 10000 då kostar det 20000, skulle personen sen bli länge sjulk eller gravid har man ytterligare kostnad. I min närhet finns en man som jobbar halvt ihjäl sig i sin firma, han skulle behöva anställa men törs inte som kostnaderna är idag. Så får det inte heller vara. Jag har, och det är min åsikt förhoppning att det ska gå emot det. Tror inte det sker på en eller två mandatperioder men som sagt på sikt kanske. Så att iaf mina barn och barnbarn kan bli "oberoende" I så fall gör idn släkting dåliga affärer. Det ingår nämligen i debiteringen när man tar betalt för sina tjänster att det skall vara timlön + semesterlön + sociala avgifter + AMF + lite för eventuell sjuksrivning samt ett tillägg för firmans overheads. Du betalar ca 270-300 kr + moms för en hantverkare idag. En elektriker av den högre skolan tar 380 de andra ligger på ungefär samma pris som de andra hantverkarna.Datatekninker tar 750 och en advokat eller autoriserad revisor ( inte bokföringsfolket för de harinte så bra betalt) får mellan 1200-1350 kr. OCH det är ingen skillnad mellan att bara egenföretagare och vara anställd. Bromsen för de flesta småföretag är sjuklönen och rehabansvaret.
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 08:04
|

Medlem

|
CITAT (Bettson @ 19-09-2006, 08:56) Bromsen för de flesta småföretag är sjuklönen och rehabansvaret. Det där med rehabansvar har jag funderat en del på. Om sjukdomen/skadan är yrkesrelaterad så tycker jag inte det är nån tvekan om vem som ska ha rehabansvar. Man ska ju inte kunna köra skiten ur folk och sen ska nån annan stå för konsekvenserna. Men om någon drabbas av nåt som absolut inte har med jobbet att göra, så kan jag förstå att arbetsgivarna protesterar faktiskt. Där borde andra försäkringar träda in och ta rehabansvaret.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
19-09-2006, 08:13
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Pirum @ 19-09-2006, 02:24) [Jag känner inte sådär jättemånga företagare. Men en del. Ett av problemen de talar om är konkurrens från andra företag som skattemyglar och svartarbetar. Det är där staten bör sätta in hårdare tag, för det är i företagen det mesta myglet i samhället sker (i kronor räknat), inte från folk som fuskar med sjukskrivningar eller arbetslöshet.
[ Jag tror nog inte att det är så mycket hos företagen som det problemet sitter. Möjligtvis hos en del mindre utländska aktörer som kommer med svart arbetskraft och jobbar till halva priset eller lägre. Största hotet mot företagares konkurrens är faktiskt anställda som jobbar svart på sin fritid. OM du tar tex en hovslagare. En utbildad hovslagare med ansvarsförsäkring osv har svårt att konkurrera med den som har ett vanligt jobb dagtid och sedan skor svart på kvällen. OCH kundens omedelbara reaktion, jamen han är ju mycket billigare. Men den välutbildade hovslagaren som är ansvarsförsäkrad ifall något går fel har mera erfarenhet och är duktigare. Det är självklart tycker jag att han skall ha betalt vitt. För inte ska en av de mest betydelsefulla personerna för min hästs vällevnad inte få någon pension på ålderns höst. Svartarbetaren får ju det ändå via sitt jobb. Det är dålig konkurrens. Men fusket finns inte i företagen utan bland de som inte registrerar företag och betalar sina avgifter dvs bland vanliga arbetare. För en företagare så är det så att för varje svartjobb han gör så binder han ris åt sin egen rygg för det gör det möjigt för hans kunder att pruta och dumpa priserna. Och det förekommer att folk både arbetar, uppbär a-kassa eller sjukpenning och sedan dessutom jobbar svart. Dvs tredubbel lön. Jag har en hel del personaladministration, jag slår alltid backut när mina kunders fd anställda själv kommer med ett slarvigt ifylld arbetsgivarintyg som de förväntar sig att arbetsgivaren skall underteckna. Här registreas varje timme under en anställning med datum. Antingen man jobbar eller är borta från arbetet så registreras orsaken och FK eller A-kassa kan tydligt få exakt svar på varje fråga. Här medverkas inte till fusk. Men många små arbetsgivare vet kanske inte hur ett arbetsgivarintyg ska fyllas i och kanske skriver på för att komma undan lite pappersarbete. Jag håller inte med att fusket ligger hos företagen. Jag ser visseligen bara tjugofem företag men de anser att det inte lönar sig att fuska. Skattesänkande åtgärder gör vi överhividtaget inte förräns de har passerat statskattegränsen. ANnars är målet faktist att de skall komma upp i den inkomstnivån på minst 311 000 taxerat och därmed betala skatt för det. Vi fokuserar mera på lönsamhet i företaget än att "komma undan" skatt.
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|