Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är du nöjd med valresultatet, att Alliansen ska regera?
          Är du nöjd med valresultatet
          Är du nöjd med valresultatet
          Ja [ 73 ] ** [45.63%]
          Nej [ 82 ] ** [51.25%]
          Vet ej [ 5 ] ** [3.13%]
          Totalt antal röster: 180
          Gäster kan inte rösta 
          LadyG
          Inlägg 08-10-2006, 19:28
          Länk hit: #281

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Herrar Bildt och Reinfeldt är starka personligheter, båda är ledarfigurer och jag tror att båda är allmänbildade och skickliga demagoger. De har varit i luven på varandra förr, och blivit sams ska tilläggas, så jag tror nog det är det bästa om de verkligen haft ett mindre gräl om saken och rett ut det. Ingen av dem är oresonabel, men båda är viljestarka och då kan nog tongångarna bli ganska höga.

Generellt sett är agg som går och pyr är bara fördärvligt, i så fall är "ett rejält gräl" om vad det än kan vara hälsosammare. Så slipper vi "bakom-kulissen"-mygel och taskspel.

Oavsett hoppas jag Reinfeldt står på sig, han kan inte lämna ifrån sig "makten" som statsminister till sin utrikesminister hur duktig statsminister denne en gång varit.

Rörig förklaring men jag tror du hänger med i svängarna smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          birgitek
          Inlägg 08-10-2006, 19:37
          Länk hit: #282

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 08-10-2006, 20:24)
          .
          Och så tuggar lilla Birgit om sagan om taggtråden. Byt skiva. Har du inget vettigare att komma med kan du hålla käften. Träna gärna till nästa SM i käfthållning. Det går av stapeln 24:e helgfria söndagen efter första veckan med sju torsdagar, så du har gott om tid att träna. Under tiden blir världen lättare att leva för oss alla andra.

Stil? Nej snarare bottenskrap, Rudan! Skaffa Dig lite bildning - det är inte snyggt och ger inget intelligent intryck att be en meningsmotståndare hålla käften
          Birgit Ek

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-10-2006, 20:03
          Länk hit: #283

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (birgitek @ 08-10-2006, 20:37)
          .
          Och så tuggar lilla Birgit om sagan om taggtråden. Byt skiva. Har du inget vettigare att komma med kan du hålla käften. Träna gärna till nästa SM i käfthållning. Det går av stapeln 24:e helgfria söndagen efter första veckan med sju torsdagar, så du har gott om tid att träna. Under tiden blir världen lättare att leva för oss alla andra.

Stil? Nej snarare bottenskrap, Rudan! Skaffa Dig lite bildning - det är inte snyggt och ger inget intelligent intryck att be en meningsmotståndare hålla käften
          Birgit Ek

Det är inte heller speciellt intelligent att rapa samma smörja för ofta.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          birgitek
          Inlägg 08-10-2006, 20:08
          Länk hit: #284

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 08-10-2006, 21:03)
          samma smörja

Smörja? Syftar Du på Ditt taggtrådstaket? Har Du inte plockat ner det ännu?
          Birgit Ek

Citera
          birgitek
          Inlägg 08-10-2006, 20:11
          Länk hit: #285

Gäster

CITAT (LadyG @ 08-10-2006, 20:28)
          Herrar Bildt och Reinfeldt är starka personligheter, båda är ledarfigurer och jag tror att båda är allmänbildade och skickliga demagoger. De har varit i luven på varandra förr, och blivit sams ska tilläggas, så jag tror nog det är det bästa om de verkligen haft ett mindre gräl om saken och rett ut det. Ingen av dem är oresonabel, men båda är viljestarka och då kan nog tongångarna bli ganska höga.

Generellt sett är agg som går och pyr är bara fördärvligt, i så fall är "ett rejält gräl" om vad det än kan vara hälsosammare. Så slipper vi "bakom-kulissen"-mygel och taskspel.

Oavsett hoppas jag Reinfeldt står på sig, han kan inte lämna ifrån sig "makten" som statsminister till sin utrikesminister hur duktig statsminister denne en gång varit.

Rörig förklaring men jag tror du hänger med i svängarna smile.gif

Jodå, jag hänger med och delar också Din åsikt, det var bara uttrycket "inre stridigheter" jag reagerade på.
          Birgit Ek

Citera
          bejron
          Inlägg 08-10-2006, 20:16
          Länk hit: #286

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Är det sant som jag har hört att den blivande obligatoriska a-kassan ska höjas med 3-400%? Vem har då råd att vara med i facket? Fast man sagt att man inte ska ändra arbetsrätten. Men vem har råd att vara med i fackert om a-kassan kostar så mycket?

Citera
          birgitek
          Inlägg 08-10-2006, 20:32
          Länk hit: #287

Gäster

CITAT (bejron @ 08-10-2006, 21:16)
          Är det sant som jag har hört att den blivande obligatoriska a-kassan ska höjas med 3-400%? Vem har då råd att vara med i facket? Fast man sagt att man inte ska ändra arbetsrätten. Men vem har råd att vara med i fackert om a-kassan kostar så mycket?

Fack och A-kassa är inte samma sak, fast många verkar tro det. Det är bara en mindre del av fackföreningsavgiften som går till A-kassan, ca 20-30 kronor/ månad skulle jag tro. Man har full rätt att vara med i A-kassan utan att vara med i facket, även om det är facken som administrerar A-kassan så är det staten som betalar.
          Birgit Ek

Citera
          bejron
          Inlägg 08-10-2006, 20:41
          Länk hit: #288

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Jo, nog vet jag skillnad mellan fack och a-kassa. Men den som mest behöver arbetsrätt och kanske hjälp av a-kassan och facket är väl oftast den som tjänar minst och som är utbytbar på sitt jobb. Pengarna kanske bara inte räcker till både och. Jag har inga problem att klara av a-kassa och fackavgift, men jag tror heller inte att jag är den som mest behöver båda tyvärr. Är det inte bara ett jättefiffigt sätt att försvaga facket?

Citera
          birgitek
          Inlägg 08-10-2006, 20:48
          Länk hit: #289

Gäster

CITAT (bejron @ 08-10-2006, 21:41)
          Jo, nog vet jag skillnad mellan fack och a-kassa. Men den som mest behöver arbetsrätt och kanske hjälp av a-kassan och facket är väl oftast den som tjänar minst och som är utbytbar på sitt jobb. Pengarna kanske bara inte räcker till både och. Jag har inga problem att klara av a-kassa och fackavgift, men jag tror heller inte att jag är den som mest behöver båda tyvärr. Är det inte bara ett jättefiffigt sätt att försvaga facket?

För min del tycker jag inte att facken skall administrera a-kassan. Tycker att arbetslöshetsförsäkringen skulle administreras på samma sätt som sjukförsäkringen, dvs. av staten och med en obligatorisk avgift precis som med sjukförsäkringen.
          Birgit Ek

Citera
          Hannele
          Inlägg 08-10-2006, 21:38
          Länk hit: #290

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Är det sant som jag har hört att den blivande obligatoriska a-kassan ska höjas med 3-400%?
          Vem har då råd att vara med i facket?

Det kostar väl runt 100 kr, eventuell 300% höjning skulle innebära ca 300 kr..

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          askar
          Inlägg 08-10-2006, 22:19
          Länk hit: #291

Gäster

CITAT (Hannele @ 08-10-2006, 22:38)
          Är det sant som jag har hört att den blivande obligatoriska a-kassan ska höjas med 3-400%?

Ungefär så mycket som en flaska billig Whiskey kostar.
          Inte så mycket att bråka om ... tycker jag.

Citera
          herkules
          Inlägg 08-10-2006, 23:04
          Länk hit: #292

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (askar @ 08-10-2006, 23:19)

hela prylen med att höja a-kasseavgiften är ju att folk ska skita i den, lätt att anställa, lätt att sparka var det väl nån egen företagare sa på tv.. och vanligt folk har ingen trygghet, inget skyddsnät för de har inte råd. borgarbrackorna förnekar sig aldrig.
          men jag hajjar inte det där med whiskyn, vad har det med a-kasseavgiften att göra?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Pirum
          Inlägg 09-10-2006, 00:46
          Länk hit: #293

Validating
          Antal inlägg: 3 808
          Medlem nr: 5 448

Sen blir det väl så att om man tillhör en bransch med hög arbetslöshet så blir höjningen högre än om man jobbar inom bransch med låg arbetslöshet.

Tror att många kommer att gå ur facket om A-kassan ändras, inte för att facket är samma sak som A-kassan, utan för att folk tycker att pengarna inte räcker till båda.

--------------------
          zon2.5

Citera
          AndreasBlomquist
          Inlägg 09-10-2006, 02:10
          Länk hit: #294

Medlem
          Antal inlägg: 1 237
          Medlem nr: 4 935

Personligen skulle jag aldrig i livet vilja vara medlem i facket då de, trots att endast 50% av deras medlemmar röstar på Socialdemokraterna, stödjer S med miljontals kronor per år.

Nej, facket klarar jag mig bra utan däremot är jag medlem i A-kassan och det kommer jag fortsätta vara.

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 09-10-2006, 06:37
          Länk hit: #295

Gäster

CITAT (herkules @ 09-10-2006, 00:04)
          CITAT (askar @ 08-10-2006, 23:19)

hela prylen med att höja a-kasseavgiften är ju att folk ska skita i den, lätt att anställa, lätt att sparka var det väl nån egen företagare sa på tv.. och vanligt folk har ingen trygghet, inget skyddsnät för de har inte råd. borgarbrackorna förnekar sig aldrig.
          men jag hajjar inte det där med whiskyn, vad har det med a-kasseavgiften att göra?

Tog den bara som jämförelse med höjningen/år
          eftersom man ofta läser att lågavlönade kommer inte
          ha råd att fortsätta vara med i A-kassan efter höjningen.
          Kunde lika gärna, eller kanske hellre sagt... 6 st skrovmål.

Citera
          Reserv
          Inlägg 09-10-2006, 06:41
          Länk hit: #296

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

I Sundsvalls Tidning stog det att det skulle bli obligatoriskt att va´med i A-kassan, så det verkar inte som det finns nåt val dä, oavsett höjningar eller inte.

rättning: Arbetslöshetsförsäkringen, blir obligatorisk för alla som förvärvsarbetar.

Citera
          kristerh
          Inlägg 09-10-2006, 10:36
          Länk hit: #297

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

Jag fattar inte varför man måste vara så aggressiv mad.gif
          det vore bra om du någongång kunde diskutera utan att behöva kasta ur dig elakheter wink.gif

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          birgitek
          Inlägg 09-10-2006, 10:51
          Länk hit: #298

Gäster

CITAT (kristerh @ 09-10-2006, 11:36)

det vore bra om du någongång kunde diskutera utan att behöva kasta ur dig elakheter wink.gif

Det är väl så att somliga kastar skit när argumenten tryter och så som jag uppfattar det är ju inte Gossen Ruda nyansernas man.Men jag tål det, skulle aldrig falla mej in att ta personligt illa upp av vad en för mej okänd människa kastar ur sig på ett öppet debattforum.
          Birgit Ek

Citera
          kristerh
          Inlägg 09-10-2006, 11:01
          Länk hit: #299

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (birgitek @ 09-10-2006, 11:51)
          Men jag tål det, skulle aldrig falla mej in att ta personligt illa upp av vad en för mej okänd människa kastar ur sig på ett öppet debattforum.
          Birgit Ek

Bra wub.gif

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 09-10-2006, 11:34
          Länk hit: #300

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (birgitek @ 09-10-2006, 11:51)
          CITAT (kristerh @ 09-10-2006, 11:36)

Det är väl så att somliga kastar skit när argumenten tryter och så som jag uppfattar det är ju inte Gossen Ruda nyansernas man.Men jag tål det, skulle aldrig falla mej in att ta personligt illa upp av vad en för mej okänd människa kastar ur sig på ett öppet debattforum.
          Birgit Ek

Skitkastaren är du själv eftersom du drar upp taggtråden i tid och otid bara för att DU själv inte har några argument. Håll dig till saken.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

23 sidor V  « < 13 14 15 16 17 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 13:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon