Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 21 22 23  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Är du nöjd med valresultatet, att Alliansen ska regera?
          Är du nöjd med valresultatet
          Är du nöjd med valresultatet
          Ja [ 73 ] ** [45.63%]
          Nej [ 82 ] ** [51.25%]
          Vet ej [ 5 ] ** [3.13%]
          Totalt antal röster: 180
          Gäster kan inte rösta 
          *Molly*
          Inlägg 18-10-2006, 13:12
          Länk hit: #441

Medlem
          Antal inlägg: 180
          Medlem nr: 2 979

CITAT (arno @ 18-10-2006, 10:23)
          CITAT (Hannele @ 18-10-2006, 09:06)
          CITAT (arno @ 18-10-2006, 01:12)
          Vad jag menar är att man likställer sjuka, pensionärer,arbetslösa och sk.fuskare när det gäller betalningsansvaret för att de redan rika skall få det ännu bättre.

Du skrev att de sjuka ska ut i arbete.
          Fast under sosseregeringen har rehabilitering av sjuka legat nere och den nya regeringen har lovat lägga mera pengar på det. Det ser inte jag som något negativt. Tvärtom.

Och vi har aldrig haft så stora klasskillnader och fattiga som under sosseregering. sad.gif

Det var absolut värre innan socialdemokratin kom till makten i sverige.
          Den senaste sosseregeringen har haft fullt upp med att städa efter förra borgarstyret. Dessvärre har "marknaden" fått mer att säga till om så de var väl den mest högerorienterade sosseregering vi någonsin haft.
          Nu har vi tagit ytterligare ett steg mot höger och då tror jag att det blir än värre för vanligt folk. Allt man presenterat hittills i förändringar har ju den inriktningen i alla fall kan inte jag se något annat.
          Moderaterna - ett arbetarparti .... vilken blåsning!!!

Just precis, nya arbetarpartiet, vilken blåsning !!
          Säkert har många låginkomstagare, pensionärer och arbetslösa som röstat på Reinfeldt och alliansen ångrat sitt val när de sett vad alliansens budget innebär.

Citera
          Hannele
          Inlägg 18-10-2006, 13:19
          Länk hit: #442

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (Scrollan @ 18-09-2006, 17:49)
          CITAT (netaave @ 18-09-2006, 17:33)
          Ja tänk vad hemskt att folk måste börja ta ansvar själva för sina liv.

Exakt. smile.gif

Åtminstone kunna styra sin närmaste omgivning, som inte hör till politikernas revir.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Margaretha
          Inlägg 18-10-2006, 16:23
          Länk hit: #443

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

CITAT (arno @ 18-10-2006, 13:34)
          CITAT (Margaretha @ 18-10-2006, 12:53)
          CITAT (arno @ 18-10-2006, 01:12)
          Vi har tydligen också pengar till att subventionera de välbeställdas behov av hushållshjälp men inte till att se till att det finns tillräckligt med personal på skolor, äldreboenden och sjukhus.

Det är inte bara "välbeställda" som behöver anlita privata firmor för att få städat t.ex. Många gamla är i den situationen, sedan äldrevården rustats ner de sista åren.
          wink.gif wink.gif wink.gif

De allra flesta kommer inte att ha råd med denna service. Det troliga är att en stor del av verksamheten kommer att betalas med svarta pengar även fortsättningsvis.
          Varför måste vi sänka kostnaderna för A-kassesystemet nu när alla de nya jobben är på väg?

Jag hoppas att de gamlas rätt att få den hjälp de behöver från Hemtjänsten eller att få ett boende ska komma tillbaka - efter att nedrustningen av äldreomsorgen gjort dem beroende av städbolag. Alla vill inte köpa svart städning utan svälter hellre.

Har själv en 90-årig mamma i den situationen och bor långt ifrån. Hennes väninnor utan anhöriga på orten gör likadant. De anlitar en vit firma. Och det är inte fråga om några rika äldre damer, men de vill ha rent i sina hem.

Så A-kassan:
          Det är väl ändå ett problem att folk inte sällan anser sig vara tvungna att tacka nej till jobb, därför att A-kasseersättningen är högre än den blivande lönen. Och den första tiden av arbetslösheten ska ju, om jag förstått det hela rätt, inte ersättningen sänkas utan först efter ett antal månader.

Min man blev arbetslös för några år sedan. Efter 7 månader hittade han ett nytt jobb, men lönen var ungefär 60% av hans gamla lön och sämre än A-kasseersättningen. Han tog det i alla fall även om det inte kändes särskilt lustigt. Så jag vet vad jag talar om.

Lättnader ska ju också införas för företag som anställer personer som varit ifrån arbetslivet under lång tid.

Jag vill gärna se vilka effekter alla dessa åtgärder kan få innan jag dömer ut dem. Det är inte bra som det är. Alltså måste vi pröva något nytt!

Citera
          herkules
          Inlägg 18-10-2006, 17:48
          Länk hit: #444

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Margaretha @ 18-10-2006, 17:23)
          Jag vill gärna se vilka effekter alla dessa åtgärder kan få innan jag dömer ut dem. Det är inte bra som det är. Alltså måste vi pröva något nytt!

Jag håller med dig men jag tycker inte att man som nytt parti ska börja med att göra folk fattigare än vad de redan är.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 18-10-2006, 17:50
          Länk hit: #445

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (herkules @ 18-10-2006, 18:48)
          Jag håller med dig men jag tycker inte att man som nytt parti ska börja med att göra folk fattigare än vad de redan är.

håller med där smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Margaretha
          Inlägg 18-10-2006, 22:13
          Länk hit: #446

Medlem
          Antal inlägg: 1 057
          Medlem nr: 1 309

Vi vet ju inte riktigt hur det slår. En del saker höjs, annat sänks. Somliga ekonomer påstår att det inte kommer att bli sådana effekter. Jag kan inte tillräckligt om ekonomi för att kunna se alla sidor.

Är själv sjukskriven sedan lång tid och kan inte se att det är någon katastrof om ersättningen går tillbaka till samma summa som före 1/7 i år, vilket man sagt att den ska. Höjningen kom lagom till valet, kan man tänka!

Citera
          pejori
          Inlägg 19-10-2006, 09:29
          Länk hit: #447

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Margaretha @ 18-10-2006, 23:13)

Vi vet ju inte riktigt hur det slår. En del saker höjs, annat sänks. Somliga ekonomer påstår att det inte kommer att bli sådana effekter. Jag kan inte tillräckligt om ekonomi för att kunna se alla sidor.

Är själv sjukskriven sedan lång tid och kan inte se att det är någon katastrof om ersättningen går tillbaka till samma summa som före 1/7 i år, vilket man sagt att den ska. Höjningen kom lagom till valet, kan man tänka!

Nej det är ingen katastrof...om man är två i familjen som har inkomster...men är den ena sjuk och den andre arbetslös...slår det hårt... smile.gif
          är du ensamstående med barn, är det bortfallet många gånger skillnaden på ett par vinterstövlar till barnet smile.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          aanderss
          Inlägg 18-03-2007, 16:49
          Länk hit: #448

Medlem
          Antal inlägg: 29 979
          Medlem nr: 8 994

nja kanske

Citera
          Hannele
          Inlägg 18-03-2007, 17:20
          Länk hit: #449

Medlem

CITAT (pejori @ 19-10-2006, 09:29) *
          men är den ena sjuk och den andre arbetslös...slår det hårt... smile.gif
          är du ensamstående med barn, är det bortfallet många gånger skillnaden på ett par vinterstövlar till barnet smile.gif

Det var inte bättre förr i tiden heller.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera
          KURT
          Inlägg 19-03-2007, 07:25
          Länk hit: #450

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

CITAT (Hannele @ 18-03-2007, 18:20) *
          Det var inte bättre förr i tiden heller.

Å nu får man ju också chansen att röra på sig. Arbetslösa skåningar får prova på expanderade gruvnäringen i Norrland och arbetslösa norrlänningar kan få jobb i hushåll på Östermalm eller Lidingö.

Citera
          faith
          Inlägg 19-03-2007, 08:04
          Länk hit: #451

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

CITAT (KURT @ 19-03-2007, 07:25) *
          Å nu får man ju också chansen att röra på sig. Arbetslösa skåningar får prova på expanderade gruvnäringen i Norrland och arbetslösa norrlänningar kan få jobb i hushåll på Östermalm eller Lidingö.

Är det detta som alliansen kallar ökad valfrihet tro? blink.gif

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-03-2007, 08:17
          Länk hit: #452

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Rörelsefrihet kanske ohmy.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Hannele
          Inlägg 20-03-2007, 16:39
          Länk hit: #453

Medlem

CITAT (KURT @ 19-03-2007, 07:25) *

Exakt så var även under förra regeringens tid också, valfriheten. whistling.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Citera

23 sidor V  « < 21 22 23
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 03:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon