Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 83-årig kvinna skall vräkas
          Snöflinga
          Inlägg 23-09-2006, 22:04
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Läste på text-TV att beslutet om vräkning står fast, trots många protester, även HSB-ledningen är kritiska men kan inget göra sad.gif

Citera
          MrNorth
          Inlägg 23-09-2006, 22:08
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 491
          Medlem nr: 2 831

Det hela låter otroligt dumt, även för att vara i Sverige... Detta bör ju redas ut, för enligt min mening strider det mot all sorts rim och reson som finns. Empati och medkänsla... finns de orden kvar i svenska akademins?

/henrik

Citera
          Gillan
          Inlägg 23-09-2006, 23:28
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Snöflinga @ 23-09-2006, 23:04)
          Läste på text-TV att beslutet om vräkning står fast, trots många protester, även HSB-ledningen är kritiska men kan inget göra   sad.gif

Det där är ju rena rama skitsnacket. Självklart kan de, om de vill---------
          wacko.gif wacko.gif

Ps, det var alltså inte riktat till dig snöflinga smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          forget-me-not
          Inlägg 23-09-2006, 23:34
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

CITAT (Evgeni @ 24-09-2006, 00:28)
          wacko.gif wacko.gif

Är du helt säker på det? Var finns detta att läsa?
          För om det är så är det ju skit att de inget gör!

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-09-2006, 06:55
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (forget-me-not @ 24-09-2006, 00:34)
          wacko.gif  :wacko:

Är du helt säker på det? Var finns detta att läsa?
          För om det är så är det ju skit att de inget gör!

Jag har inte en susning om ifall det skulle gå att läsa någonstans över huvud taget. Jag använde bara mitt sunda förnuft. För inte har då jag någonsin hört talas om ett enda bostadsbolag, där du kan missa en hyra, eller två och bli vräkt, om du är snabb nog att göra " rätt " för dig. Så jag vidhåller att det är skitsnack och inget annat rolleyes.gif biggrin.gif . Klart som korvspad, att det är nån annan som vill åt lägenheten wacko.gif

Snacka om förutfattade meningar! rolleyes.gif wub.gif

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 24-09-2006, 06:57
          Länk hit: #26

Gäster

wacko.gif  :wacko:

Där instämmer jag.... Så klart de kan ändra beslutet
          det sa ju till o med riksordförande...hon hoppades att
          HSB Mitt skulle göra det.

Skamligt är det att det får gå till på detta sätt. mad.gif

Och att styrelsen, som de nu låter påskina,
          anser att lägenheten är i dåligt skick
          ska de ge blanka f..n i.
          Det har de inget att göra me. mad.gif

Sverige ska vara landet där man värnar om äldre och "svaga"
          Pyttsan!

Citera
          fruberglund
          Inlägg 24-09-2006, 09:53
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2006, 21:49)
          Det är verkligen skamligt!! mad.gif mad.gif När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas! mad.gif

Fattar inte varför hon ska slippa undan för att hon är gammal. Ska nu alla gamla få genvägar och slippa betala just för att de är gamla?

Hon hade missat att betala 3 gånger. Ligger man på sjukhus eller vad man än gör så får man ju se till att nån annan betalar ens räkningar!

Nej, vräka är kanske lite hårt men jag tycker ändå det är rätt. Varför ska hon få göra hur som helst bara för att hon är gammal och bott där länge?

Nu har hon ju betalat så då kan det ju kanske få gå för den här gången men skylla på ditt och datt och att man är gammal och ser dåligt och inte ser vad det är för räkningar som ligger på bordet är skitsnack. Då får man se till att fixa nån annan som SER räkningarna i så fall tycker jag! Dålig ursäkt.

Kanske låter hård men man ska göra rätt för sig även om man är gammal tycker jag.

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera
          netaave
          Inlägg 24-09-2006, 10:22
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (fruberglund @ 24-09-2006, 10:53)
          Det är verkligen skamligt!!  :angry:  :angry: När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas!  :angry:

Fattar inte varför hon ska slippa undan för att hon är gammal. Ska nu alla gamla få genvägar och slippa betala just för att de är gamla?

Hon hade missat att betala 3 gånger. Ligger man på sjukhus eller vad man än gör så får man ju se till att nån annan betalar ens räkningar!

Nej, vräka är kanske lite hårt men jag tycker ändå det är rätt. Varför ska hon få göra hur som helst bara för att hon är gammal och bott där länge?

Nu har hon ju betalat så då kan det ju kanske få gå för den här gången men skylla på ditt och datt och att man är gammal och ser dåligt och inte ser vad det är för räkningar som ligger på bordet är skitsnack. Då får man se till att fixa nån annan som SER räkningarna i så fall tycker jag! Dålig ursäkt.

Kanske låter hård men man ska göra rätt för sig även om man är gammal tycker jag.

Men om man ligger på sjh och är gammal är det lätt att man blir förvirrad. Hjärnan klarar inte att tänka logiskt. sen vet vi ju inte hur pass stort kontaktnät den här kvinnan har om hon har barn o.s.v. hon kanske inte har någon alls.
          Hon hade ju vistats mycket på sjukhus och sjukhem och kanske rent av har en viss grad av senilitet.
          Du borde nog lära dig lite mer om livet och åldrandet innan du skriver sådana här inlägg fru Berglund. Jag tycker du skrev fruktansvärt omoget.

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 24-09-2006, 10:30
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

83 år gammal och parkinssonsdrabbad, lider av dålig syn och hörsel. Som om inte hon har det jobbigt nog utan att någon vill åt hennes lägenhet också. De fick ett bra bud, kan tänka. Några andra skäl till att vräka en gammal tant kan inte jag se.

Visst, hon bommade tre hyror. Men hyran är ju betald sedan i somras. Varför väljer de att vräka henne nu då?

Tyvärr, Fru Berglund. Jag tycker du har fel. Hon vräks inte för de missade och numera sedan månader tillbaka betalade hyrornas skull, utan för att de kan sälja lägenheten med vinst, allt de behövde var ett svepskäl.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          askar
          Inlägg 24-09-2006, 10:37
          Länk hit: #30

Gäster

Blir ledsen när jag läser fruberglunds inlägg sad.gif
          Alla blir vi gamla... och förresten så kan vi bli totalt hjälpberoende
          även i unga år och råka ut för just sånt som 83-åringen.
          Att då säga... får väl skylla sig själv *skakar på huvet* sad.gif

Undrar om du har dina föräldrar/svärföräldrar/far-morföräldrar i livet?

Citera
          netaave
          Inlägg 24-09-2006, 10:51
          Länk hit: #31

Medlem

Ja det finns ju faktiskt unga ensamma människor också, och då behövs ju egentligen bara att man råkar ut för en olycka och hamnar långvarigt på sjh för att hamna i samma situation. Kuratorernas arbetsbörda på dylika instutitioner är ju också så hög idag att dom inte kan arbeta med förebyggande åtgärder.

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 24-09-2006, 10:56
          Länk hit: #32

Medlem

Det är verkligen skamligt!!  :angry:  :angry: När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas!  :angry:

Sorgligt cynisk inställning tycker jag att du har här sad.gif . Vem vet, om 50-60 år, kan det vara du själv som ligger där .

--------------------

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 24-09-2006, 11:45
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Evgeni @ 24-09-2006, 11:56)
          Det är verkligen skamligt!!  mad.gif  mad.gif När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas!  mad.gif

Sorgligt cynisk inställning tycker jag att du har här sad.gif . Vem vet, om 50-60 år, kan det vara du själv som ligger där .

Nu blev jag förvånad och besviken på dig fru berglund ohmy.gif sad.gif trodde att du hade någon form av empati bakom pannbenet ...

Citera
          Björken
          Inlägg 24-09-2006, 12:00
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jag blir också mycket mycket besviken när man kan ha sådan inställning som fru berglund har. Empati, sympati och vanligt sunt bondförnuft måste man kunna ha här i livet annars vet jag inte vart vi kommer att hamna. Men det är som jag ofta känner att vi är på väg i ett egosamhälle som är så otäckt så vi kan inte ens ana konsekvenserna av det.

Sedan spelar det ingen roll gammal eller ung, problem kan alla få, och då ska man hjälpa istället för stjälpa.

Även detta som tidigare sagts att hyran är ju uppklarade sedan lång tid tillbaka och man väljer att vräka nu. Absolut luktar det fult sätt att ruffa åt sig lägenheten på, till någon "finare" i samhället.

Citera
          pejori
          Inlägg 24-09-2006, 13:57
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (MrNorth @ 23-09-2006, 23:08)
          Empati och medkänsla... finns de orden kvar i svenska akademins?

/henrik

det var länge sedan dessa ord togs bort sad.gif sad.gif
          även solidaritet och sympati med dom som av olika anledningar har det besvärligt, är borta .... sad.gif

numera vill var och en se om sitt eget, och skita i andra.... sad.gif sad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Hannele
          Inlägg 24-09-2006, 14:42
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Nästan 100 000 har redan skrivit på uppropet i Aftonbladet.

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          netaave
          Inlägg 24-09-2006, 16:00
          Länk hit: #37

Medlem

Nu har vi också skrivit på, hela familjen t.o.m. kaninen. biggrin.gif

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 24-09-2006, 16:20
          Länk hit: #38

Gäster

Låt Maj bo kvar
          HSB:s förbundsordförande vädjar till styrelsen i Sundsvall... Läs brevet i länken.

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-09-2006, 16:24
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Har också skrivit på protestlistan.

Citera
          Björken
          Inlägg 24-09-2006, 16:27
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 1 135
          Medlem nr: 5 335

Jo visst har jag läst vädjan men för mig luktar det bara att rädda HSBs rykte inte så mycket att hjälpa den gamla tanten, tyvärr.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-01-2026, 21:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon