Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabattförslag, Sol och lera
          Magdalena
          Inlägg 27-05-2003, 07:48
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 142
          Medlem nr: 813

Hej!
          Jag bor i zon 4 i Roslagen norr om Stockholm. Har en rabatt utanför huset som jag betraktar som problemrabatt - vet inte hur jag ska göra om den. I helgen som var delade jag av den i två bitar med en gång emellan och det blev genast mycket bättre. Nu har jag i den delen som är närmast huset 3 pionbuskar längst bak och så en massa kryddväxter och stenar längre fram. Det ser bra ut. Men den andra delen är inte bra, jag ska ta itu med den denna helg och önskar förslag till växter.
          Rabatten ligger i söder, sol nästan hela dagen, lerjord. Det finns sedan tidigare 3 st pionbuskar som är otroligt vackra och så ett par nya pionplantor som jag satte i höstas. Det finns en ros Super Star, inte så frodig och det övriga har jag redan flyttat. Så jag har en rabatt ca 4x2 meter som jag ska fylla med växter. Det jag har funderat på är:
          hjärtbergenia som är ju vinergrön
          praktbetonika
          Moses brinnande buske
          Men allt det blommar nästan samtidigt och jag skulle vilja ha något som blommar juli-sept(okt).
          Kan ni hjälpa med fler förslag?
          Tack! smile.gif :

--------------------
          Hönan Agda

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 16:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon