Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur många är fortfarande nöjd?
          netaave
          Inlägg 10-10-2006, 09:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-10-2006, 18:53)
          Idag hämtade vi ut vår ångrengörare. smile.gif Nog verkade det mycket enklare i reklamen! laugh.gif Där såg ångan ut att komma i en jämn ström men från våran pustade och frustade det och den röda lampan började lysa efter nästan varje tryck på knappen. Borstmunstyckena var hårdare än jag trott, alla tre. Inget man kör med på känsliga ytor alltså. Dock verkade den ju absolut lösa upp smutsen effektivt så det ska bli spännande att testa den på duschkabinen (när jag skaffat förlängningssladd)

Så ska det inte vara, blir det inte bättre tycker jag du ska reklamera den.

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 10-10-2006, 09:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Jag har en funktion på min där jag kan spärra den i intryckt läge. Kolla om du inte kan göra det också.
          Jag tycker enda nackdelen med min är ljudet, den har ett gällt läte, annars använder jag den till allt.

--------------------

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 10:15
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Bee @ 10-10-2006, 10:30)
          Nu har jag testat min Tvins-apparat. Onödigt dyr investering får jag säga.
          Jag blev rätt besviken sad.gif
          Det kanske är en bra grej om man städar väldigt ofta men på den ingrodda köksfläkten var den inget vidare. Där fick det bli att torka med Mr Muscle som vanligt.
          Därefter testades den på badrumsspegeln. Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag fick ändå torka med lite mild spegelrengöring efteråt för att få det som jag ville. Och inte lossnade det något från duschdörrarna.
          Jag tror det var mirakeltrasan som gjorde hela jobbet! Jag märkte ingen skillnad i alla fall mot vanlig städning.
          Fönster har jag inte testat än Jag brukar få gnugga bort fluglort så det skall bli spännande att se om ångaren gör det bättre.
          En annan sak jag blev lite överraskad över var hur snabbt ångan tog slut i kannan. Sen var det att vänta länge innan man kunde hälla på mer vatten och vänta på att det skulle värmas upp...
          Nu har jag betalat 898:- inkl frakt så jag blir ju tvungen att använda eländet lite mer innan jag avskriver den helt från dagordningen.

Här är det ingrott och fasttorkat också så jag förstår faktiskt inte hur du gör.

Jag har svaga handleder och tumgrepp vilket gör att jag har svårt att gnugga, händerna håller inte helt enkelt. Su just att grejen lossnar skiten tycker jag är helt fantastiskt.

Jag gav bort en på reapriset till min svåger och svägerska.Blev ombedd att demonstrera den på ugnen, för skulle den bli ren då.......... Deras ugn såg förskräcklig ut när de flyttade in för åtta år sedan. OCh trots idog putsning så har den inte blivit bätte.

Faktiskt så var ugnen efter den behandlingen i det bästa skick någon av oss sett den.

SÅ jag förstår faktiskt inte hur du gör.... visserligen är det en del teknik, men i alla fall. Prova igen.

OCh flugskit har vi här på rutorna också. Sedan vi flyttade in i samhället så finns alla dessa stora spyflugor som kommer från komposterna.

Jag brukar ånga först på rutan så att man ser var allt sitter. SÅ drar jag långsamt med fönsterskrapan och torkar av vattnet nertill. Och så eftertork med trasan vilket egentligen bara gör att allt restvatten ska komma bort. Man behöver inte gno hårt på någon smuts.

Citera
          Bee
          Inlägg 10-10-2006, 10:38
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Ok. Jag skall ge den en chans till!
          Det är kanske som du säger Bettson, en fråga om teknik. Tack för tipset om fönster smile.gif

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 11:56
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Bee @ 10-10-2006, 11:38)
          Ok. Jag skall ge den en chans till!
          Det är kanske som du säger Bettson, en fråga om teknik. Tack för tipset om fönster smile.gif

Ha inte så bråttom och så tänk på att ångan ska göra jobbet inte du.

Känn dig lite lat ( som jag gör) så går det bättre. tongue.gif laugh.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-10-2006, 12:03
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag köpte en laddning mirakeltrasor idag som jag ska använda tillsammans med min ångare. Maken kom på att om man pumpade på knappen så kom ångan i en jämn ström. Jag ska snart städa kylskåpet och då ska jag använda maskinen. smile.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 10-10-2006, 12:07
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

haha jag läste "mirakeltrosor" och förstod först ingenting

*trött i huvvet*
          rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-10-2006, 12:09
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 10-10-2006, 13:07)

*trött i huvvet*
          rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif
          Tja, ett par sådana skulle nog inte heller sitta fel. rolleyes.gif
          MirakelBH däremot har jag faktiskt köpt idag....åtminstone är det ett mirakel om den sitter skönt på mig just nu. laugh.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 12:37
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 13:03)
          Jag köpte en laddning mirakeltrasor idag som jag ska använda tillsammans med min ångare. Maken kom på att om man pumpade på knappen så kom ångan i en jämn ström. Jag ska snart städa kylskåpet och då ska jag använda maskinen. smile.gif

Suverän till att frosta av med. wub.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 12:38
          Länk hit: #50

Medlem

*trött i huvvet*
          rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Undrar vilket som skulle vara miraklet i så fall?

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-10-2006, 12:43
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Bettson @ 10-10-2006, 13:38)

*trött i huvvet*
          rolleyes.gif

Bara för det fick jag en kinky syn framför ögonen där någon går omkring enbart klädd i mirakeltrosor och städar med ångmaskin! laugh.gif laugh.gif

Kanske var så han menade? rolleyes.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 12:47
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-10-2006, 13:43)
          CITAT (Bettson @ 10-10-2006, 13:38)

*trött i huvvet*
          rolleyes.gif

Bara för det fick jag en kinky syn framför ögonen där någon går omkring enbart klädd i mirakeltrosor och städar med ångmaskin! laugh.gif laugh.gif

Kanske var så han menade? rolleyes.gif

Önsketänkande laugh.gif laugh.gif

Kom ihåg att använda din ångkanna när du skall frosta av frysen. Då är det inte ett halvdagsprojekt med rinnande vatten överallt.

Du smälter snabbt isklumparna och kan plocka bort det mesta, resten rinner ner i avloppet p frysen , torka torrt å så släng in allt igen.

Det går så fort så inget hinner tina. wub.gif

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 10-10-2006, 13:42
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Jag beställde en Scunci Steamer från Tyskland förra veckan och har fått den
          med posten,levererad utanför dörren till ett pris av 797:50 inkl.frakt rolleyes.gif
          Det var en massa grejer och väska med
          Har testat och den fungerar mycket bra, gubben blev väldigt imponerad och han brukar inte tro på TV-reklamgrejor (elektriker som han är)
          Har fått bort "rosor" som sitter under listen till vreden på diskmaskinen och som retat mig länge....ångat soffan i v.rummet,rengjort i badrummet och testat ett fönster med utmärkt resultat _ kanske tack vare tipsen i denna länk
          Jag känner mig helnöjd biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          kristerh
          Inlägg 10-10-2006, 14:36
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 6 646
          Medlem nr: 3 128

CITAT (Bettson @ 10-10-2006, 13:47)
          Kom ihåg att använda din ångkanna när du skall frosta av frysen. Då är det inte ett halvdagsprojekt med rinnande vatten överallt.

Du smälter snabbt isklumparna och kan plocka bort det mesta, resten rinner ner i avloppet p frysen , torka torrt å så släng in allt igen.

har för mig att tillverkarna av frysar inte rekommenderar värmebehandling av isen wink.gif för att frosta av,

--------------------
          kristerh zon 2-3

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-10-2006, 15:24
          Länk hit: #55

Medlem

Jag använde manicken på ugnsluckan nu och ojojoj...så ren har den luckan aldrig varit förr! biggrin.gif Jag fick ju visserligen torka efter ganska hårt med en svamp men det är ju inte konstigt så ingrodd som den skiten var. I fortsättningen kommer det nog att gå mycket lättare och bli av oftare...det var ju roligt också. smile.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 10-10-2006, 15:57
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Här i huset är det mannen som lagt beslag på ångmaskinen ... har gjort rent stekpannor och kastruller under så nu skiner de som nya wub.gif

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 10-10-2006, 16:47
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Nu har även jag beställt en "ångmaskin" smile.gif Men några mirakel trasor kommer jag aldrig att köpa. Huden i händerna "reser sig" och jag blir alldelens narig om händerna. Ni som har 3 glas fönster bör inte heller använda dem när ni putsar fönstren. Det "statiska" som trasan bildar, kan göra att de microskåpiska dammen som oftast finns mellen de "täta rutorna" fastnar innanför glasen och inte går att få bort utan det kommer att ligga kvar inne på rutorna.

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Bettson
          Inlägg 10-10-2006, 18:22
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (kristerh @ 10-10-2006, 15:36)
          CITAT (Bettson @ 10-10-2006, 13:47)

har för mig att tillverkarna av frysar inte rekommenderar värmebehandling av isen wink.gif för att frosta av,

Åsså är jag lite civilt olydig igen.

Har gjort det varenda gång och det har gått bra. Hade maken hört mig nu så hade han sagt att jag hade bejakat min manliga sida dvs att inte läsa instruktionsboken.

Någon gammal fördom säger att kvinnor läser instruktionsboken och män bara kör laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 09:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon