Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trött dator., Bra tips mottages tacksamt.
          LadyG
          Inlägg 27-09-2006, 12:44
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Det hade jag ingen aning om, man får tacka för ny kunskap smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Bettson
          Inlägg 28-09-2006, 14:49
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Nu fungerar jag igen efter två veckors trassel, sorry inte jag utan min dator.

Stora datorn är omformaterad och allt är lagt tillbaka. Kommer att ta tillvara råden jag fått. Fast nåt skit i outlook hade jag nog, fast jag vet inte vad. Jag gjorde som jag tänkte separerade ut adressbok och kalender och startar på nytt. När jag komprimerade outlook i den gamla datorn så blev nämligen filen 100 mb större, tyckte att nu fick det vara.

Sonen har dock lyckats lägga mina dokument på D i stället för C. Fråga mig inte hur, men det gick tydigen.

mssql-servern för det administrativa ligger dock kvar på C fast alla säkerhetkopior kommer att ligga på D

Likaså ska jag göra mappar med oinstallerat för alla mina program samt lägga nycklar på roboformen så jag har allt samlat. Det tar en himla tid att sitta och sortera programskivor i master och uppdateringar.

Fast ni måste nog tyckta att jag är en riktig dummy. Men jag har lämnat in min datorn några gånger för att få hjälp och fick skrämselhicka på kuppen. Det verkade inte alls vara någon större förståelse för att man är rädd om sina data. Vaktar min dator som en äggsjuk höna ungefär.

Tusen tack för all hjälp, jag kanske återkommer

wub.gif wub.gif wub.gif

Citera
          Pjater
          Inlägg 28-09-2006, 17:16
          Länk hit: #83

Gäster

Hehe, jag har en gammal P4 som server som stått igång i några år utan problem du kanske bara behöver några bra AntiSpyware-program "Search And Detsroy" är bra och givetvis AdAware gratis veisionen är bra och Antivirus som McFee eller Symantec hittar det mesta men alltid bra att ha två stycken ifall att, och skanna nån gång i månaden för du får spyware av att bara surfa, använd Mozillas Webläsare det hjälper mycket, men mer ram är alldrig fel, kan man alldrig få för mycket av, hehe wink.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 29-09-2006, 08:50
          Länk hit: #84

Medlem

CITAT (Pjater @ 28-09-2006, 18:16)
          Hehe, jag har en gammal P4 som server som stått igång i några år utan problem du kanske bara behöver några bra AntiSpyware-program "Search And Detsroy" är bra och givetvis AdAware gratis veisionen är bra och Antivirus som McFee eller Symantec hittar det mesta men alltid bra att ha två stycken ifall att, och skanna nån gång i månaden för du får spyware av att bara surfa, använd Mozillas Webläsare det hjälper mycket, men mer ram är alldrig fel, kan man alldrig få för mycket av, hehe wink.gif

Tack för tipset. Men allt beror nog lite på hur man använder datorn.

Jag har scannat allt material fram och baklänges efter virus, spywere och annat skit. Det fanns inget.

Fast Mozarillas webläsare. Den är jä'ttefin men funkar nog tyvärr bara för privat bruk. Det är inte många banker exempelvis som accepterar Mozarilla.

Och mer minne. Yes. Fast alla nuffror vad gäller minnen vad jag förstått är relativa. Det finns ju så många typer av minnen som är olika snabba så storleken säger inte allt.

Jag vill dock avliva en myt. Fortfarande sägs det att vid kontorsarbete så räcker 512 MB minne gott.

I min stora dator så har jag 1024. Det som kommer att göra att jag byter dator nästa gång är förmodligen processorn.Den är tre och ett halvt år nu. Har också en P4 på 2,7 GHz och den börjar kännas lite trubbig även om den säkert pallar i alla fall 6-12 månader till. Grafikkortet är ett G-forse 6 eftersom jag kör med dubbel skärm.

Den bärbara jag har i reserv har bara haft 512 MB minne. Fast den har haft så snabb processor så minneskapaciten har inte varot någon problem tidigare. Men nu har det klart överstigit gränsen. Så jag ska bygga ut detta snarast när jag hinner.

Jag funderar på en processor nästa gång med dubbel kärna. Forfarande bra grafikkort, kvalitetsdisk som är snabb och rejält med minnen också av hög kvalitè. Få se vad plånboken säger.

Men att 512 räcker för kontorsarbete. Nix. Jag har ofta klienhaterare, bokföringsprogram, löneprogram, outlook samt jobbar med filhantering i acrobat samtidigt. Skjutsar mycket information mellan programmen.

Så mina datorer har det inte lätt...................
          laugh.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-10-2006, 14:03
          Länk hit: #85

Medlem

Herre Jisses vilket sektakel när man formaterar om eller byter dator. Du finkar det mesta.

Har lyckats installera om en del grejor, fixa färska drivrutiner osv. Bankprogrammet är hemladdat och installerat på nytt.

Det som krånglar fortfarnade är utgående faxen. OCH så har jag onte lyckats upprätta linan till webhallen på nytt för datorn nekar mig ladda hem program.

Åsså skull ejag behövea aktive X eller vad det heter och jag får smäll på fingrarna när jag försöker få hem det också. Goggels toolbar gillar jag för då kan jag redigera mina ofta förekommande stavfel men sonen få nästan ett hysteriskt anfall när jag nämner det. Jag vet inte varför han är sådan morståndare till den.

ÄR de någon som vet vad det skulle vara för fel på den programvaran?

Jag tar bort tempfiler, fraggar och har mig som en galning. Vill inte göra om detta i brådrasket igen.

SUck, nu skall jag leta reda på sonen så atthan får hjälpa mig, annars kommer det ett nödrop igen wub.gif

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 08:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon