Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
CITAT (sarah68 @ 16-10-2006, 16:42)
Och om det är en minderårig som ringt, så behöver man inte betala. skaffa fram ett personbevis och skicka dem.
Men sen finns det företag som Playahead.com som genom avtal med telia kommer runt den lagen....styvsonen hade ringt till dem för 17 000:-
Men tack vare att de anlitar den advokatfirman jag arbetar på så behövde vi "bara" betala 8000:-
Bevare mig Sarah 17.000:-!!! Det låter som det vore något annat ställe som man borde få spärrat sitt nummer hos men förhoppningsvis har min son tagit lärdom av detta intermezzo.
Medlem
Antal inlägg: 577
Medlem nr: 6 885
Hej, det går bara att spärra sin telefon så att man ringer bara för programmerade nr, men det går inte att spärra deras nr....tyvärr! Helt sjukt...blir så på dessa företag som är ute efter våra barn och ungdommar.
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Glöm nu inte att dom flesta som ringer såna här företag och deras teletjänster är personer som vill göra det och som gärna betalar vad dom begär. Dom är inte ute efter att sno barn på pengar eller att bluffa sig till pengar. Att det förkommer är dock klart men frågan är om det är misstag eller medvetet. Sen kan man ju undra varför en del vill köpa deras tjänster men det är dessa personers privata angelägenhet. Man kanske har mer pengar än mänskliga kontakter.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Medlem
Antal inlägg: 1
Medlem nr: 12 713
Hej
jag heter Håkan jobbar som journalist på Corren i Östergötland. Jag håller på och gräver i Dependo och har hittat många knepiga saker. Dependo har nu anmälts till datainspektionen för sina kravbrev. Jag håller på att samla in olika fall där folk lurats eftersom jag tror man kan misstänka att de på något sätt lurar systemet så att folk uppges ha ringt dem. Jag granskar samtalstider fakturor mm..
Jag är jättetacksam för material som jag kan granmska och det sker givetvis oss emellan. Det finns massor av liknande fall sedan tidigare efterom personerna bakom tidigare arbetat under namnen Erotic Passkjon och Comnpany Data net. Maila gärna mig på h.wasen@telia.com. Min jobbmail hakan.wasen@corren.se