CITAT (kerstin z5-6 @ 17-10-2006, 14:49)
Trädgården vill jag ha för mej själv -gräsmattan får han göra vad han vill med :)
Nej, för tusan, gräsmattan rör ingen annan här...
När jag läser den här tråden blir jag mest imponerad av att ni alla har tvättstugor. Min maskin står i badrummet...
Och vad den manliga halvan beträffar, tja...
Han gör absolut allt jag ber om och numera kan han också ta eget initiativ och t.ex. se till att köksbänken töms.
Men för det mesta ser han helt enkelt inte vad som borde göras. Och jag vill inte tjata alltför mycket, det är ju ändå världsliga ting.
(Fast han tycker nog att jag är tjatig i alla fall...

)
Min filosofi är att allt har sin tid. På sommaren är det inte så viktigt att städa inomhus. .
Och vad är det för idé att sopa hela tiden då hunden tar in nytt varje gång man öppnar dörren? Sedan Coffee kom tillåter jag t.o.m. att vi behåller skorna på om vi bara skall in och hämta något.
Däremot plockar jag undan så att det inte skall bli kaos. Jag håller dagligen rent i kök och badrum, resten städas ordentligt kanske en gång i månaden. En gång i året skurar jag allt. ALLT! Jag tar ut varje pryl från varje hylla och torkar av
Och tvätten, tja, då locket på tvättkorgen inte går att stänga är det dags... Och det enda som stryks är "gåbortkläderna".
Mulle