Äntligen står mitt växthus där i trädgården!
Vi (och särskilt min man) har jobbat som djur för att hinna innan vintern, igår gjöt han plintarna, så nu sitter det fast i alla fall.
Hösten har varit kantad med barnsjukdomar, egna sjukdomar och en ganska jobbig period för oss två, både privat och på jobbet, och växthusbygget har varit som en kvarnsten runt våra halsar. Det har inte varit bra för oss, och hade jag vetat det, hade det förmodligen inte blivit något växthus. I alla fall hade jag inte valt att göra en så ordentlig grund, men nu är det gjort. Blir det tjälskott nu så vet jag inte vad jag gör

Nu är det ju i alla fall gjort.
Det blev jättefint! Jag har ett svartlackerat classicum serralux, 9 m2 som står på grå marksten. Jag är imponerad över hur proffsigt min man lade markstenen, han har aldrig gjort det förut. Tyvärr fick han värk i ben och knän efteråt, så det blev ju ytterligare en bonus i vårt sjukdoms- och skaderegister...
Så nu väntar jag bara på våren

. Jag tänkte sätta tulpanlökar i lådor i växthuset under vintern, så kanske rådjuren låter bli dem nästa vår

. Och kanske lite hyacinter till jul?
Nu ska vi lata oss framöver, och göra roliga saker med barnen på helgen, istället för att JOBBA JOBBA JOBBA
/Emma