CITAT (smajlizz @ 28-02-2007, 20:29)

Mina plantor har hittills vintervilat i ett uterum där det varit runt 5 grader, beroende på hur kallt det har varit ute..
Förra veckan när det skulle bli väldigt kallt där jag bor tänkte jag att det kanske blir frost hos plantorna och flyttade dom därför till garaget där det är runt 10-13 grader. Sen gjorde jag misstaget att inte titta till dom på några dagar.. sen igår tänkte jag vattna dom lite extra eftersom det är varmare där dom står nu men det var försent..

Nu har bladen blivit alldeles torra och vissna
Vad ska jag göra? Trodde inte att dom skulle vissna så snabbt?! Kan plantorna få nya blad (citronerna) för dom verkar inte hämta sig?
små plantor klarar ca -5c -2c utan större problem vid -15c så kan man börja snacka om att flytta . så dom hade någ kunnat stått kvar där om det bara blir lättare frost . när dom stod i +5c var bladen kvar på plantorna då ? för dom är ju lövfällande och tappar bladen när dom ska vila eller när det blir för torrt , hur stora va plantorna ? . små plantor överlever inte torka men du får kolla är stammen grön så kommer dom någ komma igen med nya blad .
Ammoura
som smajlizz kärnorna måste var väldigt väl rengjorda är där det minsta fruktkött kvar så ruttnar dom . jag har planterat 30-40tal kärnor i två omgångar detta året å förra . och mer än hälften kom upp .