Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdsarbete hela dagen, aj aj aj - ont överallt nu
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-10-2006, 20:59
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ledig dag och vackert höstväder med sol. Vad passar då bättre än att ta hand om trädgården...
          De senaste veckorna har jag ägnat mycket tid åt att ta hand om sånt som ska in för vintern, alla pelargonerna t ex rolleyes.gif , men det finns ju så mycket annat också.
          Idag har jag tömt en massa stora krukor men några av de finaste har jag satt in på terassen där de kanske kan få pråla några veckor till. Där finns nu fuchsiorna som är fulla av blommor, hängpelargonerna som jag inte vet var jag ska få plats med unsure.gif , potatisblomman, blyblomman och ricinen. Den är så vacker fortfarande wub.gif
          Det varnas för storm på fredag, men där hoppas jag de står någorlunda skyddade med lä från två, nästan tre håll.
          På terassen finns också ett antal lådor med dahlieknölar. Jag har grävt upp dahlior hela eftermiddagen, ca 15 sorter och allt från en knöl av nya sorter och uppåt tio av gamla godingar. Det bar mig emot att gräva upp dem eftersom en del fortfarande var i fin blom, men jag vet hur trist det är att göra när de väl fått frost och allt är vått och iskallt. En enda står kvar ännu. Den var så fin med många nya blommor, så jag hade bara inte hjärta att ta upp den också.
          Sen är det andra uppgrävad knölar, himmelsblomma, blåsalvia, chokladblomma, begonior, gladiolus och andra lökar.

När allt detta flyttar in i huset finns det knappt plats för folk längre... unsure.gif

Och imorgon ska jag vara på jobb och vila upp mig sleep.gif

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 07:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon