| |
|
  |
Vill verkligen vet om det är så här?, Konstruktiv kritik mottages. |
|
|
|
|
28-10-2006, 15:56
|
Medlem
Antal inlägg: 6 877
Medlem nr: 5 537

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 16:44) CITAT (farbrorbarbro @ 28-10-2006, 12:18) Och ja, har tagit ett alias, tycker att det blivit populärt här på odla, så jag följer strömmen..... Jag vågar i alla fall säga min åsikt - utan att byta nick varje kvart. Och du får leta med förstoringsglas, för att hitta mina "påhopp", de flesta är missuppfattningar av icke-läskunniga-odla.nu:are: Massor av Odla:re har kommenterat även idag här: "Jag har inte läst..." Men åsikt har de alla!!  Tror inte att det är missuppfattningar....det är upp fattningar som några odlaiter har. Sen tvivlar jag starkt på att nån av alla odlaiterna är "icke-läskunniga". Bara för att inte alla håller med dig så är dom inte automatiskt dyslektiker eller har lätt för att missuppfatta dig, det är du som ser ner på andra, inte tvärtom.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 15:58
|

Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22

|
CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 16:38) Själv uppfattade jag och fler med mig att julhatarna vart påhoppade  :blink: Du, Reserv, firar inte heller födelsedagar eller annat, du bekräftar min "tes". Om du kallar det för påhopp, så ok. Nu är det 6 stycken julhatare, som även "avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween..."?? Jag tycker det är intressant. Diskutera det fenomet - istället för att tjafsa om helt andra saker. Känsligt det här ämnet? Låt bli att svara på omröstningar då. Låt bli att diskutera något.. Festa istället!
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
Ta ingen skit, tjejer! Grynet
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:05
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 16:58) CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 16:38) Själv uppfattade jag och fler med mig att julhatarna vart påhoppade  Du, Reserv, firar inte heller födelsedagar eller annat, du bekräftar min "tes". Om du kallar det för påhopp, så ok. Nu är det 6 stycken julhatare, som även "avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween..."?? Jag tycker det är intressant. Diskutera det fenomet - istället för att tjafsa om helt andra saker. Känsligt det här ämnet? Låt bli att svara på omröstningar då. Låt bli att diskutera något.. Festa istället!  Här har du dina missuppfattningar: Du kallar Gossen Ruda för "den lille mannen" Du anser inte Betty va´geografiskt kunnig som påtalar att både du och Åke bor i Göteborg. Och du påstår att andra kört med påhopp citat: Jag har inte ens nämnt den lille mannen. Dessutom tycker jag att du, Betty, ska köpa en karta, vi har aldrig bott i samma stad. De enda som gjort personliga påhopp idag, är du själv och Evgeni. Ni två står för majoritetetn av personangreppen. slut citat. Det är ett påhopp mot oss 6 som inte gillar julen att påstå att vi inte firar annat, påsken skiter jag i, midsommar är inget att fira, inte nyår heller. Men barnens födelsedagar firas här, det är det enda som är värt att fira anser jag. Och joo, julen firas här trots att jag avskyr den, för barnens skull. Vem har förresten utsett dig Hannele att bestämma över vilka som skulle få va´med i omröstningar och inte....alternativet fanns juh med i omröstningen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:08
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 16:44) Och du får leta med förstoringsglas, för att hitta mina "påhopp", de flesta är missuppfattningar av icke-läskunniga-odla.nu:are: Massor av Odla:re har kommenterat även idag här: "Jag har inte läst..." Men åsikt har de alla!!  KAN det vara så, att du formulerar dej både klumpigt och okänsligt i dina komentarer? att alla missuppfattar dej är kanske en liten vink om att se över hur du uttrycker dej i skrift.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:16
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 16:56) CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 16:44) Massor av Odla:re har kommenterat även idag här: "Jag har inte läst..." Men åsikt har de alla!!  Bara för att inte alla håller med dig så är dom inte automatiskt dyslektiker eller har lätt för att missuppfatta dig, det är du som ser ner på andra, inte tvärtom. Just det där, Reserv! Det kallar jag för påhopp; dina egna tillägg, jag har aldrig någonsin sett ner på någon här - eller sagt att någon här är dyslektiker!! Inte ens tänkt så!!!  Vad du tänker om mej, blir inte automatisskt något som jag sagt!!(På samma sätt la Betty och Evgeni ord i munnen på mej, som jag aldrig sagt!! Antydningar... )
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:19
|

Medlem
Antal inlägg: 14 536
Medlem nr: 14

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 17:16) (På samma sätt la Betty och Evgeni ord i munnen på mej, som jag aldrig sagt!! Antydningar...  ) Vilka ord la vi i din mun??
--------------------
Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:42
|

Medlem

|
Inget svar på frågan... varför är jag inte förvånad...
Jag tycker det är illa att du slänger ur dig saker som du inte sen förklarar när jag frågar vad du menar.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:45
|

Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18

|
Men allvarligt....  Tycker ni verkligen så illa om Hannele?
--------------------
----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:53
|

Medlem

|
CITAT (pejori @ 28-10-2006, 17:08) att alla missuppfattar dej är kanske en liten vink om att se över hur du uttrycker dej i skrift.  Du antyder väl inte, att jag kanske är dyslektiker, inte kan skriva tillräckligt bra för Odla?? Alla missuppfattar mej inte, bara ca fem personer, alltid de samma.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:53
|

Medlem

|
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 17:45) Men allvarligt.... :unsure: Tycker ni verkligen så illa om Hannele? Nej - men jag tycker att hon borde bemöda sig med att förklara vad hon menar när jag ställer en direkt fråga till henne. Hon säger att jag och Gillan har "lagt ord i hennes mun", jag vill veta vad hon menar mer exakt med det påståendet. Hon säger även att CITAT Ni två står för majoritetetn av personangreppen. Har inte fått nån förklaring till det heller trots att jag både har frågat i den aktuella tråden och PM-at henne.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:54
|

Medlem

|
CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 17:05) Du kallar Gossen Ruda för "den lille mannen" Du anser inte Betty va´geografiskt kunnig som påtalar att både du och Åke bor i Göteborg. Vad har Gossen Ruda kallat oss?? Då protesterade du inte, Reserv!! Han bor inte i Göteborg.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 16:58
|

Medlem

|
CITAT (Betty @ 28-10-2006, 17:53) Hon säger även att CITAT Ni två står för majoritetetn av personangreppen. Har inte fått nån förklaring till det heller trots att jag både har frågat i den aktuella tråden och PM-at henne. Nivån på detta - inte ens lätt att hitta, sida upp och sida ner... Det värsta man kan åstadkomma på Odla denna regniga helg: CITAT (Evgeni @ 27-10-2006, 11:14) CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:05) CITAT (Gossen Ruda @ 27-10-2006, 10:39) Jaha, då kan man nog göra en sammanfatting. Julfirarna tycks vara i stor majoritet I sammanfattningen ingår nog också, att julhatarna även avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween... fredagsmys.  Det var ta mig sjutton bland det värsta du kläck på flera dagar Hannele  . CITAT (Betty @ 27-10-2006, 11:23) CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:16) Läst och lärt mej här på Odla.nu; allt gnäll, så fort något firande eller fest dyker upp. Jag skulle nog vilja påstå att ditt inlägg mest liknar ett illa dolt personligt påhopp på annan odlamedlem med samma stad som du som hemort. Gå ut och festa med er istället!
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:08
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 17:53) CITAT (pejori @ 28-10-2006, 17:08) att alla missuppfattar dej är kanske en liten vink om att se över hur du uttrycker dej i skrift.  Du antyder väl inte, att jag kanske är dyslektiker, inte kan skriva tillräckligt bra för Odla?? Alla missuppfattar mej inte, bara ca fem personer, alltid de samma. JAG ANTYDER ingenting JAG skriver "att om alla missuppfattar dej" så kan det vara på sin plats att se över hur man uttrycker sig... vad du sedan tolkar in i mina ord, får stå för dej....
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:14
|
Medlem

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 17:58) I sammanfattningen ingår nog också, att julhatarna även avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween... fredagsmys.  CITAT (Betty @ 27-10-2006, 11:23) CITAT (Hannele @ 27-10-2006, 11:16) Läst och lärt mej här på Odla.nu; allt gnäll, så fort något firande eller fest dyker upp Gå ut och festa med er istället!  ett mycket gott råd, som du själv borde anamma gå ut och festa, istället för att sitta och gissa , tro och antyda vad andra tycker. ingen hade nämt något om andra högtidsdagar innan ditt generaliserande inlägg. i en tråd som handlade om julen!!! inte mors dag, påsk, fredagsmys, halloween eller något annat... omröstningen gällde julen, inget annat.... så lyd ditt eget råd och gå ut och festa istället
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:15
|

Medlem

|
CITAT (Betty @ 27-10-2006, 11:37) Mm tror jag säkert det, alla du känner ja... Men jag uppfattade ditt inlägg som ett fult påhopp på en odlamedlem som du troligen inte känner alls... det är en viss skillnad det...  Jag har inte nämnt honom - elller någon annan. Det är ett påhopp att påstå det. Vad ni tänker, är inte vad jag sagt.
--------------------
Carpe Diem. Fånga dagen.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:26
|
Medlem

|
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 17:45) Men allvarligt.... :unsure: Tycker ni verkligen så illa om Hannele? Har inget med tycka illa om, det har med att göra hur en människa uppfattas....jag t.ex har fått slängt på mig åtskilliga gånger att jag är provokativ...inte gapar jag om mobbning och påhopp för det heller. Ger man mothugg får man ta emot mothugg.
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:31
|

Medlem

|
CITAT (Hannele @ 28-10-2006, 18:15) CITAT (Betty @ 27-10-2006, 11:37) Mm tror jag säkert det, alla du känner ja... Men jag uppfattade ditt inlägg som ett fult påhopp på en odlamedlem som du troligen inte känner alls... det är en viss skillnad det...  Jag har inte nämnt honom - elller någon annan. Det är ett påhopp att påstå det. Vad ni tänker, är inte vad jag sagt. Läste du inte det här Hannele? CITAT Synd att du tar mina ord som påhopp, det var alls inte min mening att hoppa på dig. Jag reagerade på din slutsats att CITAT
julhatarna även avskyr födelsedagar, morsdagar, påsk, halloween... fredagsmys. Var konkret får du den uppfattningen ifrån? Ingen annan har nämnt annat än julfirande i den här tråden. Jag tycker mig ofta se att du "hugger" på Åkes inlägg - oavsett vad de handlat om. Det är min åsikt och den står jag för. Och fortfarande ger du ingen förklaring till detta, som jag för övrigt uppfattar som ett personangrepp på mig och Gillan (eftersom du inte skriver "jag tycker att" före) Du serverar bara ett påstående rakt av utan vidare förklaring.: CITAT Ni två står för majoritetetn av personangreppen.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 17:40
|
Medlem

|
CITAT (Berith @ 28-10-2006, 17:45) Men allvarligt....  Tycker ni verkligen så illa om Hannele? VEM säjer ett ord om att "tycka illa om" Hannele? är inte det en tolkning från din sida Berith?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 18:10
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Malvia @ 28-10-2006, 13:43) Sorry, men idag är jag riktigt taggig, så välj dina ord människa
-------------------- /Gillan Det är mig Malvia citerar, eftersom ni undrade. Malvia, det där var oerhört klumpigt uttryckt av mig. Men det är lite synd att du inte citerade inlägget i sin helhet. Det blir så mycket lättare att bemöta det då  . Jag minns mycket väl att jag blev arg på inlägget jag besvarade, men kommer tyvärr inte ihåg exakt vad det var som gjorde mig så arg att jag sa just så. Du får gärna lägga in hela inlägget eller pm:a mig. Det gör du som du vill
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
28-10-2006, 18:40
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Jag skulle ha kunnat be dig om ursäkt för mitt inlägg Hannele, men det skulle vara ganska poänglöst, eftersom jag inte skulle mena det. Men jag skulle ha kunnat skriva samma sak med andra, snällare ord. Betydelsen skulle dock förbli densamma. Du begick inte personangrepp, du angrep en hel grupp av personer. Och sånt reagerar jag väldigt starkt på. Ärligt talat Hannele, så föredrar jag ett regelrätt personangrepp, då har just den personen som blir angripen åtminstonde en chans att försvara sig. Jag har tyvärr ofta upplevt dig som en person som varken kan förstå eller acceptera att andra har helt andra värderingar eller känslor än dig. Jag kan ta ett exempel, Du älskar alla sorts väder. Men här finns folk som helt enkelt blir sjuka i själen av en del väderlekar eller den mörka årstiden. Det kan inte du förstå, utan lägger in en massa inlägg om att man ska vara glad, nöjd, ta på sig varma kläder eller tända ljus...osv. Vad jag saknar i det läget Hannele, är att du åtminstonde visade lite respekt för de människorna. Eller helt enkelt är tyst om du inget snällt har att säga. Vad jag skrev nu, är ingenting som du exakt har skrivit. Jag har bara plockat lite ur mina minnen. Jag respekterar dig många gånger, men den här gången blev jag arg och det står jag för. Det är förmodligen inte sista gången heller. Vi är ju trots allt fortfarande människor med känslor. Jag tror inte vi kommer längre än så här Hannele. Du får ha en fortsatt trevlig helg. Nu ska jag fortsätta att umgås med min familj
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|