Kanske inte riktigt alla, men de allra flesta brukar överleva. 25 yngel är inte någon särskilt stor kull, ibland kan killis få omkring 100 eller fler yngel. Då kan man inte behålla alla själv, utan får försöka sälja eller byta fiskar med andra akvarister. Gäller det killis sker sådant oftast genom Skandinaviska killisällskapet
http://www.killi.dk/ även om jag ibland också säljer på "vanliga" akvarieföreningars auktioner och någon gång till någon zooaffär. Det är förresten bara hanarna som är så färggranna som på bilden, honorna är enfärgat gråbruna.
I kväll ska jag åka till Naturhistoriska museet i Göteborg och höra på ett föredrag om "galläpplen, sömntornar och häxkvastar", d v s olika missbildningar på växter. Föreläsare är Ingvar Nordin, en mycket kunnig botanist som alltid är lika intressant att höra på. Arrangör är Göteborgs biologiska förening och det hålls på Naturhistoriska museet kl 19.15. Den som vill vara med är välkommen!

När jag ändå är i stan ska jag först ta svängen om Plantagen och kolla om de har rea på blomsterlökar, för sådant kan jag inte motstå så här års. Att plantera är knappast några problem nu när det ska bli rekordmilt igen. Eva, hoppas din son lyckas fixa bilen åt dig! Själv har jag inte ens körkort, men får skjuts till Göteborg av en arbetskompis i eftermiddag.
Olle