| |
|
  |
glad tråd, när något gjort oss glada |
|
|
|
|
20-11-2006, 18:06
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag är glad för att Elias har sovit så länge idag att han inte ens märkte att jag åkte till sjukhuset en sväng och sen har vi haft ett städryck här också så det är fint och rent.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
20-11-2006, 20:14
|
Gäster

|
Kollade mailen nyss och där fanns ett grattismail från radion. Jag har vunnit i en frågetävling, handlade om harar. Skrev ju här om programmet då jag lyssnat, det handlade om harjakt och att de äter sin egen avföring på vintrarna. Jag som för första gången lyssnade på sånt program å så vinner jag... vet inte än vad det är för vinst men...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2006, 21:13
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (askar @ 20-11-2006, 20:14) Kollade mailen nyss och där fanns ett grattismail från radion. Jag har vunnit i en frågetävling, handlade om harar. Skrev ju här om programmet då jag lyssnat, det handlade om harjakt och att de äter sin egen avföring på vintrarna. Jag som för första gången lyssnade på sånt program å så vinner jag... vet inte än vad det är för vinst men...  Grattis!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2006, 21:16
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 17:37) CITAT (faith @ 20-11-2006, 17:29) CITAT (pejori @ 20-11-2006, 14:56) nu börjar jag tro att jag får behålla henne... Har hon varit sjuk? ja...hon har dansat runt i diverse trådar här så det är inte lä'tt att hänga med det började på försommaren med svår diarre och vet tyckte att ett par dagars fasta och sedan diet skulle hjälpa. när det gått en vecka utan resultat, fich hon antibiotika...så höll det på, med fasta , diet och diverse mediciner och vet. besök..... specialfoder sattes in. inget hjälpte, så dom misstänkte ett fästingbett..... kilona rasade och som värst var hon nere på femton kilo....en collie ska ligga på 25 ungefär...dom tog ett leverprov som visade sig vara kattastrofalt och hon var döende....nya mediciner och ny diet.(färskfoder) då dom misstänkte foderallergi mot konserveringsmedel... hon fick extra näring och när hon sedan rasade ihop skrikandes på golvet i smärtor fick hon intensivvård på Blå Stjärnan i ett par dagar.... AKUT bukspottskörtelinflammation visade det sig vara. och med den medicinen hon har nu, äter hon som en elefant och skiter som en mus...inte tvärt om...så nu ökar hon ett halvt kilo om dagen i vikt.... dyrt och mycket tårar senare börjar jag hoppas....både för hennes och min plånboks skull.  Fy vilken pärs du gått igenom! Dom där husdjuren är ju oss nästan lika kära som våra egna barn! Hoppas på fortsatt bättring nu då! ...och så en styrkekram förstås!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
20-11-2006, 21:36
|
Gäster

|
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 17:37) CITAT (faith @ 20-11-2006, 17:29) CITAT (pejori @ 20-11-2006, 14:56) nu börjar jag tro att jag får behålla henne... Har hon varit sjuk? ja...hon har dansat runt i diverse trådar här så det är inte lä'tt att hänga med det började på försommaren med svår diarre och vet tyckte att ett par dagars fasta och sedan diet skulle hjälpa. när det gått en vecka utan resultat, fich hon antibiotika...så höll det på, med fasta , diet och diverse mediciner och vet. besök..... specialfoder sattes in. inget hjälpte, så dom misstänkte ett fästingbett..... kilona rasade och som värst var hon nere på femton kilo....en collie ska ligga på 25 ungefär...dom tog ett leverprov som visade sig vara kattastrofalt och hon var döende....nya mediciner och ny diet.(färskfoder) då dom misstänkte foderallergi mot konserveringsmedel... hon fick extra näring och när hon sedan rasade ihop skrikandes på golvet i smärtor fick hon intensivvård på Blå Stjärnan i ett par dagar.... AKUT bukspottskörtelinflammation visade det sig vara. och med den medicinen hon har nu, äter hon som en elefant och skiter som en mus...inte tvärt om...så nu ökar hon ett halvt kilo om dagen i vikt.... dyrt och mycket tårar senare börjar jag hoppas....både för hennes och min plånboks skull.  Hoppas, hoppas att det trista över nu och hon fortsätter äta, öka i vikt och må bra. Måste ha varit en otroligt jobbig tid för dig med all oro.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
20-11-2006, 21:37
|
Gäster

|
CITAT (Birgitta P @ 20-11-2006, 21:13) CITAT (askar @ 20-11-2006, 20:14) Kollade mailen nyss och där fanns ett grattismail från radion. Jag har vunnit i en frågetävling, handlade om harar. Skrev ju här om programmet då jag lyssnat, det handlade om harjakt och att de äter sin egen avföring på vintrarna. Jag som för första gången lyssnade på sånt program å så vinner jag... vet inte än vad det är för vinst men...  Grattis!  Tack! Spännande att vänta på priset... misstänker att det kan vara en bok.
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2006, 21:45
|

Medlem
Antal inlägg: 1 026
Medlem nr: 7 630

|
Jag är glad för att jag sorterat ut böcker och satt in i vår nya bokhylla. Har också fått ut den gamla hyllan så nu behöver inte soffan stå mitt på golvet längre
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2006, 22:06
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv... sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
20-11-2006, 22:11
|
Gäster

|
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:06) den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv... sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona 
|
|
|
|
|
|
|
|
20-11-2006, 23:22
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 17:37) CITAT (faith @ 20-11-2006, 17:29) CITAT (pejori @ 20-11-2006, 14:56) nu börjar jag tro att jag får behålla henne... Har hon varit sjuk? ja...hon har dansat runt i diverse trådar här så det är inte lä'tt att hänga med det började på försommaren med svår diarre och vet tyckte att ett par dagars fasta och sedan diet skulle hjälpa. när det gått en vecka utan resultat, fich hon antibiotika...så höll det på, med fasta , diet och diverse mediciner och vet. besök..... specialfoder sattes in. inget hjälpte, så dom misstänkte ett fästingbett..... kilona rasade och som värst var hon nere på femton kilo....en collie ska ligga på 25 ungefär...dom tog ett leverprov som visade sig vara kattastrofalt och hon var döende....nya mediciner och ny diet.(färskfoder) då dom misstänkte foderallergi mot konserveringsmedel... hon fick extra näring och när hon sedan rasade ihop skrikandes på golvet i smärtor fick hon intensivvård på Blå Stjärnan i ett par dagar.... AKUT bukspottskörtelinflammation visade det sig vara. och med den medicinen hon har nu, äter hon som en elefant och skiter som en mus...inte tvärt om...så nu ökar hon ett halvt kilo om dagen i vikt.... dyrt och mycket tårar senare börjar jag hoppas....både för hennes och min plånboks skull.  Vad skönt att höra att hon är på bättringsvägen!! Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
Lars-Olof Arvids
|
21-11-2006, 08:54
|
Gäster

|
Pejori, vad härligt att det går åt rätt håll med din hund! Hoppas verkligen att hon klarar sig! Agneta, grattis till vinsten! Är det bara på vintern som hararna äter sin egen avföring? Jag har hört att de alltid gör det, nästan som en form av idisslande. Klura, jag är glad över att jag snart ska få två nya bokhyllor för att få plats med alla böcker och diabildsmagasin! Olle
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
21-11-2006, 08:57
|
Gäster

|
Tack!:) Du har säkert rätt ang hararna, minns bara att de sades så i programmet.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:07
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:06) den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv... sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona  Usch vilken pärs. Jag ser att hon har lyckan att bo hos rätt matte. Underbart att allt går rätt väg.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:30
|

Medlem
Antal inlägg: 1 026
Medlem nr: 7 630

|
Skulle bara åka en sväng och kika på en kyl/frys idag.. Men när jag åkte därifrån så hade jag beställt en Side by side, spis och diskmaskin. Så det blir nytt lagom till jul
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:31
|
Medlem

|
CITAT (Alba @ 21-11-2006, 15:07) CITAT (pejori @ 20-11-2006, 22:06) den här tiden har varit ett rent helvete...och jag har varit på väg att ge upp många gånger...men hon är bara ett år, så det var tillslut inte aktuellt att avsluta hennes liv... sen i juni har hon kosta mej vad tre renrasiga collies gör...men hon är värld varenda krona  :wub: Usch vilken pärs. Jag ser att hon har lyckan att bo hos rätt matte. Underbart att allt går rätt väg. nu orkar hon leka med dom andra hundarna jag har kan stå hur länge som helst och bara se på henne när hon springer med dom andra...det var längesedan hon orkade det, och hade en sådan livsglädje nu betalar sig mödan verkligen
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 18:31
|
Medlem
Antal inlägg: 2 629
Medlem nr: 4 069

|
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 18:46
|

Medlem
Antal inlägg: 3 454
Medlem nr: 7 932

|
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-11-2006, 13:44) Om du åker runt och tittar efter lökar i helgen får du gärna höra av dig om du hittar något bra ställe med stort sortiment och helst minst 50% rabatt. Även jag har blivit hagalen som du märker! Olle Som jag berättat tidigare gick min bil sönder och blev inte lagad till helgen så det blev ingen rundresa bland plantskolorna för min del. Var ute i skogen o plockade svamp o mossa istället. Men var på Gardencenter i Kungälv igår och där hade de en bytta med lökpåsar för 10 kr/st. Fick med mig en kasse hem som jag grävde ner. Oj, så mycket lökar jag har nu!
--------------------
Eva
En som inte gör dumheter som ung, gör det som gammal!
|
|
|
|
|
|
|
|
21-11-2006, 19:32
|
Medlem

|
mej också
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Lars-Olof Arvids
|
22-11-2006, 08:15
|
Gäster

|
CITAT (Eva i Höga @ 21-11-2006, 18:46) CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-11-2006, 13:44) Om du åker runt och tittar efter lökar i helgen får du gärna höra av dig om du hittar något bra ställe med stort sortiment och helst minst 50% rabatt. Även jag har blivit hagalen som du märker! Olle Som jag berättat tidigare gick min bil sönder och blev inte lagad till helgen så det blev ingen rundresa bland plantskolorna för min del. Var ute i skogen o plockade svamp o mossa istället. Men var på Gardencenter i Kungälv igår och där hade de en bytta med lökpåsar för 10 kr/st. Fick med mig en kasse hem som jag grävde ner. Oj, så mycket lökar jag har nu! Kul! Var i Kungälv ligger Gardencenter? Olle
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|