Fylla femtio? Jag? Näää!!! Inte alls nåt som känns som nån större hit
Redan i somras bestämde jag mig för att inte fira dagen i november. Jag tänker fortsätta vara 49 sa jag. Åtminstone fram till sommaren för då vill jag ordna en fest i stugan. Trädgårdsfest kan man ju inte ha i november...
Redan för en vecka sedan började det trilla in gratulationskort, med pengar

, från ett par äldre släktingar. Sen kom min odla-väninna på besök förra helgen och hade blommor och fina trädgårdsböcker med sig, vad annars

.
Fler blommor hann jag få innan dagen D var inne och igår massor av post, mail, pm och sms. Tack alla snälla som tänkte på mig trots att jag snuvat er på kalaset

. En del av er har en inbjudan att se fram emot nästa sommar....
Vad gör man då när man fyller jämt och inte vill ha nån uppvaktning och inte vill lägga pengar på nån resa?
Jo, min man tog ledigt och vi planerade att åka till Köpenhamn och strosa och äta gott och sen på kvällen vara tillbaka på svenska sidan och gå på teater.
Och hur blev det?
Den kallaste, stormigaste och snöigaste dan vi haft hittills på säsongen. Vi ger oss iväg till tåget som ska ta oss genom tunneln till andra sidan sundet.
Kabelbrott

Inga tåg går

Ersättningsbussar ska komma..... Jaha. Ett snabbt överslag fick oss att inse att så mycket folk som det stod redan och väntade så skulle vi inte komma med de närmaste fem bussarna

Så var det med den Köpenhamnsturen.
Ingen katastrof, men oturligt. Dock hade vi en trevlig dag på svenska sidan, åt gott och tog en liten biltur (fruset hade vi gjort tillräckligt när vi var vid stationen). Sen hann vi hem och ta det lugnt en stund innan det var dags för teatern.
Teatern vill jag berätta lite om. Det var ingen tjusig galaföreställning, men MYCKET bra!
I Malmö finns det en teatergrupp som heter Moomsteatern och som består av förståndshandikappade ungdomar som studerar på teaterhögskolan. Så duktiga dom var, vilken glädje i spelandet
Vill ni läsa mer om dom så läs
här och härOch ni som har möjlighet kan gott göra ett besök och se deras föreställning. Detta var första gången jag såg dom, men det ska inte bli sista.
Så var det med födelsedagen för mig som fortfarande är 49...... nästan