Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 9 10 11 12 >  
          LåstNytt inlägg
          > det här med alias eller namn byten
          LadyG
          Inlägg 03-11-2006, 21:53
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Oj vilket väsen det hann bli medan jag var borta.

Journalist-förklaringen var den sämsta jag har hört. Jag arbetar som ni vet också som frilansjournalist i egen regi och ni har aldrig varit annat än snälla och trevliga mot mig. Så Dite kan inte skylla på att folk har förutfattade meningar om journalister.

Jag tycker mig märka att folk i regel behandlar en journalist ungefär som vilken vanlig människa som helst, för det mesta. Om det beror på att jag är teknisk reporter och inte någon "livsstilsreporter" låter jag vara osagt.

Jag måste få försvara journalist-kåren lite när nu fru Dite behagar försöka dra hela släktet i smutsen på det här viset, alla är faktiskt inte så falska eller ohederliga.

Vissa av oss frågar först innan vi börjar intervjua folk. Vi tar inte fotografier utan lov. Vi publicerar inte citat utan tillstånd. Vi citerar inte utan att den citerade får godkänna citatet först. Vi skyddar källan om så önskas. Det kallas god publicistisk sed.

Tyvärr är det ingen lag, utan en självpåtagen regel bland journalister. Ungefär som gott uppförande i vardagen. Det finns ingen lag om det heller men alla förväntar sig det. Den som bryter mot de oskrivna reglerna åker ut i kylan.

Det finns med andra ord inget att anmäla, och även om det gjorde det skulle ingen veta vem man ska åtala eftersom en IP-adress går att "spoofa" (man använder flera servrar melln sig och destinationen för att inte avslöja sin riktiga IP-adress. Vanligt bland fildelare.), en mailadress går att registrera hos Hotmail på tio minuter och hur ska man då hitta den som är bakom nicket? Polisen följer inte upp sådant här ens om det vore olagligt, tyvärr.

Jag beklagar Bettson att du mår dåligt av Dites agerande och hoppas att du inte tappat förtroendet för alla journalister, några av oss är fortfarande hederliga. Jag hoppas att du mår bättre snart också, och att det här snart blåser över.

Jag hör till dem som också skrattade åt Dite, men jag skrattar inte längre.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          askar
          Inlägg 03-11-2006, 21:57
          Länk hit: #202

Gäster

CITAT (LadyG @ 03-11-2006, 21:53)
          Jag måste få försvara journalist-kåren lite när nu fru Dite behagar försöka dra hela släktet i smutsen på det här viset, alla är faktiskt inte så falska eller ohederliga.

Där instämmer jag smile.gif
          Har ju ett antal i familjen så jag vet smile.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 22:14
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Fick ett nytt PM från afrodite.

Jag uppmanade henne återigen att ta fram vilka nicks hon skiver under eftersom jag inte vill misstänka allt och alla. Jag talade återigen om att jag tycker det är fegt att inte göra detta.

Jag fick ett svar om att det är nog nu Bettson man får inte vräka ur sig vad som helst. SÅ jag skulle tänka på vad jag skrev i fortsättningen. INgen fara än men det kan bli.

Jag tackade för hotet.

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att om jag inte håller käft så ska hon sätta dit mig. PÅ vilket sätt ät outalat.

Nåväl får väl säga ett slutord då. Jag tycker att afrodite genom sitt agerande skapar otrevlig stämning på så sätt att man inte längre vet men man kan lita på.

Att hon itne vill uppge sina nicks kan jag inte tolka på nåogot annat sätt än att hon är en gammal medlem som så att säga avslöjat sig för en del här inne. Dessa vet förmodligen inte on det andra och skulle få en mindre chock ifall sanningen kom fram.

Det får mig att undra, vem är det, vem är det jag kanske känner och kanske tycker om som uppför sig så här.

Och nu för ni tycka vad ni vill. Men jag må vara naiv, dum , godtrogen, tråkig, dum i hivet eller vad som helst. Men jag har faktiskt av olika orsaker inte så stort socialt kontaktnät. Jag saknar det.

Kanhända en del at er återigen kommer med den överslätande kommentarer det är ju varaett fora. Så är det inte för mig. Jag följer många av er och tänker på er i upp och nergångar.

Det känns som om någon har kapat min sociala luftslang och jag kvävs.

Nu känner jag att man inte kan lita på någon längre. Jag är ungefär lika upprörd som somliga var över Solis svek när hon skrev på sin blogg att hon drev med oss.

Men Solis var inte frisk. Afrodite och hennes alla alias verkar vara fullkomligt friska, men hon har ingen som helst empatisk kompetens ( undrar om hon sätter sitt hot i verket nu).

Jag har inget emot hennes kåserier. Men jag har emot att hon har suttit och manipuoerat oss och att hon förmodligen är en person vi känner sedan länge tillbaka. Annars så skulle hon ju inget ha att förlora på att uppge sina andra "forskningnick" och rensa upp efter sig.

I stället skickar hon ett hot om att jag skall passa mig.

Så det är vl lika bar att jag är tyst då.
          sad.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 22:17
          Länk hit: #204

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Och så här blev afrodites reaktion:

Nejdå, jag hotar inte, bara varnar.
          Kan vi möjligtvis lägga av nu??
          Du har ju redan lyckats hetsa blodhundarna och själv lyckats få framstå som offer.
          Fy tusan så hemskt att det finns människor som är så små och betydelselösa som du. Ha hela sitt liv upphängt på ett forum. Men det är väl ditt enda sätt att få synas kan jag tro.
          Ett råd. Skaffa dej ett liv utanför forumet så att du inte blir golvad igen om någon uppför sej på ett sätt som inte faller dej på läppen. Eller sök hjälp! Psykolog förslagsvis.
          Afrodite, som ger blanka tusan i både dej och dina bandhundar.

Citera
          askar
          Inlägg 03-11-2006, 22:23
          Länk hit: #205

Gäster

Nämen Bettson... tuffare än så är väl du.
          Skit i hoten! Skulle jag brytt mig om ett av trollens hot om polisanmälningar mm
          då vore jag dum.
          Nu menar jag inte att du är dum... men jag vill berätta.
          Ikväll fick jag också diverse hot... Om du backar och läser i trådarna kan du hitta hotet.
          Nu är sanningen den att jag är väl informerad, lärd i vad som gäller på Internet
          osv... men den "hotande" tycks inte vara i besittning av samma kunskap.
          Du Bettson... vet jag... har ännu mer kunskap om lagar och förordningar.
          Låt dig inte påverkas av en fegskit som afrodite.
          Låt personen inte vara så mycket som ett knott på din fot...
          sparka och låt den fara ända in i....

Citera
          pejori
          Inlägg 03-11-2006, 22:24
          Länk hit: #206

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 22:17)

Du har ju redan lyckats hetsa blodhundarna och själv lyckats få framstå som offer.
          Fy tusan så hemskt att det finns människor som är så små och betydelselösa som du. Ha hela sitt liv upphängt på ett forum. Men det är väl ditt enda sätt att få synas kan jag tro.
          Ett råd. Skaffa dej ett liv utanför forumet så att du inte blir golvad igen om någon uppför sej på ett sätt som inte faller dej på läppen. Eller sök hjälp! Psykolog förslagsvis.

JÖSSES!!!!! ohmy.gif blink.gif wacko.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          askar
          Inlägg 03-11-2006, 22:26
          Länk hit: #207

Gäster

Nämen fy vad likt min hotare...
          tänk om det ändå är samma... men näää. wink.gif

Hon har inte samma förmåga att uttrycka sig i skrift.

Stå på dig Bettson... Du är den som har alla på plats
          wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-11-2006, 22:31
          Länk hit: #208

Medlem

Ignorera en sån som Dite Bettson, och koncentera dig på alla snälla här på Odla istället, alla vi som vill dig väl och som bryr oss om dig. Låt inte h*n vinna.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          pejori
          Inlägg 03-11-2006, 22:31
          Länk hit: #209

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (askar @ 03-11-2006, 22:26)

Nämen fy vad likt min hotare...
          tänk om det ändå är samma... men näää. wink.gif

Hon har inte samma förmåga att uttrycka sig i skrift.

Stå på dig Bettson... Du är den som har alla på plats
          wub.gif

TÄNK...den tanken slog mej också rolleyes.gif rolleyes.gif
          skit i påhoppet Bettson wub.gif wub.gif

du vet i ryggraden vem du kan lita på, och vem du inte ska lita på.... smile.gif smile.gif
          du får gå på "beprövad erfarenhet" där wub.gif wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          afrodite
          Inlägg 03-11-2006, 22:32
          Länk hit: #210

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 8 751

Nej stopp och belägg nu Bettson!
          Nog för att jag fått pm av dej men lusat ner mej med att svara har jag ta mej tusan inte gjort. Jag har bara svarat dem som pm:at med en behärskad och saklig samtalston.
          Och även om jag nu hade svarat dej på det sätt som du vill ge sken av så undrat jag hur ni själva har det med etiken??
          Brukar ni lägga ut personliga meddelanden här i forumet till allmänt beskådande?
          I så fall får ni nog ta er en funderare på om den vanan är så trevlig och om den verkligen bidrar till ökad tillit er emellan.

Citera
          askar
          Inlägg 03-11-2006, 22:37
          Länk hit: #211

Gäster

CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 22:32)
          Nog för att jag fått pm av dej men lusat ner mej med att svara har jag ta mej tusan inte gjort. Jag har bara svarat dem som pm:at med en behärskad och saklig samtalston.
          Och även om jag nu hade svarat dej på det sätt som du vill ge sken av så undrat jag hur ni själva har det med etiken??
          Brukar ni lägga ut personliga meddelanden här i forumet till allmänt beskådande?
          I så fall får ni nog ta er en funderare på om den vanan är så trevlig och om den verkligen bidrar till ökad tillit er emellan.

Men hade inte du tagit adjö av forumet unsure.gif

Citera
          afrodite
          Inlägg 03-11-2006, 22:42
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 8 751

Läsa här kan ingen hindra mej att göra och falska anklagelser anser jag mej ha full rätt att besvara. Alla era andra spekulationer och slutsatser är tyvärr inget jag kan göra något åt. Ni har redan tagit ställning.

Afrodite

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-11-2006, 22:44
          Länk hit: #213

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 23:32)

Det är inte brukligt och inte ens tillåtet men du är knappast rätt person att klaga. Vik hädan, du har ställt till med tillräckligt mycket bråk nu.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          askar
          Inlägg 03-11-2006, 22:47
          Länk hit: #214

Gäster

CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 22:42)
          Läsa här kan ingen hindra mej att göra och falska anklagelser anser jag mej ha full rätt att besvara. Alla era andra spekulationer och slutsatser är tyvärr inget jag kan göra något åt. Ni har redan tagit ställning.

Afrodite

Visst har du, precis som världens övriga befolkning
          rätt att läsa och också skriva här.
          Men du ska banne mig inte komma och hacka på ärliga,
          trevliga medlemmar som Bettson mad.gif

Skäms på dig falska typ!

Spekulationer... Blahablaha... hövs inte i ditt fall. wacko.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 03-11-2006, 22:47
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Näääää...nu får vi ta tillbaks vårt fin olka forum i småprat...nu börjar även jag tycke detta är obehagligt ohmy.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Sollan
          Inlägg 03-11-2006, 22:48
          Länk hit: #216

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 23:44)
          Det är inte brukligt och inte ens tillåtet men du är knappast rätt person att klaga. Vik hädan, du har ställt till med tillräckligt mycket bråk nu.

Ska du inte säga "tvi, tvi" också...?

--------------------
          /sollan

Citera
          Sommartorparn
          Inlägg 03-11-2006, 22:49
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 2 045
          Medlem nr: 3 927

CITAT (Ophelia @ 03-11-2006, 20:31)
          CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 19:26)
          Åh kära nån! STOOOPP!! Sansa er!

Vilket rabalder jag lyckats åstadkomma!
          Jag har just kommit hem från en dag då jag suttit i div möten och alltså inte haft möjlighet att hänga med på vad som hänt här under dagen.
          Mitt inlägg tidigare idag kanske var lite kryptiskt skrivet och kanske bäddat för missuppfattningar och spekulationer. Jag hade lite bråttom iväg och hade därför inte tid att begrunda vad jag skrivit, och upptäckte inte i all hast de obesvarade frågor inlägget lämnade efter sej. Detta är jag hemskt ledsen över och ber därför om ursäkt.

Jag skall försöka besvara era frågeställningar så gott jag kan.
          Vilka och hur många nicks och varför?  2 kanske 3 st. Varför? Av den enkla anledningen att jag är en slarver och inte antecknat signaturerna på något ställe som får följa med mej dagligdags. Sitter vid många olika datorer och hade helt enkelt glömt vilka signaturen och lösen jag använt mej av tidigare. Vilka? Kommer fortfarande inte ihåg. Dessutom ganska oväsentligt eftersom mina inlägg varit väldigt neutrala. Mest som frågeställningen: Varför? Hur menar du?
          Det jag som jag felaktigt kanske beskrev som att leda in diskussionen till.
          Min uppdragsgivare? En liten grupp fristående journalister som börjat fundera på hur Internet påverkar oss i vardagen.
          Hur man kommunicerar med varann.
          Hur långt man är beredd att lämna ut sitt privatliv och därmed öka sin sårbarhet inför en hel värld.
          Om man visar samma respekt för sin omgivning som om man antingen möts irl eller t ex. via telefonsamtal.
          Om olika slags forum visar samma tendenser, antingen de är ett intresseforum med speciell inriktning eller som i detta fall ett allmänt forum med allmänna frågeställningar och diskussioner.
          Andemeningen har varit att försöka ta reda på om detta relativt nya kommunikationsmedel, som trots allt Internet är för gemene man, även kommer att påverka våra relationer irl på sikt.
          Vi har ju redan märk hur utsatta grupper redan tagit skada. T ex unga flickors risk att bli utnyttjade.
          Studien kommer att följas upp under några år framöver innan den är klar och resultatet kan redovisas.
          En undersökning i forskande syfte alltså.
          Att just ”ert” forum ingått beror helt enkelt på att man måste ha en viss bredd för att optimalt kunna spegla verkligheten.

Jag vill till sist verkligen POÄNGTERA att vi absolut inte varit intresserade av att granska någon personligen. Ni är precis så anonyma som ni var innan jag dök upp här.
          Dessutom behöver ni inte spekulera kring om det finns någon politisk anknytning till undersökningen. Absolut inte blir mitt svar. Personregistrering är enligt lag förbjuden, vilket ni redan påpekat.

Jag hade naturligtvis tänkt berättat detta så småningom för er, men i lite lagom små portioner allt eftersom jag lärt känna de personer som finns bakom era nicks. Hela sanningen på en gång vore inte en särskilt god idé trodde jag. Mina farhågor i det fallet har ju bevisligen visat sig vara befogade.
          Jag vill än en gång påpeka att den som gömmer sej bakom signaturen Afrodite är jag som privatperson och inte som journalist.
          Mina erfarenheter ang. journaliststämpeln har tyvärr även här besannats. Bara ordet skrämmer tydligen folk på flykt. Synd, för alla journalister är inte så oetiska som fördomarna gärna säger.

Afrodite

Du vet väl om att du troligen brutit mot grundläggande forskningsetiska regler? Den grupp som du undersöker har rätt att veta i förväg om dina intentioner sedan spelar det ingen roll vad ditt/ert syfte är och därmed välja att deltaga trots att detta pågår i ett öppet forum. Ja det är verkligen synd att alla journalister dras över en kam, det är ju sådana som dina uppdragsgivare som ger de mer seriösa utövarna dåligt rykte. Jag kan inte förstå hur du/ni är förvånade över det. Tycker du själv att detta wallraffande sätt är etiskt försvarbart? Tyvärr är det väl så att du med ditt agerande precis har bevisat att journalister bör man passa sig för, de tycks ju ta till vilken metod som helst. Kanske upplever just du att du bidragit till något alldeles sensationellt men egentligen har du inte bidragit med mer än att ytterligare putta ner en kår i skiten.

Är ganska säker på att du inte alls är ledsen och din ursäkt inte alls är seriöst menad. Är också ganska säker på att dina s.k uppdragsgivare i sin journalistiska anda inte är annat än en grupp med flumideologer som tror sig vara journalister p g a ett och annat publicerat inlägg för i någon obskyr tidskrift.

Jag tycker det låter som ett väldigt intressant projekt, men för att observera samtalen här hade hon ju inte behövt ha några nick över huvudtaget, och då hade vi varit ovetande om hennes projekt. Hur många andra som observerar oss just nu för olika ändamål kan vi aldrig veta. Man måste helt enklet räkna med att sådant kan förekomma.

Jag vill minnas att det var vissa inlägg i en viss tråd som föranledde Afrodites uppdykande. Personen bakom blev väl provocerad av dessa inlägg och så skapades Afrodite. Det var kul när hon dök upp, men sedan tyckte i alla fall jag att hon blev hon tjatig i längden. Men det var väl jublet härifrån som uppmuntrade henne att fortsätta.....

--------------------
          Hellre planering än plantering

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 03-11-2006, 22:50
          Länk hit: #218

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Sollan @ 03-11-2006, 23:48)

Inga överdrifter här inte. rolleyes.gif laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Sollan
          Inlägg 03-11-2006, 23:02
          Länk hit: #219

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

CITAT (Gossen Ruda @ 03-11-2006, 23:50)
          CITAT (Sollan @ 03-11-2006, 23:48)

Inga överdrifter här inte. rolleyes.gif laugh.gif

Sorry, jag menade faktiskt inte att vara rolig. Jag hyser för närvarande en massa, inte särskilt postiva, känslor för en hel del av åsikterna och på det sätt de har framförts.
          Därmed medger jag att jag frångått min vanliga attityd och lockats att engagera mig, utan att varken har träffat den ena eller andra. Med de felbedömningar av alla parter jag förmodligen gjort som resultat.
          Usch.

--------------------
          /sollan

Citera
          LadyG
          Inlägg 03-11-2006, 23:02
          Länk hit: #220

Medlem

CITAT (afrodite @ 03-11-2006, 22:42)
          Alla era andra spekulationer och slutsatser är tyvärr inget jag kan göra något åt. Ni har redan tagit ställning.

Afrodite

Slutsatser dragna att ditt beteende, spekulationer behövs inte. Inte i det här fallet.

--------------------

Citera

12 sidor V  « < 9 10 11 12 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 08:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon