Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          LåstNytt inlägg
          > det här med alias eller namn byten
          Tezzla
          Inlägg 03-11-2006, 00:55
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 075
          Medlem nr: 6 256

CITAT (Klura @ 03-11-2006, 01:49)
          CITAT (Tezzla @ 02-11-2006, 23:40)

Jag tycker det är bra med forum som bara tillåter ett konto från samma dator.

Menar du en dator = ett IP-nummer?
          Hur fungerar det i praktiken för den som har modem som får nytt Ip varje gång den ansluter till Internet?

Jag vet inte huh.gif Förmodligen funkar det inte alls för såna uppkopplingar tongue.gif Jag är inte så hemma på sånt här, jag vet bara att en hel del forum endast tillåter ett konto per dator. Jag förmodar att det då gäller datorer med samma IP hela tiden.

--------------------
          Odlingzon 2

Citera
          Klura
          Inlägg 03-11-2006, 01:12
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Kanske det är ett konto/mailadress?
          Hm! Nä jag vet inte hur andra forum funkar, men det brukar iaf inte gå att regga fler på samma mailadress

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-11-2006, 06:01
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Personligen, tycker jag nog att det är bland det löjligaste du kan göra. Kan du inte stå upp för den du är, vem kan du då stå upp för blink.gif

Att det sen finns undantag ( som Felix matte/Askar ), det är en helt annan femma. Då står man ju för det smile.gif. och alla vet/förstår varför smile.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 03-11-2006, 08:09
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 07:01)
          Personligen, tycker jag nog att det är bland det löjligaste du kan göra. Kan du inte stå upp för den du är, vem kan du då stå upp för blink.gif

Precis. Och jag blir väldigt misstänksam mot medlemmar som (nästan enbart) förekommer i knepiga trådar med ännu knepigare ämnen. För att inte tala om hur genomskinligt det är när nya nick pratar om sånt som dom inte borde kunna känna till om gamla medlemmar eller diskussioner. (Var det väl också malin som tyckte längre upp....?)

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Fialotta
          Inlägg 03-11-2006, 08:23
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Här räcker det med mitt eget namn och det är jag i ett nötskal smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 08:30
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Berith @ 03-11-2006, 09:09)

Precis. Och jag blir väldigt misstänksam mot medlemmar som (nästan enbart) förekommer i knepiga trådar med ännu knepigare ämnen. För att inte tala om hur genomskinligt det är när nya nick pratar om sånt som dom inte borde kunna känna till om gamla medlemmar eller diskussioner. (Var det väl också malin som tyckte längre upp....?)

Det kan jag nog hålla med om...... vilket är synd

För samtidigt kan det innebära att en "riktig" ny medlem blir snorkigt eller illa bemött vilket också har skett.

Men själv gör jag nästan alltid så att den typen av medlemmar som så att säga känner till allt trots att det är deras första inlägg, dom ignorerar jag tills jag vet bättre.

Citera
          Berith
          Inlägg 03-11-2006, 08:35
          Länk hit: #47

Medlem

CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 09:30)

För samtidigt kan det innebära att en "riktig" ny medlem blir snorkigt eller illa bemött vilket också har skett.

Men själv gör jag nästan alltid så att den typen av medlemmar som så att säga känner till allt trots att det är deras första inlägg, dom ignorerar jag tills jag vet bättre.

Japp, samma här. Håller speciellt med om det sista.

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          alle
          Inlägg 03-11-2006, 09:23
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 90
          Medlem nr: 8 722

Jag är en ny medlem så förmodligen blir jag väl ignorerad nu
          (hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar.
          För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats.

För det andra, många-jag själv t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.

Lev väl, Alle

Citera
          Betty
          Inlägg 03-11-2006, 09:30
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Inga från Närke @ 03-11-2006, 00:11)
          Så gör man medlemslistan ännu mera obegriplig om man kolla den och även hur många medlemmar det är. Allt blir ju felaktigt om man skaffar flera nick.
          Jag tycker det borde rensas i medlemslistan för den är ju helt missvisande p.g.a. av detta. Finns "medlemmar" som aldrig har gjort ett inlägg.
          Varför blir man medlem i ett forum om man inte vill skriva där för man kan ju läsa ändå.
          Men jag vet att det finns medlemmar som har mer än två nick för att kunna skriva sina åsikter flera ggr och hålla med sig själva.
          Jag tycker det är fegt om man inte kan stå för sin åsikt i sitt gamla nick.
          Tycker som en del att det borde inte gå att lägga in mer än högst 1 nick sedan om man är flera i familjen så borde man få ansöka om ett till från Admin.

Håller med dig i stort - förutom när du skriver:
          "Finns "medlemmar" som aldrig har gjort ett inlägg. Varför blir man medlem i ett forum om man inte vill skriva där för man kan ju läsa ändå."
          Det måste väl ändå få vara upp till var och en om man vill delta aktivt genom att skriva på forumet! Om man inte är registrerad medlem så kan man inte se vilka trådar man redan har läst och vilka som är nya. Man kan då heller inte delta i omröstningar.
          Det är flera som läser en tid på forumet innan de hoppar in i diskussionerna.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Reserv
          Inlägg 03-11-2006, 09:32
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

Det är väl ingen konst att komma in här som ny och ha en åsikt, eller känna till mycket om medlemmarna här unsure.gif Forumet har funnits länge och många har juh vart enbart gäster tills dom haft nån fråga eller har en åsikt i en diskussion dom följt.

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 09:56
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Reserv @ 03-11-2006, 10:32)
          Det är väl ingen konst att komma in här som ny och ha en åsikt, eller känna till mycket om medlemmarna här unsure.gif Forumet har funnits länge och många har juh vart enbart gäster tills dom haft nån fråga eller har en åsikt i en diskussion dom följt.

Fast jag menar när typ en medlem känner till allt men medlemskapet är samma dag i en kontroversill tråd och de verkar känna till all "historik".

Har de varit medlemmar länge men inte skrivit, så är ju medlemskapet gammalt om än inte nyttjat.

Söker man på den nya medlemmen så är deras profil anonym och det finns bara skitinlägg.

Jag har tyvärr av erfaren helt övergått från att vara godtrogen till att bli skeptiker. Och jag tycker det är synd att det skall vara så, för risken att nya medlemmar känner sig ovälkomna är ju uppenbar.

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-11-2006, 10:05
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (alle @ 03-11-2006, 09:23)
          (hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar.                                                  
                                                                                                                           För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats.

För det andra, många-jag själv  t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.

Lev väl, Alle

Hur många inlägg du måste skriva för att bli "sedd ", vet jag inte, men jag tror det ofta beror på sättet du skriver unsure.gif , jag kanske har fel, men det är så jag tror.

Själv läste jag här ett bra tag innan jag tog modet och registrerade mig.
          Eftersom jag är en väldigt spontan och livlig människa IRL, så var jag ju det här också. Jag gick nog till överdrift och många undrade vem i sjuttsingen jag var, som kom instövlande och slängde ur mig åsikter till höger och vänster. Idag har jag full förståelse för de andras reaktioner.

Men, man lär så länge man lever, och jag försöker komma ihåg hur det kändes då jag var ny, men det är inte lätt alla gånger ( när de där förbenade fördomarna ploppar upp som svampar i skogen ).

Hoppas du kommer att trivas här i alla fall alle wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Hannele
          Inlägg 03-11-2006, 10:13
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

CITAT (alle @ 03-11-2006, 10:23)
          Lev väl, Alle

Ställer du en konkret växtfråga, får du svar oavsett om det är ditt första inlägg här eller inte.
          Men vanlig diskussion, så får inte alla/någon kommentarer för varje skrivet inlägg.
          Det är som i verkliga livet, när många vänner pratar samtidigt. rolleyes.gif

Ska man verkligen sitta på jobbet på arbetstid och chatta? blink.gif

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Berith
          Inlägg 03-11-2006, 10:16
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 10:56)
          Jag har tyvärr av erfaren helt övergått från att vara godtrogen till att bli skeptiker. Och jag tycker det är synd att det skall vara så, för risken att nya medlemmar känner sig ovälkomna är ju uppenbar.

Så sant så...

Men jag vågar mej nog på ett Välkommen! Alle.

--------------------

Citera
          afrodite
          Inlägg 03-11-2006, 10:17
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 55
          Medlem nr: 8 751

CITAT (Berith @ 03-11-2006, 08:35)
          CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 09:30)

Japp, samma här. Håller speciellt med om det sista.

Jag förstår att jag är misstänkt igen.
          Vem är jag då?
          Jo, en person som ralmade in på odla nu genom mitt journalistyrke. Vi var (märk väl VAR) några kolleger som hade i uppdrag att ta pulsen på forumvärlden för att se vad människor i allmänhet ventilerade utan att vara styrda. odla tillhörde ett av dem jag blivit utsedd att granska lite närmare. En intervju på stan eller en enkätundersökning speglar inte sanningen alla gånger, och hade jag lagt pappren på bordet direkt hade denna undersökningen varit missvisande den också.
          Jag har uppträtt i detta fora med andra signaturer, men då bara helt sporadiskt och för det mesta helt passivt. Några inlägg har jag skrivit mest för att styra in ämnet på det vi för tillfället hade påå agendan.
          Den som finns nu under signaturen Afrodite är jag själv.
          Jag frikopplades från uppdraget på egen begäran eftersom det dykt upp ett intressantare jobb. (frilansare)
          Den tid som jag "smygit" på er har gjort att jag kommit att trivas ganska bra här. Öppet klimat där inga oskrivna regler i form av "förbjudna ämnen" verkar förekomma. I alla fall som jag tolkat det.
          Då jag är intresserad av människor och tycker att det är väldigt intressant att höra vad andra har att säga gör att jag hängt mej kvar här.
          Mitt yrke är inte sällan en black om foten eftersom t.o.m även närmaste umgänget ibland har en spärr för vad dom säger i mitt sällskap.

Nu kanske jag gjort mej omöjlig här också, men jag tyckte mej vara skyldig er det, så jag får se hur fortsättningen blir och om jag dyker upp här igen.

Men en sak ska ni tänka på innan ni misstänker att någon "gammal" forumist uppträder med ny signatur är att det finns fler än jag som avvaktar i kulisserna innan man gör sitt första inlägg. Man har haft tid på sej att lära känna vissa av er och även tidigare diskussioner. Det gör att man är ganska insatt i vad som hänt och kan få det att verka som om man är en förklädd forumräv som inte vill stå upp för sina åsikter.

Ha det gott, coh tack för uppmärksamheten. Jag inser att jag nog gör bäst i att "dra vidare nu
          Afrodite. wub.gif

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 10:22
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (alle @ 03-11-2006, 10:23)

För det andra, många-jag själv  t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.

Lev väl, Alle

Ja det ju just de känslorna du har som gör att jag avskyr dubbla alias.

Jag menar att det är inte meningen att det skall vara så. Men historien har visat att just den grejen att gamla medlemmar tar ett dubbelt nick, provocerar, kör diskussionsbataljer och oförskämdheter med sig själva för att få igång bråk mm eftersom de "gillar när det blir lite livat" det gör att man är försiktig i stället för välkomnande när en ny medlem dyker upp. De sitter kanske och är trevliga på ett alias men beter sig avskyvärt på ett annat och skickar tjuvnyp till andra på ett sätt som de egentligen inte vill bli kända för eller våga stå för. FY farao för sådan feghet.

Kommer de med ett vettigt inlägg och verkar vara vettigt funtade i huvet som du är, så säger jag välkommen. Får väl passa på att säga det förresten. Annars så låter man tiden gå för att få ett grepp om vem de är.

Man söker på deras inlägg tittar i deras profil och bedömer helt enkelt.

En bra grej för att inte verka oseriös är att man skiver något i sin profil. Man kan ju vara anonym för det. Men om man inte gör det så är sannolikheten att man sorteras in i den skara som man inte vet om man kan lita på eller inte.

Är du vettig och trevlig så kommer du fort att bli känd för den du är. SÅ det har nog inte med antalet inlägg att göra utan hur man skriver och hur man bemöter andra.

Jag kan förstå tex att Telix Matte bytte till askar. Hon gjorde detta öppet och hade ett skäl.

Men jag avskyr när gamla medlemmar sitter med flera alias och driver med oss andra. Och att dessa roar sig på vår bekostnad. Likaså är det dessa medlemmar som driver fram misstänksamheten mot nya medlemmer.

Och jag gillar inte att sitta och vara misstänksam eftersom jag är en gästfri och social person. Jag skulle aldrig öppet vara otrevlig mot en ny medlem bara av den orsaken att den är ny medlem. Men jag väljer av bitter erfarenhet den vägen, att så att säga titta vad en ny medlem har för sig innan jag tar dom till mitt hjärta.

Jag önskar att det inte vore så, men tyvärr så har oskicket med dubbla alias gjort att det med tiden blivit så.

Dolda dubbla alias är en oförskämdhet utan like och borde bestraffas med avstängning. Fast det går ju inte eftersom det ofta finns flera medlemmar i samma famlj som ju nyttjar samma IP.

Fast i det nya forumet så skulle ju detta inte gå.....

OCh alla ni som sitter med dubbla dolda alias....skäms på er mad.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 03-11-2006, 10:23
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Neeeej...dra inte vidare nu...jag vill läsa mer av dig smile.gif

Och att du var journalist blev jag inte ett dugg förvånad över smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Biggan_
          Inlägg 03-11-2006, 10:27
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Tezzla @ 03-11-2006, 01:11)
          CITAT (flaxsssss @ 03-11-2006, 01:09)
          är det tezzlan ??Birgitta ?? Malin? wink.gif  wink.gif  sleep.gif  sleep.gif  sleep.gif

Nej, det är inte Tezzla. Jag tänker aldrig skriva under annat nick än det som jag har nu smile.gif

Nej det är inte jag! Skulle aldrig falla mej in att lura eller driva med någon genom att ta ett annat nick! mad.gif
          Jag är jag, Birgitta P eller Biggan och ingen annan!

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Bettson
          Inlägg 03-11-2006, 10:29
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (maudan @ 03-11-2006, 11:23)
          Neeeej...dra inte vidare nu...jag vill läsa mer av dig smile.gif

Och att du var journalist blev jag inte ett dugg förvånad över smile.gif

Inte jag heller, du har varit underhållande måste jag säga. Och skjysst att du ger en öppen och ärlig förklaring. Så om du är fortsatt sjysst så fortsätter du och skriver under signauren afrodite för det är så vi lärt känna dig.

Kommer du tillbaka under att anna alias så kommer jag att bli besviken på dig vilket du förstår om du läst inlägget innan.

Jag avskyr dubbla alias.

Citera
          Berith
          Inlägg 03-11-2006, 10:29
          Länk hit: #60

Medlem

Håller med Bettson. Igen! biggrin.gif Lovar att berätta när det blir nån förändring.

Och det afrodite nu "bekänt" är precis sånt som gör att andra (nya) medlemmar blir tveksamt bemötta av mej. huh.gif

----------
          Jämrars! Den förändringen kom fortare än jag hade kunnat tro. blink.gif

--------------------

Citera

12 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-09-2025, 06:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon