|
|
  |
det här med alias eller namn byten |
|
|
|
03-11-2006, 14:03
|
Medlem
Antal inlägg: 2 745
Medlem nr: 882

|
CITAT (Fenja @ 03-11-2006, 14:58) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 12:46) VIsst hålller jag med Pejan. Men visst gäller det att inte nappa på provokatörer. Men det krävs viss erfarenhet för det. Man trampar i den syltburken både en och två gånger innan man är vis av skadan.
Och tyvärr så innebär det att nya ibland måste " upp till bevis" innan man svarar dom. Fast det är deras första nick
Men det finns alltid någon oerfaren som nappar. Och så drar skiten igång igen. Mvh Fenja Och vad var det som var så roligt
|
|
|
|
askar
|
03-11-2006, 14:06
|
Gäster

|
Visst finns det folk utanför som håller koll på oss och allrahelst "stammisarna"...det tror jag alldeles säkert. Odla.nu har ju fått så fin kritik, har väl också klassats som den populäraste trädgårdssajten. Då vore det ju underligt om inte många lockas hit, också bara för att kolla läget och kanske snappa upp något i odlingsväg eller bara skratta åt roliga historier eller tjafs som blossar upp. Jag är ganska öppen typ... har inte många hemligheter men jag har ändå tom profil... känns bäst så. De flesta som varit med ett tag, vet ändå vem jag är.
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:08
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
[/QUOTE] Mvh Fenja[/QUOTE] Bettson Och vad var det som var så roligt  [/QUOTE] "Citeringen blev lite fel men det är nog förståligt ändå hoppas jag". En av de personer med flera nick efter vad jag har hört av andra f.d. odlaiter tycker det är roligt.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:13
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:26
|
Medlem

|
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 15:13) Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre  :P :lol: :lol: Jo visst ka hon/han ha heder av att träda fram och erkänna. Men det räcker inte. Jag vill veta samtliga hennes nicks eftersom hon suttit här och manipulerat oss i undersökande syfte Då är man inte en privatperson längre utan har gjort detta på uppdrag av någon annan. Så nu tycker jag att korten skall på bordet. Tänk vilka bataljer det har varit för att Fenja, Hannele med flera ansåg att Reserv var copycat. Vilket herrans jädrans liv som nu har fallit i glömska. Trodde man. Så många ord som sades i onödan, så många personer som blev sårade av de stormvindarna. Det känns som om det rivs upp igen. När äntligen den otrevliga stämningen som var då försvunnit, så kommer det nya som uppträder under falsk flagg. Näe. korten på bordet angående afrodite. Nåt annat är inte acceptabelt. Vi skall väl inte varje gång vi skriver behöva fundera på om vi är några jädrans försökskaniner som studeras. Ska vi varje gång en tråd öppnas behöva fundera på vad trådskaparen vill. Ska han/ hon undersöka oss nu. Nä............... [SIZE=7]Fy farao säger jag bara[SIZE=7]
|
|
|
|
askar
|
03-11-2006, 14:29
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 14:13) Som jag redan har sagt, så gillar inte jag heller att behöva bli misstänksam mot folk. Ibland är det svårt att låta bli, jag vet. Men jag har själv blivit misstänkliggjord i början när jag skrev här. Så jag vet hur ont det gör. Så snälla ni misstänk ingen i onödan Och ni som är besvikna på Afrodite, jag förstår er till fullo. Och kanske är jag lite besviken själv också. Men, åtminstonde jag tycker att h*n ska ha all heder av att träda fram och erkänna. Om alla som går under falsk flagg kunde göra det, då skulle vi slippa sånt här. Det gör mig fruktansvärt ledsen på alla oskyldigas vägnar. Och till er som tycker att det är konstigt att en " ny " känner till så mycket om alla andra, kan jag bara säga att det inte är ett dugg konstigt. Om du har läst här länge innan du registrerar dig, har du ju redan fått en inblick i hur folk " är ". Så var det i alla fall för mig. Och det kan ju tyckas väldigt märkligt, att jag som tycker så mycket om mycket, kan vara " feg". Men det är dagens sanning. Jag vågade helt enkelt inte. Men bara jag väl klev över tröskeln så var jag inte ett dugg feg längre  :P :lol: :lol: Jag ids inte misstänka ... det brukar visa sig så småningom. Om inte annat så har vi alla olika skrivstil Eller så glömmer man bort och skriver in ett och samma i olika profiler Och om sanningen ska fram så har jag svårt för att hålla reda på en massa nick. Minns inte när du kom in Gillan, men hoppas verkligen att jag inte misstänkte dig för att var troll.
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:30
|

Medlem
Antal inlägg: 3 471
Medlem nr: 6 573

|
[B] Haha, visste ni inte att ni alla deltar i Dr Blå:s hemliga psykologiska utredning? / dr Blå alias Farbror Blå alias Lars Bagage alias Inge Vidare
--------------------
|
|
|
|
askar
|
03-11-2006, 14:32
|
Gäster

|
CITAT (Farbror Blå @ 03-11-2006, 14:30) [B] Haha, visste ni inte att ni alla deltar i Dr Blå:s hemliga psykologiska utredning? / dr Blå alias Farbror Blå alias Lars Bagage alias Inge Vidare Det har jag misstänkt hela tiden
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:34
|

Medlem

|
Bettson! Ja,jaaaa, jag hör. Jag vill också veta alla hennes alias. Det är bara att hoppas på att hon träder fram och avslöjar dem. Synd bara att din sista mening inte blev som du tänkt Bettson
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:36
|
Medlem

|
Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut. Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt.
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:36
|

Medlem

|
CITAT (askar @ 03-11-2006, 14:29) Minns inte när du kom in Gillan, men hoppas verkligen att jag inte misstänkte dig för att var troll.  Nej, inte vad jag vet om i alla fall I så fall dolde du det väldigt väl. Du har ju varit en av dem som verkligen hjälpt mig när det behövts
--------------------
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:39
|

Medlem

|
CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 14:36) Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut. Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt. Vet du vad! Du skall ha all heder av att du försöker gå till botten med ett problem som faktiskt påverkar oss alla  Det kallar jag rakryggat!
--------------------
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:43
|

Medlem
Antal inlägg: 3 807
Medlem nr: 29

|
Bettson!
Du skriver "Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har".
Hur kan Ingemar göra det?
Om Afrodite loggar in sig på olika datorer så ser han nog inte det vilka nick h*n har. Finns det flera nick mot samma IP-adress kan det vara flera i samma familj som är med. Bättre att det kommer från Afrodite själv.
--------------------
skriver Inga från Närke i zon 3-4
|
|
|
|
askar
|
03-11-2006, 14:44
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 03-11-2006, 14:39) CITAT (Bettson @ 03-11-2006, 14:36) Jag har gjort misstaget att bli väldigt ledsen på provokatörer med dubbla nicks. Det har varit personer som funnits på forat länge och med nytt nick vetat precis p vilka knappar de kslal trycka. Och som sagt VÄldigt ,v äldrigt väldigt ledsen blev jag. Jag tål inte detta ofog. Jag har uppmanat afrodite i tråden att redovisa sina andra nicks för andras trevnad. Jag har skickat PM till henne, allt för att hon själv så att säga ska vissa att hon är en någorlunda hedervärd person. Och jag har bett Ingemar att redovisa vilka andra nicks hon har. Jag kommer att lägga in mitt PM till Ingemar officiellt i en ny tråd. Dels för att ni skal få se vad jag hare skrivit för jag går inte bakom ryggen på någon, dels för att jag inte har lust att skriva här om detta inte reds ut.  :( :angry: :( :angry: :( :angry: :( Ni andra kanske skiter i detta men för mig ör det viktigt. Vet du vad! Du skall ha all heder av att du försöker gå till botten med ett problem som faktiskt påverkar oss alla  Det kallar jag rakryggat! Instämmer jag också.
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:49
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
Jag känner mig lurad. Jag misstänkte tidigt att det var något skumt med Afrodite. Men jag känner mig ändå lurad. Stämningen trissades upp och jag fick en otäck bild av vissa. Jag har ju inte varit med så länge att jag känner till så många. Nu förstår ju jag att den bilden inte är den rätta. Det finns andra personer bakom de bilderna som på ett beklagligt sätt blev lurade att gå igång.
Jag hoppas Afrodite stiger fram och erkänner sina alias. Jag tycker hon är skyldig oss detta. Odla är ett trevligt forum med mycket kunskap och skall så förbli.
Flera av oss besöker nog också andra forum. Vem ligger där bakom nya nick.
|
|
|
|
|
03-11-2006, 14:56
|

Validating
Antal inlägg: 3 808
Medlem nr: 5 448

|
Falska namn kan endast belönas på ett sätt, och det är avstängning. Och då menar jag inte att folk skriver med fjantiga fruktnamn (som Pirum) utan använder flera olika alias, eller medvetet registrerar med avsikten att sabotera forumet.
--------------------
zon2.5
|
|
|
|
|
03-11-2006, 15:04
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
Hur ska ni kunna skilja på t ex mig och min älskling (vi har olika nick men samma IP om Göran skulle välja att kolla) och alla andra som har familjemedlemmar på Odla så att de som som är oskyldiga inte straffas?
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
03-11-2006, 15:06
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Alba @ 03-11-2006, 15:49) Jag misstänkte tidigt att det var något skumt med Afrodite. Men jag känner mig ändå lurad. Det ante mig...därför har jag aldrig skrivit något i dennes trådar och kände mig närmast lite generad över att alla höjde henne till skyarna.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|