Medlem
Antal inlägg: 6 103
Medlem nr: 26
CITAT (Klura @ 06-11-2006, 00:18)
Har nog provat det mesta och mer därtill av det som skrivits i tråden, men det där med att byta ut trädgårdsmöblerna missade vi. Det lät ju helskoj. Kan man göra det även när man passerat 40 tro? Det är väl inget som man kan riskera att straffas för väl? Jag ser det framför mig... Ta t ex på en camping och gå runt och skifta möbler bland husvagnarna.. ha ha. Vilken kul frukost det kan bli
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
Jag hade gärna svarat på alternativ ett, om det inte stått att man idag tycker att det var hemska saker. Vi ( mina kamrater och jag ), var alltid busiga. Det var alltid nåt hyss på gång. Och där kan vi tala om föräldrar som rev sitt hår som självklart blev grått i förtid , ( i alla fall så länge vi var närvarande, de kunde ju gärna inte skratta öppet!?)
Men , vi var aldrig elaka eller åsamkade nån skadegörelse. Det allvarligaste vi sysslade med var väl att palla äpplen. Och det var så oooootroooligt spännande. . Det är väl därför jag fortfarande kan ha minnen i ryggmärgen av att " pallade " äpplen smakar godast
Och jag har verkligen inget emot att vara busig även som vuxen. Det tillför bara en extra krydda
Skönt och se i alla fall, att man inte är ensam om att komma ihåg hur det är att vara barn, och att det barnet fortfarande lever
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745
Man kan väl kanske uttrycka det så här.... jag växte upp i en sträng familj där sånt inte tolererades... så nej, jag busade inte som barn.
Men jag gillar bus, så länge det är kul bus som inte förstör eller gör någon ledsen. Vuxna som glömt av hur det är att vara barn och glömt barnet inom sig är väldigt trista vuxna, tycker jag. Och barn får väldigt gärna busa, det hör till när man är barn, så länge det bara är kul bus som sagt.
Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301
Jag busade en del som barn. Men det var nog bara snälla bus.Minns en gång när jag skulle hjälpa till att servera när föräldrarna hade middag och en av gästerna hade fått lite för mycket innanför västen. Jag fyllde sillspad i hans nubbeglas och han drack upp det utan att reagera men andra gäster hade väldigt roligt åt det.
Tycker fortfarande det är kul med bus
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson