Jag tycker att det är jättesvårt och ge andra råd pga av att värken är så individuell. Och vad som är bra för en, är tom kanske förödande för en annan.
Under mina första tio år med värk, var jag så desperat, att jag provade allt som kom i min väg. Både vad det gäller medicinsk väg och allt som hälsokosten bjöd på. Sjukgymnastik, akupunktur (elektrisk och vanlig ), varma bad, Feldtenkreismetodik, you name it..........En del saker hjälper för stunden, andra inte alls. Feldtenkreis är det som för mig är rena "magin".
Fast även det bara för ett kort tag.
Idag kan jag säga att det är värme, torr värme, som hjälper mig bäst. Alltså inte att det ska vara 25 grader inomhus eller nåt sånt. Himla svårt att förklara. Men värmen måste gå in i lederna. Den får gärna vara het.
Som att jag har en massagedyna med många olika massagefunktioner + att den går att få i två olika värmelägen, varm eller het. Har även en madrass att lägga i sängen med olika värmelägen. Sen har jag också varit tvungen att satsa på tempurmadrass och kudde.
Sen har jag en massageolja, som min man mer än gärna hjälper mig med att smörja in

. Den köper jag på hälsokostbutiken och heter
WELEDA, lavendel, massageolja . Den är riktigt bra och avger en viss värme som är skön.
Hoppas verkligen du får många svar.
Från en Gillan som vet hur satans jobbigt det är

Ps. Glömde säga att för mig är fukt och kyla direkt förödande. Och kanske kan det vara att det varit sånt väder på sistonde som gör att du fått extra ont netaave
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!