Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ledvärk, huskurer
          Sollan
          Inlägg 07-11-2006, 18:13
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 603
          Medlem nr: 2 852

Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?
          Som sådan skulle jag föreslå att du begär en remiss för koll.

--------------------
          /sollan

Citera
          netaave
          Inlägg 07-11-2006, 22:03
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Ophelia @ 07-11-2006, 17:55)
          Har för mig att jag träffat någon som har använt nyponpulver som behandling för sina ledbesvär. Har även träffat någon som testat Herbalife. Kanske kan vara något? Alla sätt är bra utom de dåliga smile.gif

Herbalife för ledbesvär??????
          Det var det löjligaste jag hört!

--------------------

Citera
          netaave
          Inlägg 07-11-2006, 22:07
          Länk hit: #43

Medlem

CITAT (Sollan @ 07-11-2006, 18:13)
          Netaave, har du varit hos en reumatolog för att undersöka att dina ledbesvär inte är reumatiska?

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.
          Har fått vattenbehandlingar m.m. men så fort de upphör börjar helvetet igen.
          Har även provat injektioner av tuppkam, cortison m.m. inget hjälper beständigt.

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 07-11-2006, 22:12
          Länk hit: #44

Gäster

CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:07)

Eftersom jag har artros och SLE är ju mina besvär reumatiska, och jag går regelbundet hos reumatolog.

Tar du inte kortison dagligen? (prednisolon)
          Syrran har SLE och tar kortison och malariamedicin sedan många år tillbaka.

Hon har också skov då hon är riktigt dålig. sad.gif

Hoppas du hittar något som lindrar maximalt. wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 07-11-2006, 22:20
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (askar @ 07-11-2006, 22:12)

Jag behöver inte cortison jämt, ännu. Det kommer väl eftersom sjukdomen är kronisk.
          Det har varit tal om malariamedecin.
          Både min mamma, tvillingsyrran och jag har det, däremot har yngsta syrran klarat sig.
          SLE är ju en vandrande sjukdom, ena gången är det handlederna som är värst, nästa gång kan det t.ex. vara fingerleder eller nacken. Knäna är än så länge "bara" drabbade av artros.

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 07-11-2006, 22:22
          Länk hit: #46

Gäster

CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:20)
          CITAT (askar @ 07-11-2006, 22:12)

Jag behöver inte cortison jämt, ännu. Det kommer väl eftersom sjukdomen är kronisk.
          Det har varit tal om malariamedecin.
          Både min mamma, tvillingsyrran och jag har det, däremot har yngsta syrran klarat sig.
          SLE är ju en vandrande sjukdom, ena gången är det handlederna som är värst, nästa gång kan det t.ex. vara fingerleder eller nacken. Knäna är än så länge "bara" drabbade av artros.

Ok... hoppas att du får stanna vid den "graden" smile.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 09-11-2006, 05:07
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Vad förvånad jag blir, Ophelia. att inte du har nåt att tillägga när det gäller Feldenkreis wink.gif . Eller är det helt enkelt så att FK inte har någon positiv erfarenhet av FK blink.gif , ( kan man ju tolka hur man vill). De flesta som jag känner, som använder sig av just Feldenkreis, har blivit remittrerade av Försäkringskassan, Så nåt vet du kanske? Positivt/negativt? wink.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Storåtjejen
          Inlägg 09-11-2006, 09:35
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 5 783

Kan tipsa om hälsokostens Fortodol när det gäller värken. Min man har artros och hade för ett tag sedan så förskräckligt ont. Var in till hälsokosten i ett annat ärende när han nämde om sin värk och blev tipsad om Fortodol. För honom var det ett mirakel. Det är ett preparat som hjälper på en gång och inte efter en lång tid som många andra från hälsokosten.
          Det innehåller gurkmeja (som är känt som smärtlindrande) samt nåt (minns inte riktigt vad) som gör att kroppens egen smärtlindring, endorfinerna, inte bryts ner.

Vi har tipsat många i vår vänkrets som lider av värk av olika orsaker. En del har blivit hjälpta till viss del och kan minska på "vanliga" värkmediciner... andra har blivit i stort sätt helt smärtfria. Och när smärtan är mindre/borta blir man mer rörlig med tiden.

Den ska tas under en vecka 2ggr/dag och sedan endast vid behov. Alltså inte för jämnan som med så mycket annat.

Läste häromdagen att "Lill-Pröjsan" tar Fortodol i kombination med nåt annat (minns inte vilket) för sin värk efter alla hockeyskador.

Vet inte om det här är något som passar dig, men annars kanske det kan passa någon annan med värk. rolleyes.gif

--------------------
          / Storåtjejen zon 3-4

Citera
          Ophelia
          Inlägg 09-11-2006, 21:08
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (netaave @ 07-11-2006, 22:03)
          CITAT (Ophelia @ 07-11-2006, 17:55)
          Har för mig att jag träffat någon som har använt nyponpulver som behandling för sina ledbesvär. Har även träffat någon som testat Herbalife. Kanske kan vara något? Alla sätt är bra utom de dåliga  :)

Herbalife för ledbesvär??????
          Det var det löjligaste jag hört!

Tja....kan ju så vara att det är löjligt men om vissa tycker det hjälper är väl det bra för dem och sen kan ju du sitta och tycka vad du vill. Eller hur!

Och det kan väl inte vara det löjligaste du hört, då har du inte hört mycket.

Citera
          Ophelia
          Inlägg 09-11-2006, 21:18
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 4 474
          Medlem nr: 2 552

CITAT (Evgeni @ 09-11-2006, 05:07)
          Vad förvånad jag blir, Ophelia. att inte du har nåt att tillägga när det gäller Feldenkreis wink.gif . Eller är det helt enkelt så att FK inte har någon positiv erfarenhet av FK blink.gif , ( kan man ju tolka hur man vill). De flesta som jag känner, som använder sig av just Feldenkreis, har blivit remittrerade av Försäkringskassan, Så nåt vet du kanske? Positivt/negativt? wink.gif

Varför skulle det vara förvånande? Har inte hängt med så bra. Jobbar heltid (och ofta mer) och vissa frågor försvinner till förmån för andra. Hinner inte bevaka alla trådar.

Såviss jag förstå handlar det om en medicinsk rehab och sådant ska tillhandahållas av vårdgivaren och inte av FK. Huruvida FK skulle vara positiv till det har jag ingen aning om. Tycker det verkar som en typ av sjukgymnastik precis som basal kroppskännedom och andra behandlingar.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 17:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon