CITAT (Kathy @ 17-09-2007, 10:58)

Kan tilläggas att våra boende har gått på tatuerarmässan sedan några år tillbaka och förvånansvärt många av utställarna (som själva är piercade och tatuerade) har en mycket sund inställning och tycks vara helt befriade från fördomar om människor som har funktionshinder.
Den här sundheten skulle jag vilja se mer av ute i samhället där jag tyvärr, många gånger sett hur människor beter sig gentemot människor med funktionshinder.
Intressant tråd jag missat

hoppas ingen misstycker att jag drar upp den igen.. låt den isf. falla i träda igen
Ja det är ganska lätt att se vem som har ett "öppet sinne" och vem som inte har det.
Men man behöver ju som sagt inte tycka att en tatuering är snygg för att ha det "öppet hos sig" om den inte är det.
En del är ju dåligt gjorda och en del väldigt bra, sedan om man lägger en värdering i motivet man ser och sedan dömer personen efter detta har man ju inte det direkt "öppet " hemma.
Ungefär som att döma efter hudfärg, kläder, tro, status mm, mm.
Många äldre har ju den fördomen att tatueringar betyder fängelse kunder och sjöbusar.
Oftast handlar ju fördomar om rädsla för det man inte känner till och det onormala.
Tatuering är ju en uråldrig konstart som sagt och alla konstnärer gillas ju inte av alla och det är ju tur det för vad tråkigt det hade varit om alla hade haft samma tavlor
Snygg tatuering Kajsa
älskar drakar