Hade redan tackat ja till deltidsarbete genom bemanningsföretag. Hade ingen aning om att man inte fick stämpla upp till heltid. Nu har jag, förutom att jag måste betala tillbaka ett par veckors ersättning då jag stäplat upp, att bestämma mig för om jag vill jobba utan att stämpla upp eller stämpla utan att jobba
Nu är frågan om vad jag ska göra. Jag vill ju jobba och det är därför jag tackat ja till att jobba på bemanningsföretag utan betald semester. Jag har 50% plus mertid. Det blir i värsta fall 600:- mindre än full a-kassa så ekonomiskt överlever jag. Men vad händer om jag blir arbetslös igen eller gravid eller långtidssjukskriven? Då räknas min nya ersättning efter en 50%-ig anställning!
Ska man tänka så långsiktigt eller bara leva i nuet? Ska jag fortsätta att jobba och avsäga mig a-kassan eller ska jag avsluta mitt nya halvtidsjobb och fortsätta att stämpla? Det finns f.ö. väldigt få jobb för mig att få i min branch och jag behöver antingen plugga lite till eller ta ett "allmänt jobb" (utan speciella utbildningskrav) och då sänka min inkomst.