Ja man tappar fort - men kommer fort igen också som tur är. Så kör på bara ladyn - snart är du "järnladyn" igen!
Jag försöker träna mycket pressövningar i gymmet - just för att man inte får så mycket sådant i klättringen. Eller inget alls....
Idag har jag sprungit 20 km - så här blev det idag:
Mil 1:
1-2 km Uppvärmning 5:42 min/km
2-10 km 5:30 min/km
Tid 1:a milen: 55:52
'
Mil 2:
Varierande fart mellan 5:42 och 5:00 min/km
18:e-20:e km brassade jag på "Just idag är jag stark" med Kenta i öronen, ökade farten till 5:00 min/km och spurtade i mål. Musik gör susen.... :-D
Tid 2:a milen: 54:31
Totaltid: 1 timme, 50 minuter och 23 sekunder.
När jag spurtat i mål hade jag tunnelseende av trötthet och fick stå en stund och landa på löpbandet innan jag varvade ner med lugn promenad samtidigt som jag försökte återställa dom enorma mängder svett jag sprutat ur mig. En noggrann stretch fick avsluta träningen innan jag la mig i bastun och mådde gott och tänkte på att jag varit väldigt, väldigt duktig.

Tror att jag slagit min tid på 20 km med någon minut idag faktiskt.
Nu har vi vräkt i oss lutfisk och jag orkar abslolut inget annat än att ligga platt på sängen. Blir nog tidig

Fast jag har bränt av mycket energi så jag får nog ta mig ett par "nattamackor" och ett glas mjölk om ett par timmar innan John Blund får ta över. Måste också försöka bända loss sista stortånageln för nu är den helglapp - så kan man ju inte ha det!
Imorgon ska jag på helkroppsmassage.