Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 184 185 186 187 188 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          anna_rispan
          Inlägg 10-12-2007, 13:35
          Länk hit: #3701

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (LadyG @ 10-12-2007, 13:03) *
          ...../.../...
          Det är väldigt svårt att bygga muskler så det synd på vågen, iaf om man menar mängd. Däremot är det fullt möjligt att en muskel stramar upp sig och blir fastare, vilket ger ett visuellt synligt resultat i spegeln men det ger inte ett jota på vågen. Det som händer om man börjar göra situps regelbundet är inte att fettet på magen förbränns utan att underliggande muskulatur byggts upp så den inte "hänger och dinglar" den också. När magmusklerna stramar upp sig och blir tightare dras fettet in mot kroppen också, vilket 9 av 10 uppfattar som att de förbrännt fett, när de egentligen inte gått ner ett hekto.

Hjälpte det?

Jag uppskattade den beskrivningen mycket bra. Det ska jag berätta för min träningskompis. Och jag ska peppa mig själv med det. Att det blir fastare även om fettet sitter kvar.

Citera
          Magdis
          Inlägg 10-12-2007, 14:08
          Länk hit: #3702

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Tack Lady G, det hjälpte en hel del att räta ut mina frågetecken. smile.gif Så om en person tror att hon inte går ner i vikt av sina promenader p.g.a att hon byggt så mycket muskler av dessa, så är hon totalt fel ute?

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-12-2007, 14:17
          Länk hit: #3703

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (anna_rispan @ 10-12-2007, 13:35) *
          Jag uppskattade den beskrivningen mycket bra. Det ska jag berätta för min träningskompis. Och jag ska peppa mig själv med det. Att det blir fastare även om fettet sitter kvar.

Visst är det positivt att man kan bli snyggare och få bättre hållning och det ganska snabbt, utan månaders kamp mot vikten? Det brukar jag använda som motivering för mig själv, det gör liksom inte så mycket om man har några extra kilon om de sitter snyggt s a s.

CITAT (Magdis @ 10-12-2007, 14:08) *
          Tack Lady G, det hjälpte en hel del att räta ut mina frågetecken. smile.gif Så om en person tror att hon inte går ner i vikt av sina promenader p.g.a att hon byggt så mycket muskler av dessa, så är hon totalt fel ute?

Det skulle ju jag vilja påstå iaf även om jag inte känner henne, man bygger inte muskler av promenader om man inte är sjukt klen i benen till att börja med.
          Det kanske vore idé att öka träningsintensiteten och dra ner på maten lite så börjar det nog hända saker smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-12-2007, 19:31
          Länk hit: #3704

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Idag tränade jag styrketräning. Kände mej taggad så det blev tunga vikter och få repetitioner. Bla bänkpress och vader + en massa annat förstås. På em var jag på massage - välbehövligt! smile.gif

Imorgon har jag löpning, bla långa intervaller inplanerat. Undrar hur det ska gå efter söndagens braklöpning, den myckna vadträningen och massörens hårda behandling av mina benmuskler..... ohmy.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 10-12-2007, 21:39
          Länk hit: #3705

Medlem

CITAT (stina @ 10-12-2007, 19:31) *
          Idag tränade jag styrketräning. Kände mej taggad så det blev tunga vikter och få repetitioner. Bla bänkpress och vader + en massa annat förstås. På em var jag på massage - välbehövligt! smile.gif

Imorgon har jag löpning, bla långa intervaller inplanerat. Undrar hur det ska gå efter söndagens braklöpning, den myckna vadträningen och massörens hårda behandling av mina benmuskler..... ohmy.gif

Lyckliga du som varit hos massör... Inte alls avis inte! flirting.gif

Det kommer att gå fint med intervallerna imorgon ska du se smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 10-12-2007, 22:00
          Länk hit: #3706

Medlem

Hmmmm, återstår att se. Bekymmersamt stel i vaderna just nu.....

Det är sjukt, jag har ätit ett par jätteportioner potatis, stuvad spenat och falukorv kl 18.30. Och jag är HUNGRIG igen!!!!! Måste nog stappla ut i köket på mina stela benpipor och fixa ett par mackor och mjölk. Har jag binnikemask månne????? ohmy.gif g.gif flirting.gif

Redigerat av stina: 10-12-2007, 22:01

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 10-12-2007, 22:15
          Länk hit: #3707

Medlem

Jag har gjort lite övningar för min rygg framför tv-apparaten. Först några skjuta-rygg och svanka. Sedan lite rygglyft och benlyft. Sådana där man står på knä och lyfter benet uppåt. Min rygg har kännts så avig sedan helgen så jag tänkte att det var träning som var medicinen. Det visar sig. smile.gif

Heja på ni andra flitiga myror.

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-12-2007, 00:32
          Länk hit: #3708

Medlem

Ajaj, akta vaderna Stina så att du inte överanstränger dem!

Hoppas du har rätt anna_rispan, att det var träning ryggen ville ha!

--------------------

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-12-2007, 17:17
          Länk hit: #3709

Medlem

Idag har jag träningsvärk i magen så jag knappt kan gå, sitta, stå eller ligga. Fick inte sova ordentligt i natt eftersom jag väckte mig själv så fort jag rörde mig.

Hoppas det går över snart!

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-12-2007, 18:04
          Länk hit: #3710

Medlem

CITAT (LadyG @ 11-12-2007, 17:17) *
          Idag har jag träningsvärk i magen så jag knappt kan gå, sitta, stå eller ligga. Fick inte sova ordentligt i natt eftersom jag väckte mig själv så fort jag rörde mig.

Hoppas det går över snart!

Jag vill också ha träningsvärk i magen. smile.gif Hur gjorde du?

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 11-12-2007, 19:08
          Länk hit: #3711

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

haha föreslår situps, halva bara korta och långsamma, med en vikt långt upp på överkroppen, kan hålla fem kilosvikt i händerna, eller ha viktmuddar på handlederna och knäpp fingrarna bakom nacken..

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-12-2007, 19:09
          Länk hit: #3712

Medlem

Härligt Ladyn! Träningsvärk är mysigt! smile.gif

Idag har jag sprungit sk långa intervaller, dvs snabb löpning i intervaller om 1 km. 5 stycken sådana körde jag med ståvila emellan. 4 i hastigheten 4:47 min/km och sista i 4:30 min/km. Kuligt var det och bra för syreupptagningsförmågan! tongue.gif

Korta intervaller springer man riktigt fort i 1-2 minuter tills pulsen närmar sig max - det är också himla skojsigt och bra för att höja sin mjölksyratröskel. Ju närmare mjölksyratröskeln ligger maxpulsen, desto snabbare kan man springa innan man får mjölksyra och kroknar. Får variera mellan dom här två intervalltyperna - varannan vecka det ena och varannan det andra.

Redigerat av stina: 11-12-2007, 19:10

Citera
          LadyG
          Inlägg 11-12-2007, 19:34
          Länk hit: #3713

Medlem

CITAT (Magdis @ 11-12-2007, 18:04) *
          Jag vill också ha träningsvärk i magen. smile.gif Hur gjorde du?

Jag gjorde situp med fötterna i soffan, 100 för att vara exakt, men det var ett tag sen jag gjorde det så magen tycker inte om mig nu. I våras gjorde jag 150 såna utan att få träningsvärk, så man tappar fort.

Har iofs träningsvärk i benen också men inte lika mycket smile.gif

CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2007, 19:08) *
          haha föreslår situps, halva bara korta och långsamma, med en vikt långt upp på överkroppen, kan hålla fem kilosvikt i händerna, eller ha viktmuddar på handlederna och knäpp fingrarna bakom nacken..

Mycket bra förslag!!! smile.gif

Blanda in några vridningar också så får du med de sneda magmusklerna också, t ex genom att nudda höger knä med vänster armbåge och vice versa. Kan nästan garantera träningsvärk, under förutsättning att skuldrorna aldrig nuddar backen, utan magen får jobba hela tiden. (Lägger man ner skuldrorna tappar man spänningen i magen och muskeln hinner vila.)

CITAT (stina @ 11-12-2007, 19:09) *
          Härligt Ladyn! Träningsvärk är mysigt! smile.gif

Idag har jag sprungit sk långa intervaller, dvs snabb löpning i intervaller om 1 km. 5 stycken sådana körde jag med ståvila emellan. 4 i hastigheten 4:47 min/km och sista i 4:30 min/km. Kuligt var det och bra för syreupptagningsförmågan! tongue.gif

Korta intervaller springer man riktigt fort i 1-2 minuter tills pulsen närmar sig max - det är också himla skojsigt och bra för att höja sin mjölksyratröskel. Ju närmare mjölksyratröskeln ligger maxpulsen, desto snabbare kan man springa innan man får mjölksyra och kroknar. Får variera mellan dom här två intervalltyperna - varannan vecka det ena och varannan det andra.

Nja, inte när det är så mycket att man svettas av attv stiga upp ur soffan. Imorgon kanske det är mysigt men idag är det fasansfullt smile.gif

Toppen-löpning! Vilket konditionsmonster du är! Vad månne det bliva av detta? biggrin.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 11-12-2007, 20:02
          Länk hit: #3714

Medlem

Nej, isch - är det så mycket så att det är handikappande är det inte så skojigt.... ohmy.gif

Äsch heller - inte är jag något konditionsmonster heller! giggle.gif

Ett tjockt pannben
          Tjurskallig
          J-igt bra och peppande musik i öronen
          Taskig kontakt mellan hjärna och övriga kroppsdelars rop om besinning crazy.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-12-2007, 21:08
          Länk hit: #3715

Medlem

Nu har jag varit och styrketränat och nu jäsingen tog jag i rejält. biggrin.gif Jag ökade på alla vikter ordentligt. På lårens in och utsidor la jag på 4 viktplattor mer än vanligt men orkade ändå göra nästan lika många repetitioner. Min tanke var att ta så tungt att jag skulle orka max 8-10 repetitioner. Jag börjar bli less på att köra 15x3 och ändå känna att jag skulle orka göra 5 set till om jag hade lust. Nu ska jag bygga muskler! biggrin.gif sweatingbullets.gif

Hoppas jag får träningsvärk i magen nu då av att ha kört i maskin med extra tunga vikter.
          Farbror Blå´s och Lady G:s tips var ju bra där med situpsen. Kanske funkar lika bra på pilatesboll med Lilleman i famnen? Han kommer ju nämligen alltid och ska upp i famnen när man sitter där. giggle.gif

Nu sitter jag o smuttar på en Super Gainers Fuel-drink. Smakar inget vidare men jag vill göra slut på burken (som jag köpte i december 2005) rotfl.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2007, 16:04
          Länk hit: #3716

Medlem

Jag återknyter till det jag skrev tidigare om att göra olika övningar för samma muskler. T.ex för triceps så gör jag två olika övningar. Denna:
          och denna:
          Enligt sajten som Lady G tipsade om ser de två övningarna ut att komma åt samma musker. Då borde det ju räcka med att man tar enbart en av övningarna vid varje träningstillfälle och istället lägger på så mycket vikt att man tröttar ut musklerna rejält?

För bröstmusklerna kör jag denna:
          och denna:
          Där är det i stort sett samma muskler som berörs förutom att chest press även blandar in triceps som synergist och dessutom använder biceps som stabilisator. Om man enbart väljer en bröstövning vid varje tillfälle så vore ju alltså chestpress den smartaste att välja.

Den där sajten kan man ju gräva i hur mycket som helst känner jag...den var jättebra! smile.gif

Citera
          stina
          Inlägg 12-12-2007, 16:07
          Länk hit: #3717

Medlem

CITAT (Magdis @ 11-12-2007, 23:08) *
          Nu har jag varit och styrketränat och nu jäsingen tog jag i rejält. biggrin.gif Jag ökade på alla vikter ordentligt. På lårens in och utsidor la jag på 4 viktplattor mer än vanligt men orkade ändå göra nästan lika många repetitioner. Min tanke var att ta så tungt att jag skulle orka max 8-10 repetitioner. Jag börjar bli less på att köra 15x3 och ändå känna att jag skulle orka göra 5 set till om jag hade lust. Nu ska jag bygga muskler! biggrin.gif sweatingbullets.gif

Hoppas jag får träningsvärk i magen nu då av att ha kört i maskin med extra tunga vikter.
          Farbror Blå´s och Lady G:s tips var ju bra där med situpsen. Kanske funkar lika bra på pilatesboll med Lilleman i famnen? Han kommer ju nämligen alltid och ska upp i famnen när man sitter där. giggle.gif

Nu sitter jag o smuttar på en Super Gainers Fuel-drink. Smakar inget vidare men jag vill göra slut på burken (som jag köpte i december 2005) rotfl.gif

Lycka till med muskelbyggandet Magdis! :-D

Jag kör ofta så tungt som 5-6x3.... Vill inte heller "harva".

Hälsar
          "här ska byggas muskler 2" flirting.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2007, 16:13
          Länk hit: #3718

Medlem

CITAT (stina @ 12-12-2007, 16:07) *
          Lycka till med muskelbyggandet Magdis! :-D

Jag kör ofta så tungt som 5-6x3.... Vill inte heller "harva".

Hälsar
          "här ska byggas muskler 2" flirting.gif

Muskelklubben! biggrin.gif Fattar inte att jag har harvat så länge som jag gjort. Vissa muskler kommer jag dock få fortsätta harva på med, nämligen i axlarna. Lägger jag på tungt där så kommer armarna att lossna. giggle.gif

Citera
          stina
          Inlägg 12-12-2007, 16:17
          Länk hit: #3719

Medlem

Japp! Nu får dom snart passa sig.... coolgleam.gif

Självklart ska man vara försiktig i sina "klena partier". Jag kör inte heller vissa axelövningar så tungt - då pajar jag direkt. Sådana övningar där man vrider axeln utåt kan jag inte köra med tunga vikter, däremot går alla andra armövningar bra. smile.gif

Dessutom kör jag alltid ett lite lättare snabbt uppvärmningsset på 10-12 repetitioner för att värma upp muskeln lite innan jag brassar på dom tunga vikterna. Tror det är smart faktiskt.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 12-12-2007, 16:20
          Länk hit: #3720

Medlem

Magdis: när jag gick på introt i friskis gym sa de. 15 x 2. o de sista tre ska vara kämpiga. då har man "lagom" vikt. och ja, jag vet att det är en av typ 1000 metoder.

Citera

223 sidor V  « < 184 185 186 187 188 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 02:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon