CITAT (Magdis @ 11-12-2007, 18:04)

Jag vill också ha träningsvärk i magen.

Hur gjorde du?
Jag gjorde situp med fötterna i soffan, 100 för att vara exakt, men det var ett tag sen jag gjorde det så magen tycker inte om mig nu. I våras gjorde jag 150 såna utan att få träningsvärk, så man tappar fort.
Har iofs träningsvärk i benen också men inte lika mycket

CITAT (Farbror Blå @ 11-12-2007, 19:08)

haha föreslår situps, halva bara korta och långsamma, med en vikt långt upp på överkroppen, kan hålla fem kilosvikt i händerna, eller ha viktmuddar på handlederna och knäpp fingrarna bakom nacken..
Mycket bra förslag!!!

Blanda in några vridningar också så får du med de sneda magmusklerna också, t ex genom att nudda höger knä med vänster armbåge och vice versa. Kan nästan garantera träningsvärk, under förutsättning att skuldrorna aldrig nuddar backen, utan magen får jobba hela tiden. (Lägger man ner skuldrorna tappar man spänningen i magen och muskeln hinner vila.)
CITAT (stina @ 11-12-2007, 19:09)

Härligt Ladyn! Träningsvärk är mysigt!
Idag har jag sprungit sk långa intervaller, dvs snabb löpning i intervaller om 1 km. 5 stycken sådana körde jag med ståvila emellan. 4 i hastigheten 4:47 min/km och sista i 4:30 min/km. Kuligt var det och bra för syreupptagningsförmågan!

Korta intervaller springer man riktigt fort i 1-2 minuter tills pulsen närmar sig max - det är också himla skojsigt och bra för att höja sin mjölksyratröskel. Ju närmare mjölksyratröskeln ligger maxpulsen, desto snabbare kan man springa innan man får mjölksyra och kroknar. Får variera mellan dom här två intervalltyperna - varannan vecka det ena och varannan det andra.
Nja, inte när det är så mycket att man svettas av attv stiga upp ur soffan. Imorgon kanske det är mysigt men idag är det fasansfullt

Toppen-löpning! Vilket konditionsmonster du är! Vad månne det bliva av detta?