Grattis Ladyn! Bra jobbat!!!!

Klart det gör skillnad om du värmer upp om du ska springa på tid - det gör jag alltid då. Jag springer ju bara mot klockan ibland och då värmer jag upp ordentligt, åtminstone 1-1,5 km. I normalfallet, dvs när jag inte springer mot klockan, gåvärmer jag när jag ska springa milen. Ska jag springa 5 km, och alltså fortare, så joggvärmer jag upp istället. Ska jag springa intervaller värmer jag upp i snabbare tempo och avslutar med någon rusch så att pulsen kommer upp i arbetstempo. Annars blir första intervallen så himla jobbig tycker jag.
Idag blev det nästan som jag tänkt mig med träningen. Ryggen var bättre, men jag vaknade ett par gånger inatt och hade ont och kände även av det på förmiddagen. Var fundersam på hur boxningen skulle gå faktiskt.
Började springa på löpbandet och när jag sprungit en stund kom kiropraktorn förbi så jag stoppade honom och beskrev mina symtom. "Du har en låsning i revbensbågen" sa han - kom ska jag fixa det. Och gulle honom - han tog in mej, svettig och äcklig som jag var, knäckte till i ryggen - och vips var allt det onda borta. Helt gratis!!!! Fy sjutton vad jag har det bra tänkte jag faktiskt när jag var tillbaka på löpbandet (får man tänka så utan att bli straffad....

) Vilket superkanongym jag tränar på med superkanonpersonal. Efter behandlingen fick jag lite tidsbrist innan boxningen så jag körde 4 km totalt. Blandade fartlek och löpskolning (för första gången). Det var skojigt med löpskolning!

Lugn jogg emellan dom olika hyssen.
Därefter var det årets sista boxpass. Vi var taggade och läraren var taggad så det var ett fasligt liv i salen. Det tjoades, skreks och slogs så det stod härliga till. Läraren sprang omkring och hetsade oss och smällde ihop mitsar medan han skrek för att få oss att bli riktigt galna. Och det blev vi!
Nu är det helg.... Har lite snärjigt schema så jag får se hur det blir med träningen i helgen. Hoppas få möjlighet till ett åtminstone lite kortare löppass på söndag.