Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

223 sidor V  « < 185 186 187 188 189 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Träning (forts), Peppning, tips och råd
          stina
          Inlägg 12-12-2007, 16:27
          Länk hit: #3721

Medlem
          Antal inlägg: 6 103
          Medlem nr: 26

Det enda man inte ska göra är att lassa på så mycket vikt så att man inte kan utföra rörelsen korrekt eller skadar sig. Man ska exempelvis absolut inte behöva gunga upp vikten för att orka. smile.gif Framför allt tjejer är så himla rädda för att lägga på tungt. Sen tycker dom att det är så himla tråkigt med styrketräning för att det inte ger något resultat. Tacka sjutton för det.....

Citera
          stina
          Inlägg 12-12-2007, 21:37
          Länk hit: #3722

Medlem

Dagens träningsrapport:

08.00 - 08.28 Lugn morgonjogg på löpbandet inför dagens datakurs.
          17.30 - 19.30 Klättring. Idag var jag lite emlig i själen, men jag kom i alla fall riktigt långt på en attans knepig led som var markerad både som teknisk svår och fingerjobbig. Så jag är rätt nöjd ändå.... smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-12-2007, 21:40
          Länk hit: #3723

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag tycker du var jättestrong idag med tanke på att själen var lite ömtålig idag.

Jag är nöjd men inte exalterad över klättringen, mest nöjd är jag över att jag alls klarade av att leda den gula med min träningsvärk biggrin.gif

Fast att magen var så viktig även i klättring..? Kampsport, det visste jag. Löpning har jag börjat greppa att magen är viktig också men klättring? Det kom som en fullständig överraskning.

Här ska tränas mittkroppstyrka!

Redigerat av LadyG: 12-12-2007, 21:41

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 12-12-2007, 21:47
          Länk hit: #3724

Medlem

Tack Ladyn! smiley_small_hug.gif

Tycker du var en salt brud som grejade dig så bra som du gjorde trots din "klena mittkropp". tummenupp.gif

Fram för mer mittkroppsträning åt folket! Jag ska ge min en omgång imorgon... naughty.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2007, 22:51
          Länk hit: #3725

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (stina @ 12-12-2007, 16:17) *
          Japp! Nu får dom snart passa sig.... coolgleam.gif

Självklart ska man vara försiktig i sina "klena partier". Jag kör inte heller vissa axelövningar så tungt - då pajar jag direkt. Sådana övningar där man vrider axeln utåt kan jag inte köra med tunga vikter, däremot går alla andra armövningar bra. smile.gif

Dessutom kör jag alltid ett lite lättare snabbt uppvärmningsset på 10-12 repetitioner för att värma upp muskeln lite innan jag brassar på dom tunga vikterna. Tror det är smart faktiskt.

Det är precis samma för mig gällande vridrörelser i axlarna. Omvända flies t.ex, där tappar skelettet kontakten med musklerna om det blir för tungt. Tror att det är då axeln glider ur led. När axlellederna kan stabilisera sig däremot så kan jag köra på. Jag har tredubblat vikten på shoulderpress sedan jag började om att träna seriöst igen för 3 månader sen. smile.gif

Bra tips det där om att köra ett uppvärmningsset. Det tror jag är en väldigt bra grej...det ska jag härma. tongue.gif

Citera
          stina
          Inlägg 13-12-2007, 13:43
          Länk hit: #3726

Medlem

Jag fick skippa mittkroppsträningen idag för jag har ont i ryggen. Inte mitt vanliga, utan i mitten av ryggen. Tror det är någon muskel som spökar för jag hade sjukt ont i ryggen inatt när jag drog in för mycket luft i lungorna. När jag andades in så högg det mitt i ryggen i höjdled och vid ryggraden. Eftersom jag tror på någon form av mildare träning vid ryggont och inte vila så ersatte jag styrketräningen med en längre powerwalk och gick sedan på poweryoga där jag tog det lugnt och försiktigt. Känner mej faktiskt lite mjukare i ryggen nu - hoppas det är borta till boxningen imorgon.....

Redigerat av stina: 13-12-2007, 13:44

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-12-2007, 13:54
          Länk hit: #3727

Medlem

Aj aj! sad.gif Jag känner väldigt väl igen det där med smärtan när man andas in. Tror samma som du att det är nån muskel. Det kanske trycker på nån nerv också. Går det inte över snart är det kanske nåt som din kiropraktor kan hjälpa dig med. Det är säkert nyttigt med mild träning hur som helst bara det inte överanstränger muskeln ytterligare.

Citera
          stina
          Inlägg 13-12-2007, 13:57
          Länk hit: #3728

Medlem

Jo, jag tänkte försöka se om det fixar sig själv. Annars får han fixa det åt mej i nästa vecka eller imorgon om det skulle vara värre då. smile.gif Fast jag känner mej mjukare efter träningen faktiskt.

Redigerat av stina: 13-12-2007, 13:57

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-12-2007, 16:35
          Länk hit: #3729

Medlem

Tänk om man hade fattat för länge sen att träning är boten för de flesta åkommor i skelett och muskler, då hade jag antagligen besparat mig de axelproblem jag har idag. Varför talade ingen om det tidigare? rolleyes.gif

Jag är lite stolt över mig själv nu angående att jag skärpt mig med maten de senaste dagarna. Jag har ätit så duktigt ! Jag tyx kunna äta precis hur mycket som helst när jag väl gör det, men kan lika gärna låta bli att äta alls utan att besväras av det. Lite skumt! ninja.gif

Skumt tycker jag också det är att jag gått ner flera kg i vikt men ändå håller på att spräcka min elastiska träningströja + alla mina gamla BH:ar och toppar. Bröstkorgsomfånget verkar ha expanderat. Man tycker ju det borde va tvärtom när man förlorat vikt. confused.gif

Citera
          Farbror Blå
          Inlägg 13-12-2007, 18:02
          Länk hit: #3730

Medlem
          Antal inlägg: 3 471
          Medlem nr: 6 573

dutti flicka Magdis, maten är A och O för hälsan, inte slarva! ( sa han som käkar mackor jämt..)

angående träningstoppen: den har inte månne bara krympt? flirting.gif

--------------------

Citera
          stina
          Inlägg 13-12-2007, 19:24
          Länk hit: #3731

Medlem

Magdis: Så har det varit för mej också - jag kunde gå till 3 på em och komma på att jag helt glömt äta något på hela dagen. Nu är det inte så längre, för jag verkar ha sån sjukt hög ämnesomsättning av träningen så jag äter något nästan hela tiden. Det knastrar om mej när jag sitter vid datorn på jobbet och knaprar nötter eller frukt. Som en hamster låter jag säger min rumskamrat. tongue.gif

Det är nog bara att du äter, och äter och äter. Ofta, ofta, så vänjer du kroppen vid att få käk hela tiden och blir hungrig. Toppen om man vill bygga muskler! tummenupp.gif

Ryggen mår hur som helst riktigt bra nu och det är jag väldigt glad för. Vill ogärna missa sista boxningspasset innan juluppehållet....

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-12-2007, 19:38
          Länk hit: #3732

Medlem

CITAT (Farbror Blå @ 13-12-2007, 18:02) *
          dutti flicka Magdis, maten är A och O för hälsan, inte slarva! ( sa han som käkar mackor jämt..)

angående träningstoppen: den har inte månne bara krympt? flirting.gif

Ja såna saker kan ju hända, men det är konstigt att allt annat krympt också. Det måste ju bero på mina svällande överkroppsmuskler giggle.gif

Stina: bra att du äter ofta när du tränar så hårt som du gör. Låter gulligt, det där knaprandet bakom datorn. smile.gif Som en liten hasselmus.

Citera
          stina
          Inlägg 13-12-2007, 19:57
          Länk hit: #3733

Medlem

Klart det är överkroppsmusklerna som sväller Magdis! tummenupp.gif

Redigerat av stina: 13-12-2007, 19:59

Citera
          LadyG
          Inlägg 13-12-2007, 21:57
          Länk hit: #3734

Medlem

Skönt att ryggen mår bättre Stina!

Jag är lycklig, jag satte nytt personbästa på milen och det var då på tiden smile.gif

Numera tar det mig 67 minuter och 44 sekunder att förflytta min lekamen 10km och då ingår uppvärmning. Nästa gång värmer jag upp ett par kilometer, nollställer bandet och sen rusar jag iväg så får vi se om det gör någon skillnad. smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          stina
          Inlägg 14-12-2007, 13:39
          Länk hit: #3735

Medlem

Grattis Ladyn! Bra jobbat!!!! tummenupp.gif Klart det gör skillnad om du värmer upp om du ska springa på tid - det gör jag alltid då. Jag springer ju bara mot klockan ibland och då värmer jag upp ordentligt, åtminstone 1-1,5 km. I normalfallet, dvs när jag inte springer mot klockan, gåvärmer jag när jag ska springa milen. Ska jag springa 5 km, och alltså fortare, så joggvärmer jag upp istället. Ska jag springa intervaller värmer jag upp i snabbare tempo och avslutar med någon rusch så att pulsen kommer upp i arbetstempo. Annars blir första intervallen så himla jobbig tycker jag.

Idag blev det nästan som jag tänkt mig med träningen. Ryggen var bättre, men jag vaknade ett par gånger inatt och hade ont och kände även av det på förmiddagen. Var fundersam på hur boxningen skulle gå faktiskt.

Började springa på löpbandet och när jag sprungit en stund kom kiropraktorn förbi så jag stoppade honom och beskrev mina symtom. "Du har en låsning i revbensbågen" sa han - kom ska jag fixa det. Och gulle honom - han tog in mej, svettig och äcklig som jag var, knäckte till i ryggen - och vips var allt det onda borta. Helt gratis!!!! Fy sjutton vad jag har det bra tänkte jag faktiskt när jag var tillbaka på löpbandet (får man tänka så utan att bli straffad.... ohmy.gif ) Vilket superkanongym jag tränar på med superkanonpersonal. Efter behandlingen fick jag lite tidsbrist innan boxningen så jag körde 4 km totalt. Blandade fartlek och löpskolning (för första gången). Det var skojigt med löpskolning! smile.gif Lugn jogg emellan dom olika hyssen.

Därefter var det årets sista boxpass. Vi var taggade och läraren var taggad så det var ett fasligt liv i salen. Det tjoades, skreks och slogs så det stod härliga till. Läraren sprang omkring och hetsade oss och smällde ihop mitsar medan han skrek för att få oss att bli riktigt galna. Och det blev vi! crazy.gif

Nu är det helg.... Har lite snärjigt schema så jag får se hur det blir med träningen i helgen. Hoppas få möjlighet till ett åtminstone lite kortare löppass på söndag.

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-12-2007, 18:27
          Länk hit: #3736

Medlem

Stina: vilket drömgym du tränar på o framför allt; vilken toppenkiropraktor du har. tummenupp.gif Så himla härligt att du fick hjälp direkt.

Jag har nu avverkat ett styrkepass igen. Det gick lite segare idag tyvärr men nu känns det ordentligt i axelpartiet. I maskinen för lårens insidor gick det åt skogen direkt. Jag hade på för tungt och när jag skulle klämma ihop låren så sproingade det till o kändes ungefär som att det gick av en sträng i ljumsken. Sen gick det inte att göra övningen ens med lätta vikter. Klantigt! sad.gif

Citera
          stina
          Inlägg 16-12-2007, 18:35
          Länk hit: #3737

Medlem

Jaaa, gymmet och dom som jobbar där är verligen underbara! tummenupp.gif

Asch då Magdis - det har "sproingat" i min ljumske också en gång. Jag var på ett hoppläger och kom efter i ett språng i nedförsbacke i en terrängbana. Som tur var fanns det en sjukgymnast med på lägret som kunde hjälpa mej. Inte kul att vara på ridläger och inte kunna rida.... :-(

Idag har jag sprungit en lugnt och fridsamt pass på 2 mil/114 minuter. Hade lätt kunnat fortsätta en mil till faktiskt, men plikten kallade - var tvungen att agera flytthjälp.

Imorgon är det styrketräning på schemat. smile.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-12-2007, 21:59
          Länk hit: #3738

Medlem

Bra sprunget, men fridsamt? smile.gif Jisses vilken olika syn på saker och ting man kan ha ibland smile.gif

Imorgon blir det roligt, då ska jag gästträna på ett nytt gym. Så det blir både styrka på dagen och löpning på kvällen.

Det ska bli roligt!

--------------------

Citera
          estet
          Inlägg 16-12-2007, 22:38
          Länk hit: #3739

Medlem
          Antal inlägg: 1 611
          Medlem nr: 1 308

Inget träning i helgen som var min första lediga på 10 veckor!! smile.gif Ändå grym träningsvärk så jag knappt kan sova, aj, aj. Stått nästan hela helgen på en trappstol så mina ben har skakat och musklerna har "brunnit", ont i magmusklerna också. Direkt vi började i dag igen så började mina ben skaka på en gång, jag hade ju just ställt mej där. wacko.gif
          Målat väggar, värmerör och oljat ekkarmar i helgen i svågerns nya relax/badrum. Snart ska det bubblas och bastas!

--------------------
          Zon 6

Citera
          LadyG
          Inlägg 17-12-2007, 10:21
          Länk hit: #3740

Medlem

Låter som en välförtjänt vila estet smile.gif

--------------------

Citera

223 sidor V  « < 185 186 187 188 189 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 01:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon