Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas nyaste tillskott, på babyfronten
          Alba
          Inlägg 16-11-2006, 15:10
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Reserv @ 16-11-2006, 14:33)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 14:18)

Har du förresten plockat bort dina tjusiga titlar, Reserv? Du kan ju lägga till några flera också; förlossningscoach och Doula!  biggrin.gif  rolleyes.gif

Törs fan göra, dom har missuppfattats av så många redan och ställt till det.
          Välkommen hem Magdis och Elias!

Blev det kö ???
          wink.gif biggrin.gif biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 15:25
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Alba @ 16-11-2006, 15:09)
          Alltså mycket man inte förstår.  Var kommer Reserv in i bilden när det gäller Magdis ? Är ni syskon eller ??
          wink.gif  :blink:  :wacko:

biggrin.gif biggrin.gif Vi har ju skojat om det lite....att vi är siamesiska tvillingar som skildes åt redan i livmodern. laugh.gif Men kort o gott är vi helt enkelt vänner. smile.gif Och hade planerat att han skulle vara min kontakt med omvärlden när det satte igång. smile.gif

Här är två äkta syskon iallafall, Caroline och Elias första möte. wub.gif smile.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 16-11-2006, 15:26
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

Å så fina de är ihop Magdis wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 15:27
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 15:25)
          Här är två äkta syskon iallafall, Caroline och Elias första möte. wub.gif smile.gif

*smälter*

Stolt storasyster wub.gif

Fin bild wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Alba
          Inlägg 16-11-2006, 15:29
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Jättegullig prinsessa och nu kom också prinsen.
          Fin bild.

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 15:39
          Länk hit: #106

Medlem

CITAT (Alba @ 16-11-2006, 15:29)
          Jättegullig prinsessa och nu kom också prinsen.
          Fin bild.

Precis vad jag kallar dem. Eller sprattelgumma o sprattelgubbe. Lika som bär är de också.

Förresten...du kom ju på andraplatsen i gissningstävlingen! Evgeni kom etta och kammade hem en solklar seger med sitt tvärsäkra utlåtande. biggrin.gif

Ni får pm:a era adresser för att kamma hem vinsten. smile.gif

Citera
          Fialotta
          Inlägg 16-11-2006, 16:05
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 15:25)
          CITAT (Alba @ 16-11-2006, 15:09)
          Alltså mycket man inte förstår.  Var kommer Reserv in i bilden när det gäller Magdis ? Är ni syskon eller ??
          wink.gif  blink.gif  wacko.gif

biggrin.gif biggrin.gif Vi har ju skojat om det lite....att vi är siamesiska tvillingar som skildes åt redan i livmodern. laugh.gif Men kort o gott är vi helt enkelt vänner. smile.gif Och hade planerat att han skulle vara min kontakt med omvärlden när det satte igång. smile.gif

Oj jisses så sött...smälter man eller smällter man liksom...vilket fint kort smile.gif

Reserv vill jag hälsa efter allt jag läst...du är allt en fin vän smile.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 16:21
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (maudan @ 16-11-2006, 16:05)
          Reserv vill jag hälsa efter allt jag läst...du är allt en fin vän smile.gif

Verkligen! Han förtjänar 1000 röda rosor o mycket mer därtill...en toppenvän helt enkelt! wub.gif smile.gif wub.gif

Citera
          faith
          Inlägg 16-11-2006, 16:45
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 1 040
          Medlem nr: 8 745

Jag blir glad av den här tråden. Söt bebis, söt storasyster, fina kompisar (Reserv och Magdis), mycket värme. wub.gif

--------------------

Citera
          Hannele
          Inlägg 16-11-2006, 16:46
          Länk hit: #110

Medlem
          Antal inlägg: 9 732
          Medlem nr: 22

Redan hemma!?

--------------------
          Carpe Diem. Fånga dagen.

Ta ingen skit, tjejer! Grynet

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 16:56
          Länk hit: #111

Medlem

CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 16:46)
          Redan hemma!?

redan? jag ville hem efter 6 timmar men fick inte p.g.a infektionsrisken efter långvarig vattenavgång. Då vill de hålla koll i 3 dygn. Men allt är bara bra....skönt att va hemma. smile.gif Elias är mer harmonisk nu sen vi kom hem också. smile.gif

Citera
          Betty
          Inlägg 16-11-2006, 17:11
          Länk hit: #112

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 15:07)
          Jag försökte andas som du lärde mig, Reserv, men det gjorde så j***a ont till slut så jag upptäckte att det var effektivare att skrika ut luften istället....roligare dessutom.  :rolleyes:

Får inte dagens blivande mammor och pappos lära sig att profylaxandas tillsammans? unsure.gif När jag födde mitt 1:a barn (-77) så fick blivande föräldrar gå en profylaxkurs tillsammans några veckor innan förlossningen. Måste säga att jag har haft stor hjälp av att kunna den andningstekniken vid flera andra tillfällen även i livet.

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 17:13
          Länk hit: #113

Medlem

CITAT (Betty @ 16-11-2006, 17:11)
          Jag försökte andas som du lärde mig, Reserv, men det gjorde så j***a ont till slut så jag upptäckte att det var effektivare att skrika ut luften istället....roligare dessutom.  rolleyes.gif

Får inte dagens blivande mammor och pappos lära sig att profylaxandas tillsammans? unsure.gif När jag födde mitt 1:a barn (-77) så fick blivande föräldrar gå en profylaxkurs tillsammans några veckor innan förlossningen. Måste säga att jag har haft stor hjälp av att kunna den andningstekniken vid flera andra tillfällen även i livet.

När jag fick min första 95 fick jag lära mig det men de erbjöd det inte andra gången. De förutsätter kanske att omföderskor vet vad de håller på med s a s? smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Betty
          Inlägg 16-11-2006, 17:16
          Länk hit: #114

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 16:56)
          CITAT (Hannele @ 16-11-2006, 16:46)
          Redan hemma!?

redan? jag ville hem efter 6 timmar men fick inte p.g.a infektionsrisken efter långvarig vattenavgång. Då vill de hålla koll i 3 dygn. Men allt är bara bra....skönt att va hemma. smile.gif Elias är mer harmonisk nu sen vi kom hem också. smile.gif

För länge sen, på stenåldern när jag födde mina barn (-77, -79 och -82) då fick snittmammorna ligga kvar i 10 dar, de som förlöstes vaginalt låg bara på BB i 5 dar... rolleyes.gif

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 16-11-2006, 17:19
          Länk hit: #115

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 17:13)
          CITAT (Betty @ 16-11-2006, 17:11)
          Jag försökte andas som du lärde mig, Reserv, men det gjorde så j***a ont till slut så jag upptäckte att det var effektivare att skrika ut luften istället....roligare dessutom.  rolleyes.gif

När jag fick min första 95 fick jag lära mig det men de erbjöd det inte andra gången. De förutsätter kanske att omföderskor vet vad de håller på med s a s? smile.gif

Ja så var det för mig med, barnmorskan på MVC frågade om vi hade gått kursen när jag väntade första barnet och eftersom vi hade det så behövde vi inte gå den igen.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 17:39
          Länk hit: #116

Medlem

Nu får man söka upp kurser privat om man ska gå. Kostar en skaplig summa också skulle jag tro. Häruppe har jag inte sett till att det finns nåt. Inte ens vattengympa för gravida erbjuds här längre.

Citera
          LadyG
          Inlägg 16-11-2006, 17:41
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 17:39)
          Nu får man söka upp kurser privat om man ska gå. Kostar en skaplig summa också skulle jag tro. Häruppe har jag inte sett till att det finns nåt. Inte ens vattengympa för gravida erbjuds här längre.

Shit vad orättvist!

Andningsteknik är ju superbra för att lindra smärta, och det är en smärtlindring som s a s kostar gratis.

F ö är profylax mycket likt den andningsteknik man får lära sig som kampsportare för att hålla nere pulsen och få upp syrehalten i blodet när man sparras eller anstränger sig mycket fysiskt. (Lite festligt faktiskt) smile.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 16-11-2006, 17:54
          Länk hit: #118

Medlem

CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 17:41)
          Andningsteknik är ju superbra för att lindra smärta, och det är en smärtlindring som s a s kostar gratis.

F ö är profylax mycket likt den andningsteknik man får lära sig som kampsportare för att hålla nere pulsen och få upp syrehalten i blodet när man sparras eller anstränger sig mycket fysiskt. (Lite festligt faktiskt) smile.gif

Samma sak med andningen under Yoga har jag hört. smile.gif Jovisst funkade det jättebra ett tag...tills jag fick de konstiga sorts värkar som kom som en hästspark i röven. De kom inte från magen och smög sig upp som de "ska" göra, så de registrerades knappt på CTG. Min livmoder var väldigt bakåtriktad och värkarna satte in liksom från livmodertappen och kom som blixtar från klar himmel. När lustgaseffekten äntligen satte in var värken redan över. Samtidigt som narkosläkaren la EDA:n fick jag krystvärkar o huvudet syntes....lite oflyt i tajmingen om man säger så. tongue.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-11-2006, 18:24
          Länk hit: #119

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

CITAT (Betty @ 16-11-2006, 17:19)
          När jag födde mitt 1:a barn (-77) så fick blivande föräldrar gå en profylaxkurs tillsammans några veckor innan förlossningen. Måste säga att jag har haft stor hjälp av att kunna den andningstekniken vid flera andra tillfällen även i livet.

Ja så var det för mig med, barnmorskan på MVC frågade om vi hade gått kursen när jag väntade första barnet och eftersom vi hade det så behövde vi inte gå den igen.
          Och jag har gått profylaxkurs alla fyra gångerna jag väntat barn laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif
          Svårt att fatta, jag... eller....? biggrin.gif

Men visst var det till stor nytta!
          Hjälpte mig en av gångerna att hålla igen, så det inte blev en taxiförlossning, men marginalen var liten, bara 4 minuter!

Citera
          Reserv
          Inlägg 16-11-2006, 18:32
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 16:21)
          CITAT (maudan @ 16-11-2006, 16:05)
          Reserv vill jag hälsa efter allt jag läst...du är allt en fin vän   smile.gif

Verkligen! Han förtjänar 1000 röda rosor o mycket mer därtill...en toppenvän helt enkelt! wub.gif smile.gif wub.gif

Klart man ska ställa upp för sina vänner wub.gif och jag som profylaxat med sambon sex gånger har försökt förmedla konsten så gott jag kunnat rolleyes.gif wub.gif

Citera

17 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon