Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas nyaste tillskott, på babyfronten
          Eva i Skåne
          Inlägg 21-11-2006, 21:05
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Nu är ni för roliga laugh.gif laugh.gif

Så det är den helige anden som befruktat prästfrun? biggrin.gif laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-11-2006, 21:30
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2006, 21:05)

Det hade väl varit fräsigt! laugh.gif laugh.gif Ojojoj vad vi svamlar till det! wacko.gif

Men skämt åsido...Elias morfar bor jättelångt bort så det är inte dumt med en extra ibland. smile.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 21-11-2006, 23:47
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Eva i Skåne @ 21-11-2006, 21:05)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Helt i linje med mina funderingar wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-11-2006, 16:27
          Länk hit: #204

Medlem

Idag är Elias 12 dagar gammal och har varit på BVC för första gången. smile.gif Nu väger han 3315 gram (3120 vid födseln) och är 52 cm lång (49 cm).
          De växer verkligen snabbt men fortfarande är kläderna i storlek 50 ganska mycket för stora. Hur kan det komma sig när han är 52 lång? Jag inventerade garderoben och såg att det är gaaaanska mycket rosa kläder han har att vänta sig framöver! biggrin.gif

Det var inge kul att klä av sig naken och ligga på vågen, han blev så ledsen så ledsen. sad.gif

Här är en ny bild också. Han ser ut att tänka: Kan ni vara lite tystare så jag kan få sova?! laugh.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 24-11-2006, 17:18
          Länk hit: #205

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-11-2006, 16:27)
          Idag är Elias 12 dagar gammal och har varit på BVC för första gången. smile.gif Nu väger han 3315 gram (3120 vid födseln) och är 52 cm lång (49 cm).
          De växer verkligen snabbt men fortfarande är kläderna i storlek 50 ganska mycket för stora. Hur kan det komma sig när han är 52 lång? Jag inventerade garderoben och såg att det är gaaaanska mycket rosa kläder han har att vänta sig framöver! biggrin.gif

Det var inge kul att klä av sig naken och ligga på vågen, han blev så ledsen så ledsen. sad.gif

Här är en ny bild också. Han ser ut att tänka: Kan ni vara lite tystare så jag kan få sova?! laugh.gif

En sån liten going

--------------------

Citera
          askar
          Inlägg 24-11-2006, 17:28
          Länk hit: #206

Gäster

Knubbig och fin är han, och ser ut att sova så sött. wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 24-11-2006, 18:57
          Länk hit: #207

Medlem

CITAT (askar @ 24-11-2006, 17:28)

Mm..på dagarna sover han väldigt bra för sig själv. På nätterna däremot...då är det bara en massa strul och krångel. Han blir inte nöjd efter att ha ätit utan börjar skrika när man lägger ner honom. Jag sover knappt ett par timmar per natt ens. sad.gif

Citera
          Stussi
          Inlägg 24-11-2006, 19:45
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-11-2006, 18:57)
          CITAT (askar @ 24-11-2006, 17:28)

Mm..på dagarna sover han väldigt bra för sig själv. På nätterna däremot...då är det bara en massa strul och krångel. Han blir inte nöjd efter att ha ätit utan börjar skrika när man lägger ner honom. Jag sover knappt ett par timmar per natt ens. sad.gif

Sötare för var dag som går! wub.gif

Niklas gillar inte heller att ligga på vågen, brukar passa på att pinka
          när han ligger där naken, sist siktade han på BVC-sköterskan! tongue.gif

Tråkigt att han inte vill sova riktigt på nätterna! sad.gif Hoppas att det
          blir bättre snart. Niklas var sådär en period också när han var
          ungefär i Elias ålder. Var uppe och gick mycket med bärselen då.

Det är lustigt det där med storlekarna. Niklas har storlek 62 nu. Vissa
          bodysar kan han absolut inte ha i strl 56 men vissa kan han fortfarande
          ha i strl 56. Lika så med byxorna, vissa 62:or passar jättebra och vissa
          är som tält.

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-11-2006, 23:15
          Länk hit: #209

Medlem

Nattstrulandet har nått absurda nivåer nu så ikväll har jag varit och inhandlat några förpackningar bröstmjölksersättning. Jag tänker inte sluta amma men jag tänker prova om det är så att han inte blir mätt på det jag har. Ikväll efter att ha ammat från båda brösten i två omgångar och han fortfarande skrek och fäktade desperat med armar och ben så värmde jag en flaska och gav honom. Han åt som om han svultit i 14 dagar och sen slocknade han. biggrin.gif Hallelujah!

Ny bild på honom...vi har inte kunnat se någon likhet med nån i släkten förutom hans storasyster hittills men på denna bilden ser man tydliga drag från hans mormors sida. smile.gif Caroline såg ut som en karikatyr av sin far dagarna efter att hon föddes men Elias gjorde inte det.

Citera
          LadyG
          Inlägg 28-11-2006, 23:50
          Länk hit: #210

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Åh så söt!!! wub.gif

Vilken tur att du fått ordning på kvällsmaten så ni får sova lite. Hungrig herre du har där hemma må jag säga. Men det är bara bra att han är glad i mat, då växer han bra. smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 28-11-2006, 23:53
          Länk hit: #211

Medlem

CITAT (LadyG @ 28-11-2006, 23:50)
          Åh så söt!!! wub.gif

Vilken tur att du fått ordning på kvällsmaten så ni får sova lite. Hungrig herre du har där hemma må jag säga. Men det är bara bra att han är glad i mat, då växer han bra. smile.gif

Ja det vore underbart att ha en matglad bäbis, särskilt efter dotterns matvägran som pågått i många år nu (bröstmjölken ville hon dock ha minsann!) biggrin.gif

Citera
          Jejja
          Inlägg 28-11-2006, 23:53
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-11-2006, 23:15)
          Jag tänker inte sluta amma men jag tänker prova om det är så att han inte blir mätt på det jag har.

När min flicka var nyfödd hade jag funderingar på om inte min mjölk var tillräckligt näringsrik eftersom hon bara åt och åt jämt, men ändå gick ner i vikt. På BVC sa de att allas bröstmjölk hade nog med näring, det var bara att ha tålamod och amma mer... Men jag tror de hade fel.
          Jag ammade henne dygnet runt, hon satt som en blodigel vid bröstet och ändå skrek hon och ville ha mer så fort man släppte henne. Efter en och en halv månad köpte jag ersättning och gav henne efter amningen. Hon åt som en utsvulten... Och sov sedan en hel natt...

I fortsättningen blev det så att ersättningen tog mer och mer över och amningen avslutades av sig självt. Hon var inte nöjd med bröstmjölk, men blev nöjd av ersättning, så då fick hon det istället.

Från det att hon var två månader sov hon hela nätter, jag fick sova ut och hon växte och följde viktkurvorna precis som hon skulle.
          För mig var det uppenbart att bröstmjölken inte räckte till för att ge henne det hon behövde.

Hoppas ni får bättre nätter nu!

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-11-2006, 00:00
          Länk hit: #213

Medlem

CITAT (Jejja @ 28-11-2006, 23:53)
          När min flicka var nyfödd hade jag funderingar på om inte min mjölk var tillräckligt näringsrik eftersom hon bara åt och åt jämt, men ändå gick ner i vikt. På BVC sa de att allas bröstmjölk hade nog med näring, det var bara att ha tålamod och amma mer... Men jag tror de hade fel.

På BVC säger det att ALLT är normalt! mad.gif Tror jag ska testa nästa gång jag är där att säga: "Elias blev grönsvart i ansiktet och det växte ut horn i pannan på honom när han inte fick amma 711 gånger inatt" ...och se om de säger att det är normalt också. rolleyes.gif

Man ska lita på sin egen instinkt tror jag. Lätt för dem att säga att man ska amma mer....som det är nu ammar jag minst 10 ggr varje natt och han är lika hysteriskt hungrig ändå. Inte får han sova särskilt bra heller när han är utsvulten jämt. Så jag ger fanken i vad de säger på BVC! biggrin.gif tongue.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 29-11-2006, 00:14
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Helt rätt .. följ din instinkt, nu kanske ni får sova lite mer bägge två på natten rolleyes.gif Han är så fin, din lille Elias wub.gif

Citera
          Jejja
          Inlägg 29-11-2006, 00:20
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 598
          Medlem nr: 3 031

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-11-2006, 00:00)
          Tror jag ska testa nästa gång jag är där att säga: "Elias blev grönsvart i ansiktet och det växte ut horn i pannan på honom när han inte fick amma 711 gånger inatt"

ooohh, jag hade verkligen velat se min BVC-tants reaktion på den!! laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Jejja, zon 6

Citera
          Biggan_
          Inlägg 29-11-2006, 14:37
          Länk hit: #216

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-11-2006, 23:15)

Nä titta han vinkar till oss! wub.gif
          Vicken söt påg! wub.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          netaave
          Inlägg 29-11-2006, 21:47
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Ge ersättning till natten och amma alla andra mål, din mjölkproduktion kanske mår bra av en lång snuttvila också!
          Ett tips är att ha nappflaskan/or (försluten med det lilla locket förstås) med kokt avsvalnat vatten i rätt mängd i kylen, då kan du skaka i pulver direkt i den och bara värma till ättemperatur i micron, tar typ 20 sekunder.

--------------------

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 29-11-2006, 22:51
          Länk hit: #218

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Hej Magdis smile.gif Du verkar ha fått en likadan son som jag .. en hungrig ...
          Jag gav tillägg efter tre månader, först när en klok väninna berättat att det fanns att köpa på ICA ..lol
          Före det var jag mjölkmaskin ..varje timme, dygnet runt

Han har tänkt bli en stor karl ! din son

Hade det varit nu hade jag börjat med tillägg på natten mycket tidigare
          Gör du du känner är rätt -för det är rätt smile.gif

Vilka ögon .. han blir nog en charmör han ..

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Magdis
          Inlägg 29-11-2006, 23:42
          Länk hit: #219

Medlem

Ja han är visst väldigt hungrig. smile.gif Med dottern hade jag inte en tanke på att man kunde ge nåt annat än bröstmjölk så jag höll på att ta ihjäl mig med att amma henne. Nu tror jag det är viktigare att få in en vettig dygnsrytm och ha en nöjd bäbis än att till varje pris stoppa i dem enbart bröstmjölk. smile.gif

Javisst är han charmig, han blir säkert en riktig hjärtekrossare! wub.gif Så stor borde han inte bli med tanke på påbrået, men han kanske tänker bli längst på bredden! biggrin.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 01-12-2006, 20:20
          Länk hit: #220

Medlem

Idag har vi varit och vägt och mätt Elias igen. Den här gången hade han gått upp bättre, 450 gram och 1 cm på en vecka ! smile.gif Han väger nu 3765 g. Vi vägde honom själva innan BVC-sköterskan kommit in o då vägde han 3830 men sen la han en spya och gick ner 65 gram! laugh.gif Och det var ändå en av de små spyorna, inatt har han pytsat ur sig litervis kändes det som.

Mormor och morfar är här nu så nu har mina små full uppmärksamhet...imorgon kommer moster och kusinerna o så blir det tårtkalas. smile.gif

Citera

17 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 01:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon