CITAT (Norrbottens-Magdis @ 28-11-2006, 23:15)
Jag tänker inte sluta amma men jag tänker prova om det är så att han inte blir mätt på det jag har.
När min flicka var nyfödd hade jag funderingar på om inte min mjölk var tillräckligt näringsrik eftersom hon bara åt och åt jämt, men ändå gick ner i vikt. På BVC sa de att allas bröstmjölk hade nog med näring, det var bara att ha tålamod och amma mer... Men jag tror de hade fel.
Jag ammade henne dygnet runt, hon satt som en blodigel vid bröstet och ändå skrek hon och ville ha mer så fort man släppte henne. Efter en och en halv månad köpte jag ersättning och gav henne efter amningen. Hon åt som en utsvulten... Och sov sedan en hel natt...
I fortsättningen blev det så att ersättningen tog mer och mer över och amningen avslutades av sig självt. Hon var inte nöjd med bröstmjölk, men blev nöjd av ersättning, så då fick hon det istället.
Från det att hon var två månader sov hon hela nätter, jag fick sova ut och hon växte och följde viktkurvorna precis som hon skulle.
För mig var det uppenbart att bröstmjölken inte räckte till för att ge henne det hon behövde.
Hoppas ni får bättre nätter nu!