Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Odlas nyaste tillskott, på babyfronten
          Magdis
          Inlägg 11-12-2006, 15:18
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (netaave @ 11-12-2006, 12:03)
          Apropå kräkningar, alla mina 3 har varit kräkbarn, 1 av dom, pojken hade omogen magmun och fick behandling för det. Dom andra (tjejerna) kräktes till dom började gå, det var handuk på axeln som gällde hela tiden. Man kände sig aldrig riktigt fräsch.

Vad gav de för behandling mot det? Jag måste gå på BVC-tanten stenhårt nu känner jag för det börjar ta absurda proportioner med hans kräkande. Vill träffa en barnläkare. Det är inte bara lite överskottsmjölk som kommer upp som de påstår på BVC, när EN kräkning gör att både han, jag och sängen blir sjöblöt och det dessutom inte bara blir EN kräkning utan 5-6 stycken under en lång period efter att han ätit. Sen är det bara att börja om från början med maten igen för då är han ju vrålhungrig. sad.gif

Igår tyckte jag dessutom det luktade magsjuka i sovrummet....och han har varit ganska varm också Lillemannen. wub.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 11-12-2006, 15:38
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-12-2006, 15:18)
          CITAT (netaave @ 11-12-2006, 12:03)
          Apropå kräkningar, alla mina 3 har varit kräkbarn, 1 av dom, pojken hade omogen magmun och fick behandling för det. Dom andra (tjejerna) kräktes till dom började gå, det var handuk på axeln som gällde hela tiden. Man kände sig aldrig riktigt fräsch.

Vad gav de för behandling mot det? Jag måste gå på BVC-tanten stenhårt nu känner jag för det börjar ta absurda proportioner med hans kräkande. Vill träffa en barnläkare. Det är inte bara lite överskottsmjölk som kommer upp som de påstår på BVC, när EN kräkning gör att både han, jag och sängen blir sjöblöt och det dessutom inte bara blir EN kräkning utan 5-6 stycken under en lång period efter att han ätit. Sen är det bara att börja om från början med maten igen för då är han ju vrålhungrig. sad.gif

Igår tyckte jag dessutom det luktade magsjuka i sovrummet....och han har varit ganska varm också Lillemannen. wub.gif

Dom vidgade den med ett kirurgiskt ingrepp, men först efter det att han nästan blev uttorkad och hade riktiga kaskadkräkningar. Han var då ca 5 veckor.
          Går den lille upp i vikt tror jag inte det är fallet.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-12-2006, 15:42
          Länk hit: #243

Medlem

CITAT (netaave @ 11-12-2006, 15:38)
          Dom vidgade den med ett kirurgiskt ingrepp, men först efter det att han nästan blev uttorkad och hade riktiga kaskadkräkningar. Han var då ca 5 veckor.

Okej..usch då det hoppas man ju att Lilleman inte ska behöva. Han hade ju gått upp i vikt senast vi var på BVC men nu har ju kräkningarna blivit ännu värre iofs.

Funderar ju på om det är nåt magvirus han har kanske...
          känns ju inte så bra för honom att måsta äta och spy hela tiden heller även om han går upp i vikt...måste ju vara påfrestade för magen. Dessutom att måsta skrika nästan jämt och inte sova längre än högst 2 timmar i sträck någon gång under dygnet...
          Jag har passat på att fotografera honom de stunder han inte skriker men det brukar inte dröja så länge innan det söta lilla ansiktet skrynklas ihop av gråt. sad.gif

Citera
          netaave
          Inlägg 11-12-2006, 15:49
          Länk hit: #244

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-12-2006, 15:42)
          CITAT (netaave @ 11-12-2006, 15:38)

Okej..usch då det hoppas man ju att Lilleman inte ska behöva. Han hade ju gått upp i vikt senast vi var på BVC men nu har ju kräkningarna blivit ännu värre iofs.

Funderar ju på om det är nåt magvirus han har kanske...
          känns ju inte så bra för honom att måsta äta och spy hela tiden heller även om han går upp i vikt...måste ju vara påfrestade för magen. Dessutom att måsta skrika nästan jämt och inte sova längre än högst 2 timmar i sträck någon gång under dygnet...
          Jag har passat på att fotografera honom de stunder han inte skriker men det brukar inte dröja så länge innan det söta lilla ansiktet skrynklas ihop av gråt. sad.gif

Tycker du ska åka upp akut och träffa en barnläkare. Det är inte meningen att ni ska vara som trasor båda två utan ha det lungt och mysigt tillsammans.
          Bättre då att han observeras på avdelning ett dygn.
          Så små barn som dessutom ammas får inte magsjuka.

Om du åker iväg så sätt han framåt i knät nästa gång han ätit och se hur "långt" han kräks, det är det första dom kommer att fråga om.

Min pojke är född -75 så dom kanske hittat en ny behandling om det nu skulle vara en omogen magmun. Jag vet också att doktorn sa att detta nästan bara drabbar pojkar.

--------------------

Citera
          AnitaO
          Inlägg 11-12-2006, 16:30
          Länk hit: #245

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Så tråkigt sad.gif
          Det som neta skriver om omogen magmun är en förklaring som jag också har fått.
          Men säkrast är väl att prata med en barnläkare för att utesluta annat.
          Lycka till wub.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-12-2006, 16:43
          Länk hit: #246

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 16:30)
          Så tråkigt  :(
          Det som neta skriver om omogen magmun är en förklaring som jag också har fått.
          Men säkrast är väl att prata med en barnläkare för att utesluta annat.
          Lycka till  :wub:

Omogen magmun säger de ja. Det kan jag köpa till en viss del...om det vore så att det bara pluppade ut mjölkskvättar när han rapar eller när man bollar omkring med honom för mycket biggrin.gif

Men nu kan han ju tokspy 3-4 gånger och sedan om han somnar kan han börja jämra sig och hulka i sömnen och spy ännu mer. Det verkar som om magen helt enkelt inte vill ha kvar maten där. sad.gif

Citera
          myskmadra
          Inlägg 11-12-2006, 17:16
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 647
          Medlem nr: 2 895

Att han ska ha det så jobbigt , Lillgubben.
          Hoppas att det ska lösa sig för er!

--------------------
          "brukar är inte alltid"

Citera
          netaave
          Inlägg 11-12-2006, 17:43
          Länk hit: #248

Medlem

Ja men Magdis då är det väl ännu mer angeläget att du åker upp!!!!

Det där låter inte bra! Ta fram sjuksköterskan i dig nu och inse att det är bättre han kollas upp en gång för mycket än att du ska ångra att du inte åkt upp i tid.
          Tycker barnsköterskan netaave! (Ja jag är utbildad sån också)

--------------------

Citera
          Stussi
          Inlägg 11-12-2006, 18:27
          Länk hit: #249

Medlem
          Antal inlägg: 626
          Medlem nr: 8 383

Usch, stackars lilla killen! sad.gif

Tycker att det är alltför ofta man hör många säga att BVC inte tar saker på
          allvar, utan bara avfärdar med att det är "normalt" eller "det växer bort" osv.

Citera
          netaave
          Inlägg 11-12-2006, 21:48
          Länk hit: #250

Medlem

CITAT (Stussi @ 11-12-2006, 18:27)
          Usch, stackars lilla killen! sad.gif

Tycker att det är alltför ofta man hör många säga att BVC inte tar saker på
          allvar, utan bara avfärdar med att det är "normalt" eller "det växer bort" osv.

Jo tack det kan jag skriva under på, Elle var bara fet hon inte sjuk enl barnläkaren på bvc, fast fettet satt som en sockertopp på magen och som en puckel mellan axlarna. I övrigt hade hon inget underhudsfett alls.
          Det orsakades av att en hjärntumör tryckte på hjärnan, hypotalamuskörteln. Slog ut alla hormoner.
          Hade dom skickat iväg remissen jag fick bråka mig till direkt från Bvc, så hade hon inte behövt haft det hälften så jobbigt som det blev. Nu förhalades den nästan 4 månader.

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 11-12-2006, 23:04
          Länk hit: #251

Medlem

Jag ska till BVC imorgon och då ska jag ta i så jag blir gredelin i ansiktet när jag beskriver Lillemans symtom. Får jag inte gehör då så får jag gå bakom ryggen på BVC och ringa en läkare på Barnmottagningen som Caroline gick hos när hon var yngre. En fantastiskt duktig och trevlig kvinnlig barnläkare.

Jag tycker det har blivit så knepigt nuförtiden att ta sig fram till rätt instans i vården. Det finns ju miljoner olika ställen man ska ringa till beroende på vilken åkomma man har. Allt som rör barnen ska ju tyvärr gå genom BVC och någon barnakut har vi inte här på orten.

Men det ska ordna sig på något sätt....jag är ju envis som synden! biggrin.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 12-12-2006, 06:37
          Länk hit: #252

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Envis är bra i såna här fall smile.gif
          *håller tummarna*

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Fialotta
          Inlägg 12-12-2006, 07:06
          Länk hit: #253

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Hoppas ni får hjälp...stackars lilleman...skickar kramar till er wub.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          netaave
          Inlägg 12-12-2006, 08:25
          Länk hit: #254

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-12-2006, 23:04)
          Allt som rör barnen ska ju tyvärr gå genom BVC och någon barnakut har vi inte här på orten.

Herre gud hur gör ni då om det händer något? Åker till vuxenakuten?

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-12-2006, 15:27
          Länk hit: #255

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Nu har ju hela dan gått Magdis och vi väntar på att få höra om du fått träffa nån läkare som undersökt lillen idag sleep.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-12-2006, 15:31
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Jag ska till BVC imorgon och då ska jag ta i så jag blir gredelin i ansiktet när jag beskriver Lillemans symtom. Får jag inte gehör då så får jag gå bakom ryggen på BVC och ringa en läkare på Barnmottagningen som Caroline gick hos när hon var yngre. En fantastiskt duktig och trevlig kvinnlig barnläkare.

Jag tycker det har blivit så knepigt nuförtiden att ta sig fram till rätt instans i vården. Det finns ju miljoner olika ställen man ska ringa till beroende på vilken åkomma man har. Allt som rör barnen ska ju tyvärr gå genom BVC och någon barnakut har vi inte här på orten.

Men det ska ordna sig på något sätt....jag är ju envis som synden! biggrin.gif

Hur går det? Har du fått tag i någon som kan komma med något annat än "det är naturligt"?

Tänker på er och hoppas det löser sig snart.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2006, 15:33
          Länk hit: #257

Medlem

Nu är jag hemma igen! smile.gif Ingen läkare men en sköterska har vi träffat. Jag berättade precis hur mycket han kräks och att han måste amma en gång i timmen dygnet om. Men det tyckte inte hon var något konstigt för när man är så där liten måste man få bestämma själv hur ofta man vill amma. wub.gif Och sen kom den omogna magmunnen på tal igen och att det inte är nåt att göra åt....Minifomdroppar pratade vi om också.

Sen fick han strippa och lägga sig på vågen och då var det ännu svårare att argumentera emot eftersom han gått upp 640 gram på 1 ½ vecka. wub.gif Han behåller ju uppenbarligen en skvätt mjölk varje gång och när man sen käkar 24 gånger om dan så blir det väl ganska mycket.

Till råga på allt var han sååå nöjd hela tiden vi var där...skrek inte en enda gång utan fyrade till och med av några leenden när jag talade om för honom vilket matvrak han var. laugh.gif Han betedde sig som ett skolboksexempel! rolleyes.gif

Sedan så fort vi kom hem började han skrika igen....den lismaren! laugh.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2006, 15:36
          Länk hit: #258

Medlem

CITAT (netaave @ 12-12-2006, 08:25)
          Allt som rör barnen ska ju tyvärr gå genom BVC och någon barnakut har vi inte här på orten.

Herre gud hur gör ni då om det händer något? Åker till vuxenakuten?

Ja det har vi fått göra med Caroline vid två tillfällen. Man får åka dit och sen blir man väl skickad till Sunderby sjukhus om det visar sig att de inte kan göra nåt. Ena gången med Caroline fick vi knalla över till barnmottagningen i Piteå för hon skulle observeras om hon hade hjärnskakning efter att hon sprungit i soffan o ramlat i golvet.

andra gången hade hon ramlat ute på isen och slagit upp ögonbrynet och då limmade de ihop henne på den vanliga akutmottagningen.

Citera
          LadyG
          Inlägg 12-12-2006, 15:40
          Länk hit: #259

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Låter inte som om de lyssnade på dig ordentligt. Minifom används väl främst mot gaser som kan orsaka knip i tarmarna, snarare än besvär med magen?

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Leia
          Inlägg 12-12-2006, 15:45
          Länk hit: #260

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-12-2006, 15:33)
          Till råga på allt var han sååå nöjd hela tiden vi var där...skrek inte en enda gång utan fyrade till och med av några leenden när jag talade om för honom vilket matvrak han var. laugh.gif Han betedde sig som ett skolboksexempel! rolleyes.gif

Sedan så fort vi kom hem började han skrika igen....den lismaren! laugh.gif

laugh.gif (igenkännings skratt) wub.gif

Citera

17 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 00:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon