CITAT (Norrbottens-Magdis @ 11-12-2006, 15:42)
CITAT (netaave @ 11-12-2006, 15:38)
Dom vidgade den med ett kirurgiskt ingrepp, men först efter det att han nästan blev uttorkad och hade riktiga kaskadkräkningar. Han var då ca 5 veckor.
Går den lille upp i vikt tror jag inte det är fallet.
Okej..usch då det hoppas man ju att Lilleman inte ska behöva. Han hade ju gått upp i vikt senast vi var på BVC men nu har ju kräkningarna blivit ännu värre iofs.
Funderar ju på om det är nåt magvirus han har kanske...
känns ju inte så bra för honom att måsta äta och spy hela tiden heller även om han går upp i vikt...måste ju vara påfrestade för magen. Dessutom att måsta skrika nästan jämt och inte sova längre än högst 2 timmar i sträck någon gång under dygnet...
Jag har passat på att fotografera honom de stunder han inte skriker men det brukar inte dröja så länge innan det söta lilla ansiktet skrynklas ihop av gråt.

Tycker du ska åka upp akut och träffa en barnläkare. Det är inte meningen att ni ska vara som trasor båda två utan ha det lungt och mysigt tillsammans.
Bättre då att han observeras på avdelning ett dygn.
Så små barn som dessutom ammas får inte magsjuka.
Om du åker iväg så sätt han framåt i knät nästa gång han ätit och se hur "långt" han kräks, det är det första dom kommer att fråga om.
Min pojke är född -75 så dom kanske hittat en ny behandling om det nu skulle vara en omogen magmun. Jag vet också att doktorn sa att detta nästan bara drabbar pojkar.