Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > röker eller snusar ni
          röker eller snusar ni
          röker eller snusar ni
          röker [ 26 ] ** [24.76%]
          röker inte [ 2 ] ** [1.90%]
          snusar [ 12 ] ** [11.43%]
          både och [ 1 ] ** [0.95%]
          inget av dom [ 64 ] ** [60.95%]
          Totalt antal röster: 107
          Gäster kan inte rösta 
          Bee
          Inlägg 21-11-2006, 14:29
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Det är jag som kryssat för "både och". Jag röker på altanen på morgonen innan jobbet + ev en till efter jobbet. Under dan snusar jag samt när jag kollar på tv.
          Snuset är ok. Ger en helt annan frihetskänsla än att behöva gå ut när det är ruskväder (som det är just nu tex).

Fast det skall jag kanske inte säga till er som bestämt er att sluta med nikotinprodukter ohmy.gif

Grattis till era beslut! Ta en dag i sänder och gläd er åt varje rökfri dag.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Rapchic
          Inlägg 21-11-2006, 14:48
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (Snöflinga @ 21-11-2006, 00:15)
          Var rökare i många herrans år, slutade men övergick till snus ... det var helt OK, lung och omgivningsvänligt smile.gif Fick förmaksflimmer i juli, gick igenom elkonvertering ... då beslutade jag mig för att sluta med snuset, eftersom nikotinet inte alls var bra ...

Men absolut att jag upplever det som 1000 ggr svårare att sluta med snuset än cigaretten wacko.gif skar ingefära i små bitar och la under läppen, tuggummi gick också bra ja vad som helst, bara jag hade ngt under läppen ... f.ö. klättrade jag på väggrna och var allmänt otrevlig, fast nu är det nästan OK, har hittat ett nikotinfritt snus som görs på kryddor... just nu är det med torkade äpplen, himmelskt fast ....

Jag önskar väldigt mycket Lycka till med rökstoppet ... det är inte lätt... som att mista en "kompis" ... fast det går ... läs böcker och brochyrer om vad rökningen gör med kroppen, det kommer jag ihåg var peppning för mig ....

kanske för att snus inehåller mkt mer nikotin är ciggaretter

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          malin72
          Inlägg 21-11-2006, 14:53
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 829
          Medlem nr: 7 440

tack för all peppning och grattis till er som klarat er och nu är fri från både gift och dåliga vanebildningar som följer med att tex röka....

tror att vanan kommer att bli jobbigast för mig svårt med finger substitut laugh.gif laugh.gif som tex på natten när jag inte kan sova då har jag den DÅLIGA vanan att sätta mig på en stol under fläkten och läsa en bok och röka.... wink.gif får väl fingra på en morot nu tongue.gif tongue.gif

tyvärr så känns det som snöflinga säger en "kompis" försvinner även om det är en sånn där elak vän mad.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"

välkommen till min nya blogg!!!!!:
          min trädgårdsdröm

Citera
          netaave
          Inlägg 21-11-2006, 14:57
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Har aldrig varken snusat eller rökt "på riktigt" försökte någon gång i ungdomen när jag ville vara tuff men förstod aldrig hur man gjorde för att dra halsbloss. ohmy.gif
          Båda mina föräldrar var rökare och rökte alltid i bilen, att vi mådde illa av det botades med godis. mad.gif
          Tror det var den äckliga röken i bilen som sen gjorde att jag aldrig rökt och alltid har haft rökförbud i mitt hem.
          Däremot fick jag reda på för några år sedan att min vuxna son snusar, han började med det efter att han flyttat hemifrån och till sin nuvarande fru. Har lite problem med att förstå och acceptera det, vi var så stolta över att han aldrig rökte. mad.gif Men det är ju hans liv.....

--------------------

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 21-11-2006, 15:03
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går smile.gif

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          LadyG
          Inlägg 21-11-2006, 15:07
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Whiskuchi @ 21-11-2006, 15:03)
          När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går smile.gif

DET är en bra idé, som dessutom ger synligt resultat smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          titti49zon6
          Inlägg 21-11-2006, 15:51
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 2 009
          Medlem nr: 5 169

Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper biggrin.gif
          men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i wub.gif
          har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget
          Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället

--------------------
          Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          malin72
          Inlägg 21-11-2006, 16:28
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (titti49 @ 21-11-2006, 15:51)
          Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper biggrin.gif
          men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i wub.gif
          har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget
          Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället

ja och jag provade med nikotin tuggumi,men dom är jobbiga för att det känns i magen och så bränns dom...ska köpa vanliga tugg och bara ta vid största behov...lycka till nu smile.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

min trädgårdsdröm

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-11-2006, 12:20
          Länk hit: #49

Medlem

Hejja tjejer, det kommer att gå superbra. Ni har kommit så här långt, det måste ju räknas som en delseger eller hur?

Klarar ni en vecka i sträck utan att trilla dit kanske det är läge att belöna sig med något, en tröja eller nåogt som ni längtat efter?

Två och tre veckor i sträck, ja då är det nog dags för en lite större belöning och efter en månad skulle jag satsa på en helkroppsmassage som belöning.

Glöm inte bort att de positiva effekterna börjar komma redan efter två veckor. (Somliga ska visst dyka upp redan efter 48 timmar)

Ni kommer att lukta godare t ex och andedräkten blir fräschare. Kläderna kommer inte längre att lukta rök och smaksinnet och luktsinnet återvänder. Vänta ni bara tills ni kan sniffa på en hyacint utan cigaretternas dövande inverkan.

Jag hejar vilt på er!! rolleyes.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          malin72
          Inlägg 22-11-2006, 14:46
          Länk hit: #50

Medlem

tack tack wub.gif fast jag måste säga att det är lite jobbigt sad.gif sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut

jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka wub.gif wub.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 22-11-2006, 14:48
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46)
          tack tack wub.gif fast jag måste säga att det är lite jobbigt sad.gif sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut

jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka wub.gif wub.gif

bestäm dig för att den där lilla saken, inte ska få styra ditt liv mera wub.gif
          testa inhalatorn och stjärnorna...det går lättare då wub.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 22-11-2006, 14:49
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48)
          stjärnorna...det går lättare då wub.gif

vad är det????? unsure.gif wub.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 22-11-2006, 14:54
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49)

som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen...
          stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen wub.gif wub.gif
          titta på dom när det är jobbigt.... smile.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 22-11-2006, 14:57
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54)

som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen...
          stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen wub.gif wub.gif

men wub.gif sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt rolleyes.gif rolleyes.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          malin72
          Inlägg 22-11-2006, 14:58
          Länk hit: #55

Medlem

ska genast ta sonens pennor och starta wub.gif tur att den sitter i köket då kan jag stolt gå förbi hela tiden smile.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 22-11-2006, 14:59
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:57)
          CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54)

men wub.gif sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt rolleyes.gif rolleyes.gif

kämpa på...det tar tio minuter ungefär innan suget ger sig...det blir länge och längre emellan begäret...
          håll ut dom minutrarna....hugg ved...virka....spring...städa...det går...
          wub.gif wub.gif

och titta på stjärnona wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malin72
          Inlägg 22-11-2006, 15:15
          Länk hit: #57

Medlem

tack nu har jag fått nytt hopp igen smile.gif tänk vad löjligt ynklig man kan känna sig tongue.gif tongue.gif

--------------------
          mvh / malin zon 2 - 3

yg400.gif

min trädgårdsdröm

Citera
          pejori
          Inlägg 22-11-2006, 15:42
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 15:15)
          tack nu har jag fått nytt hopp igen smile.gif tänk vad löjligt ynklig man kan känna sig tongue.gif tongue.gif

vet precis hur det känns... wub.gif wub.gif
          man behöver all pepping och stöd man kan få.... wub.gif
          det lättar rätt så fort, några veckor...sen kommer begäret alls mera sällan...håll ut wub.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 22-11-2006, 16:20
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag läste en gång att någon hade tuggat på nejlikor, såna man sätter i julskinkan alltså, och att det hade lindrat suget....

Citera
          LadyG
          Inlägg 22-11-2006, 16:38
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46)

Det kommer, inte ska du deppa ihop för det. Det är svårt att sluta, men du är ju på så god väg ju!

Du kommer att klara det! smile.gif

--------------------

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 02:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon