|
|
  |
röker eller snusar ni |
|
|
|
21-11-2006, 14:29
|
Medlem
Antal inlägg: 2 496
Medlem nr: 7 002

|
Det är jag som kryssat för "både och". Jag röker på altanen på morgonen innan jobbet + ev en till efter jobbet. Under dan snusar jag samt när jag kollar på tv. Snuset är ok. Ger en helt annan frihetskänsla än att behöva gå ut när det är ruskväder (som det är just nu tex). Fast det skall jag kanske inte säga till er som bestämt er att sluta med nikotinprodukter Grattis till era beslut! Ta en dag i sänder och gläd er åt varje rökfri dag.
--------------------
Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3
|
|
|
|
|
21-11-2006, 14:48
|

Medlem
Antal inlägg: 1 884
Medlem nr: 7 335

|
CITAT (Snöflinga @ 21-11-2006, 00:15) Var rökare i många herrans år, slutade men övergick till snus ... det var helt OK, lung och omgivningsvänligt  Fick förmaksflimmer i juli, gick igenom elkonvertering ... då beslutade jag mig för att sluta med snuset, eftersom nikotinet inte alls var bra ... Men absolut att jag upplever det som 1000 ggr svårare att sluta med snuset än cigaretten  skar ingefära i små bitar och la under läppen, tuggummi gick också bra ja vad som helst, bara jag hade ngt under läppen ... f.ö. klättrade jag på väggrna och var allmänt otrevlig, fast nu är det nästan OK, har hittat ett nikotinfritt snus som görs på kryddor... just nu är det med torkade äpplen, himmelskt fast .... Jag önskar väldigt mycket Lycka till med rökstoppet ... det är inte lätt... som att mista en "kompis" ... fast det går ... läs böcker och brochyrer om vad rökningen gör med kroppen, det kommer jag ihåg var peppning för mig .... kanske för att snus inehåller mkt mer nikotin är ciggaretter
--------------------
If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.
|
|
|
|
|
21-11-2006, 14:57
|
Medlem
Antal inlägg: 8 016
Medlem nr: 3 244

|
Har aldrig varken snusat eller rökt "på riktigt" försökte någon gång i ungdomen när jag ville vara tuff men förstod aldrig hur man gjorde för att dra halsbloss. Båda mina föräldrar var rökare och rökte alltid i bilen, att vi mådde illa av det botades med godis. Tror det var den äckliga röken i bilen som sen gjorde att jag aldrig rökt och alltid har haft rökförbud i mitt hem. Däremot fick jag reda på för några år sedan att min vuxna son snusar, han började med det efter att han flyttat hemifrån och till sin nuvarande fru. Har lite problem med att förstå och acceptera det, vi var så stolta över att han aldrig rökte.  Men det är ju hans liv.....
--------------------
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:03
|

Medlem
Antal inlägg: 2 911
Medlem nr: 6 274

|
När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går
--------------------
Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:07
|

Medlem
Antal inlägg: 8 260
Medlem nr: 6 231

|
CITAT (Whiskuchi @ 21-11-2006, 15:03) När jag blev som mest galen efter något att sysselsätta händerna med, broderade jag. Har alltid kunnat sitta i flera timmar med ett broderi utan att märka att klockan går  DET är en bra idé, som dessutom ger synligt resultat
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
21-11-2006, 15:51
|

Medlem
Antal inlägg: 2 009
Medlem nr: 5 169

|
Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället
--------------------
Glad fd. amatörodlare vid Norrbottenskusten zon 5-6
|
|
|
|
|
21-11-2006, 16:28
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
CITAT (titti49 @ 21-11-2006, 15:51) Tur att jag har en massa broderier att ta till om det kniper men det har varit ganska lungt idag, har liksom inte haft tid att känna röksuget även om den gamla vanan att gå ut på bron sitter i har varit på väg några gånger, men undrat var jag är på väg...tar en dag i taget Köpte nikotintabletter på apoteket och tog en i morse men fy vad illa den smakar trots att den ligger under tungan och sakta smälter..var tvungen spotta ut den och tar en läckerol istället ja och jag provade med nikotin tuggumi,men dom är jobbiga för att det känns i magen och så bränns dom...ska köpa vanliga tugg och bara ta vid största behov...lycka till nu
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
22-11-2006, 12:20
|

Medlem

|
Hejja tjejer, det kommer att gå superbra. Ni har kommit så här långt, det måste ju räknas som en delseger eller hur? Klarar ni en vecka i sträck utan att trilla dit kanske det är läge att belöna sig med något, en tröja eller nåogt som ni längtat efter? Två och tre veckor i sträck, ja då är det nog dags för en lite större belöning och efter en månad skulle jag satsa på en helkroppsmassage som belöning. Glöm inte bort att de positiva effekterna börjar komma redan efter två veckor. (Somliga ska visst dyka upp redan efter 48 timmar) Ni kommer att lukta godare t ex och andedräkten blir fräschare. Kläderna kommer inte längre att lukta rök och smaksinnet och luktsinnet återvänder. Vänta ni bara tills ni kan sniffa på en hyacint utan cigaretternas dövande inverkan. Jag hejar vilt på er!!
--------------------
"Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi
|
|
|
|
|
22-11-2006, 14:48
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46) tack tack  fast jag måste säga att det är lite jobbigt sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka  bestäm dig för att den där lilla saken, inte ska få styra ditt liv mera testa inhalatorn och stjärnorna...det går lättare då
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
22-11-2006, 14:54
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
22-11-2006, 14:57
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54) CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....  men  sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
22-11-2006, 14:59
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:57) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:54) CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:49) CITAT (pejori @ 22-11-2006, 14:48) stjärnorna...det går lättare då  vad är det?????  som jag skerv tidigare i tråden...köp färgpennor och gör en stjärna för varje rökfri dag i almanackan på väggen... stor stjärna och olika färger, man vill inte gärna bryta den fina regnbågen titta på dom när det är jobbigt....  men  sorry det hade jag ju läst och sagt till sambon men nu är jag tydligen så röksugen att jag inte fattar nåt  kämpa på...det tar tio minuter ungefär innan suget ger sig...det blir länge och längre emellan begäret... håll ut dom minutrarna....hugg ved...virka....spring...städa...det går...  och titta på stjärnona
--------------------
|
|
|
|
|
22-11-2006, 15:42
|
Medlem

|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 15:15) tack nu har jag fått nytt hopp igen  tänk vad löjligt ynklig man kan känna sig  vet precis hur det känns... man behöver all pepping och stöd man kan få.... det lättar rätt så fort, några veckor...sen kommer begäret alls mera sällan...håll ut
--------------------
|
|
|
|
|
22-11-2006, 16:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Jag läste en gång att någon hade tuggat på nejlikor, såna man sätter i julskinkan alltså, och att det hade lindrat suget....
|
|
|
|
|
22-11-2006, 16:38
|

Medlem

|
CITAT (malin72 @ 22-11-2006, 14:46) tack tack  fast jag måste säga att det är lite jobbigt sen mår jag dåligt över att jag var så svag så att jag halkade dit, jag har rökt totalt 3 cigg sen jag skulle sluta tagit ett par bloss sen mått dåligt men 3 är väl bättre än över att paket om dan förut jag kämpar på och SKA klara det jag hoppas att min svaghet ska övergå till styrka  Det kommer, inte ska du deppa ihop för det. Det är svårt att sluta, men du är ju på så god väg ju! Du kommer att klara det!
--------------------
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|