Min lilla häst ska med övriga flockmedlemmar på julmarknad nästa helg! Funderar på lämpliga ”kläder” på henne! Vad brukar ni ha på era hästar om ni har dom på julmarknad? Röda renhorn är redan upptaget av en annan i gänget, vet inte heller var jag får tag i sånt, dessutom är det väl lite i senaste laget att hinna få det till söndag.
Nej, vad jag tänker på är sånt som går att köpa i en vanlig affär, typ glitter och sånt. Jag har tänkt att jag skulle fläta in glitter i manen och svansen, går det, och hur gör man på ett enkelt sätt som inte sliter #är rädd om hårstråna# Har i vart fall hittat ett riktigt juligt hårsnodd att sätta i pannluggen, tomteröd med små vita ”bollar”. Såg också att det fanns glittriga stjärnor som jag tyckte hade passat perfekt i tränset, men fattar inte hur jag ska fästa dom #är totalt opraktisk på allt sånt# Och ja så klart, mitt fina renskinn ska jag ”felvända” så den håriga sidan syns!
Är alltså tacksam för alla idéer och tips! Och sätt gärna in bilder på era julhästar!!
|