Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

27 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svammeltråd, forts fr 5-12-06
          Leia
          Inlägg 12-12-2006, 07:54
          Länk hit: #201

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

CITAT (netaave @ 11-12-2006, 18:13)
          CITAT (Leia @ 11-12-2006, 14:29)
          CITAT (AnitaGg @ 11-12-2006, 14:08)
          Ibland tänker jag också att jag slösar bort tid på odla.
          Men egentligen .... är det verkligen slöseri med tid att ha trevligt?
          Dammråttorna ligger ju kvar till senare  :lol:

Så sant! smile.gif Fast senare är ju´Sambon och sonen hemma och då vill jag ju spendera tiden tillsammans med dem istället för att städa.... wink.gif
          Men nu har jag iallafall dammsugit! Det bästa är när man springer lite emellan odla och sysslor hemma tycker jag! Du hinner fler skriva och man har lite att läsa och svara på!
          Nu ska jag alldeless strax hämta sonen, så då blir det nog en "super mario bruce spel stund" skulle jag tro! smile.gif wub.gif

Varför städar ni inte tillsammans?

Nej det skulle inte kännas riktigt sjysst när jag är ledig hela dagen och han jobbar långpass (går upp 3.30 och är inte hemma förrän ca 18.45). Efter ett sådant pass skulle inte jag heller uppskatta om han satte en damsugar i handen på mig när jag kom innanför dörren....
          Men annars gillar jag tanken, att jag ligger hemma hela dagen och äter chokladpraliner på divanen, medans han sliter för brödfödan på arlanda laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2006, 22:11
          Länk hit: #202

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk? rolleyes.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 12-12-2006, 22:13
          Länk hit: #203

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-12-2006, 22:11)
          Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk?  :rolleyes:

Det är vrålfusk, man SKA bränna hälften rolleyes.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 12-12-2006, 22:25
          Länk hit: #204

Medlem

CITAT (Reserv @ 12-12-2006, 22:13)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-12-2006, 22:11)
          Nu har jag och dottern bakat vanliga pepparkakor, nu har jag bara de glutenfria kvar. suck...funderar på att bara kavla ut degen till en stor platta på plåten och sen bryta den i bitar....är det fusk?  rolleyes.gif

Det är vrålfusk, man SKA bränna hälften rolleyes.gif wub.gif

Degen var så dyr så jag vill inte!! laugh.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 13-12-2006, 09:38
          Länk hit: #205

Medlem

Årets obligatorium är avklarat rolleyes.gif Skolans Luciatåg förstås wub.gif Skönt att komma hem i lugn och ro sen kan jag lova tongue.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-12-2006, 10:59
          Länk hit: #206

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Vet ni vad jag gör??? Ingenting unsure.gif mer än sitter här, fortfarande i nattlinne.

En fridag i veckan, idag,
          och huset är
          ostädat, opyntat, obakat, ohandlat och allmänt oförberett.
          Allt det vet jag, men det hjälper mig inte att hitta energin att börja göra nåt unsure.gif

Inga barn i ålder så man får se nån lucia. Inte ens lucia-morgon på tv har jag kollat.

--------
          Nu när jag läser ser jag att detta inlägg hade passat minst lika bra i gnäll-tråden laugh.gif Det var inte meningen att låta så negativ smile.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 13-12-2006, 11:03
          Länk hit: #207

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

Jag ska leta rätt på en bok o sen börja läsa.

Ikväll ska jag på Lucia i kyrkan!!!

Citera
          netaave
          Inlägg 13-12-2006, 11:25
          Länk hit: #208

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Eva i Skåne @ 13-12-2006, 10:59)
          Inga barn i ålder så man får se nån lucia. Inte ens lucia-morgon på tv har jag kollat.

Inte jag heller, och i skolan är det bara 9an som går och min yngsta går bara i 7an.
          Elle har varit lucia på sitt jobb idag, svartklädd med rött glitter. Ur led är tiden! ohmy.gif
          För första gången på 32 år finns inte ens en adventskalender i huset. Nästa år ska jag köpa en åt mig själv, med änglar och glitter på. smile.gif

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 13-12-2006, 11:34
          Länk hit: #209

Medlem

Visst är dom härligt gammaldags romantiska Neta, dom glittringa änglakalendrarna wub.gif
          Påminn mig till nästa år. En sån skulle jag också vilja ha biggrin.gif

Svartklädd lucia sad.gif mad.gif sad.gif Näää, nu har det väl gått fööör långt unsure.gif

Citera
          Leia
          Inlägg 13-12-2006, 12:30
          Länk hit: #210

Medlem
          Antal inlägg: 3 145
          Medlem nr: 7 103

Har precis kommit hem från Lucia firande på skolan. 6-åringarna och 2:0rna spelade en pjäs och 1:orna gick lucia tåg.Alla var jätteduktiga. Eftersom det var totalt 6 klasser tillsammans så hade de uppträdandet på en stor scen i sporthallen. Vad barnen och fröknarna måste ha jobbat för detta uppträdande! ohmy.gif smile.gif wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 13-12-2006, 14:22
          Länk hit: #211

Medlem

Dotterns dagis lussade förra torsdagen då vi hade julfest. Jag antar att de lägger det så för att många har syskon som ska lussa på skolan och föräldrarna kan ju inte vara överallt samtidigt.

Ikväll ska lillan lussa för oss hemma. Jag har inte bakat mina glutenfria pepparkakor än....funderar på att bara banka ut en degsnutt på en plåt och grädda så jag har till lussefikat iallafall. rolleyes.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 13-12-2006, 16:57
          Länk hit: #212

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-12-2006, 14:22)
          Dotterns dagis lussade förra torsdagen då vi hade julfest. Jag antar att de lägger det så för att många har syskon som ska lussa på skolan och föräldrarna kan ju inte vara överallt samtidigt.

Ikväll ska lillan lussa för oss hemma. Jag har inte bakat mina glutenfria pepparkakor än....funderar på att bara banka ut en degsnutt på en plåt och grädda så jag har till lussefikat iallafall. rolleyes.gif

Bra och rationell ide' ... gillar slikt tongue.gif Slog förväntansfull TV kl 7.00 : Luciamorgon för att snart upptäcka att det var en repris från förra året mad.gif Morr .... skall det vara repris så får det vara från Sundborn med enbart gulliga ungar och klassiska lusse-sånger wub.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 14-12-2006, 13:34
          Länk hit: #213

Medlem

Min lilla bil har inte varit helt tillräknelig i höst och nu senast var det startmotorn som inte ville mer. Imorse skulle den in på macken och mannen och jag skulle föra igång den. Inga större problem med det MEN
          jag förde i bakänden och när den startade var det med ett sånt ryck så la mig raklång bakefter den
          Först var det förvåningen när jag kände att jag inte hade nåt framför mig längre utan var på väg att plöja i marken . Nästa reaktion: huvudet åt alla håll för att kolla så ingen sett huh.gif och sen - förbannad på mannen huh.gif biggrin.gif .
          Men visst är det en typisk reaktion? Man vill inte göra bort sig, alltså ska helst ingen ha sett. Sen måste man avreagera sig lite och då blir det på den som finns närmast till hands unsure.gif , men jag insåg ganska omedelbart att han faktiskt inte kunde hjälpa det, så han hann inte få nåt ovett rolleyes.gif

Det hade regnat hela natten kan jag berätta, så det vara bara att gå in och byta kläder, men antagligen var där nån uttorkad vattenpöl kvar där jag hade legat.
          Lite ömma handflator och knän och ett litet märke på näsan. Värre blev det inte så det är jag väldigt glad för smile.gif

Och om några timmar räknar jag med att kunna hämta bilen som ska förflytta mig runt i julhandeln.

smile.gif smile.gif smile.gif

Citera
          Biggan_
          Inlägg 14-12-2006, 14:02
          Länk hit: #214

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Vilken tur du hade Eva, det kunde ju gått riktigt illa med brutna handleder och hjärnskakning! Tur i oturen menar jag alltså! sleep.gif
          Ha det så trevligt på dina shoppingturer! biggrin.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          AnitaO
          Inlägg 14-12-2006, 14:02
          Länk hit: #215

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Aj, aj ... inget skoj med ett lerbad förstår jag smile.gif wub.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Reserv
          Inlägg 15-12-2006, 07:31
          Länk hit: #216

Medlem

Jag såg Agneta här inne just innan jag skulle logga ur igårkväll, ville bara säga att det kändes skönt, krya nu på dig Agneta vi är många som saknar dig när du inte är här inne och skriver. wub.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 10:52
          Länk hit: #217

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Reserv @ 15-12-2006, 07:31)
          Jag såg Agneta här inne just innan jag skulle logga ur igårkväll, ville bara säga att det kändes skönt, krya nu på dig Agneta vi är många som saknar dig när du inte är här inne och skriver. wub.gif

Håller med! wub.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          netaave
          Inlägg 15-12-2006, 11:14
          Länk hit: #218

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (Reserv @ 15-12-2006, 07:31)

Vad har jag nu missat?

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 15-12-2006, 12:37
          Länk hit: #219

Medlem

Jag hoppas också att Agneta har piggat på sig från sin feber och förkylning nu.

Min Lilleman är snuvig och jättesnorig nu, hoppas att den lille stackaren inte har ont i halsen iallafall. sad.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-12-2006, 14:30
          Länk hit: #220

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-12-2006, 12:37)
          Jag hoppas också att Agneta har piggat på sig från sin feber och förkylning nu.

Min Lilleman är snuvig och jättesnorig nu, hoppas att den lille stackaren inte har ont i halsen iallafall. sad.gif

Åh, det är så ledsmt när så små blir sjuka, hoppas han kryar på sig så fort som möjligt!

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera

27 sidor V  « < 9 10 11 12 13 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2026, 10:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon