Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Hur Heteros framhäver sin sexualitet
          LadyG
          Inlägg 21-12-2006, 21:39
          Länk hit: #241

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:26)
          Jag vill förtydliga än en gång att det INTE ÄR FEL att manifestera sin kärlek och sexualitet. Problemet är att många inte ser att heteros gör det, eftersom det är så normaliserat.

Varför skulle det vara ett problem?

Samma beteende från homosexuella får en helt annan reaktion.

Dra nu inte hela Odla över en kam och tro att alla hetero är homofober.

Ditt sätt att "skapa debatt" och "väcka tankar" har definitivt inte gjort nytta i RFSL's sak. Jag har en känsla av att du skapat mer ont blod än du anar och givit de riktiga homofoberna vatten på sin kvarn. Tanklöst och klumpigt tycker jag.

Det känns som att jag slösat tid nog i den här tråden nu.

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 21:40
          Länk hit: #242

Medlem
          Antal inlägg: 1 054
          Medlem nr: 5 397

CITAT (AnitaGg @ 21-12-2006, 09:51)
          CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:46)
          Har det här forumet en moderator?

Visst kan du kontakta RFSL! Hälsa Sören från mig!  :wub:

Ja, visst finns det.
          Man klickar på länken "forumansvariga" på forumets startsida.

Om jag nu ringer Sören (vem nu det är), jag kanske kontaktar nån annan.
          Vem ska jag hälsa ifrån förresten? laugh.gif

Sören är förbundsordförande i RFSL.
          Du behöver bara hänvisa till forumet. Han kommer att förstå vem jag är när han läst det.
          Var beredd på att han är mer bitsk än mig bara! wink.gif

Citera
          Reserv
          Inlägg 21-12-2006, 21:43
          Länk hit: #243

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:36)
          CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 21:31)

hade jag varit dig hade jag gått fram på detta viset  .

du läste i tråden lära känna eller vad den hette sen läste du den frågan och skrev i den tråden om just den frågan .

så nu!?!

hade jag varit dig hade jag inte fortsatt i den tråden!! då innan .

utan gjort en ny tråd direkt och där igenom den kunde du framföra dina åsikter och din sak .

det hade då lätt till att den andra tråden inte blev förstörd plus hade du fått en trevlig och intressant diskussion här plus hade andra  till mött dig bättre utan en massa tjafs .  :wub:

det hade för din del varit bättre och du hade kunnat framföra din sak bättre och sånt . wub.gif

och när du förstörde  den tråden då är det klart den personen blir arg som skapade den tråden plus andra som blir irriterade och det utvecklar sig då till en massa obehag och en massa onödigt tjafs .

och jag är inte emot dig eller nåt är inte arg eller irriterad eller nåt sånt  bara skriver detta till dig i min vänlighet  :wub:

Är du säker på att du skulle sluta skriva direkt när otrevliga personer kräver det av dig?
          Jag är tillräckligt obstinat för att fortsätta bara därför. Ingen bra egenskap egentligen, men jag har alltid vägrat att rätta mig efter folk som inte respekterar mig.
          Dessutom är jag van med forum där trådarna tillåts få den utveckling de får. De som vill tillbaka till ämnet gör det enkelt genom att ignorera sidodiskussionen och fortsätta på originaltråden. Jag förutsatte väl att detta forum fungerar ungefär likadant. Det var fel av mig.

Är du fullt medveten om att det är ett trädgårdsforum du är inne i?? Och att du är lika obstinat som min 9 åring har vi nog märkt av alla här inne, att förstöra andras trevliga trådar bara för att man i största allmänhet vill va´obstinat tyder på jävligt dålig respekt för andra. Du har inte visat respekt för nån annan i dom här två trådarna som haft en annan åsikt än dina, Jag är helt säker på att det finns ett mer passande forum för dig

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 21:47
          Länk hit: #244

Medlem

CITAT (LadyG @ 21-12-2006, 21:39)
          Jag vill förtydliga än en gång att det INTE ÄR FEL att manifestera sin kärlek och sexualitet. Problemet är att många inte ser att heteros gör det, eftersom det är så normaliserat.

Samma beteende från homosexuella får en helt annan reaktion.

Dra nu inte hela Odla över en kam och tro att alla hetero är homofober.

Ditt sätt att "skapa debatt" och "väcka tankar" har definitivt inte gjort nytta i RFSL's sak. Jag har en känsla av att du skapat mer ont blod än du anar och givit de riktiga homofoberna vatten på sin kvarn. Tanklöst och klumpigt tycker jag.

Det känns som att jag slösat tid nog i den här tråden nu.

Det är ett problem för att massor av människor blir osynliggjorda i och med att en norm som i princip bara fokuserar på en sexualitet. Det gör alla andra till avvikare, får folk att må väldigt dåligt, skapar motsättningar och fasar in folk i fållor som de inte skulle valt i ett friare samhälle.

En helt annan reaktion behöver inte per automatik betyda homofobi. För de allra flesta räcker det med gemene mans små reaktioner för att inte visa sin kärlek öppet.

De som är riktiga homofober har jag ingen som helst avsikt att nå i denna tråd. De är i behov av grundkurs a och får vända sig till någon annan.

De som inte kan skilja på sak, person och organisation har problem som inte jag kan rå på. Det är deras sak att arbeta med, inte min.

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 21:51
          Länk hit: #245

Medlem

CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:43)
          Är du fullt medveten om att det är ett trädgårdsforum du är inne i?? Och att du är lika obstinat som min 9 åring har vi nog märkt av alla här inne, att förstöra andras trevliga trådar bara för att man i största allmänhet vill va´obstinat tyder på jävligt dålig respekt för andra. Du har inte visat respekt för nån annan i dom här två trådarna som haft en annan åsikt än dina, Jag är helt säker på att det finns ett mer passande forum för dig

Fullt medveten om detta och det faktum att tråden låg på "småprat - inte trädgårdsrelaterat".

Jag har full respekt för alla trevliga människor i denna och den andra tråden. Däremot är jag, precis som du säger, som en obstinat nioåring, när folk är otrevliga mot mig.

Jag har visat full respekt för alla i den här tråden, inklusive dem som inte förtjänat det. Du kan inte hitta ett enda personangrepp ifrån mig på någon som har uttalat sig här.

Citera
          Reserv
          Inlägg 21-12-2006, 21:56
          Länk hit: #246

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:51)

Fullt medveten om detta och det faktum att tråden låg på "småprat - inte trädgårdsrelaterat".

Jag har full respekt för alla trevliga människor i denna och den andra tråden. Däremot är jag, precis som du säger, som en obstinat nioåring, när folk är otrevliga mot mig.

Jag har visat full respekt för alla i den här tråden, inklusive dem som inte förtjänat det. Du kan inte hitta ett enda personangrepp ifrån mig på någon som har uttalat sig här.

Du kanske skulle ta och slå upp ordet respekt i en ordbok, det verkar som du missuppfattat betydelsen, ha en trevlig kväll wub.gif

Citera
          bejron
          Inlägg 21-12-2006, 21:56
          Länk hit: #247

Medlem
          Antal inlägg: 155
          Medlem nr: 6 593

Jag har i alla fall bestämt mig. Är alla flator lika rabiata som du har jag inte ett uns över för er. Vanliga homosar är helt ok. Du är elak, fördomsfull och hånfull. Men inga direkta personangrepp, du angriper oss alla över en kam.

Citera
          Rapchic
          Inlägg 21-12-2006, 21:58
          Länk hit: #248

Medlem
          Antal inlägg: 1 884
          Medlem nr: 7 335

CITAT (bejron @ 21-12-2006, 22:56)
          Jag har i alla fall bestämt mig. Är alla flator lika rabiata som du har jag inte ett uns över för er. Vanliga homosar är helt ok. Du är elak, fördomsfull och hånfull. Men inga direkta personangrepp, du angriper oss alla över en kam.

fast då ska man ju komma ihåg att inte dra andra över en kant

--------------------
          If you don't think you can defeat your opponent because your short, just remember, paper cuts hurt too.

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:01
          Länk hit: #249

Medlem

CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:56)
          Du kanske skulle ta och slå upp ordet respekt i en ordbok, det verkar som du missuppfattat betydelsen, ha en trevlig kväll wub.gif

Enligt definitionslistan var inte det där en respektfull kommentar.

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:01
          Länk hit: #250

Medlem

CITAT (bejron @ 21-12-2006, 21:56)
          Du är elak, fördomsfull och hånfull.

Vardå?

Citera
          bejron
          Inlägg 21-12-2006, 22:04
          Länk hit: #251

Medlem

CITAT (Rapchic @ 21-12-2006, 21:58)
          CITAT (bejron @ 21-12-2006, 22:56)

fast då ska man ju komma ihåg att inte dra andra över en kant

Men var det inte det jag sa? Att jag aldrig förr trott att alla var så där utan tyckt det var inget att bry sig om. Var och en får vara som den är, men så får man inte tycka längre tydligen utan ska ta parti för udda.
          Men någon gör sig till talesman för alla homos och det gillar inte jag och det är inte så jag förstått att alla tycker. Det är kats åsikter jag inte gillar, inte dom som har en annat sexuell läggning än hetero.

Citera
          askar
          Inlägg 21-12-2006, 22:04
          Länk hit: #252

Gäster

CITAT (Reserv @ 21-12-2006, 21:56)
          CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:51)

Ten points Reserv!

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:13
          Länk hit: #253

Medlem

Jag tycker det är rätt tråkigt att det är så många på det här forumet som inte kan få sina åsikter ifrågasatta utan att tala om brist på respekt. Vad är ett diskussionsforum till för om inte för att argumentera och diskutera?

Det är synd att det verkar vara så pass vanligt att folk har svårt att skilja på att respektera människor och respektera åsikter. Ska man respektera någons åsikter är det ingen idé att diskutera. Då blir det bara en redovisning av tyckande.

Citera
          Magdis
          Inlägg 21-12-2006, 22:14
          Länk hit: #254

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:47)
          CITAT (LadyG @ 21-12-2006, 21:39)

Det är ett problem för att massor av människor blir osynliggjorda i och med att en norm som i princip bara fokuserar på en sexualitet. Det gör alla andra till avvikare, får folk att må väldigt dåligt, skapar motsättningar och fasar in folk i fållor som de inte skulle valt i ett friare samhälle.

tror du Kat verkligen att nånting blir bättre för de homosexuella för att de heterosexuella slutar visa sin kärlek för varann? blink.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 21-12-2006, 22:14
          Länk hit: #255

Gäster

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 21:36)
          CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 21:31)

hade jag varit dig hade jag gått fram på detta viset  .

du läste i tråden lära känna eller vad den hette sen läste du den frågan och skrev i den tråden om just den frågan .

så nu!?!

hade jag varit dig hade jag inte fortsatt i den tråden!! då innan .

utan gjort en ny tråd direkt och där igenom den kunde du framföra dina åsikter och din sak .

det hade då lätt till att den andra tråden inte blev förstörd plus hade du fått en trevlig och intressant diskussion här plus hade andra  till mött dig bättre utan en massa tjafs .  :wub:

det hade för din del varit bättre och du hade kunnat framföra din sak bättre och sånt . wub.gif

och när du förstörde  den tråden då är det klart den personen blir arg som skapade den tråden plus andra som blir irriterade och det utvecklar sig då till en massa obehag och en massa onödigt tjafs .

och jag är inte emot dig eller nåt är inte arg eller irriterad eller nåt sånt  bara skriver detta till dig i min vänlighet  :wub:

Är du säker på att du skulle sluta skriva direkt när otrevliga personer kräver det av dig?
          Jag är tillräckligt obstinat för att fortsätta bara därför. Ingen bra egenskap egentligen, men jag har alltid vägrat att rätta mig efter folk som inte respekterar mig.
          Dessutom är jag van med forum där trådarna tillåts få den utveckling de får. De som vill tillbaka till ämnet gör det enkelt genom att ignorera sidodiskussionen och fortsätta på originaltråden. Jag förutsatte väl att detta forum fungerar ungefär likadant. Det var fel av mig.

jag hade slutat skriva då jag själv gjorde en tråd för en längre tid sen om just detta med när trådar ändrar riktning och när någon annan övertar dom eller förstör .
          jag är kanske få av dom personerna som gör det att sluta skriva så.

sen så är det inte alltid så roligt för tråd skaparen att få in en massa texter som inte hör till tråden 3-5sidor med annat hade inte jag tyckt va så roligt om jag gjort en tråd . plus om tråden ändrar riktning för långt så slutar andra att skriva i den och därmed så dör den .

plus som jag sa för din egen del så tror jag du hade tyckt det var roligare och bättre om du kunde diskutera din sak utan att personer är arga eller irriterade på en . och när det händer så kan saker lätt spåra ur som man inte ville från början .

angående detta som vi halvt diskutera här .
          så tycker jag ALLA ska få visa känslor . och inget mer med det .
          homosexuella gör samma som heterosexuella gör och homosexuella kan också göra lika dant som andra gör *det kan få andra konsekvenser som att bli nedslagen eller nåt annat* men som jag sagt samhället går framåt .

allt som heterosexuella kan göra kan även homosexuella göra som att hålla i hand eller kyssa varann på stan dom kan även göra allt som är med på denna lista

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de går hand i hand på stan
          När de pussas offentligt
          När kvinnor talar om sina män
          När män talar om sina kvinnor
          I Tv-program
          I Reklam
          I Artiklar i tidningar och på nätet
          I Tester i tidningar och på nätet
          När det dansas pardans

för det mesta kan dom göra allt men som ibland kyrkan m.m. inte vill viga men det går framåt .

och jag tog inte illa upp på den frågan ibland är det redan insatt i vårat skrivande att man skriver så eller att man inte tänker sig för vad vet jag .

wub.gif
          slut skrivit från mig wub.gif

Citera
          Fizzgigg
          Inlägg 21-12-2006, 22:15
          Länk hit: #256

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:13)
          Om vi ponerar att 10% skulle vara homosexuella, borde rimligen åtminstone tio procent av all reklam, alla diskussioner, alla tv-program etcetera speglas av detta. Det gör det inte alls. Jag har roat mig några gånger med att kategorisera artiklar och annonser i random tidskrift. Av de som inte är neutrala, är en överväldigande majoritet heterosexnormativa.

Det var ju verkligen ett annorlunda sätt att leta argument (men jag antar att det är nödvändigt i det här fallet). Tidningar har sina målgrupper och de allra flesta annonser är unisex om inte målgruppen för tidningen vänder sig till någon specifik målgrupp. Tidningar som Automobil innehåller till exempel väldigt lite reklam för modellera, dockor och liknande eftersom större delen av målgruppen inte håller på med sådant. Amelia innehåller väldigt lite reklam för avgassystem och bromsklossar av samma anledning.

Dessutom passa många annonser in på bredare målgruppen än vad som kan vara avsett. Om Jessica Alba skulle posera på en reklamskylt enbart iklädd underkläder tror jag att den annonsen tilltalas lesbiska kvinnor lika mycket som hetero-killar. Och vice versa om en lagom svettig Freddie Ljungberg åmar sig enbart iklädd kalsonger, varför kan inte den tilltala både heterotjejer och homokillar?

Sedan finns det förstås även tidningar och framför allt webbplatser som vänder sig just till homosexuella. Ta Corky.se till exempel. Ska jag bli upprörd på dem för att de har reklam för Gaygalan bara för att jag är hetero?

När det gäller målgruppsanpassningen för annonser och publikationer i allmänhet skäller du verkligen på fel träd när det gäller argument.

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera
          bejron
          Inlägg 21-12-2006, 22:24
          Länk hit: #257

Medlem

CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:14)
          plus som jag sa för din egen del så tror jag du hade tyckt det var roligare och bättre om du kunde diskutera din sak utan att personer är arga eller irriterade på en . och när det händer  så kan saker lätt spåra ur som man inte ville från början .

angående detta som vi halvt diskutera här .
          så tycker jag ALLA ska få visa känslor . och inget mer med det .  
          homosexuella gör samma som heterosexuella gör och  homosexuella kan också göra lika dant som andra gör *det kan få andra konsekvenser som att bli nedslagen eller nåt annat* men som jag sagt samhället går framåt .

allt som heterosexuella kan göra kan även homosexuella göra som att hålla i hand eller  kyssa varann på stan dom kan även göra allt som  är med på denna lista

I Förlovningsannonser
          På Bröllopsfoton
          I Dödsurnor
          När de går hand i hand på stan
          När de pussas offentligt
          När kvinnor talar om sina män
          När män talar om sina kvinnor
          I Tv-program
          I Reklam
          I Artiklar i tidningar och på nätet
          I Tester i tidningar och på nätet
          När det dansas pardans

för det mesta kan dom göra allt men som ibland kyrkan m.m. inte vill viga men det går framåt .

och jag tog inte illa upp på den frågan ibland är det redan insatt i vårat skrivande att man skriver så eller att man inte tänker sig för vad vet jag .

wub.gif
          slut skrivit från mig  :wub:

Du är klok fast du är ung och jag önskar dig lycka till. Det är såna som du som för kampen framåt!

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:27
          Länk hit: #258

Medlem

CITAT (Fizzgigg @ 21-12-2006, 22:15)
          CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:13)
          Om vi ponerar att 10% skulle vara homosexuella, borde rimligen åtminstone tio procent av all reklam, alla diskussioner, alla tv-program etcetera speglas av detta. Det gör det inte alls. Jag har roat mig några gånger med att kategorisera artiklar och annonser i random tidskrift. Av de som inte är neutrala, är en överväldigande majoritet heterosexnormativa.

Det var ju verkligen ett annorlunda sätt att leta argument (men jag antar att det är nödvändigt i det här fallet). Tidningar har sina målgrupper och de allra flesta annonser är unisex om inte målgruppen för tidningen vänder sig till någon specifik målgrupp. Tidningar som Automobil innehåller till exempel väldigt lite reklam för modellera, dockor och liknande eftersom större delen av målgruppen inte håller på med sådant. Amelia innehåller väldigt lite reklam för avgassystem och bromsklossar av samma anledning.

Dessutom passa många annonser in på bredare målgruppen än vad som kan vara avsett. Om Jessica Alba skulle posera på en reklamskylt enbart iklädd underkläder tror jag att den annonsen tilltalas lesbiska kvinnor lika mycket som hetero-killar. Och vice versa om en lagom svettig Freddie Ljungberg åmar sig enbart iklädd kalsonger, varför kan inte den tilltala både heterotjejer och homokillar?

Sedan finns det förstås även tidningar och framför allt webbplatser som vänder sig just till homosexuella. Ta Corky.se till exempel. Ska jag bli upprörd på dem för att de har reklam för Gaygalan bara för att jag är hetero?

När det gäller målgruppsanpassningen för annonser och publikationer i allmänhet skäller du verkligen på fel träd när det gäller argument.

Med tanke på att många magasin kort och gott profilerar sig mot "tjejer 20-30" och liknande, så speglar de inte alls verkligheten. Det hade varit lättare att acceptera om de var uttalade heteromedia. Men de utger sig för att vara för alla. Vanligen av ren okunskap.

De reklammakare som väljer att vända sig till homos tjänar ofta väldigt mycket på det. Men det är få som törs, eftersom homofobin fortfarande är mycket utbredd.

Underklädesreklamen som exempelvis HM kör på jularna, vänder sig inte till heterokillar, utan i första hand till heterotjejer. Heterotjejer ser sig själva ur killars ögon. Lesbiska tjejer har ofta helt andra ideal.

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:28
          Länk hit: #259

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 22:14)
          tror du Kat verkligen att nånting blir bättre för de homosexuella för att de heterosexuella slutar visa sin kärlek för varann? blink.gif

Nej.
          Har du inte läst vad jag skrivit?

Citera
          Kat
          Inlägg 21-12-2006, 22:31
          Länk hit: #260

Medlem

CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:14)
          allt som heterosexuella kan göra kan även homosexuella göra som att hålla i hand eller kyssa varann på stan dom kan även göra allt som är med på denna lista

Hur ofta ser du detta, frågar jag dig då?

Homosexuella upprätthåller också den heterosexuella normen.

Citera

31 sidor V  « < 11 12 13 14 15 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 07:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon