| |
|
  |
Hur Heteros framhäver sin sexualitet |
|
|
|
|
21-12-2006, 22:35
|

Medlem
Antal inlägg: 1 054
Medlem nr: 5 397

|
CITAT (Fizzgigg @ 21-12-2006, 22:15) Tidningar har sina målgrupper och de allra flesta annonser är unisex om inte målgruppen för tidningen vänder sig till någon specifik målgrupp. Om man räknar med allt i annonser från växelspakar till skogsmaskiner så är det säkert så. Talar man om annonser som bygger på relationer på något sätt är det absolut inte på det viset.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:38
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:28) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 21-12-2006, 22:14) tror du Kat verkligen att nånting blir bättre för de homosexuella för att de heterosexuella slutar visa sin kärlek för varann? :blink:
Nej. Har du inte läst vad jag skrivit? För dom flesta här gäller nog: Läst men ej förstått. Du skriker dig hes men ändå förstår ingen hur du resonerar. Det är en av anledningarna till att jag inte tar upp kampen med dig. Beträffande hur många homo det finns så tillåter jag mig betvivla siffran 10 %, det är snarare frågan om promillen. Det är därför du inte ser riktad reklam till dom, det lönar sig inte. God natt från en äkta "hetero" som du föredrar att katalogisera oss normala.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:42
|

Medlem
Antal inlägg: 477
Medlem nr: 8 505

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:27) Med tanke på att många magasin kort och gott profilerar sig mot "tjejer 20-30" och liknande, så speglar de inte alls verkligheten. Det hade varit lättare att acceptera om de var uttalade heteromedia. Men de utger sig för att vara för alla. Vanligen av ren okunskap. Profilerar sig mot "tjejer 20-30" och liknande? Men herrejösses, vad är det för liten kiosk du kollar på tidningar hos som bara har det urvalet? Det skulle inte vara några större problem att räkna upp några dussin tidningar som har helt andra målgrupper. Om du uppfattar det som att tidningsmålgruppen tjejer 20-30 skulle vara i någon form av majoritet har du ju faktiskt så fruktansvärt fel rent faktamässigt att jag börjar förstå din stundtals skeva uppfattning om sakers varande.
--------------------
It's not the years, honey, it's the mileage.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:43
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:38) Jag företräder inte RFSL i den här tråden, har jag berättat, utan alla dem som tycker som jag. Vilka är det då som tycker som du i sakfråga?? Vilka är det som har gett dig mandat att tala för deras sak???? Är det någon eller är det så att du tar för givet att du talar för Sveriges alla homosexuella?? För jag tror inte det är åsikter som delas av det stora flertalet där........ Anki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:48
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:13) Jag tycker det är rätt tråkigt att det är så många på det här forumet som inte kan få sina åsikter ifrågasatta utan att tala om brist på respekt. Vad är ett diskussionsforum till för om inte för att argumentera och diskutera?
Det är synd att det verkar vara så pass vanligt att folk har svårt att skilja på att respektera människor och respektera åsikter. Ska man respektera någons åsikter är det ingen idé att diskutera. Då blir det bara en redovisning av tyckande. Efter att ha följt den här tråden från början och även den förra där diskussionen började så undrar jag vilka har fått sina åsikter ifrågasatta? Ursprungligen reagerade nog många liksom jag själv över att du har en tendens att dra alla över en kant och vara väldigt kategorisk i dina fördömanden. Det är nog snarare din debattstil som har fått en del att gå igång snarare än att du har "ifrågasatt åsikter" för har du ärligt talat frågat vad någon egentligen anser om HBT-personer och deras bemötande i samhället? Jag tycker mest att du har tagit för givet att alla som säger emot dig försvarar heteronormer och är mer eller mindre homofoba. Det är väl egentligen ingen som har uttryckt det? Vad vet du om våra åsikter när du verkat ha bestämt dig på förhand för hur vi andra är?
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:49
|

Medlem

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:35) CITAT (Fizzgigg @ 21-12-2006, 22:15) Tidningar har sina målgrupper och de allra flesta annonser är unisex om inte målgruppen för tidningen vänder sig till någon specifik målgrupp. Om man räknar med allt i annonser från växelspakar till skogsmaskiner så är det säkert så. Talar man om annonser som bygger på relationer på något sätt är det absolut inte på det viset. Baserat på ditt första argument: ja, där nämnde du inte något om att du inte tog med alla annonser i urvalet. Så nu menar du alltså att av alla annonser i en knippe slumpvis utvalda tidningar i tidningshyllorna ska man bara räkna de som handlar om relationer. Det blir alltså inte speciellt många procent av annonserna eftersom de flesta tidningar inte har så mycket med det området att göra. Jag vet inte vad det kan bli i procent, men låt oss ta till en hypotetisk siffra som troligtvis ligger lite i överkant, låt oss säga att 20 procent av alla annonser handlar om relationer. Av de 20 procenten ska alltså 10 procent handla om homorelationer. Det blir alltså 2 procent av annonsutbudet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
flaxss
|
21-12-2006, 22:51
|
Gäster

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:31) CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:14)
allt som heterosexuella kan göra kan även homosexuella göra som att hålla i hand eller kyssa varann på stan dom kan även göra allt som är med på denna lista
Hur ofta ser du detta, frågar jag dig då? Homosexuella upprätthåller också den heterosexuella normen. inte ofta för det kan hända saker men det finns personer som motverkar det *sånna som mördar bögar inte alla heterosexuella* jag själv kysste min pojkvän när jag var i stan med han . och det är väl ingen heterosexuelle norm att visa kärlek ??. det är en mänsklig norm att visa kärlek om det så fall är till sin dotter eller till sin kille/tjej vad som helst  blir kanske inte slut skrivit från mig
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:53
|

Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 21-12-2006, 22:38) För dom flesta här gäller nog: Läst men ej förstått. Du skriker dig hes men ändå förstår ingen hur du resonerar. Det är en av anledningarna till att jag inte tar upp kampen med dig. Beträffande hur många homo det finns så tillåter jag mig betvivla siffran 10 %, det är snarare frågan om promillen. Det är därför du inte ser riktad reklam till dom, det lönar sig inte. God natt från en äkta "hetero" som du föredrar att katalogisera oss normala.  Var har jag skrikit? Angående antalet homo- och bisexuella i världen så vet vi som sagt inte. Siffran 10% stämmer dock rätt så väl med mina erfarenheter om man tittar tillbaka på skolklasser man gått i och liknande. Det finns väldiga pengar att tjäna för företag som vågar sig in på den "rosa" marknaden. Det har bland annat IKEA och Absolut vodka förstått. Du kan söka på "rosa pengar" så får du antagligen upp ganska mycket intressanta resultat i ämnet.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
21-12-2006, 22:54
|
Gäster

|
CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:51) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:31) CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:14)
allt som heterosexuella kan göra kan även homosexuella göra som att hålla i hand eller kyssa varann på stan dom kan även göra allt som är med på denna lista
Hur ofta ser du detta, frågar jag dig då? Homosexuella upprätthåller också den heterosexuella normen. inte ofta för det kan hända saker men det finns personer som motverkar det *sånna som mördar bögar inte alla heterosexuella* jag själv kysste min pojkvän när jag var i stan med han . och det är väl ingen heterosexuelle norm att visa kärlek ??. det är en mänsklig norm att visa kärlek om det så fall är till sin dotter eller till sin kille/tjej vad som helst  Du är så klok flaxss
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:55
|
Medlem
Antal inlägg: 155
Medlem nr: 6 593

|
CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:51) jag själv kysste min pojkvän när jag var i stan med han . och det är väl ingen heterosexuelle norm att visa kärlek ??. det är en mänsklig norm att visa kärlek om det så fall är till sin dotter eller till sin kille/tjej vad som helst  blir kanske inte slut skrivit från mig  Så klok  Dig håller vi på
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:57
|

Medlem

|
CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:51) det är en mänsklig norm att visa kärlek om det så fall är till sin dotter eller till sin kille/tjej vad som helst  Bra sagt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:58
|

Medlem

|
CITAT (Fizzgigg @ 21-12-2006, 22:42) Profilerar sig mot "tjejer 20-30" och liknande? Men herrejösses, vad är det för liten kiosk du kollar på tidningar hos som bara har det urvalet? Det skulle inte vara några större problem att räkna upp några dussin tidningar som har helt andra målgrupper. Om du uppfattar det som att tidningsmålgruppen tjejer 20-30 skulle vara i någon form av majoritet har du ju faktiskt så fruktansvärt fel rent faktamässigt att jag börjar förstå din stundtals skeva uppfattning om sakers varande. Om du inte uppfattade det, så skrev jag många, inte alla. Att tidningar som Café har en smalare målgrupp, liksom Classic Motor eller Allt om trädgård, är det väl inte mycket att orda om. Frågan är om du lsonderat tidningar som Veckorevyn, Amelia, Tara, Året Runt och Hemmets journal, som inte uttalat vänder sig mot heterosexuella, eller någon speciell intressegrupp? Lämna förlöjligandena därhän, är du snäll. De skapar ingen rolig stämning i alla fall.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 22:58
|

Medlem

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:53) Angående antalet homo- och bisexuella i världen så vet vi som sagt inte. Siffran 10% stämmer dock rätt så väl med mina erfarenheter om man tittar tillbaka på skolklasser man gått i och liknande.
Det finns väldiga pengar att tjäna för företag som vågar sig in på den "rosa" marknaden. Det har bland annat IKEA och Absolut vodka förstått. Du kan söka på "rosa pengar" så får du antagligen upp ganska mycket intressanta resultat i ämnet. Då hoppas jag att du har gått i många skolklasser eftersom du baserat din retorik på det.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:00
|

Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237

|
Men, sluta nu! Alla är lika mycket värda, homo eller hetero! Nog har vi väl kommit så långt att vi alla kan acceptera varandra?
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:03
|

Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 21-12-2006, 22:43) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 09:38) Jag företräder inte RFSL i den här tråden, har jag berättat, utan alla dem som tycker som jag.
Vilka är det då som tycker som du i sakfråga?? Vilka är det som har gett dig mandat att tala för deras sak???? Är det någon eller är det så att du tar för givet att du talar för Sveriges alla homosexuella?? För jag tror inte det är åsikter som delas av det stora flertalet där........ Anki De personerna är sådana som tycker som RFSL i de här frågorna. De behöver inte ge mig mandat, lika lite som jag behöver ge dem det, eftersom vi tycker likadant. Det här är inte tal om någon representationslunch, utan om ett samtal som lika gärna kunde skett runt ett fikabord. Självklart talar jag inte för alla homosexuella. Det finns ingen människa som kan göra det, llika lite som någon kan tala för alla heterosexuella, alla bilister eller alla grisfarmare. Vad är det för åsikter som du personligen tror att de inte delas av flertalet homosexuella?
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
21-12-2006, 23:03
|
Gäster

|
CITAT (zaaritha @ 21-12-2006, 23:00) Men, sluta nu! Alla är lika mycket värda, homo eller hetero! Nog har vi väl kommit så långt att vi alla kan acceptera varandra? Så klart vi har... alla utom Kat
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:05
|

Medlem

|
CITAT (Leocarpus @ 21-12-2006, 22:48) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:13) Jag tycker mest att du har tagit för givet att alla som säger emot dig försvarar heteronormer och är mer eller mindre homofoba. Det är väl egentligen ingen som har uttryckt det? Vad vet du om våra åsikter när du verkat ha bestämt dig på förhand för hur vi andra är?
Det är din felaktiga slutsats, inte min. Du får gärna vara med och diskutera sakfrågorna du också.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:09
|

Medlem

|
CITAT (flaxss @ 21-12-2006, 22:51) inte ofta för det kan hända saker men det finns personer som motverkar det *sånna som mördar bögar inte alla heterosexuella*
jag själv kysste min pojkvän när jag var i stan med han . och det är väl ingen heterosexuelle norm att visa kärlek ??. Jodå, det sker mycket ofta. Varje gång ett bögpar väljer att INTE gå hand i hand på stan pga omgivningen, så upprätthåller de den heterosexuella normen. Varje gång som det görs en stor grej av den egna sexueliteten är det ett sätt att hålla den heterosexuella normen om axlarna. Osv. Det är jättebra att du törs stå för din kärlek ute bland folk. Tyvärr är det allt för få som gör det. Och jag förstår också varför.
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:10
|

Medlem

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:58) Frågan är om du lsonderat tidningar som Veckorevyn, Amelia, Tara, Året Runt och Hemmets journal, som inte uttalat vänder sig mot heterosexuella, eller någon speciell intressegrupp?
Lämna förlöjligandena därhän, är du snäll. De skapar ingen rolig stämning i alla fall. Japp, eftersom det är mitt jobb att hålla koll på tidningsbranschen har jag det. Tidningarna du räknade upp har sina specifika målgrupper precis som alla andra, i det här fallet kvinnor i olika åldrar. Och eftersom kvinnor precis som en majoritet av befolkningen är heterosexuella blir innehållet och annonserna därefter. Det var inte min avsikt att förlöjliga, det var bara min insikt om att dina argument som du bygger argumentationen på för det mesta inte är kompletta utan har en tendens att ändra på sig när man försöker ta reda på vad det är du försöker säga. Presentera gärna dina argument med lite mer genomtänkta påståenden så blir det lättare att hålla diskussionen på en konstruktiv nivå.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
21-12-2006, 23:10
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
CITAT (Kat @ 21-12-2006, 23:05) CITAT (Leocarpus @ 21-12-2006, 22:48) CITAT (Kat @ 21-12-2006, 22:13) Jag tycker mest att du har tagit för givet att alla som säger emot dig försvarar heteronormer och är mer eller mindre homofoba. Det är väl egentligen ingen som har uttryckt det? Vad vet du om våra åsikter när du verkat ha bestämt dig på förhand för hur vi andra är?
Det är din felaktiga slutsats, inte min. Du får gärna vara med och diskutera sakfrågorna du också. Ja det hade jag gärna gjort men det har inte handlat så mkt om sakfrågor tycker jag. Det har mest handlat om att en olycklig formulering i början har fått dig att generalisera väldigt mycket om hur vi övriga (som inte håller med dig i allt) är.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|