Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2006 - en summering, Hur var ditt år?
          2006 - en summering
          2006 - en summering
          2006 var ett bra år för mig [ 12 ] ** [24.49%]
          2006 var ett dåligt år för mig. [ 4 ] ** [8.16%]
          2006 innehöll både glädje och sorg. [ 33 ] ** [67.35%]
          Totalt antal röster: 51
          Gäster kan inte rösta 
          Castea
          Inlägg 29-12-2006, 18:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

CITAT (faith @ 29-12-2006, 16:35)
          CITAT (Castea @ 29-12-2006, 02:03)
          Skriv gärna någon kommentar också - vad var bra eller dåligt, när du summerar 2006. Alltid intressant att få läsa.

Ett blandat år, så som livet oftast är.

Hur var ditt år då?

Socker & Salt.

Förlorade ett arbete, men vann insikter om vidareutbildningsmöjligheter.
          Fick en hudsjukdom, men tog mig igenom den och blev frisk.
          Förlorade, återfann och fann vänner.
          Återupptog och utvecklades i gamla kära hobbies.
          Fick ett meningsfullt liv och uppdrag hos svenska kyrkan.
          Blev kär, flera gånger, men nu är det nog den Rätte.
          Lärde mig massor om mig själv, kom till livsvariga insikter.

Jag är mer nöjd än på åratal med årets bokslut.
          Allt går från mörker till ljus, på ett märkligt men underbart sätt i livet.

Citera
          yenny
          Inlägg 29-12-2006, 18:36
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 336
          Medlem nr: 5 411

CITAT (Scrollan @ 29-12-2006, 18:28)
          Näääääeeeeeeeeeeee............ sad.gif  :rolleyes:  :wub:

Oj! rolleyes.gif wub.gif ja så kan det gå när inte minnet funkar som det ska. Vi förlovade oss i alla fall den 12/8

Min ring wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Castea
          Inlägg 29-12-2006, 18:38
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 458
          Medlem nr: 5 087

CITAT (yenny @ 29-12-2006, 18:24)
          vi har förlovat oss i år och han har varit ett stort stöd för mej när jag mått dåligt.

Grattis till förlovningen och den fine livskamraten!

Citera
          yenny
          Inlägg 29-12-2006, 18:40
          Länk hit: #24

Medlem

CITAT (Castea @ 29-12-2006, 18:38)
          CITAT (yenny @ 29-12-2006, 18:24)
          vi har förlovat oss i år och han har varit ett stort stöd för mej när jag mått dåligt.

Grattis till förlovningen och den fine livskamraten!

Tack! wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          lilla mamma
          Inlägg 29-12-2006, 19:46
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 401
          Medlem nr: 648

bra dag att förlova sig på biggrin.gif

--------------------
          Det är skönt när allt är grönt

Citera
          askar
          Inlägg 29-12-2006, 21:16
          Länk hit: #26

Gäster

Mest bra får jag lov att säga. smile.gif

Grattis Jenny! smile.gif

Citera
          yenny
          Inlägg 29-12-2006, 21:47
          Länk hit: #27

Medlem

Tack wub.gif

--------------------
          Mvh Jenny Zon 2-3 sthlm

Citera
          Anma
          Inlägg 29-12-2006, 22:18
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag väljer att summera året först när det är nytt år, än är det några dagar kvar och mycket kan hända... smile.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 30-12-2006, 04:26
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Svarade både glädje och sorg.

Sorg över att nu är det oåterkalleligt att jag aldrig kan jobba mer, att jag dragits med borrelia hela sommaren och den verkar inte ha gett sig än , att min mans knän i stort sett har gett upp och att det är så svårt att få komma till ortopeden.

Glädje över att jag fått lite pengar som plåster på såren för min skada så att vi har kunnat rusta här hemma , att min yngste son fått en provanställning och att pengarna räcker till en drömresa för hela familjen ( 14 dagar i Sydafrika i januari).

Året har varit som livet i stort med andra ord, sorg och glädje om vartannat.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2006, 16:57
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 6 877
          Medlem nr: 5 537

För att spä på jävelskapen än mer så slutar det här året i sorg. sad.gif Valpen jag va´upp till Boden och hämtade vart nu på eftermiddagen påkörd hos uppfödaren, hon ville juh att valpen skulle "skolas" in hos mig för att hon fått byta hem så ofta, men hon har inte haft tid av olika orsaker, men efter nyår nu så skulle vi starta.......min signatur passar mig som handen i handsken, lillan fyller 9 år idag och våran lilla valp dog sad.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 30-12-2006, 16:59
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 16:57)
          För att spä på jävelskapen än mer så slutar det här året i sorg. sad.gif Valpen jag va´upp till Boden och hämtade vart nu på eftermiddagen påkörd hos uppfödaren, hon ville juh att valpen skulle "skolas" in hos mig för att hon fått byta hem så ofta, men hon har inte haft tid av olika orsaker, men efter nyår nu så skulle vi starta.......min signatur passar mig som handen i handsken, lillan fyller 9 år idag och våran lilla valp dog sad.gif

Nääee! sad.gif sad.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 30-12-2006, 16:59
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

sad.gif sad.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Alba
          Inlägg 30-12-2006, 17:00
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

Ja Reserv vad säger man. Ibland finns det inte ord. Man tänker bara VARFÖR ?
          Om det kan vara till tröst så tänker jag på er och skickar kramar genom rymden.
          Vilken dag för lilla 9-åringen och inte minst för dig. Hur trösta henne i denna sorg. Tur att hon har dig.

Citera
          askar
          Inlägg 30-12-2006, 17:01
          Länk hit: #34

Gäster

Så sorgligt... och just på hennes födelsedag. sad.gif

Men då får förhoppningsvis få ett bättre 2007.

Citera
          Reserv
          Inlägg 30-12-2006, 17:03
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Alba @ 30-12-2006, 17:00)
          Vilken dag för lilla 9-åringen och inte minst för dig. Hur trösta henne i denna sorg. Tur att hon har dig.

Lilla 9 åringen ska inget få veta förrän jag själv är människa igen att kunna berätta....en sån helvetesresa...och nu är hon borta sad.gif

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 30-12-2006, 17:16
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Mycket elände har drabbat dig sedan du började skriva på forumet sad.gif
          Detta hoppas jag är det sista som väger i den negativa vågskålen.
          Nästa år önskar jag jag dig ska bli mycket bättre på alla områden. wub.gif

Klokt att inte förstöra lillflickans födelsedag med att berätta just idag.

Citera
          Alba
          Inlägg 30-12-2006, 17:17
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (Reserv @ 30-12-2006, 17:03)
          CITAT (Alba @ 30-12-2006, 17:00)

Lilla 9 åringen ska inget få veta förrän jag själv är människa igen att kunna berätta....en sån helvetesresa...och nu är hon borta sad.gif

Jo du gör rätt.

Citera
          pejori
          Inlägg 30-12-2006, 19:07
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

beklagar verkligen reserv sad.gif
          så tråkigt att det slutade så sad.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          cosmos
          Inlägg 31-12-2006, 17:51
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 123
          Medlem nr: 7 897

För att spä på jävelskapen än mer så slutar det här året i sorg. sad.gif  Valpen jag va´upp till Boden och hämtade vart nu på eftermiddagen påkörd hos uppfödaren, hon ville juh att valpen skulle "skolas" in hos mig för att hon fått byta hem så ofta, men hon har inte haft tid av olika orsaker, men efter nyår nu så skulle vi starta.......min signatur passar mig som handen i handsken, lillan fyller 9 år idag och våran lilla valp dog sad.gif

Reserv..ibland blir man bara så djäkla trött..när man känner att nu har så mycket hänt..kan jag få vila nu..så händer nästa sak från ett helt oväntat håll..och det blir bara så svårt!! wub.gif
          Jag tyckte det var nog med det här vedervärdiga året på på arbetet..såg fram emot att fira nyår på landet med min bästa vän..några dagar av frid..men hon dog i en bilolycka innan jul..25 år av delad sorg och glädje är bara borta!!!
          Shit...hon skulle ju alltid finnas där..vi skulle bli gamla tanter tillsammans,,även om männen i våra liv försvann..så skulle vi alltid finnas kvar!!!
          Jag har valt att fira nyår ensam.. att använda min lediga tid till att äntligen få börja gråta..för jag vet av erfarenhet att får jag bara sörja så hittar jag sen nytt hopp och ny glädje!
          Och förhoppningsvis så blir det ett bättre nytt år!

Citera
          Reserv
          Inlägg 31-12-2006, 18:07
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (cosmos @ 31-12-2006, 17:51)
          För att spä på jävelskapen än mer så slutar det här året i sorg. sad.gif  Valpen jag va´upp till Boden och hämtade vart nu på eftermiddagen påkörd hos uppfödaren, hon ville juh att valpen skulle "skolas" in hos mig för att hon fått byta hem så ofta, men hon har inte haft tid av olika orsaker, men efter nyår nu så skulle vi starta.......min signatur passar mig som handen i handsken, lillan fyller 9 år idag och våran lilla valp dog sad.gif

Reserv..ibland blir man bara så djäkla trött..när man känner att nu har så mycket hänt..kan jag få vila nu..så händer nästa sak från ett helt oväntat håll..och det blir bara så svårt!! wub.gif
          Jag tyckte det var nog med det här vedervärdiga året på på arbetet..såg fram emot att fira nyår på landet med min bästa vän..några dagar av frid..men hon dog i en bilolycka innan jul..25 år av delad sorg och glädje är bara borta!!!
          Shit...hon skulle ju alltid finnas där..vi skulle bli gamla tanter tillsammans,,även om männen i våra liv försvann..så skulle vi alltid finnas kvar!!!
          Jag har valt att fira nyår ensam.. att använda min lediga tid till att äntligen få börja gråta..för jag vet av erfarenhet att får jag bara sörja så hittar jag sen nytt hopp och ny glädje!
          Och förhoppningsvis så blir det ett bättre nytt år!

Åh, jag känner verkligen med dig, det va´juh för ett år sen jag satt med relativt ny sorg här, min sambo sen 35 år som avled efter bröstcancerkomplikationer. sad.gif Jag vet hur tom man kan känna sig, hur alla känslorna far runt i kroppen, sorg, saknad, hat, uppgivenhet och så den totala tomheten, att inte längre ha den man delat så mycket med längre. Måste juh gälla två nära vänner lika mycket som ett par sad.gif Förra året satt jag här på odla, jag hade fått kontakt med en underbar person som räddade mig ur ett totalt mörker.....den kvällen vart det mycket tårar...så mycket mer vet jag inte, kommer inte ihåg mer än att vi satt hela kvällen och skickade pm fram och tillbaka. Det va´bara ett undantag runt tolvslaget som hon gick till sin familj och jag gick ut på lägda och skrek ut min förtvivlan. Låter kanske lite sjukt......men det hjälpte, och min räddande ängel finns fortfarande och tröstar när jag ställer till det för mig, eller när livet vill jävlas lite till. Hoppas du kan finna lite ro ikväll och kanske just "din" ängel uppenbarar sig, önskar speciellt dig ett gott nytt år, vi får hoppas att livet kan va´skonsammare mot oss nästa år. Kram på dig vännen, du är i mina tankar wub.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 20:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon