Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

164 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Svammeltråd
          Magdis
          Inlägg 13-01-2007, 22:08
          Länk hit: #421

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 19:39)
          Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra.

Gillar han inte eller är han rädd för att smaka? tongue.gif Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det. biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-01-2007, 10:14
          Länk hit: #422

Medlem
          Antal inlägg: 4 869
          Medlem nr: 4 761

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 22:08)
          Magdis: vad smarrigt!! tyvärr gillar inte min sambo sushi. men där jag studerar finns en sushirestaurang. där kan jag köpa lunch o smarra.

Gillar han inte eller är han rädd för att smaka? tongue.gif Min gubbe var lite motsträvig i början men när han väl hade smakat så tyckte han om det och nu är han tokig i det. biggrin.gif

Jag tog med honom till sushirestaurangen och han gav det en chans. Han smakade på de olika bitarna. Men, nej, han fastnade inte för det.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-01-2007, 14:14
          Länk hit: #423

Medlem

NU har det blivit alldeles grått här. Det blåser ibland o så blinkar lyset. Surfar som en besatt för att kunna njuta desto mer av boken sen!! smile.gif wink.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 14-01-2007, 14:26
          Länk hit: #424

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Det är faktiskt helt okej att vara inomhus och slippa gå ut. wub.gif Igår kväll var det kalltkallt, inatt var det ett regnrusk utan dess like, imorse solsken och nu mulnar det på och börjar regna igen. Snacka om växelväder.

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-01-2007, 15:12
          Länk hit: #425

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 10:14)

Jag tog med honom till sushirestaurangen och han gav det en chans. Han smakade på de olika bitarna. Men, nej, han fastnade inte för det.

Han borde testa en gång till! biggrin.gif Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi. smile.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 14-01-2007, 15:17
          Länk hit: #426

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 15:12)
          CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 10:14)

Han borde testa en gång till! biggrin.gif Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi. smile.gif

Om man är ovan sushiätare så brukar det vara lättast med maki-rullarna.

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-01-2007, 16:08
          Länk hit: #427

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 15:12)
          Han borde testa en gång till!  :D Första gången man smakar sushi fastnar man inte alltid för det. Det gäller att hitta rätt sätt att doppa dem i soya och wasabi.  :)

Mmm, du kan ha rätt. När jag provade första gången så frågade min kompis vad jag tyckte. Sen drig hon nån sån där förklaring som gick ut på att om man gillade det nadra gången då var man fast.

Men hur lyckas jag få honom att prova om han har bestämt sig för att inte gilla dem?? blink.gif Dessutom är han ingen fan av fisk heller så det kanske inte är rätt mat.

Ska googla efter makirullar nu.
          edit. aha. de vanliga rullarna. rolleyes.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-01-2007, 16:19
          Länk hit: #428

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 16:08)
          Men hur lyckas jag få honom att prova om han har bestämt sig för att inte gilla dem?? blink.gif Dessutom är han ingen fan av fisk heller så det kanske inte är rätt mat.

Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval? tongue.gif Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv! biggrin.gif

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 14-01-2007, 16:23
          Länk hit: #429

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 16:19)
          Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval? tongue.gif Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv! biggrin.gif

Hahaha, ja visst! Men jag är glad för att det finns en restaurang där jag kan köpa lunch ibland när jag är i skolan! wub.gif Vet inte om jag verkligen vill lära mig att göra sushi...Hmmm.

Inkokt fisk är också gott!! Mmmummms.

Hjälp vad jag blir sugen på sushi och inkokt fisk nu då!!!!!

Citera
          Magdis
          Inlägg 14-01-2007, 16:32
          Länk hit: #430

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 16:23)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 14-01-2007, 16:19)
          Kanske om du lagar egen eller köper hem och han inte har nåt annat middagsval?  :P Eller så får du njuta av sushin själv o så får han äta nåt annat...då får du ju fler bitar själv!  :D

Hahaha, ja visst! Men jag är glad för att det finns en restaurang där jag kan köpa lunch ibland när jag är i skolan! wub.gif Vet inte om jag verkligen vill lära mig att göra sushi...Hmmm.

Inkokt fisk är också gott!! Mmmummms.

Hjälp vad jag blir sugen på sushi och inkokt fisk nu då!!!!!

Det är jättelätt! Jag trodde också det skulle va krångligt men det behöver inte vara det. Kuddarna med ris och fisk t.ex....jätteenkelt. smile.gif Jag använde en bit gladpack att krama ihop dem med igår så slapp jag kladda ner mig.

Citera
          AnitaO
          Inlägg 15-01-2007, 07:46
          Länk hit: #431

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

CITAT (anna_rispan @ 14-01-2007, 19:15)
          CITAT (AnitaGg @ 14-01-2007, 19:14)

Gillar det där med "Traditionalistiska kollektivister"
          En lång historia som jag inte kan dra här, men den var klockren   biggrin.gif

berätta i svammeltråden!!! nyfiken som sjutton nu ju!!

På begäran laugh.gif

Jag bor i ett litet samhälle med gamla traditioner.
          Samhället har sina anor till 1300-talet.
          Det område jag bor i var ursprungligen en stor utjord (som det kallades)
          1908 styckades utjorden upp i 221 lotter som sen allt eftersom såldes av och bebyggdes.
          Under alla dessa år så har dom som bott på dessa 221 lotter av tradition haft rätten att fiska i Motala Ström längs en viss sträcka.
          I början var det ålafiske och givetvis vanligt spöfiske till husbehov.

Denna tradition är djupt rotad och ingen har någonsin ifrågasatt detta.
          Vattenrätten ägdes ursprungligen av ett lokalt kraftbolag, som i mitten av seklet köptes upp av Vattenfall. (Det finns ett kraftverk nedströms).
          Detta förändrade ingenting i sak för dom boende, utan allt fortsatte som vanligt. Under åren försvann ålen, och man planterade ut kräftor (hot stuff)

För några år sedan sålde Vattenfall kraftverket (med tillhörande vattenrätt) till ett tredje bolag. I köpet ingick en kursgård som Vattenfall använt som kursgård för interna utbildningar m.m.
          Det nya företaget hade dock inte användning för gården i det syftet, utan beslutade att driva det som en vanlig konferensanläggning.
          Där började problemen.
          Chefen för kursgården ville arrangera kräftsafaris för sina konferensgäster, och även om kräftorna skulle mer än väl ha räckt till alla, så stack det i ögonen att befolkningen fiskade. Han drev detta för att få slut på husbehovsfisket. För ett år sedan skrevs ett avtal med 7 fastighetsägare (som bor närmast strömmen) att dom skulle ha ensamrätt på att ha bryggor och husbehovsfiske på den aktuella sträckan. I avtalet ingick också att dessa fastighetsägare skulle agera fisketillsyningsmän för att få stopp på "tjuvfisket".

Då brakade det loss för att uttrycka det milt, och hela samhället vändes emot företaget och dessa 7 hushåll. Dom "traditionalistiska kollektivisterna" slöt sig samman och vi har lyckats bekämpa det stora företaget så dom står på knä. Avtalet med dom 7 fastighetsägarna är upprivet, och hela kollektivet har nu fått ett nytt avtalsförslag från företaget som inkluderar ALLA 221 lotter i den ursprungliga utjorden.

Vi har återfått vår traditionella fiskerätt smile.gif

P.s. Det var kort-versionen laugh.gif

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-01-2007, 07:52
          Länk hit: #432

Medlem

Starkt jobbat!!

Citera
          AnitaO
          Inlägg 15-01-2007, 07:53
          Länk hit: #433

Medlem

CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 07:52)
          Starkt jobbat!!

Vi är ganska stolta över oss själva kan jag avslöja rolleyes.gif laugh.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          askar
          Inlägg 15-01-2007, 07:55
          Länk hit: #434

Gäster

Citera
          Gillan
          Inlägg 15-01-2007, 08:48
          Länk hit: #435

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 07:53)
          Starkt jobbat!!

Mycket imponerande Anita, och självklart att ni ska vara stolta wub.gif wub.gif . Kämpaglöd skulle jag vilja kalla det wub.gif biggrin.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Kathy
          Inlägg 15-01-2007, 11:59
          Länk hit: #436

Medlem

Starkt jobbat!!

Snyggt! biggrin.gif

Citera
          LadyG
          Inlägg 15-01-2007, 13:02
          Länk hit: #437

Medlem
          Antal inlägg: 8 260
          Medlem nr: 6 231

Starkt jobbat!!

Bra jobbat, så ska de tas! smile.gif

--------------------
          "Start by doing the necessary, then the possible and suddenly you are doing the impossible." - St. Francis of Assisi

Citera
          AnitaO
          Inlägg 15-01-2007, 13:58
          Länk hit: #438

Medlem

Från det ena till det andra ....
          I går när jag körde in till Linköping, så passerade jag Ruda Golfklubb.
          Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön. laugh.gif
          Ska återkomma till det senare. Det är en liten skylt som jag måste fotografera så ni förstår bättre vad jag menar.
          Det var becksvart i går morse och jag hade redan passerat skylten så pass långt när detta slog mig.

rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          anna_rispan
          Inlägg 15-01-2007, 14:00
          Länk hit: #439

Medlem

CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 13:58)
          Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön. laugh.gif
          Ska återkomma till det senare. Det är en liten skylt som jag måste fotografera så ni förstår bättre vad jag menar.
          Det var becksvart i går morse och jag hade redan passerat skylten så pass långt när detta slog mig.

rolleyes.gif rolleyes.gif laugh.gif

Vilka spännande cliffhangers du lämnar hos oss hela tiden!!!! biggrin.gif tongue.gif

Citera
          Alba
          Inlägg 15-01-2007, 14:02
          Länk hit: #440

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (anna_rispan @ 15-01-2007, 14:00)
          CITAT (AnitaGg @ 15-01-2007, 13:58)
          Och då slog det mig plötsligt! Svaret på gåtan om varför Gossen Ruda är svaret på jungfruns bön.  :lol:

rolleyes.gif  :rolleyes:  :lol:

Vilka spännande cliffhangers du lämnar hos oss hela tiden!!!! biggrin.gif tongue.gif

Väntar ......

Citera

164 sidor V  « < 20 21 22 23 24 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-06-2026, 03:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon