Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007-års gnälltråd, måste gnälla i år också
          Magdis
          Inlägg 07-01-2007, 15:28
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

CITAT (maudan @ 07-01-2007, 15:23)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 13:09)
          Nu ska jag byta gnäll-ämne: Jag blir tokig av att aldrig få sova på nätterna!!!!
          Inatt har jag varit vaken hela natten...övriga nätter på sista tiden har jag fått somna vid 5-7 åtminstone. Lilleman har bara skrikit och skrikit.  :( Maken jobbar hela dan, kommer bara hem en stund mellan 15-17 så jag dras med båda ungarna idag. Hoppas jag inte tar den ena och slår den andra med.  :(

Åhhhh...vad jag känner med dig nu...hade jag bott nånstans nära dig hade jag kommit o avlöst dig så du fått sova ut....men har du ingen i din närhet som kan vara så bussig o ta över lite så du får sova....om du har det...var inte rädd för att be om hjälp...jag hade i alla fall blivit de om du frågat och jag hade fått det förtroendet...att vara småbarns förälder är långt ifrån en dans på rosor...man behöver avlastning helt klart för att orka mellan varven...skickar en kram wub.gif

Vad snäll du är! wub.gif Vi har ingen i närheten som kan hjälpa till. Enda sättet är nog att göra som vi pratat om när maken skulle börja jobba igen efter julledigheten; att han går och lägger sig jättetidigt, samtidigt som Caroline, och får sova några timmar då och sen tar över senare på natten.

Citera
          Fialotta
          Inlägg 07-01-2007, 15:32
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 07-01-2007, 15:28)
          CITAT (maudan @ 07-01-2007, 15:23)
          Nu ska jag byta gnäll-ämne: Jag blir tokig av att aldrig få sova på nätterna!!!!
          Inatt har jag varit vaken hela natten...övriga nätter på sista tiden har jag fått somna vid 5-7 åtminstone. Lilleman har bara skrikit och skrikit.  sad.gif Maken jobbar hela dan, kommer bara hem en stund mellan 15-17 så jag dras med båda ungarna idag. Hoppas jag inte tar den ena och slår den andra med.  sad.gif

Åhhhh...vad jag känner med dig nu...hade jag bott nånstans nära dig hade jag kommit o avlöst dig så du fått sova ut....men har du ingen i din närhet som kan vara så bussig o ta över lite så du får sova....om du har det...var inte rädd för att be om hjälp...jag hade i alla fall blivit de om du frågat och jag hade fått det förtroendet...att vara småbarns förälder är långt ifrån en dans på rosor...man behöver avlastning helt klart för att orka mellan varven...skickar en kram wub.gif

Vad snäll du är! wub.gif Vi har ingen i närheten som kan hjälpa till. Enda sättet är nog att göra som vi pratat om när maken skulle börja jobba igen efter julledigheten; att han går och lägger sig jättetidigt, samtidigt som Caroline, och får sova några timmar då och sen tar över senare på natten.

Ja ingen dum ide under en tid så du får din sömn...synd att du inte har nån nära som kan ställa upp...nätverk under den här tiden är nästan ett måste för både dig o maken...ni blir trötta bägge två oftast...har varit där en gång...men vet oxå att det går över, men vem tänker så när man är mitt i den här tiden...liksom här o nu som gäller då..

--------------------
          *maudan*

Citera
          AnitaO
          Inlägg 07-01-2007, 15:40
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Inatt har jag varit vaken hela natten...övriga nätter på sista tiden har jag fått somna vid 5-7 åtminstone. Lilleman har bara skrikit och skrikit. sad.gif Maken jobbar hela dan, kommer bara hem en stund mellan 15-17 så jag dras med båda ungarna idag. Hoppas jag inte tar den ena och slår den andra med. sad.gif

Usch, jag vet hur jobbigt det är och hur vansinnigt trött man blir sad.gif
          Min son var 1,5 år när jag fick sova en hel natt första gången.
          Hoppas du kan få lite avlastning i alla fall så du inte blir fullständigt knäckt.

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-01-2007, 18:06
          Länk hit: #184

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Usch vad det låter jobbigt med dina nätter Magdis sad.gif Avundas dig inte unsure.gif
          Jag funderar på hur det är för dig på dagarna. Sover lilleman mycket då? Ska inte Caroline börja på lekis eller nåt nu efter helgerna? Isåfall kan du kanske få ett par timmars vila på dagen ihopa med Elias?
          Det är tufft att vara småbarnsförälder även om det är härligt också wub.gif

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-01-2007, 18:13
          Länk hit: #185

Medlem

CITAT (Eva i Skåne @ 07-01-2007, 18:06)
          Usch vad det låter jobbigt med dina nätter Magdis sad.gif Avundas dig inte unsure.gif
          Jag funderar på hur det är för dig på dagarna. Sover lilleman mycket då? Ska inte Caroline börja på lekis eller nåt nu efter helgerna? Isåfall kan du kanske få ett par timmars vila på dagen ihopa med Elias?
          Det är tufft att vara småbarnsförälder även om det är härligt också wub.gif

På tisdag börjar hon på dagis igen, tisdag-torsdag 5 tim per dag.
          Lilleman sover alldeles för bra på dagarna så det är väl så att han vänt på dygnet. Han brukar iofs kunna sova en hel del på natten också men han vaknar så ofta så att jag aldrig hinner somna mellan gångerna. Sen har det varit extremt nu sista nätterna också, det måste vara nåt som är på tok eftersom han skriker så. Måste ha ont nånstans.

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 07-01-2007, 18:16
          Länk hit: #186

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Förresten så ska jag gnälla lite för egen del också unsure.gif sad.gif sad.gif sad.gif

Nyslipade köksknivar.
          Vill ni höra mer? wacko.gif

Skulle skära upp frallor i middags och vips så skar jag av en skiva av en fingerblomma unsure.gif Blodbad wacko.gif
          Tryck och massor av plåster. Efter 4-5 timmar tyckte jag att jag ville byta mot ett vanligt plåster, men tji heller, kompressen hade förstås torkat fast och det blödde lika friskt igen. unsure.gif
          Det är ju en bagatell, men fasen vad det kan göra ont OCH så handikappad jag känner mig nu när jag sitter här och ska skriva blink.gif Men skriva vill jag ju inte avstå ifrån sleep.gif Så länge minst en finger är frisk så... smile.gif

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 07-01-2007, 18:21
          Länk hit: #187

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

Ajajajaj unsure.gif

Citera
          AnitaO
          Inlägg 07-01-2007, 18:26
          Länk hit: #188

Medlem
          Antal inlägg: 7 640
          Medlem nr: 6 109

Aj, aj Eva sad.gif
          Man ska vara försiktig med nyslipade knivar

--------------------
          user posted image

They say that memories are Golden. Well maybe that is true.
          But I never wanted memories, I only wanted You!

Citera
          askar
          Inlägg 07-01-2007, 20:32
          Länk hit: #189

Gäster

Inatt har jag varit vaken hela natten...övriga nätter på sista tiden har jag fått somna vid 5-7 åtminstone. Lilleman har bara skrikit och skrikit.  :( Maken jobbar hela dan, kommer bara hem en stund mellan 15-17 så jag dras med båda ungarna idag. Hoppas jag inte tar den ena och slår den andra med.  :(

Usch vad jobbigt... hoppas att det vänder snart och han kommer att
          sova bättre på nätterna.
          Kan inte maken jobba halvtid ett tag under den jobbigaste tiden?
          Men det kanske är svårt i hans yrke.
          Skickar "orka"kramar. wub.gif

Vet hur det kan vara eftersom dotterns tvillingar hade kolik ett bra tag.
          Tvååriga storasyster väcktes också av deras skrik, så de fick turas om att sova.
          Svärson har jobbat halvtid till december och nu har de sedan länge
          sovit nästan hela nätter.

Citera
          askar
          Inlägg 07-01-2007, 20:51
          Länk hit: #190

Gäster

Men Eva... var det inte brödet du skulle skära i. ohmy.gif

jag föredrar icke nyslipade tongue.gif

Citera
          Kathy
          Inlägg 08-01-2007, 15:14
          Länk hit: #191

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

Nu måste jag få gnälla av mig lite......

Jag fick avbryta träningspasset idag....det hade varit ett medelpass innan intensivpasset jag hade bokat in mig på och det var nedrans hög luftfuktighet inne vid bassängen (efter medelpasset), andningen sa helt enkelt stopp. Hade jag fortsatt så hade astmaanfallet varit ett faktum. sad.gif Usch vad jag mådde dåligt...det tog någon timma innan jag var mig själv igen. sad.gif sad.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-01-2007, 15:23
          Länk hit: #192

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:14)
          Nu måste jag få gnälla av mig lite......

Jag fick avbryta träningspasset idag....det hade varit ett medelpass innan intensivpasset jag hade bokat in mig på och det var nedrans hög luftfuktighet inne vid bassängen (efter medelpasset), andningen sa helt enkelt stopp. Hade jag fortsatt så hade astmaanfallet varit ett faktum. sad.gif Usch vad jag mådde dåligt...det tog någon timma innan jag var mig själv igen. sad.gif sad.gif

Fy för den lede. Tur det inte bröt ut i alla fall huh.gif
          Nästa gång får du avstå då? Eller? Med just den luftfuktigheten menar jag alltså? Stackare wub.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Kathy
          Inlägg 08-01-2007, 15:27
          Länk hit: #193

Medlem
          Antal inlägg: 7 909
          Medlem nr: 4 848

CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 15:23)
          Nästa gång får du avstå då? Eller? Med just den luftfuktigheten menar jag alltså? Stackare wub.gif

Nja...när jag började min träning för några år sen så var det nära flera gånger men vartefter konditionen ökade och vikten minskade, så kom det mer sällan.
          Kan ju varit ovanligt många deltagare på passet innan, kan ha varit en förkylning som ligger i botten........vet inte riktigt.
          Nu bokade jag om mina kommande pass, så att det inte varit ett träningspass innan, för att inte råka ut för samma sak igen.
          Det sägs ju att luftfuktighet är bra om man har astma......men för mig är det definitivt inte bra.

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2007, 15:29
          Länk hit: #194

Medlem

Nu när gnäll-tråden kommit ända hit upp ska jag passa på att gnälla på mig själv! biggrin.gif Jag hittar alla möjliga anledningar att göra nåt annat än att göra det jag borde, nämligen städa! rolleyes.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-01-2007, 15:31
          Länk hit: #195

Medlem

CITAT (Scrollan @ 08-01-2007, 15:27)
          CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 15:23)

Nja...när jag började min träning för några år sen så var det nära flera gånger men vartefter konditionen ökade och vikten minskade, så kom det mer sällan.
          Kan ju varit ovanligt många deltagare på passet innan, kan ha varit en förkylning som ligger i botten........vet inte riktigt.
          Nu bokade jag om mina kommande pass, så att det inte varit ett träningspass innan, för att inte råka ut för samma sak igen.
          Det sägs ju att luftfuktighet är bra om man har astma......men för mig är det definitivt inte bra.

Alltid bra med extra gardering wub.gif smile.gif

--------------------

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-01-2007, 15:33
          Länk hit: #196

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 15:29)
          Nu när gnäll-tråden kommit ända hit upp ska jag passa på att gnälla på mig själv! biggrin.gif Jag hittar alla möjliga anledningar att göra nåt annat än att göra det jag borde, nämligen städa! rolleyes.gif

Hör du magdis! Tycker inte du att du har all anledning att lägga den där städningen på hyllan ett tag och bara tänka på att må bra och samla krafter wub.gif . Städningen är det ingen som tar ifrån dig wub.gif smile.gif

Energin däremot, den behöver du till att orka med de små wub.gif wub.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2007, 15:40
          Länk hit: #197

Medlem

CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 15:33)
          Städningen är det ingen som tar ifrån dig wub.gif smile.gif

Alltid nåt att glädjas åt! laugh.gif
          Men det ser så grääääsligt ut här att jag pinas! wub.gif

Citera
          Gillan
          Inlägg 08-01-2007, 15:45
          Länk hit: #198

Medlem

CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 15:40)
          Städningen är det ingen som tar ifrån dig wub.gif  :)

Förstår den känslan mycket väl. Men du har låtit så sliten och trött på sista tiden så jag tyckte du kunde få " bara vara " ett tag också wub.gif

--------------------

Citera
          Magdis
          Inlägg 08-01-2007, 15:52
          Länk hit: #199

Medlem

CITAT (Evgeni @ 08-01-2007, 15:45)
          CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-01-2007, 15:40)
          Städningen är det ingen som tar ifrån dig wub.gif  smile.gif

Förstår den känslan mycket väl. Men du har låtit så sliten och trött på sista tiden så jag tyckte du kunde få " bara vara " ett tag också wub.gif

Då skulle du ha sett hur jag ser ut! rolleyes.gif I hurves när I ser mä i spägeln! laugh.gif

Citera
          Rossi
          Inlägg 09-01-2007, 13:06
          Länk hit: #200

Medlem
          Antal inlägg: 5 855
          Medlem nr: 3 584

Jag har precis köpt ett nytt hänglås till omklädningsskåpet på gymmet. Ett kombinationslås för att slippa behöva förvara nyckeln någonstans när jag tränar. Av misstag hemma igår så ställde jag om koden och låste och hade alltså ingen aning om vilken kod jag skulle knappa in för att öppna det .... Ett splitter nytt lås utan att ha någon användning för det ... mad.gif

Men min man som är analytisk sa att "det finns ju bara 1000 olika kombinationer - du får prova dig fram systematiskt". Pah, icke sa nicke. Jag som är så himla otålig!!!! Så han gjorde det och på en kvart hade han knäckt koden. smile.gif

--------------------
          Skåne zon 1

Citera

11 sidor V  « < 8 9 10 11 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-09-2025, 15:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon