| |
|
  |
2007-års gnälltråd, måste gnälla i år också |
|
|
|
|
05-01-2007, 12:48
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
ja fy vad jobbigt att få feber. särskilt som ni ska ut o åka. håller tummarna att det går över fort.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 12:50
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
det verkar vara så lång draget i år bara.....jag känner mig dålig varannan dag men det bryter aldrig ut  har en klump i halsen känns det som  blääääääää och sonen hostar och hostar
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 12:51
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44) 38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet. :( Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa. :( Kryp ned i sängen och skcka iväg man och barn. Han får väl ta med en termos till lilleman. Krya på dig.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 12:57
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
CITAT (Alba @ 05-01-2007, 12:51) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44) 38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet.  Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa.  Kryp ned i sängen och skcka iväg man och barn. Han får väl ta med en termos till lilleman. Krya på dig. Lilleman vill jag inte släppa från mig så långt borta och så länge. Jag kunde ju stanna hemma med Lilleman men jag känner att jag inte orkar lyfta honom ens nästan så det skulle bli ännu jobbigare.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 13:19
|
Medlem
Antal inlägg: 7 909
Medlem nr: 4 848

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 12:44) 38,9 graders feber och värk i hela kroppen...darrig och vimsig i huvet.  Och vi ska sätta oss i bilen och köra till en släkting, 1 tim o 45 minuters resa.  Nääääe.....  stanna hemma om du är så dålig. Jisses, har jag 39 graders feber så går det inte att prata med mig...är helt väck. (har så låg temp i vanliga fall) Krya på dig.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
05-01-2007, 13:27
|
Gäster

|
Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen. Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare. Ta det lugnt och Krya på dig!
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 13:28
|
Medlem

|
CITAT (askar @ 05-01-2007, 13:27) Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen. Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare. Ta det lugnt och Krya på dig!  Vi kanske hade gjort det om vi inte haft kusinen här som måste ta sig till sina föräldrar. Jag vet inte om det är influensa jag har eller om det är mjölkstockning. Igår hade jag ont i ena bröstet nämligen. Kanske febern kan ge värk i kroppen också...
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
05-01-2007, 13:35
|
Gäster

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 05-01-2007, 13:28) CITAT (askar @ 05-01-2007, 13:27) Oj då.... kan ni inte stanna hemma hela familjen. Jag skulle inte ens orka ut till bilen med 39° feber... är lågtempare. Ta det lugnt och Krya på dig!  Vi kanske hade gjort det om vi inte haft kusinen här som måste ta sig till sina föräldrar. Jag vet inte om det är influensa jag har eller om det är mjölkstockning. Igår hade jag ont i ena bröstet nämligen. Kanske febern kan ge värk i kroppen också... Aha... då förstår jag. Mjölkstockning brukar ge jätteömma bröst... hoppas att det bara är något tillfälligt så att du orkar med resan.
|
|
|
|
|
|
|
|
05-01-2007, 23:30
|
Medlem

|
Det blev att jag åkte med iallafall och febern gick ner efter att jag tagit Alvedon. Sen tog jag Alvedon en gång till när huvudet började spränga igen. Det fanns ju många som kunde hjälpa mig att sköta lilleman där också och maten fick jag serverad...så det var ändå bättre för mig att följa med. Bröstet är mindre ömt nu också...jag tog en varm dusch igår och pumpade ut så mycket det gick men det dröjde ändå tills nu innan jag känner nån bättring.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:22
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:38
|

Medlem

|
Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också..............
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:42
|

Medlem
Antal inlägg: 7 640
Medlem nr: 6 109

|
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. Vad är det du har blivit "tillsagd" om då?
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
06-01-2007, 08:42
|
Gäster

|
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:38) Men ni måste jag också avreagera mig lite grann  , och samtidigt ställa en fråga  ! Varför är det okej att en del medlemmar får säga/skriva vad som helst utan att nån bryr sig, medans det räcker med att en del trycker på tangentknappen för att få på " moppo ". eller att det är okej att en del lägger in vilka bilder som helst, snodda/eller tagna utan att objekten ens är tillfrågade, medans det blir tillsägelse med en gång om fel person gör detsamma? Att jag blev väldigt blöt i ögat igår, efter att jag blev tillsagd, är ingen underdrift. Det kan jag ärligt säga. Många gånger så känns det som om att det inte spelar nån som helst roll vad jag säger/gör så blir det fel  . Och det gör ont. Jag har väldigt lätt för skratt, ironi, galghumor, spefullhet...........seriösa frågor.......etc....etc............men jag kan bli ledsen också.............. Vad är det som har hänt Gillan?
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:49
|

Medlem

|
Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
06-01-2007, 08:49
|
Gäster

|
Nu kom jag på var du fick på "moppo" CITAT (askar @ 05-01-2007, 20:36) Vi gör nog alla otillåtet... titta bara i Siffertråden... inte en enda bild är väl eg tillåten att ta men vi gör det ändå. Tror faktiskt att det är få som bryr sig ifall man "lånar" eftersom allt som finns på nätet är nåbart och "knyckbart" för alla.  .. Så skrev jag i den tråden. Bry dig inte om pekpinnar som dyker upp då o då.
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:50
|

Medlem

|
CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:49) Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer  Måste läsa ... har inte sett det
--------------------
 They say that memories are Golden. Well maybe that is true. But I never wanted memories, I only wanted You!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:52
|

Medlem

|
CITAT (askar @ 06-01-2007, 08:49) Nu kom jag på var du fick på "moppo" CITAT (askar @ 05-01-2007, 20:36) Vi gör nog alla otillåtet... titta bara i Siffertråden... inte en enda bild är väl eg tillåten att ta men vi gör det ändå. Tror faktiskt att det är få som bryr sig ifall man "lånar" eftersom allt som finns på nätet är nåbart och "knyckbart" för alla.  .. Så skrev jag i den tråden. Bry dig inte om pekpinnar som dyker upp då o då.  Nääe, jag vet att jag inte ska bry mig, men ibland så blir det bara för mycket. Och jag såg vad du skrev och blev också glad över det
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-01-2007, 08:53
|

Medlem

|
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2007, 08:50) CITAT (Evgeni @ 06-01-2007, 08:49) Jag la ju in en bild i " Bildtråden " igår, som jag inte tagit själv, och blev genast tillsagd av någon att det inte var tillåtet. Och okej, det kan jag väl köpa.Men varför blir just jag tillsagd? Det finns fler bilder i den tråden, eller i andra trådar också för den delen, som inte är heller är tillåtna. Jag skulle kunna ge fler exempel, men har inte lust. Tack för att ni är så snälla att ni över huvud taget frågar  . Bara det värmer  :wub: Måste läsa ... har inte sett det Nu har jag läst lite Blir väl mest intresserad av vilken lagstiftning som åberopas. För det måste ju vara nån internationell lag i så fall eftersom den skulle tillämpas på Internet.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|