CITAT (Netha @ 19-12-2007, 19:22)

Hård blåst + 6° har vi haft. Granen fick bindas fast för den hade börjat fira jul i förtid ...
dansade runt och la sig ibland på sida

snälla du ,, ge mig ditt väder , hade älskat storm och +6c ,, hos mig är det runt +1c +2c
CITAT (Netha @ 19-12-2007, 21:10)

Inte heller jag gillar vinter ... el kanske skulle säga "gillade" ... för nu önskar jag minusgrader och lite nysnö
nu när vi har det så eländigt vädermässigt ... plusgrader och stormbyar.
Just nu känns det som fönster och väggar skulle blåsa in ... det dånar när stormbyarna gör sina stötar.
Jag ääälskar oväder.... kan tillåta att kyla och snö väntar ett dygn eller så.
Känns ju bara sååå härligt när man försöker öppna balkongdörren och det är hart när omöjligt att orka pressa
mot vinden.

åhhh vad jag vill ha ditt väder,,älskar storm och orkan vindar,, du vill inte visa några bilder på ovädret ?
CITAT (Siv i Bollnäs @ 19-12-2007, 20:21)

Jag fattar inte vad det är som sker vädermässigt här i landet... Här är det svinkallt (enligt mitt tycke som inte gillar vinter och kyla) minus 10 - 15 grader varenda dag och natt i en vecka... Vad dom än säger på TV i väderrapporten hur det ska bli så blir det kallt lik förbaskat här! Nog är trädgrenarna gnistrande vita av rimfrost, men bara ett par centimeter snö på marken och därmed inget vidare skydd för växterna. Vår dåliga byväg är full med längsgående hårdfrusna valkar så man får passa sig för att inte slungas i diket...

som tur är håller jag mig runt -1c +2c och har så gjort under hela veckan . hade jag haft -15c och barmark under dagen hade halva min trädgård varit stendöd . och ingen tjäle än som tur är
Redigerat av flaxss: 19-12-2007, 21:31