Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

133 sidor V  « < 126 127 128 129 130 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2007 års Vädertråd
          Inga från Närke
          Inlägg 19-12-2007, 19:27
          Länk hit: #2541

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Blåser kalla vindar men det är bara -0,5 gr här just nu. Dagen har varit blåig men inte så kraftigt som tur är. Snö har vi ingen ännu tyvärr så julstämningen har inte infunnit sig.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Felicia
          Inlägg 19-12-2007, 19:30
          Länk hit: #2542

Medlem
          Antal inlägg: 776
          Medlem nr: 7 076

CITAT (Netha @ 19-12-2007, 19:22) *
          Hård blåst + 6° har vi haft. Granen fick bindas fast för den hade börjat fira jul i förtid ...
          dansade runt och la sig ibland på sida laugh.gif

Ja, vi har haft problem med att granen blåst omkull varenda år, ifjol fick den t o m ligga ner ett dygn för det var stört omöjligt. Men nu i år har vi för första gången en, för många år sen, planterad gran så nu är det lugnt. I år först var den lagom stor rolleyes.gif
          Här är nu plus fem och det har blåst rejält idag, gatorna är hemska, is med vatten ovanpå. Hoppas verkligen det ger sig snart och kommer lite snö och rimfrost i träden innan jul. I övrigt så har vi rätt skapligt mycket snö kvar så det är nog lugnt.

--------------------

Felicia, glad odlare i Zon 7

Citera
          Netha
          Inlägg 19-12-2007, 19:42
          Länk hit: #2543

Gäster

CITAT (Felicia @ 19-12-2007, 19:30) *
          Ja, vi har haft problem med att granen blåst omkull varenda år, ifjol fick den t o m ligga ner ett dygn för det var stört omöjligt. Men nu i år har vi för första gången en, för många år sen, planterad gran så nu är det lugnt. I år först var den lagom stor rolleyes.gif
          Här är nu plus fem och det har blåst rejält idag, gatorna är hemska, is med vatten ovanpå. Hoppas verkligen det ger sig snart och kommer lite snö och rimfrost i träden innan jul. I övrigt så har vi rätt skapligt mycket snö kvar så det är nog lugnt.

Svärson lovade idag att tillverka (svetsa)stabil julgransfot åt oss till nästa jul... en sån som han gjort till dem själv.
          Deras gran står lugn och stilla. smile.gif

Ja här är också is och vatten överallt, rent livsfarligt att ge sig ut. sad.gif

Citera
          Tosan
          Inlägg 19-12-2007, 19:57
          Länk hit: #2544

Medlem
          Antal inlägg: 4 016
          Medlem nr: 10 798

Ja det är lika illa här, +6,9 just nu... Eländigt! De har tom sandat vår gata ikväll vilket inte sker i onödan annars...
          Hoppas verkligen det blir vinter igen innan helgen

--------------------
          Stolt HBT-kompis

Citera
          Netha
          Inlägg 19-12-2007, 20:04
          Länk hit: #2545

Gäster

Nu har temperaturen sjunkit till +1°
          hoppas, hoppas på några minusgrader och att det slutar blåsa och gärna 10 cm nysnö
          som pressas fast på isen så man slipper krypa på alla fyra när man ska ta sig till parkeringen.

Här har traktorer farit tre vändor idag och sandat runt gården och på vägen utanför.

Citera
          Siv i Bollnäs
          Inlägg 19-12-2007, 20:21
          Länk hit: #2546

Medlem
          Antal inlägg: 365
          Medlem nr: 1 821

Jag fattar inte vad det är som sker vädermässigt här i landet... Här är det svinkallt (enligt mitt tycke som inte gillar vinter och kyla) minus 10 - 15 grader varenda dag och natt i en vecka... Vad dom än säger på TV i väderrapporten hur det ska bli så blir det kallt lik förbaskat här! Nog är trädgrenarna gnistrande vita av rimfrost, men bara ett par centimeter snö på marken och därmed inget vidare skydd för växterna. Vår dåliga byväg är full med längsgående hårdfrusna valkar så man får passa sig för att inte slungas i diket... mad.gif

Citera
          Netha
          Inlägg 19-12-2007, 21:10
          Länk hit: #2547

Gäster

Inte heller jag gillar vinter ... el kanske skulle säga "gillade" ... för nu önskar jag minusgrader och lite nysnö
          nu när vi har det så eländigt vädermässigt ... plusgrader och stormbyar.

Just nu känns det som fönster och väggar skulle blåsa in ... det dånar när stormbyarna gör sina stötar.

Jag ääälskar oväder.... kan tillåta att kyla och snö väntar ett dygn eller så. whistling.gif tongue.gif

Känns ju bara sååå härligt när man försöker öppna balkongdörren och det är hart när omöjligt att orka pressa
          mot vinden. yahoo.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 19-12-2007, 21:11
          Länk hit: #2548

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Lund +2 grader, rått , känns som det kan vara snö på gång

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-12-2007, 21:30
          Länk hit: #2549

Gäster

CITAT (Netha @ 19-12-2007, 19:22) *
          Hård blåst + 6° har vi haft. Granen fick bindas fast för den hade börjat fira jul i förtid ...
          dansade runt och la sig ibland på sida laugh.gif

snälla du ,, ge mig ditt väder , hade älskat storm och +6c ,, hos mig är det runt +1c +2c

CITAT (Netha @ 19-12-2007, 21:10) *
          Inte heller jag gillar vinter ... el kanske skulle säga "gillade" ... för nu önskar jag minusgrader och lite nysnö
          nu när vi har det så eländigt vädermässigt ... plusgrader och stormbyar.

Just nu känns det som fönster och väggar skulle blåsa in ... det dånar när stormbyarna gör sina stötar.

Jag ääälskar oväder.... kan tillåta att kyla och snö väntar ett dygn eller så. whistling.gif tongue.gif

Känns ju bara sååå härligt när man försöker öppna balkongdörren och det är hart när omöjligt att orka pressa
          mot vinden. yahoo.gif

åhhh vad jag vill ha ditt väder,,älskar storm och orkan vindar,, du vill inte visa några bilder på ovädret ?

CITAT (Siv i Bollnäs @ 19-12-2007, 20:21) *
          Jag fattar inte vad det är som sker vädermässigt här i landet... Här är det svinkallt (enligt mitt tycke som inte gillar vinter och kyla) minus 10 - 15 grader varenda dag och natt i en vecka... Vad dom än säger på TV i väderrapporten hur det ska bli så blir det kallt lik förbaskat här! Nog är trädgrenarna gnistrande vita av rimfrost, men bara ett par centimeter snö på marken och därmed inget vidare skydd för växterna. Vår dåliga byväg är full med längsgående hårdfrusna valkar så man får passa sig för att inte slungas i diket... mad.gif

som tur är håller jag mig runt -1c +2c och har så gjort under hela veckan . hade jag haft -15c och barmark under dagen hade halva min trädgård varit stendöd . och ingen tjäle än som tur är

Redigerat av flaxss: 19-12-2007, 21:31

Citera
          Netha
          Inlägg 19-12-2007, 21:36
          Länk hit: #2550

Gäster

Inte går det att ta bild på stormbyarna som just nu viner runt knutarna.
          Det dånar ju bara sååå mysigt ... jag går då o då till balkongdörren och försöker öppna...
          men stormen trycker tillbaka och jag får bara ett par cm öppen springa. yahoo.gif

Citera
          flaxss
          Inlägg 19-12-2007, 21:47
          Länk hit: #2551

Gäster

CITAT (Netha @ 19-12-2007, 21:36) *
          Inte går det att ta bild på stormbyarna som just nu viner runt knutarna.
          Det dånar ju bara sååå mysigt ... jag går då o då till balkongdörren och försöker öppna...
          men stormen trycker tillbaka och jag får bara ett par cm öppen springa. yahoo.gif

hemsk du är wub.gif angry.gif sitta här och muntra för mig själv biggrin.gif , vill så bara ha ditt väder nu . så orättvist att inte jag får ha en ordentlig storm . ta bild på nårgar träd ?

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 20-12-2007, 00:56
          Länk hit: #2552

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

Här har det varit spöklikt lugnt i flera dagar nu. Ingen vind, ingen sol, ingen kyla, ingen snö......bara grått, grått och någon enstaka plusgrad.

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 20-12-2007, 06:07
          Länk hit: #2553

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Stark blåst o ca +8°.............ALL snö är borta -cry-.gif
          (HUR??? Skall Tomten kunna komma fram till alla barn på Måndag? santa.gif dunno.gif )

Redigerat av Lady Hamilton: 20-12-2007, 06:08

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Gillan
          Inlägg 20-12-2007, 06:15
          Länk hit: #2554

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Det måste verkligen vara upp-och-nedvända världen i Sverigen nu ohmy.gif ..........ni har blidväder uppåt landet medans vi har haft runt -10 grader hela veckan. Just nu -12,5. Tomten har det dock inte lättare här eftersom vi inte har nån snö sad.gif ..........Vi får väl se hur det blir på måndag för honom..............men lite havregrynsgröt tänker Dealer ställa ut ändå...............för av att i fall han klarar av att ta sig förbi här whist.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Alba
          Inlägg 20-12-2007, 09:55
          Länk hit: #2555

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

+ 6,2° mulet.... mulet.... grått.... grått

Snön krymper för varje dag som går. Gården ser ut som om det kommit ett ösregn.

Citera
          Betty
          Inlägg 20-12-2007, 10:05
          Länk hit: #2556

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

+1,3 blött och halt, grått än så länge men ser ut att klarna fram på dan.
          Vindstilla just nu men igår höll man på att blåsa bort...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          flaxss
          Inlägg 20-12-2007, 11:09
          Länk hit: #2557

Gäster

+2,9c ute och inatt lägst +1,9c . lite blåst i natt

Citera
          Bettis
          Inlägg 20-12-2007, 11:15
          Länk hit: #2558

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

Grått, grått ingen vind, mulet, ingen snö, +3

--------------------

Citera
          Marina i Hällekis
          Inlägg 20-12-2007, 11:57
          Länk hit: #2559

Gäster

Som Bettis, fast två grader kallare!

Hittade en skoj sida om ni vill titta på aktuellt väder på olika platser i Sverige http://www.webbkameror.se/
          Bra inför julens trafikresor

GOD JUL
          Marina

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-12-2007, 12:13
          Länk hit: #2560

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Lund: +3, gråmulet -en vit jul känns mkt avlägsen

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

133 sidor V  « < 126 127 128 129 130 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 08:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon