| |
|
  |
2007 års glad tråd |
|
|
|
|
10-01-2007, 16:21
|
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012

|
Jag är inbjuden till "mammajuntan" imorrn i kvarteret.  Vi är ganska många mammor här nu som är hemma med en bebis och har ett lite större barn på samma dagis. Så nu när Lilleman föddes hamnade jag i den kategorin.  En gång i veckan träffas de hemma hos någon och äter lunch, fikar och går sen upp och hämtar barnen på dagis. Alla barn till föräldralediga har nämligen samma dagistider. Det är visst en ganska stor skara så Lilleman har nog goda chanser att kunna lära känna framtida lekkamrater under de här träffarna.
|
|
|
|
|
|
|
|
10-01-2007, 16:31
|

Medlem
Antal inlägg: 4 829
Medlem nr: 7 440

|
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det....... 
--------------------
mvh / malin zon 2 - 3
 yg400.gif
"För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig. Källa: Nalle Puh - A.A. Milne"
välkommen till min nya blogg!!!!!: min trädgårdsdröm
|
|
|
|
|
|
|
|
10-01-2007, 20:49
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det....... 
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
10-01-2007, 20:50
|
Medlem
Antal inlägg: 1 040
Medlem nr: 8 745

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 10-01-2007, 16:21) Jag är inbjuden till "mammajuntan" imorrn i kvarteret.  Vi är ganska många mammor här nu som är hemma med en bebis och har ett lite större barn på samma dagis. Så nu när Lilleman föddes hamnade jag i den kategorin.  En gång i veckan träffas de hemma hos någon och äter lunch, fikar och går sen upp och hämtar barnen på dagis. Alla barn till föräldralediga har nämligen samma dagistider. Det är visst en ganska stor skara så Lilleman har nog goda chanser att kunna lära känna framtida lekkamrater under de här träffarna. 
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
11-01-2007, 11:07
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (evelina @ 10-01-2007, 16:19) Jag är så glad idag för jag har äntligen fått iväg min lilla mamma 85 år till distriktsköterska. Hon har blivit så yr och vimsig och glömsk på sista tiden men påstår själv att det inte är någon fara med henne. Så jag fick vända på steken och säga att idag är jag din mamma och du min lilla dotter,så nu bestämmer jag. Blodtrycket var 215/90  i viloläge. Jag stod på mig och fick en akut tid hos doktorn, vilken härlig läkare han tog mamma på rätt sätt och förklarade att äta medicin ibland är som en livförsäkring samma som att du har en hemförsäkring man måste ha en sådan eller hur och mamma sa .ja då förstår jag När han frågade när hon var född,sa hon att det visste hon inte och ville inte veta heller, annars kan du fråga min mamma som sitter här och pekade på mig och så skrattade hon. Sedan togs massor med prover och jag ordnade så att distriksköterskan kan komma hem och ta blodtrycket. Ja det är min gulliga snälla söta lilla mamma det.......  Åh så fint. Underbar mamma du har !
|
|
|
|
|
|
|
|
11-01-2007, 11:10
|

Medlem

|
Jag vill bara skriva för jag är såå glad i dag. Jag har ingen värk och solen skiner från en klarblå himmel.
|
|
|
|
|
|
|
|
12-01-2007, 19:40
|

Medlem

|
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)  Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna. Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä). Vilken underbar känsla det måste vara och nu väntar ni på att sonhustrun också ska nå dit. Lycka till önskar jag er båda.
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
12-01-2007, 21:15
|
Gäster

|
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 17:01)  Så här glad är jag idag, för nu har jag fått min sista strålbehandling mot bröstcancer. Jag är frisk igen, fast det är ju lite lurigt med det, för jag har ju inte varit sjuk. I alla fall har jag inte märkt något, förutom operationsärr och strålningsbränna. Riktigt glad blir jag först när min sonhustru också är klar med alla sina behandlingar och blir förklarad frisk (peppar, peppar, tvi,tvi,tvi och ta i trä). Förstår att det känns skönt nu när behandlingarna är över. Skickar många styrkekramar till svärdotter som ännu kämpar. Jättestort Lycka till till er båda!
|
|
|
|
|
|
|
askar
|
13-01-2007, 21:05
|
Gäster

|
Idag blev jag sååå glad så jag nästan hoppade glädjeskutt Skulle plasta in tårtbottnar jag bakat... plastfolien (Coop) tog slut och jag öppnade GladPack Jesses vilken skillnad... den köper jag alltid, men sist var den slut och jag tog Coops eget märke... det gör jag inte om. GladPack hittar du alltid början på och rivkanten håller hela rullen ut.
|
|
|
|
|
|
|
|
14-01-2007, 06:18
|

Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203

|
CITAT (Alba @ 11-01-2007, 11:10) Jag vill bara skriva för jag är såå glad i dag. Jag har ingen värk och solen skiner från en klarblå himmel.  Den " lyckokänslan " känner jag igen Alba  . Den borde man skriva om lite oftare tycker jag  Till farmor skulle jag vilja säga; ..........Tja, ....vad finns det att säga?......Efter en sån pärs som ni genomgått...........både du och sonhustru  ............nääe.......jag har inga bra ord.............bli bra...........och låt det hålla i sig.........är väl det bästa jag kan säga  ....Kram från mig till er
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
|
|
|
|
|
|
|
|
14-01-2007, 23:32
|
Medlem

|
Jag är glad för att vi äntligen hittat lagom stora skrivbord och kommit oss för med att beställa dem så vi kan göra om i datarummet.  Istället för att ha ett svulstigt hörndatabord som inte får rum ska vi ha två vanliga skrivbord bredvid varann. Sen har jag beställt nya fräscha gardiner också.
|
|
|
|
|
|
|
|
15-01-2007, 18:53
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
Vad fint det kommer att bli i erat kontor Magdis!! Nu är jag glad för jag tror att jag är i stort sett färdig med ena tentan!!! Jag har suttit och skrivit väldigt flitigt idag!!! Har vänt och vridit på meningarna och försökt få till det så bra jag bara kan. Sen var jag tvungen att minska ner lite. Men nu visar det sig att jag kan nog klämma in ett par meningar till. Som är så där riktigt bra och förhoppningsvis lyfter arbete lite!!! Men nu har jag träsmak i baken!! Skulle behöva dansa lite. Holly Dolly!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
15-01-2007, 19:06
|
Medlem

|
Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt?
|
|
|
|
|
|
|
|
15-01-2007, 19:09
|

Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761

|
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-01-2007, 19:06) Grattis Anna! Vad är det du pluggar för nåt?  Tack!! Lärarprogrammet..... I morgon ska jag ta tag i den andra tentan. Ska skriva in lite om Feng Shui där i så den känns roligare...
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|