CITAT (faith @ 04-04-2007, 03:49)

Åh, nu måste jag gnälla lite.

Jag har Windows Update som varje dag kollar om det finns några aktuella uppdateringar. Ikväll kom ett meddelande om att en sådan fanns, det handlade om en säkerhetsuppdatering. Jag installerade och sedan startade jag om datorn.
Då kom ett felmeddelande om att dll-filer flyttats och något var fel och jag skulle kontakta leverantören och bla bla bla... Jag förstod ingenting av det som stod,

det är ju inte skrivet för vanligt folk. Jag såg att ikonen för Realtek HD Audio Manager hade försvunnit. Åh, panik utbröt

och i såna stunder blir jag blind. När jag till slut gav upp och satte mig här för att skriva om vad som hänt och fråga om råd så såg jag att det stod att man kunde avinstallera uppdateringen.

Jag gjorde detta och nu funkar allt igen. Men jag förstår fortfarande inte vad som hände. Och ska jag inte kunna installera den här säkerhetsuppdateringen nu, en uppdatering Microsoft säger är viktig? Känner mig sån här nu
Suck, nu ska jag sova.

Och jag får fortsätta gnälla om samma sak. Nu för en stund sedan när jag startade datorn så kom samma felmeddelande upp igen, plus en varning om systemändring. När jag tittar så har säkerhetsuppdateringen installerat om sig själv!

Jag fick ringa Microsoft och pratade med en kille där, men han sa att jag skulle skriva ner mitt fel i ett meddelandeformulär på en sida han hänvisade till. Så nu har jag gjort det. Inom ett dygn ska jag ha svar. Som tur är är jag vis av erfarenhet så jag tog skärmdumpar på allt som hände som jag skickade med, annars är det ju hopplöst att förklara så någon förstår. Jag förstår ju inte själv ju..

Nu ska jag köra en virusscan, inte för att jag tror det behövs, men det skadar väl inte.