Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292
Och jag vill gnälla jag skulle inspektera hur det kommit upp i rabatterna, och vad hittar jag? Jo, Liljebaggarnas kärleksnäste, rena porrklubben, och nästan uppätna krolliljor Varför kan dom inte ta Kirsen istället?
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
Jag vill gnälla på att jag blivit förkyld mitt i sommarvärmen. Halsen känns som ett öppet sår och jag har svårt att svälja. Bihålorna börjar dunka redan. Jäntan blev förkyld först och har nu en ihärdig hosta. Måtte inte Lilleman behöva få så ont i halsen som jag har nu.
Medlem
Antal inlägg: 4 869
Medlem nr: 4 761
och jag har så hemskt ont i höger pekfinger. det blossar upp varje gång jag arbetat länge med handen. o det gör mest ont när jag böjer fingret. usch!! o jagf som ska arbeta ute fem veckor. vad ska jag göra??
Medlem
Antal inlägg: 8 694
Medlem nr: 4 012
CITAT (anna_rispan @ 10-06-2007, 12:54)
och jag har så hemskt ont i höger pekfinger. det blossar upp varje gång jag arbetat länge med handen. o det gör mest ont när jag böjer fingret. usch!! o jagf som ska arbeta ute fem veckor. vad ska jag göra??
Anti-inflammatoriska tabletter kanske kan lindra åtminstone.
Jag måste gnälla ännu mer på förkylningen som bara blir värre. Hela skallen e helt inflammerad, luftvägar o bihålor och alltihop. Jag har redan snutit sönder näsan och till på köpet fick jag nån allergireaktion så att överläppen svullnade upp. Nu känner jag febern komma smygande, jag börjar frysa o huttra. Jag hade en sån här hemsk sommarförkylning för flera år sen o jag får panik när jag tänker på hur dålig jag blev då. Satt i fåtöljen hela natten o hostade så det lät som att man slängde en plåtbricka med en massa plåtskräp på i golvet.
Det är bra att få gnälla o tycka riktigt synd om sig då o då!
Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447
Jag måste få gnälla av mej lite nu! Jag hinner inte med! Så mycket som skall göras ute i trädgården och huset behöver målas och allt vill man ha färdigt på stubinen. Håller på att klippa häckar, ta bort buskar, ta bort sådant som spridit sej hejdlöst och försöka hålla liv i det som man planterat i våras, och så skall gavlar, fönster o dörrar, garage o uterum målas. Hinner inte med det som skall göras inne iheller, och värst av allt, jag hinner inte med Odla
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Nu är det dags att gnälla igen! Semestern är slut och jag börjar jobba idag.Jag tror att det har varit tre eller fyra dagar på mina fyra semesterveckor som det inte har regnat, och nu pratas det om att augusti skall bli jättefin Jag säger förstås grattis till dom som skall ha ledigt i augusti och kanske får fint väder. Vi har inte fått målat vårt hus, har inte hunnit mellan skurarna och trädgården har tidvis stått under vatten och är så lerig så man kan knappt gå i den.
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson
Medlem
Antal inlägg: 24 744
Medlem nr: 110
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2007, 12:29)
Nu är det dags att gnälla igen! Semestern är slut och jag börjar jobba idag.Jag tror att det har varit tre eller fyra dagar på mina fyra semesterveckor som det inte har regnat, och nu pratas det om att augusti skall bli jättefin Jag säger förstås grattis till dom som skall ha ledigt i augusti och kanske får fint väder. Vi har inte fått målat vårt hus, har inte hunnit mellan skurarna och trädgården har tidvis stått under vatten och är så lerig så man kan knappt gå i den.
Det är synd om dig och alla andra som haft semester och varit drabbade av blötan. Samtidigt säger jag tack till ditt grattis. Jag börjar nämligen min semester nästa vecka
Medlem
CITAT (Eva i Skåne @ 30-07-2007, 13:05)
Det är synd om dig och alla andra som haft semester och varit drabbade av blötan. Samtidigt säger jag tack till ditt grattis. Jag börjar nämligen min semester nästa vecka
Tack för medlidandet och ha en trevlig semester Eva!
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 7 413
Medlem nr: 6 203
CITAT (Biggan_ @ 30-07-2007, 12:29)
Jag tycker också så hemskt synd om alla som fått sin semester bortregnad i år. Lider med dig Biggan . Själva har vi "bara" haft en ständigt grå himmel. Utom den veckan vi var uppåt landet då förstårs . Frågan blir ju lite grann varifrån man ska få den behövliga energin ifrån som behövs för att överleva till nästa vår/sommar?
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Och jag vill gnälla över att vi ALDRIG får något regn............bara sol å sol Och så har det varit i princip varje dag sedan midsommar. Fär vi inte regn snart så kommer alla mina växter att torka bort Och det kommer inte finnas vatten att vattna dem med i vinter.............
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
CITAT (Lady Hamilton @ 30-07-2007, 20:46)
Och jag vill gnälla över att vi ALDRIG får något regn............bara sol å sol Och så har det varit i princip varje dag sedan midsommar. Fär vi inte regn snart så kommer alla mina växter att torka bort Och det kommer inte finnas vatten att vattna dem med i vinter.............
Det är liiiite svårt att tycka synd om nån som haft sol en hel sommar....................och jag försöker verkligen att uppbåda all min simultankapacitet för att känna lite medlidande med er, men det är svårt........
Glömde ju säga ...........Att ni har ju vatten i stort sett överallt!!!!!!.....................
Redigerat av Gillan: 30-07-2007, 20:15
--------------------
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4 De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!
Medlem
CITAT (Lady Hamilton @ 30-07-2007, 21:20)
fint Gillan Då är det du som kommer upp i vinter Och gräver dig ner i 1.5 m djup snö å knackar hål på isen Och bär upp vatten till mig
F´låt, men jag hade missat att ni måste vattna även mitt i vintern ............................För det är väl blommorna vi pratar om nu??? För du/ni dricker väl inte vatten ?...........eller?
--------------------
Medlem
Antal inlägg: 471
Medlem nr: 2 392
Här är en till som börjar sin semester i morgon. Yes!!!!!!!! O vädret lär bli bättre!!? Annars kan man verkligen gnälla på den sommaren? som varit. När jag cyklade hem från jobbet i morse så var det bara 13 grader. Brrrrrr.