Måste gnälla av mig lite. Har i dag rensat lite bland papper och tagit tag i del saker som blivit liggande. Bl a ett långdraget ärende ang en vägbom vid vår sommarstuga.
Är så evinnerligt trött på detta som pågått nu i flera år. Några som har sommarstugor längre ner på vägen har satt upp en bom. Vi ville inte var med så då satte man bommen alldeles i " nederkant " av vår tomt. Men , man satte stolpen som man låser fast bommen i så nära vår tomt att man måste gå in på tomten för att kunna passera. Nu har jag i sommar även köpt granntomten och det visar sig att stolpen står på den tomten utan tillstånd. Den hindrar mig också att komma in med bil på tomten.
Vi har flera gånger skrivit till de som satt upp bommen och uppmanat dem att flytta stolpen. Fick svar , som var som goddag yxskaft , på första brevet . Sedan har det varit tyst trots att vi kontaktat dem igen.
I dag har jag åter igen varit i kontakt med Länsstyrelsen och där har man uppmanat oss att göra polisanmälan. Så här får man inte göra , det finns regler för hur man ska sätta upp bommar.
Skrev nyss ett nytt brev där jag talade om att nu gör vi polisanmälan.
Har tidigare två gånger polisanmält intrång och skadegörelse på vår tomt. När bommen är låst så finns det någon/några som åker med moped och fyrhjuling över tomten och förstör bl a vår häck. De som satt upp bommen parkerar på vår tomt när de glömt nyckeln och de m fl vänder genom att köra in på vår tomt eftersom man inte gjort någon vändplats.
OK vi kan sätta upp staket , taggtråd vad som helst men varför ska vi tvingas till det och dessutom vill definitivt inte vi stå för den kostnaden. Det har gått bra i över 40 år utan staket .
Usch vad trött jag är på detta !